Gå till innehåll

PLO - Korrekt att bluffa denna river?


parre

Recommended Posts

På rivern tänkte jag checka, men sen tänkte jag lite till och kom på att jag hade ett bra bluffläge. Tänker jag helt fel eller?

 

Bordsstämningen är rätt lös preflop. Min image borde inte vara så slaskig, de gångerna potterna växt och jag fått syn har jag vunnit och haft bra händer. Motståndet är tomtigt. Känner lätt att jag är den bästa spelaren. Är pigg och glad och inte det minsta på tilt, så jag har spelat riktigt bra solid poker. Inte bluffat mycket alls.

 

Game # 106582425 - Omaha High Pot Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Eger"

Game ended 2005-08-06 10:52:03 UTC

 

Players:

bart6363 (EUR 156,42 in seat 1)

Minns inte hur han spelat.

 

Fricks (EUR 51,50 in seat 2)

 

Verkar lite weaktajt. Spelat en pott mot honom då jag betade ut på ett stegdrag på floppen och foldade när tredje spadern kom på turn och han betade halvpott in i mig.

 

ROIDFREAK (EUR 132,53 in seat 3)

 

Tomte med tur.

 

Strindberg (EUR 39,50 in seat 4)

 

Ingen read.

 

sprutfisk (EUR 131,35 in seat 5)

Tomte och jättefisk. Lite som QoS, fast lite tjockare och lite längre till utseendet..

 

Sword-FISH (EUR 61,55 in seat 6)

 

Köpte in sig för typ 30, verkar inte ha så stor koll på vad han gör.

 

Dealer: ROIDFREAK

Small Blind: Strindberg (0,25)

Big Blind: sprutfisk (0,50)

 

sprutfisk was dealt: Ah - 8h - 7s - 9d

 

Sword-FISH Raise (1,00)

bart6363 Raise (1,50)

Fricks Call (1,50)

ROIDFREAK Fold

Strindberg Call (1,25)

sprutfisk Call (1,00)

Sword-FISH Call (0,50)

 

Tycker jag har en klar syn preflop med A987ss. Sådana här händer gillar jag skarpt på lösa och dåliga 6-max bord, då man ofta får fint betalt vid stegträffen eller färgen. Är jag först in i potten raisar jag denna.

 

Flop Kc - 6h – Ts

Pott: 7,50

 

Strindberg Check

sprutfisk Bet (7,50)

 

Jag har nio stegouts, dock bara sex till nöten. Men det ligger inget färgdrag så jag betar ut ändå. Har även en bakdörrsfärg.

 

Sword-FISH Call (7,50)

bart6363 Fold

Fricks Call (7,50)

Strindberg Fold

 

Turn Kc - 6h - Ts – Jh

Pott: 30

 

sprutfisk Check

 

Jag plockar upp nötfärgsdraget vilket förbättrar min hand. Dock får jag räkna med att en del av mina stegouts mycket väl kan ha dött mot nötstegen. I första position tycker jag att detta är en check så att jag får mer information. Är beredd att syna upp till halvpott, kanske 2/3pott om Swordfish betar för att dra till färgen.

 

Tycker inte att jag ska beta pott eftersom jag är ganska så committad med tanke på motståndarnas stackstorlekar, även om jag naturligtvis kan komma loss. Känns inte som ett +EV-bet då jag bara får syn/omslag av AQ/Q9. Dessutom älskar ju folk broadwaykort så stegen KAN vara ute. Får helt enkelt mer info med en check.

Sword-FISH Check

Fricks Check

 

Rundcheck – intressant!

 

River Kc - 6h - Ts - Jh - 2c

Pott: 30

Total blank och jag tänker checka och ge bort potten….

 

sprutfisk Bet (30,00)

 

… men analyserar lite till och tänker att jag har ett bra bluffläge. Jag tror inte att någon av dessa tomtar skulle slöspela nötstegen på turn, alltså tror jag inte nötterna finns. Jag har spelat bra och showdownat bra händer, dessutom ser mitt spel inte SÅ konstigt ut – jag betar draget på flop och försöker få in en check-raise på turn som missar. När rivern blankar betar jag såklart. Jag tror att chansen att jag får syn/omslag på detta bet är tillräckligt liten för att det ska vara +EV.

 

Tankar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...