Gå till innehåll

Play Money - värt besväret?


Krissan

Recommended Posts

Man kan ju spela schack utan att blanda in pengar. Och vändtia, och monopol och alfapet. Klart man kan spela poker om playmoney.

Om mina kompisar vill lära sig texas holdem och aldrig förut har spelat poker känns det ju inte så jättekul att be dom slänga upp 100€ var på vardagsrumsbordet.

 

As i said. Poker utan pengar är inte poker. Skulle själv aldrig spela en minut utan riktiga pengar. Känns som o spela alfapet med halva alfabetet eller schack utan bönder o springare o torn....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag anser inte det är lönt att spela playmoney, alla går all-in hit & dit. Bättre är att sätta in ca 100 kr, de har man alltid råd med och spela låga bord. 0.05-0.10$ blinds är lagom, där kan du även gå plus lite. Annars är freerolls bra, visst de är mkt all in i början men ju längre du går desto seriösare blir spelet och klarar du dig första timmen, så är de bara att spela och lära resten av turneringen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag måste komma in och bryta emot de flesta...

 

Jag spelar bara playmoney..detta beror helt enkelt på att jag inte vill spela med pengar på nätet (fråga inte varför,vet inte själv engång) iaf så som dom andra säger så är det väldigt lärorikt i början, har spelat med playmoney ca 2h/dag i 1 år, o visst det suger ibland när folk spelar som idioter..men när man väl hittar folk som spelar seriöst även är det väldigt roligt..Och jag anser att man kan lära sig bli en bra spelar även på playmoney,för jag anser mig själv inte som en dålig spelare o jag spelar endast live och playmoney...

 

Tack för mig :lol:

 

 

:shock: Beundrar dig fan, var hittar du motivationen?

Du måste iaf ha en stor playmoney bankrulle 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror att Erik Sagström berättade att han spelade poker med någon form av poängsystem (inga pengar inblandade) innan det fanns någon som erbjöd pokerspel på internet. Standarden på spelet ska ha varit ganska hög, hör för mig att Chris Ferguson var med också.

 

helt rätt! dom spelade på IRC och det var helt textbaserat. Vet inte alls hur man satsade och så men de funkade visst iaf...måste vatt ganska svårt att plussa där om sagström och jesus spelar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

helt rätt! dom spelade på IRC och det var helt textbaserat. Vet inte alls hur man satsade och så men de funkade visst iaf...måste vatt ganska svårt att plussa där om sagström och jesus spelar :)

Och poängen som Ferguson berättade det var att de fick spela länge på de lägre nivåerna innan de kunde gå upp och därför verkligen brydde sig om sina poäng. Jag kan tänka mig att det blir bra spel på de playmoneynivåer där man måste grinda lägre playmoney på lägre nivåer i några dar för att kunna spela.

 

Många av spelarna med playmoneymiljoner bryr sig säkert mer än de som satt in en hundring att slaska lite för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Play money är ett utmärkt sätt att lära sig hantera fisk och maniacs, och även sig själv i viss mån. Man lär sig hantera de gånger man (oundvikligen) blir utdragen då man synas ner av bajs. Man får mer action på sina bra händer, vilket förvisso leder till att man vinner de flesta av gångerna, men man blir ju samtidigt tokigt utdragen av många händer som aldrig borde ha synats med.

Det är (i min mening iaf) en bra erfarenhet, att lära sig ta riktigt tokiga bad beats. Beats som ju också är lättare att ta när de inte kostar något. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan vara värt besväret att spela playmoney på pokerstars nu under deras anniversary hand promotion:

 

Beginning around 6:00pm ET on December 22, 2006 and running through January 2, 2007, PokerStars will stop a real money cash ring game table every one million hands

 

 

During this promotion, we will also award real money to play money players dealt into our anniversary hands. If you are the winner of a special play money anniversary hand, we'll give you $50. If you don't win the hand, but were dealt in, you still get $10 in real money to use however you like.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att playmoney fixed påminner ganska mycket om de lägsta fixed-borden. Om det är värt besväret eller inte beror väl på hur mycket tid du har. Du kan nog lika gärna lira microlimit för riktiga pengar.

Det är sällan man ser 4 spelare cappa alla gator i varje hand även på de lägsta kontantborden, dock ingen ovanlighet i play money.

 

Dock tror jag att play money kan hjälpa den fullkomliga nybörjaren med en sak - pot-odds. Inte särskilt mycket annat dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är sällan man ser 4 spelare cappa alla gator i varje hand även på de lägsta kontantborden, dock ingen ovanlighet i play money.

 

Dock tror jag att play money kan hjälpa den fullkomliga nybörjaren med en sak - pot-odds. Inte särskilt mycket annat dock.

Men orka gräva fram den gamla posten. :D

 

Både playmoney och microborden kan ha förändrats en hel del sedan jag senast satte min fot på någon av dem så jag avstår från vidare kommentarer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...
Och poängen som Ferguson berättade det var att de fick spela länge på de lägre nivåerna innan de kunde gå upp och därför verkligen brydde sig om sina poäng. Jag kan tänka mig att det blir bra spel på de playmoneynivåer där man måste grinda lägre playmoney på lägre nivåer i några dar för att kunna spela.

 

Jo, precis, problemet e ju att i nuläget ingen bryr sig om sina playmoney, ett sånt system hade säkert höjt nivån en del.. Eller ett überballt rankingsystem där man kan mäta e-penis :P

 

Fast varför bry sig, bättre fisken kommer in på realmoney borden ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...