Gå till innehåll

FLT - QTo, svårt val på turn


morberg

Recommended Posts

Party Poker 2/4 Hold'em (10 handed) converter

 

Preflop: morberg is MP3 with Qs, Th. CO posts a blind of $2.

1 fold, UTG+1 calls, 1 fold, MP1 calls, 1 fold, morberg calls, CO (poster) checks, 1 fold, SB completes, BB checks.

 

Jag brukar spela QTo mot löst och passivt motstånd. Detta bordet stämmer bra in på benämningen. UTG+1 har limpat in tillsammans med MP1 och CO har postat. Känns vettigt att se en flop.

 

Flop: (6 SB) Ad, 2s, Ah (6 players)

SB checks, BB checks, UTG+1 checks, MP1 checks, morberg checks, CO checks.

 

Rundcheck på lite knepig flop.

 

Turn: (3 BB) Tc (6 players)

SB checks, BB bets, UTG+1 folds, MP1 folds, morberg ?

 

Och här blir det svårt. Fi har en VPIP på knappt 40% (vilket inte är så intressant eftersom han fick se floppen gratis från BB). Vidare har han en aggressionsfaktor på 1,8 (på alla gator). Hur går jag vidare här? Höja för att få bort K och J där ute (sämre damer borde inte vara något problem)? Lägga mig och tro att han har ett ess? Syna? Varför?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är extremt tveksam till att QTo är lönande att limpa in här. Stora, offsuitade kort som med hyffsat hög sannolikhet inte är störst är ju de korten som donerar pengar till händer som suitade ess, par och stora offsuitade kort som är störst i flervägspotter.

 

På turn ska du ju så klart höja, du har ju nästnötsparet och det har rundcheckats på floppen så det finns ju ingen anledning att vara jätterädd för en bättre hand. Om det blir trebet så är det ju en helt annan femma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

co och sb har ju antagligen inget, co gav gratiskort till fem pers på floppen och sb checkar ut i fältet när det blev rundknack på floppen så de lägger ju sig antagligen utan att du behöver höjja. synar de så finns det ju bara två överkort som kan skada dig, potten är liten så om det nu vore rätt att höjja blir åtminstone misstaget mindre samt att det vore ganska otrevligt att bli trebettad, vidare vore det trist o få BB att sluta bluffa om han sitter med två underkort, lägre par eller att gå miste om en desperationsbet på femte om han nu missar ett överkortsdrag. Dessutom kostar det ju mindre om sb eller co mot förmodan skulle komma till liv. om aggressionsfaktorn är riktig(dvs du har många händer på honom) så ökar det ju dessutom risken för trebet respektive att han fortsätter bluffa så känns ju mest som det står mellan syn o vik. Jag skulle nog synat för jag vet att om det blir checkat till mej på femte så är det(beroende på vad sb och co gjorde på fjärde då såklart samt om det kom ett K eller J) så är det lätt att valuebetta och få ut lite mer pengar, typ. Att vika är nog inte speciellt fel heller, hans spel är ju helt konsekvent med misslyckad flop cr. Så, nu tyckte ja typ tvärtemot hjorten också (;

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...