Gå till innehåll

Hur stoppa telefonsäljarna?


toppace

Recommended Posts

nix.se

 

men den funkar inte i alla fall. det bästa du kan göra är att be attfå deras hemnummer o säga att du ringer upp

 

talar du av egen erfarenhet ang. Nix? Har hört att de ska funka hyfsat.

 

Själv brukar jag tycka synd om ungdomarna som ringer upp, få skitbetalt och störa folk mitt i maten etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nix.se

 

men den funkar inte i alla fall. det bästa du kan göra är att be attfå deras hemnummer o säga att du ringer upp

 

talar du av egen erfarenhet ang. Nix? Har hört att de ska funka hyfsat.

 

Nix funkar kanon. De enda som inte respekterar registret är de du redan är kund hos (där får du säga till att du inte vill bli uppringd till varje bolag) och mindre seriösa företag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ett axplock ur mitt senaste samtal med en teleforsaljare

 

Jag: Halla?

Forsaljare: hej ringer fran bonnier...

Jag avbryter: snalla ta bort mig fran er databas.

F: Vi har ett jattebra erbjudande...

Jag avbrzter igen: Haha, skitbra forsok, men lagg ner nu och se till att jag kommer ur eran databas

F: Ok

J: tack sa mkt, lycka till med de andra ikvall

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån månad sen:

 

Han: Hej, vad har du för kalsongstorlek?

Jag: ... va?

Han: Vi vill skänka dig ett par boxershorts, gratis alltså.

Jag: Jaha, ja, L eller M i så fall.

Han: Då skickar vi ett par L, låter det bra?

Jag: Javisst, så länge det inte kostar mig nåt eller innebär att jag måste avbeställa något annat.

Han: Nej, det är helt gratis och du förbinder dig inte till något.

Jag: Bra, skicka på.

Han: Då behöver du bara betala en expeditionsavgift på 49:90.

Jag: I så fall får det vara. Jag vill inte betala 50 spänn för ett par boxershorts jag inte ens sett.

Han: Men du betalar ju inget för dem, det är ju en expeditionsavgift som inte har med boxershortsen att göra. De är helt gratis.

Jag: Ja, eller hur? <klick>

 

Fast nu kom jag att tänka på när tele-2 brukade ringa och idiotförklara en varje vecka... Nån annan som råkat ut för deras terror? Jag kommer ALDRIG nånsin köpa något av ett företag som verkar ha som policy att skälla ut sina potentiella kunder för att de inte fattar hur generösa och bra de är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer ALDRIG nånsin köpa något av ett företag som verkar ha som policy att skälla ut sina potentiella kunder för att de inte fattar hur generösa och bra de är.

 

Helt rätt. Av samma anledning kommer jag aldrig bli 3 (tre?) kund pga deras äckliga säljare. Spelar ingen roll hur jävla bra de kommer bli. Vägrar stödja det företaget.

 

Angående telefonförsäljare kan man säga "ett ögonblick bara" och lägga luren åt sidan. Gå och skit eller gör vad som helst i en kvart. Är deras erbjudande så fantastiskt som de säger kan de gott vänta..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite OT. För ett tag sen ringer det(!):). jag svarar i telefonen och det är en ung tjej som vill ha min e-mail för en undersökning, samt ställa några frågor. Jag svarar min standardreplik,

"skriv att jag svarade B på alla frågorna,så tjänar du iallafall något på det!" och ger min e-mail

 

Hon går gladeligen med på förslaget och tackar så mycket. Nåväl, dagen efter när jag loggar in på min msn har jag en ny kontakt i listan. Jag accepterar osv. Det är en tjej. Hon skriver något om att vi pratades vid igår. WTF?! sen slår det mig att det är hon, telefonförsäljaren. Hon addade mig för att hon tyckte att jag hade en så mysig röst :shock: . Vi är nu tillsammans och ska gifta oss nästa månad.

 

Kanske inte, men blev lagom förvånad. Räcker det inte med att ringa hem till någon?? Trots vår emotionella kontakt vid samtalet visade hon sig vara en dryg fjortis som åkte på blocken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan sak som är rätt rolig (om man har tid över vill säga) är att låta jätte intresserad o fråga så mkt som möjligt. Allt för att dra ut på tiden! För att sen inte va det minsta intresserad av att köpa prodeukten! Dom brukar inte bli så värst glada då :) Brorsan lyckades prata i nästan en timma med ett företag en gång. Där rök hennes lön den kvällen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det roligaste som jag har råkat ut för när det kommer till telefonförsäljare var för ett par år sedan.

 

En telefonförsäljare ringer, kommer inte ihåg vad han sålde, och jag svara som jag brukar göra. Han börjat tajat på om nått och jag får inte en syl i vädret. Han läser sitt manus i ett par minuter och när han är klar frågar han vad jag tycker, jag svarar: "Det är nog bäst du pratar med min pappa om det här" var på han blir sur och tycker jag är oförskämd som inte sa att jag bara var "ett simpelt barn i huset". Jag började skratta och la på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...