Warcow Postad 8 Augusti , 2005 Rapport Postad 8 Augusti , 2005 Hej! Är ny här och har läst en hel del här på forumet och skulle gärna behöva ett klarläggande. Jag kör med Texas Calculatem för att inte missa vissa uppenbara saker (jag är rejäl nybörjare)... Hursomehlst så skriver den ut t.ex. att vinstchansen är säg 60% betyder det att det är rätt calla/betta? (Jag förstår att man ska läsa av vad andra gör) men generellt? Kommer man i det långa loppet att gå plus om man satsar/callar på dessa kort? Jag har helt enkelt lite svårt att förstå hur man räknar ut sin vinstchans/vinstodds vilket påverkar hur man vill betta etc. Är vinstchansen hur högt man är på rankinglistan över möjliga händer vid ett visst tillfälle? Tack på förhand! Stefan Citera
Gyre Postad 8 Augusti , 2005 Rapport Postad 8 Augusti , 2005 Nu har jag inte testa detta programmet, men jag kan lova dig att det inte finns något program i världen som kan säga hur stor chans det är för dig att vinna en hand eftersom det är direkt beroende på vad dina motståndare har för händer, och dem känner ju inte programmet till. Enda tillfället programmet har rätt i hur stor chans du har att vinna en hand är när du har den bästa möjliga handen och ingen kan få en bättre (du har floppat royal osv). Hur programmet får fram sina siffror vet jag inte, men jag skulle inte lite på dem för fem öre. Och jag tycker inte du ska göra det heller, vill du utvecklas som pokerspelare är detta program fel väg enligt mig. Citera