Gå till innehåll

NLT - Slaskhand möter Maniac på SB


linusl

Recommended Posts

$400 NL Texas Hold'em

Table Table 36557 (6 max) (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: LuBigBonk ( $714.30 )

Seat 3: HERO ( $219.30 )

Seat 5: hada43 ( $260.50 )

Seat 4: masterflop ( $297.40 )

Seat 6: Chino_Legend ( $192 )

Seat 2: Carnax ( $400 )

masterflop posts small blind [$2].

hada43 posts big blind [$4].

Carnax posts big blind [$4].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ 7c 5c ]

Chino_Legend calls [$4].

LuBigBonk calls [$4].

Carnax checks.

HERO calls [$4].

masterflop calls [$2].

hada43 checks.

** Dealing Flop ** [ Ad, 5d, 5h ]

masterflop checks.

hada43 bets [$25].

Chino_Legend folds.

LuBigBonk folds.

Carnax folds.

HERO calls [$25].

masterflop is all-In [$293.40]

hada43 folds.

 

Okej, jag har slaskat med 7-5 suited. Masterflop är en maniac 80% flop seen och ca 20% pf raise.

Jag har 80 händer på honom och detta blir 4 gången han dunkar floppen! Dock tror jag dom ggr han tryck har han haft NÅNTING.

Han hade inte suttit i SB hade jag mer satt han på 4-5 alt. 5-6 eller megabluff. Nu så blir det svårare. Vad hade ni gjort?

OBS. På grund av misstag sitter jag shortstack. Svara gärna hur ni gjort fullstack vs. shortstack.

 

// Linus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har träffat trissen på ett A55-bord och en maniac ställer in.

 

Vad finns det egentligen att tänka på? Är han en maniac så leder du stort över hans HD och bör blixtsyna. Är han däremot bara en bra trixig lösaggro spelare så är det jobbigare, men jag lutar ändå åt syn. Folk som spelar överaggro tenderar att vara tomtar eller på tilt oftare än bra, trixiga lösaggro spelare. Alltså bör du syna. Jag är säker på att han bluffar oftare (eller har Ax) än han har dig slagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl en sån flop du väntar på när du slaskar med 75, given syn. Skulle inte foldat med vare sig ett halvt eller ett helt inköp mot en sån spelare. Du kan ju inte utesluta 5x, x>7 men då är det bara att betala av. Tror mer på Ax där x =/ 5 och att du är favorit, kanske en ren bluff alternativt semibluff på färgdrag.

 

Sen undrar jag hur du tänker dig fortsättningen efter att du bara synar den första raisen. Vill du slöspela vad du tror är bäst hand eller hoppas du på kåk/fyrtal? Med färgdraget ute hade jag nog höjt direkt på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Maniac är han i den bemärkelsen att han sett 80% av flopparna på 80 händer och att han tryckt 4 gånger. Det behöver absolut inte utesluta att han haft BRA händer mot sin motspelare.

 

Hur som helst jag synade och följande hände. Jag gjort rätt beslut för tillfället men frågan är om det är värt det i längden. OFTA finns det bra händer bakom allins i oraisade potter tror jag.. maniac eller inte..

 

HERO is all-In [$190.30]

** Dealing Turn ** [ 2s ]

** Dealing River ** [ 8s ]

masterflop shows [ 5s, 2h ] a full house, Fives full of twos.

HERO doesn't show [ 7c, 5c ] three of a kind, fives.

masterflop wins $78.10 from side pot #1 with a full house, Fives full of twos.

masterflop wins $477.60 from the main pot with a full house, Fives full of twos.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Maniac är han i den bemärkelsen att han sett 80% av flopparna på 80 händer och att han tryckt 4 gånger. Det behöver absolut inte utesluta att han haft BRA händer mot sin motspelare.

 

Hur som helst jag synade och följande hände. Jag gjort rätt beslut för tillfället men frågan är om det är värt det i längden. OFTA finns det bra händer bakom allins i oraisade potter tror jag.. maniac eller inte..

 

HERO is all-In [$190.30]

** Dealing Turn ** [ 2s ]

** Dealing River ** [ 8s ]

masterflop shows [ 5s, 2h ] a full house, Fives full of twos.

HERO doesn't show [ 7c, 5c ] three of a kind, fives.

masterflop wins $78.10 from side pot #1 with a full house, Fives full of twos.

masterflop wins $477.60 from the main pot with a full house, Fives full of twos.

 

Lol, jag lider med dig. Du spelade handen helt rätt o han brutalklonkade. Dock så får du nästan alltid som bäst splitt här egentligen eftersom det oftast kommer ett kort över 7 på turn o river. Avslutningsvis måste jag säga att du måsye ha VÄLDIGT bra read på han, även om han är LAG har han ju oftast en femma eller ett färgdrag tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...