Adapa Postad 8 Augusti , 2005 Rapport Postad 8 Augusti , 2005 En situation som jag råkar på rätt ofta i HU är när man floppar nåt mellanpar och fi har raisat preflop. Synar med lite vad som helst, tycker inte om att bli någons bitch, speciellt när jag sitter i position. Jag brukar spela dom såhär: Han höjer ungefär pott, jag reraisar honom, han synar. Från floppspelet tänker jag såhär: Med stor chans tar jag ner potten med min reraise, ungefär 7/10 ggr. När han synar vet jag att han har en hand, ett drag eller en bättre hand än min. Sitter han på ett drag kommer jag gratis till showdown, gör han det inte så kommer han beta till mig som checkfoldar. I det senare fallet ger jag honom gratiskort, men det får jag ta eftersom en bet från min sida på turn oftast resulterar i att draghänder lägger sig och bättre händer synar. Hur är resonemanget? Är det ett vinnande spel i längden att spela så passivt på turn/river? Citera
Recommended Posts