Gå till innehåll

NLT - Klurigt med kungar


jackbalsam

Recommended Posts

***** Hand History for Game 2516107191 *****

$100 NL Texas Hold'em - Thursday, August 11, 08:34:58 EDT 2005

Table Table 37104 (6 max) (Real Money)

Seat 6 is the button

Total number of players : 6

Seat 2: WayDownNow ( $383.85 )

Seat 3: MumsReward ( $55.65 )

Seat 4: sailormen ( $426.78 )

Seat 6: Faaret ( $91.05 )

Seat 1: Hero ( $97.50 )

Seat 5: csusguy ( $33 )

greeeger posts small blind [$0.50].

WayDownNow posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

 

Dealt to Hero [ Kh Ks ]

 

MumsReward raises [$3].

sailormen calls [$3].

csusguy calls [$3].

Faaret folds.

 

Jaha, en höjning och tre syn innan mig på sb. Alltid kul med lite action prelopp när man har höga pockets. Vill inte ha så många i potten dock så jag återhöjer.

 

greeeger Hero [$11.50].

WayDownNow folds.

MumsReward calls [$9].

sailormen calls [$9].

>You have options at Table 37057 (6 max) Table!.

csusguy calls [$9].

 

Hmm, alla synade. För liten återhöjning?

 

** Dealing Flop ** [ 9d, 7h, Td ] Pott: $49

 

Skitflopp. Inte jättekass men gillar den inte. Ni är stackdjupen såhär (om jag räknat rätt):

 

HERO (först att agera): $85

MumsReward (preflopphöjaren): $43

sailormen: $400+

csusguy: $21

 

Pott: $49 som sagt.

 

Så vad göra?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbigt läge.

 

Beta ca halvpott och försök på så sätt få in småstackarna. Då har du i alla fall chans att lägga om storstacken re-raisar. Betar du pott är du committed, all-in ogillar jag. Check-raise all-in är heller inte bra om storstacken är med i bilden. Lutar åt ett läge där du antingen torskar hela stacken mot storstacken (om han träffat hårt) eller där du tar båda småstackarnas pengar (om ingen av dom träffat hårt eller har AA).

 

Har dock svårt att se hur du kan komma loss. Checkar du kan du i och för sig lägga om storstacken ställer in dig, men fan. Jag vet inte, jag går antagligen broke i denna hand.

 

EDIT: Fuck me, I'm getting weak-tight. Försök få in degen och hoppas att du i alla fall tar en sidpott mot storstacken i värsta fall :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Halv pott verkar gudomligt. Då kommer preflopraisaren gå AI med sina sista 20 också, vilket ger dig chans att smaska in 60 till när det är din tur.

 

Här känns det som om degen ska in. Ytterst tveksamt att din hand håller.... men så länge du tar storstacken så är det ju lugnt! :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det känns som att det är hel readberoende, när vi nu inte här någon read antar jag at storsacken är kompeten och småsackarna tomar. Jag kanske skulle minibeta säg 20$, är dem vek/tigha kommer dem folda till de betet iaf. Är dem de inte kommer någon(förhoppningsvis småstack) ställa in och då är det bara att a synen. Är storsacken med i leken måse du sätta han på en hand och gå på hur han tidigare spelat.

 

ni får ursäkta men jag slog sönder t igår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att betta så att man har chans att höja igen när preflopphöjaren går allin vet jag inte om jag gillar. För det första vill jag inte mjlka i den här potten, jag ör glad om jag bara vinner det som ligger i potten.

 

Dessutom kommer nog de andra fatta vad jag försöker göra om jag höjer $20 och preflopphöjaren går allin. De kommer i såna fall se det som i princip en allin från min sida tycker jag det känns som.

 

Fortsätt gärna komma med åsikter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ruskigt kass flop, särskilt i fyrvägspott! Förstår inte vad alla babblar om att check-raisa sig all-in ?!

 

Här hade jag nog bettat ut kanske 30 och lagt mig om storstacken tryckt tillbaks. Hade han bara synat så hade jag spelat handen VÄLDIGT varsamt på turn och river.

 

 

Angående pre-flop kan du nog iaf smacka på upp till $15+. Din raise känns lite för liten iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I med att du inte har position anser jag att du ska checka för att eventuellt raisa allin beroende på hur dina motståndare agerar. Risken finns att det blir round-check och att någon får in stegen, färgen mm. Men du har inga andra alternativ om du inte har en bra read på dina motståndare.

 

Visst du kan betta halvpott och lägga dig för omslag men då är en eventuell check-raise att föredra alla gånger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan avslöja hur det slutade. Tänkte att de två små stackarna har mindre än ett pottbett kvar i stacken så en all in av dom behöver inte betyda set. Det enda jag behövde oroa mig för är en bet från storstacken.

 

Men eftersom jag inte vill ge nåt gratiskort på en sån dragtät flopp kände jag att jag ville betta. Att betta nåt annat än allin i det här läget känns larvigt så jag gjorde just det och hoppades på det bästa.

 

Turligt nog hade inte storstacken nåt utan den enda som synade var preflopphöjaren som glatt visade upp KJ.

 

Fattar inte riktigt vad han gjorde men jag var glad över den stora potten. :D

 

EDIT: Han hade alltså inget färgdrag eller nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men eftersom jag inte vill ge nåt gratiskort på en sån dragtät flopp kände jag att jag ville betta. Att betta nåt annat än allin i det här läget känns larvigt så jag gjorde just det och hoppades på det bästa.

 

Med andra ord gjorde du det sämsta du kunde göra...

 

Hurdå? Nu tycker jag iofs inte han borde ha ställt in allt på en gång (sämre värde), men i mina ögon är check det överlägset sämsta i det där läget. Och fold tycker jag som sagt inte finns på kartan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men eftersom jag inte vill ge nåt gratiskort på en sån dragtät flopp kände jag att jag ville betta. Att betta nåt annat än allin i det här läget känns larvigt så jag gjorde just det och hoppades på det bästa.

 

Med andra ord gjorde du det sämsta du kunde göra...

 

Lite mer konstruktivt?

 

EDIT: Jag tycker inte det var fel på något sätt så jag vill gärna höra lite argument för att det skulle kunna vara det sämsta jag kunde göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite mer konstruktivt?

 

EDIT: Jag tycker inte det var fel på något sätt så jag vill gärna höra lite argument för att det skulle kunna vara det sämsta jag kunde göra.

 

Du gick all-in med 85 i en 49pott då du (i 99% av fallen) bara kommer få syn av bättre händer.

 

Nog utvecklat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, mer konstuktivt. :)

 

Håller dock inte med. Tror jag kommer få syn av de små stackarna med bra mycket sämre händer än KK (som i det här fallet). Det är bara storstacken som enbart synar med bättre händer och jag tror dom potterna han inte har något och jag vinner potten eller potten+syn av småstackarna uppväger de gånger han hittar ett set.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det känns inte som att du kommer ifrån en pott som preflop blir mer än 50% av din stack, när floppen kommer som den gör.

 

Att ades_va talar om syn från endast bättre händer tycker jag är helt fel, då detta utgår från att motståndarna är optimalt tänkande maskiner. I själva verket är de flesta förmodligen actionhungriga, ångande och svettiga hyenor som ser en jävligt stor pott och kommer att syna med många sämre händer.

Någon/några av dem måste ha synat med relativt kassa händer som de är beredda att spela vid någon form av träff. Så är det bara.

 

Jag ser det som grymt vekt att överväga fold där, ens mot storstacken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite mer konstruktivt?

 

EDIT: Jag tycker inte det var fel på något sätt så jag vill gärna höra lite argument för att det skulle kunna vara det sämsta jag kunde göra.

 

Du gick all-in med 85 i en 49pott då du (i 99% av fallen) bara kommer få syn av bättre händer.

 

Nog utvecklat?

 

Så du tror inte att QQ synar? att ett färgdrag kan syna??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite mer konstruktivt?

 

EDIT: Jag tycker inte det var fel på något sätt så jag vill gärna höra lite argument för att det skulle kunna vara det sämsta jag kunde göra.

 

Du gick all-in med 85 i en 49pott då du (i 99% av fallen) bara kommer få syn av bättre händer.

 

Nog utvecklat?

 

Tycker inte det verkar så mycket bättre att betta 30 som du föreslår. Du säger att han isf ska spela varsamt på turn om han får syn. OM han får syn kommer potten ligga på 110$ och hero har ~50 kvar. Måste ju vara commited? Med tanke på att det rör sig om 0.5/1 så håller jag med hero, han kommer garanterat inte vara slagen i 99% av fallen då han ställer och får syn här. Sen måste du höja mer preflop tycker jag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite mer konstruktivt?

 

EDIT: Jag tycker inte det var fel på något sätt så jag vill gärna höra lite argument för att det skulle kunna vara det sämsta jag kunde göra.

 

Du gick all-in med 85 i en 49pott då du (i 99% av fallen) bara kommer få syn av bättre händer.

 

Nog utvecklat?

 

Så du tror inte att QQ synar? att ett färgdrag kan syna??

 

Eller KJo ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite mer konstruktivt?

 

EDIT: Jag tycker inte det var fel på något sätt så jag vill gärna höra lite argument för att det skulle kunna vara det sämsta jag kunde göra.

 

Du gick all-in med 85 i en 49pott då du (i 99% av fallen) bara kommer få syn av bättre händer.

 

Nog utvecklat?

 

Så du tror inte att QQ synar? att ett färgdrag kan syna??

 

Eller KJo ;)

 

 

Uppenbarligen :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte det verkar så mycket bättre att betta 30 som du föreslår. Du säger att han isf ska spela varsamt på turn om han får syn. OM han får syn kommer potten ligga på 110$ och hero har ~50 kvar. Måste ju vara commited? Med tanke på att det rör sig om 0.5/1 så håller jag med hero, han kommer garanterat inte vara slagen i 99% av fallen då han ställer och får syn här. Sen måste du höja mer preflop tycker jag...

 

När jag skrev mitt första inlägg läste jag fel på Heros stackdjup ;)

 

Så du tror inte att QQ synar? att ett färgdrag kan syna??

Tvivlar på att ett färgdrag kommer syna med de potoddsen. Skulle väl vara om nån av shortstacksen får rätt odds.

 

QQ/JJ är ett alternativ. Men att Hero har ett monster här känns ju annars rätt så uppenbart. Skulle vara ifall shortstacksen var extrema "actionhungriga, ångande och svettiga hyenor".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är ju lite att potten är så pass stor i förhållande till Heros stack. Bettar han pott eller lite under och får en all-in smackad på sig, vad gör han då? Foldar? Känns ju inget vidare att lägga in runt 60-70 dollar i en pott, bara underkort på floppen och sen folda sin KK. Betta halvpott är en möjlighet, då kan han sticka vid reraise. Problemet med det tycker jag är att han inte vet om reraisen är en verklig hand eller någon som tror han fegbluffar med AK.

 

Man får väl fundera på hur fis på 0.5/1 spelar tex. QQ eller JJ i denna situation. Synar de re-raisen preflp för att lägga sig på en flop med underkort? Det tror jag inte.

 

Mitt val skulle nästan vara att trycka, potten är stor och det är dags att avsluta spelet. Har någon turen att sitta med AA eller setet suger det hårt, men det känns nästan som en pott där man får bita i det sura äpplet ifall någon mupp synat 10 dollar preflop med något lågt pp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...