Gå till innehåll

NLT - Hur spela floppad nötflush?


jeneqvist

Recommended Posts

Har precis satt mig vid bordet och har därför ingen direkt read på någon, då jag plockar upp Denna pärla i första pos.

 

***** Hand History for Game 2499088557 *****

$100 NL Texas Hold'em - Monday, August 08, 11:39:43 EDT 2005

Table Table 36690 (6 max) (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: Zigenarmona ( $32.60 )

Seat 2: firegurk ( $109.30 )

Seat 3: JoseMariaGut ( $174.95 )

Seat 4: jonaxx ( $75.20 )

Seat 5: Hero ( $101.70 )

Seat 6: weasel970 ( $86.30 )

 

JoseMariaGut posts small blind [$0.50].

jonaxx posts big blind [$1].

 

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ Kh Ah ]

Hero raises [$4].

weasel970 folds.

Zigenarmona folds.

firegurk folds.

JoseMariaGut calls [$3.50].

jonaxx folds.

 

** Dealing Flop ** [ 9h, 5h, Jh ]

Riktig monster flop, svårt att begära mer. Brukar alltid betta flopen även när jag träffar riktigt hårt. För att få lite action.

 

JoseMariaGut checks.

Hero bets [$5].

JoseMariaGut raises [$10].

Hero calls [$5].

 

Vilket jag får här, perfekt! Synar bara för att han skall forsätta att betta en sämre hand. Vill inte skrämma honom från handen.

 

** Dealing Turn ** [ 5s ]

 

Vilket skit kort! Vad ska man göra nu? Har han ett set så drar jag dött, Reraisar jag är risken att han foldar en sämre hand som han skulle forsatt betta på rivern.

 

JoseMariaGut bets [$15].

Hero calls [$15].

 

Jag tror han har en sämre hand s.s. AJ, KJ, eller QJ, med ett eventuellt färg drag och därför enbart syn.

 

** Dealing River ** [ Qc ]

Ett blankt kort på rivern, vilket betyder att om han hade mig på turnen så borde inte detta kort ha förändrat något. Om jag hade honom så kommer han ändå inte att betala med en sämre hand. Därför enbart syn.

 

JoseMariaGut bets [$25].

Hero calls [$25].

 

Vad tycker ni om att spela handen så här? Är mitt resonemang riktigt eller spelade jag hand för slött? Alla typer av komentarer är välkomna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att du spelar flopp och turn väldigt bra, jag tycker också om att bygga upp potten redan på flopp, och inte visa för mycket styrka samtidigt, vilket du lyckas bra med. Turnen är äcklig, men det är rätt att beta ut. Hans floppspel tyder ju på set som vill definera sin hand på den där brädan.

 

Rivern behöver du inte beta, försök få den så billigt som möjligt, kanske ett stoppbet om du tror att det hjälper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du ska raisea tillbaka på floppen. Du har nötterna och om han har set/två par/sämre flush kommer han betala på flop lika mycket som på turn. Nu parar bordet och händer som betalt floppen kan ha dig slagen nu. Men blir svårt att hitta fold någonstans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Adapa; jag tror du läste HH lite snabbt. Jag har position på honom och han bettar in i mig på turn och river.

 

alve; Funderade också på om jag skulle ha reraisat på floppen. Problemt är att det är i stort sätt bara är ett set/ 2 par som skulle ha betalat. eventuellt en flush eller ett ess högt flush drag.

Eftersom jag har flushen så känns det lite otroligt att han också skulle ha floppat flushen. Därför är ett set nästan den enda handen som han skulle betalt med.

Det finns däremot rätt många händer som han kommer att fortsätta att betta som jag slår.

Min plan va att reraisa på turnen om en blank kom. Om han hade ett set så skulle hans pot equity då vara mycket mindre, att få syn av till exempel top par minskar själv klart, men då hade jag åtminstone fått in ett extra bet.

Nu kom tyvärr inte en blank, så min game- plan ändrades väldigt.

Och jag ansåg att det inte fanns någon mening att reraisa då en kåk hade varit den enda handen som hade betalt.

Jag kanske är ute och cyklar, men alla typer av kommentarer uppskattas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet blir ju att du inte vet vars du har honom och du kommer bli tvungen att betala mycket. Men om du tror han skulle fortsätta betta på denna bräda utan kåk så är det väl bara att syna ner.

Nötterna kan man spela hårt eftersom man inte rädd för nån hand. Har han nått som betalar är det bara att bli glad. Men självklat vill man väl att han ska betala med sämre händer också och man slowplayar. Men vilka händer kommer han betta ut på turn som inte är färg/två par/set?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer resultatet... som kanske svarar på din fråga.

 

JoseMariaGut shows [ Jc, As ] two pairs, jacks and fives.

Hero shows [ Kh, Ah ] a flush, ace high.

Hero wins $107 from the main pot with a flush, ace high.

 

Med den handen han hade så tror jag att jag spelade väldigt bra. Men eftersom poker är så väldigt situations baserat så kanske det här hade varit fel spelat vid ett annat tillfälle...

 

Tack för kommentarer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...