Gå till innehåll

PLT - Nersynad KK


Baloos

Recommended Posts

En riktig tråkhand faktiskt, men det verkar som det är de enklaste händerna jag behöver hjälp med.

 

***** Hand History for Game 2506081391 *****

$50 PL Texas Hold'em - Tuesday, August 09, 16:35:29 EDT 2005

Table Table 55351 (No DP) (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: sting211 ( $43.26 )

Seat 2: Jack_ACE ( $48.75 )

Seat 3: oliver977 ( $34.75 )

Seat 4: hengu ( $35.55 )

Seat 6: dylsdiscs ( $62.70 )

Seat 9: sk373 ( $126.20 )

Seat 10: DRSpears ( $181.71 )

Seat 8: Baloos_ ( $89.15 )

Seat 7: Canaboid ( $51.45 )

Seat 5: Goombaugh ( $48.75 )

dylsdiscs posts small blind [$0.25].

Canaboid posts big blind [$0.50].

** Dealing down cards **

 

 

Dealt to Baloos_ [ K:diamond: K:club: ]

DRSpears: nh sk

Baloos_ raises [$1.50].

sk373: ty

sk373 calls [$1.50]. < lösaggro, tomte

DRSpears calls [$1.50]. < lösaggro, förmodat duktig, jag har vunnit ett par osynade från honom och han verkar inte spela överdrivet aggro. Normalt bluffande skulle jag tro.

 

sting211: nice1

sting211 folds.

oliver977 folds.

hengu folds.

Goombaugh folds.

 

 

dylsdiscs folds.

sk373: ty, lucky hand

Canaboid folds.

** Dealing Flop ** [ 4:heart:, 9:diamond:, 8:diamond: ] pott 5.25

Baloos_ bets [$4].

sk373 calls [$4].

DRSpears calls [$4].

** Dealing Turn ** [ 4:heart:, 9:diamond:, 8:diamond:, 2:heart: ] pott 17

Baloos_ bets [$16].

sk373: hrm

sk373: i got a strong hand

sk373 folds.

DRSpears calls [$16].

** Dealing River ** [ 4:heart:, 9:diamond:, 8:diamond:, 2:heart: 3:heart: ] pott 49.5

Baloos_ checks.

>You have options at Table 36710 Table!.

DRSpears bets [$46.80].

Baloos_ folds.

DRSpears does not show cards.

DRSpears wins $93.60

sk373: interesting baloo

sk373: bluffer, I had Jacks

sting211 has left the table.

 

Tja, vad sägs? Jag hatar att lägga sånt här skit! Värdebett på turn känns konstigt med muppen emellan som kommer syna och ge superodds. Måste jag betta river?

Hur många hade synat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du säger att killarna du lirar mot är lösaggro varför spela så svagt mot dom då ? jag hade lagt ett fetare bet pf runt 3.50-4:a kanske , sen hade jag tryckt till rejält på floppen och dom andra gatorna

 

PL, han trycker i stort sett max på alla gator redan....

 

 

 

Tycker dock du spelar TOKVEKT. Bettar hårt, bettar hårt.... checkar river. SKRIKER att du har AK och missat. Bara för honom att stjäla potten för dig. Spelar du alltid KK så här kommer du ALDRIG att vinna med den handen. Ditt spel är så fruktansvärt vekt att det är hemskt... som "tomten" säger; "Sicken dålig bluff! Jag hade ju JJ och hade slagit dig!". Klart att du får ett potbett tillbaka i det där läget! Vilka händer är du rädd för här egentligen? Realistiskt sett är det väl nästan 88/99 som skrämmer dig... annars kan han faen inte ha en vettig hand som slår dig!

 

Genom att checka där är du helt körd. OM inte du tänkt checkraisa honom. Då är det fint spelat. Men att check-folda där är fruktansvärt passivt. Är 3 :heart: ett scare-card för dig där? Näe. Släng iväg ett bet själv istället. Endera ett potbett eller åtminstonde i närheten. Visst, han skulle kunna ha 88/99, men det är långsökt. Skulle tro på en ren bluff alternativt en hand såsom JJ som inser att du spelat AK fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Värdebett på turn känns konstigt med muppen emellan som kommer syna och ge superodds.

 

Hu? Superodds till vaddå? Vad drar de på här som du är rädd för? Bevisligen 3 :heart:, men hur kan du vara rädd för DET kortet!?!?

 

 

Måste jag betta river?

 

Ja.

 

Hur många hade synat?

 

Få. Några hade kanske reraisat...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kanske ska ge lite tankar själv om handen.

 

Preflopp borde jag höjt(?) lite kraftigare från UTG för att ta betalt av svagare händer.

 

Med draget ute kändes standardbettet på floppen given. Problmet börjar på turn. Lägger jag pott här är det möjligt att setet/tvåparet bara synar eftersom han redan vågat chansa på floppen. Med ett bett mindre än pott får jag syn av sämre händer och har mer utrymme att spela ut på rivern men då ger jag den bra spelaren enorma odds om han sitter på draget eftersom mittentomten garanterat kommer att syna. Dessutom kommer ett halvt ->2/3 bett provocera fram en reaktion från starkare händer och då hade jag kunnat raisa och folda här. Nu valde jag pottbett även på turn och jag är inte alls säker på om det var rätt.

 

På river känns check/syn helt rätt mot en shortstack men när han nu har råd att slänga in nästan ett helt inköp känns synen väldigt tveksam. Den enda realistiska handen jag slår här är ett missat superdrag a'la TdJd men då är det förjäkla konstigt spelat av han. Ett halvt pottbett hade nog varit helt ok på river men inte klockrent det heller.

 

Överhuvudtaget tycker jag att sånt här är så oerhört readberoende och när jag nu inte hade honom på någon svaghet har jag ingen lust att dö med KK.

 

Och hur du fido kan sätta mig på AK förstår jag inte. Hela handen skriker överpar och det är det som gör beslutet så svårt på rivern. Om han inte bluffar har han mig så stenhårt. Jag tror inte att många skulle trycka tillbaka så hårt med typ QQ, JJ.

 

Fortsätt gärna kommentera!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Preflopp borde jag höjt(?) lite kraftigare från UTG för att ta betalt av svagare händer..

 

Jaså? I PL? Pott på .75 och du höjer med .75? Men visst. Jag kanske har spelat för lite PL.

 

Och hur du fido kan sätta mig på AK förstår jag inte. Hela handen skriker överpar och det är det som gör beslutet så svårt på rivern. Om han inte bluffar har han mig så stenhårt. Jag tror inte att många skulle trycka tillbaka så hårt med typ QQ, JJ.

 

Fortsätt gärna kommentera!

 

Jag sätter dig på AK för att du checkar river. Stort bet preflop ur tidig pos. Ett ganska stort, men inte STORT bet på flop när det kommer rags... Sedan ett desperat försök att köpa på turn med potbet, men kommer blank på river - check.

 

Hade JAG spelat mot dig - beroende på read förstås - hade jag tryckt tillbaka där. Du spelar precis som alla tomtar spelar AK. Bet bet - HOPPSAN JAG MISSADE.

 

 

Om du vänder på kakan. Varför bettar HAN pott på river? Tror han att du kommer syna med en dålig hand? Nej. Knappast. Men om han har 99 på hand, varför då trycka pott när du SKRIKER svaghet? Om han sitter med högsta kåken så vill han ju ha värde! Att då trycka pott känns väldigt skumt! Enda möjliga är i sådana fall att han sitter med en HÅRD träff och vill signalera att han bluffar.

 

HAR han en bra träff så bettar han väl knappast pott när du vill checka ner? Då vill han ju ha syn!

 

Nejdu! Han satt endera på ett PP och har missat eller ännu troligare: AJs eller möjligtsvis A4 i ruter. Inte en chans att han sitter med två hjärter... och väldigt väldigt tveksamt att han trycker in pott om han satt med 99. Då hade han lockat med dig.

 

Svag fold säger jag! (om inte killen har spelat alla sina nötter så här)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man checkar rivern som du gör så gör man ju det för att missade flushdrag/stegdrag ska försöka sno potten med ett bett så man kan syna.

 

Jag hade garanterat synat.

 

När motståndaren bara synar på turn så borde han ju inte ha triss/2par. Med alla drag ute åt höger och vänster. Om han nu är så bra som du säger att han är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med dig till stor del eftesrom jag satt han som LAG. Antingen var han verkligen det och körde en klockren bluff eller så var han kanske mindre bra. En kille som har VpIp på 40% och raisar med 12% kan sitta med precis vad som helst. Jag vill inte betala av hans slöspelande med ett helt inköp men det är mycket mycket möjligt att du har rätt.

 

okej jag kollade upp honom i PT såhär ser hans siffror ut..

 

vpip 53%

pfr 12%

AF flopp 1.14

AF turn 0.82

AF river 2.2

 

verkar vara en redig slöspelare eller bluffare. Jaja tack för alla kommentarer. Fler vore iofs välkommet!

 

Jag tror såhär, hade han varit en duktig LAG spelade jag fel, jag skulle helt klart check/synat, nu blev det kanske inte helt fel då han verkar vara lite tomtig och inte särskilt LAG. Vad säger ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle tro att han bluffar där, speciellt eftersom du säger att han är lösaggro.

 

Jag skulle sätta honom på färgdrag och sen checka rivern för att ge honom en chans att bluffa. Sen skulle jag blixtsyna om han bettar.

 

Enda handen han kan tänkas check/syna hela vägen med annars är väl ett monster och då skulle han väl inte göra ett sånt stort bet på rivern?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker ytterligare kommentarer är överflödiga, du har fått bra svar. läste först HH:n som att det var du som bettade river och tänkte...ok lite stort bett kanske men ändå bra spel.

 

när jag sedan såg att du checkade tänkte jag....ok grymt spel, perfekt att inducera en bluff ör att sedan iskallt syna ner bluffisken som överbettar så det bara skriker bluff...

 

sen fattar jag ingenting när du foldar handen, så kan du bara inte lira, tyvärr, det går inte...om du ska checka den rivern måste du hitta synen. som jag ser det går det inte att komma ifrån handen, hade väl själv bettat runt 20-25 river och får du omslag då kan man väl misstänka att man är slagen men förmodligen inte tillräckligt ofta för att folda ändå

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nucleus

Ja, jag har fått bra kommentarer, inget snack om saken. Jag tackar för det.

 

Med den readen jag hade spelade jag fel.

 

Nu visade det sig att jag kanske läste han fel, ytterligare en lös spelare som slöspelar eller bluffar för mycket och då tror jag inte längre att jag spelade lika fel eller? Jaja jag har ändå fått mycket bra kommentarer, så än en gång. Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...