lallaren Postad 4 December , 2006 Rapport Postad 4 December , 2006 Man kan ju spela schack utan att blanda in pengar. Och vändtia, och monopol och alfapet. Klart man kan spela poker om playmoney. Om mina kompisar vill lära sig texas holdem och aldrig förut har spelat poker känns det ju inte så jättekul att be dom slänga upp 100€ var på vardagsrumsbordet. Citera
laban333 Postad 4 December , 2006 Rapport Postad 4 December , 2006 Man kan ju spela schack utan att blanda in pengar. Och vändtia, och monopol och alfapet. Klart man kan spela poker om playmoney. Om mina kompisar vill lära sig texas holdem och aldrig förut har spelat poker känns det ju inte så jättekul att be dom slänga upp 100€ var på vardagsrumsbordet. As i said. Poker utan pengar är inte poker. Skulle själv aldrig spela en minut utan riktiga pengar. Känns som o spela alfapet med halva alfabetet eller schack utan bönder o springare o torn.... Citera
Cyntax Postad 4 December , 2006 Rapport Postad 4 December , 2006 Skit i playmoney. Det finns sng's för $1 eller €1. Det finns t.o.m för $0,1 på Everest har jag hört. Annars är det freerolls som gäller om man inte har råd med $1. Prima och B2B kör ju hela tiden med freerolls. Citera
Fudge Postad 4 December , 2006 Rapport Postad 4 December , 2006 Playmoney e perfekt för att spela mot en polare där man satsar ngt irl istället när man känner sig rejält uttråkad. Kan även göra så med flera polare för att kunna diskutera händer & situationer.. Citera
JensNi Postad 17 December , 2006 Rapport Postad 17 December , 2006 Jag anser inte det är lönt att spela playmoney, alla går all-in hit & dit. Bättre är att sätta in ca 100 kr, de har man alltid råd med och spela låga bord. 0.05-0.10$ blinds är lagom, där kan du även gå plus lite. Annars är freerolls bra, visst de är mkt all in i början men ju längre du går desto seriösare blir spelet och klarar du dig första timmen, så är de bara att spela och lära resten av turneringen. Citera
fatty_hardy Postad 17 December , 2006 Rapport Postad 17 December , 2006 jag måste komma in och bryta emot de flesta... Jag spelar bara playmoney..detta beror helt enkelt på att jag inte vill spela med pengar på nätet (fråga inte varför,vet inte själv engång) iaf så som dom andra säger så är det väldigt lärorikt i början, har spelat med playmoney ca 2h/dag i 1 år, o visst det suger ibland när folk spelar som idioter..men när man väl hittar folk som spelar seriöst även är det väldigt roligt..Och jag anser att man kan lära sig bli en bra spelar även på playmoney,för jag anser mig själv inte som en dålig spelare o jag spelar endast live och playmoney... Tack för mig Beundrar dig fan, var hittar du motivationen? Du måste iaf ha en stor playmoney bankrulle Citera
TheAnalyst Postad 17 December , 2006 Rapport Postad 17 December , 2006 Tror att Erik Sagström berättade att han spelade poker med någon form av poängsystem (inga pengar inblandade) innan det fanns någon som erbjöd pokerspel på internet. Standarden på spelet ska ha varit ganska hög, hör för mig att Chris Ferguson var med också. Citera
hansolo Postad 17 December , 2006 Rapport Postad 17 December , 2006 Tror att Erik Sagström berättade att han spelade poker med någon form av poängsystem (inga pengar inblandade) innan det fanns någon som erbjöd pokerspel på internet. Standarden på spelet ska ha varit ganska hög, hör för mig att Chris Ferguson var med också. helt rätt! dom spelade på IRC och det var helt textbaserat. Vet inte alls hur man satsade och så men de funkade visst iaf...måste vatt ganska svårt att plussa där om sagström och jesus spelar Citera
Maudone Postad 17 December , 2006 Rapport Postad 17 December , 2006 Ingen idé att börja med playmoney eftersom typ 10% är seriösa. Andra struntar i om dom förlorar och då lär man sig fel enligt mig. Men visst kan man inte reglerna kan det ju vara bra att börja där Citera
Fnii! Grrp! Postad 17 December , 2006 Rapport Postad 17 December , 2006 helt rätt! dom spelade på IRC och det var helt textbaserat. Vet inte alls hur man satsade och så men de funkade visst iaf...måste vatt ganska svårt att plussa där om sagström och jesus spelar Och poängen som Ferguson berättade det var att de fick spela länge på de lägre nivåerna innan de kunde gå upp och därför verkligen brydde sig om sina poäng. Jag kan tänka mig att det blir bra spel på de playmoneynivåer där man måste grinda lägre playmoney på lägre nivåer i några dar för att kunna spela. Många av spelarna med playmoneymiljoner bryr sig säkert mer än de som satt in en hundring att slaska lite för. Citera
Ost Postad 17 December , 2006 Rapport Postad 17 December , 2006 Play money är ett utmärkt sätt att lära sig hantera fisk och maniacs, och även sig själv i viss mån. Man lär sig hantera de gånger man (oundvikligen) blir utdragen då man synas ner av bajs. Man får mer action på sina bra händer, vilket förvisso leder till att man vinner de flesta av gångerna, men man blir ju samtidigt tokigt utdragen av många händer som aldrig borde ha synats med. Det är (i min mening iaf) en bra erfarenhet, att lära sig ta riktigt tokiga bad beats. Beats som ju också är lättare att ta när de inte kostar något. Citera
narcissist Postad 25 December , 2006 Rapport Postad 25 December , 2006 Vet man handrankingen i poker och att en kortlek består av 52 kort ser jag ingen anledning till att spela Playmoney. Citera
Ekenstar Postad 25 December , 2006 Rapport Postad 25 December , 2006 Kan vara värt besväret att spela playmoney på pokerstars nu under deras anniversary hand promotion: Beginning around 6:00pm ET on December 22, 2006 and running through January 2, 2007, PokerStars will stop a real money cash ring game table every one million hands During this promotion, we will also award real money to play money players dealt into our anniversary hands. If you are the winner of a special play money anniversary hand, we'll give you $50. If you don't win the hand, but were dealt in, you still get $10 in real money to use however you like. Citera
fiddski Postad 26 December , 2006 Rapport Postad 26 December , 2006 hade jag varit dig hade spelat freerolls istället för playmoney. Har iofs inte spelat playmoney så mycket, men freerolls borde vara lite mer seriösa. Citera
Klyka Postad 26 December , 2006 Rapport Postad 26 December , 2006 Jag tror att playmoney fixed påminner ganska mycket om de lägsta fixed-borden. Om det är värt besväret eller inte beror väl på hur mycket tid du har. Du kan nog lika gärna lira microlimit för riktiga pengar. Det är sällan man ser 4 spelare cappa alla gator i varje hand även på de lägsta kontantborden, dock ingen ovanlighet i play money. Dock tror jag att play money kan hjälpa den fullkomliga nybörjaren med en sak - pot-odds. Inte särskilt mycket annat dock. Citera
Dollarturist Postad 27 December , 2006 Rapport Postad 27 December , 2006 Det är sällan man ser 4 spelare cappa alla gator i varje hand även på de lägsta kontantborden, dock ingen ovanlighet i play money. Dock tror jag att play money kan hjälpa den fullkomliga nybörjaren med en sak - pot-odds. Inte särskilt mycket annat dock. Men orka gräva fram den gamla posten. Både playmoney och microborden kan ha förändrats en hel del sedan jag senast satte min fot på någon av dem så jag avstår från vidare kommentarer. Citera
Henke-Jo Postad 24 Augusti , 2007 Rapport Postad 24 Augusti , 2007 FTP är en riktigt bra playmony sida där det inte är så mycket all-in (högre nivåer) Citera
mrscheng Postad 24 Augusti , 2007 Rapport Postad 24 Augusti , 2007 klart du ska spela playmoney först, typ alla bra har gjort det. när man hör om fiskar som började på 2/4 och sånt så har de alltid lyckats gula sönder sina liv och skit, eftersom de började för högt. summa sumarum: spela playmoney innan realmoney Citera
Skwatte Postad 27 Augusti , 2007 Rapport Postad 27 Augusti , 2007 Och poängen som Ferguson berättade det var att de fick spela länge på de lägre nivåerna innan de kunde gå upp och därför verkligen brydde sig om sina poäng. Jag kan tänka mig att det blir bra spel på de playmoneynivåer där man måste grinda lägre playmoney på lägre nivåer i några dar för att kunna spela. Jo, precis, problemet e ju att i nuläget ingen bryr sig om sina playmoney, ett sånt system hade säkert höjt nivån en del.. Eller ett überballt rankingsystem där man kan mäta e-penis Fast varför bry sig, bättre fisken kommer in på realmoney borden Citera
A0Poker Postad 27 Augusti , 2007 Rapport Postad 27 Augusti , 2007 Det är ingen större skillnad på att spela playmoney & freerolls ens cash games på micro limit alla är helt hänsynslösa med sina marker och spelet är både vilt och galet! Citera
Recommended Posts