Gå till innehåll

NLT - AKs för hårt spelad?


pr0ppen

Recommended Posts

Tjao suttit ca 10 min vid bordet har vart ganska lungt spel hela tiden

 

 

Game # 106489002 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1,00 - Table "Huerto"

Game ended 2005-08-06 01:34:43 UTC

 

Players:

smogp0pie (EUR 82,75 in seat 1)

Julia500 (EUR 7,35 in seat 2)

seinfeld (EUR 104,35 in seat 3)

Gryffe (EUR 173,20 in seat 4)

IngoPingo (EUR 119,20 in seat 5)

runteller2 (EUR 108,75 in seat 6)

 

Dealer: runteller2

Small Blind: smogp0pie (0,50)

Big Blind: Julia500 (1,00)

 

smogp0pie was dealt: Ks - As

 

seinfeld Fold

Gryffe Fold

IngoPingo Call (1,00)

runteller2 Raise (4,00)

smogp0pie Raise (10,00)

Julia500 All-In (6,35)

IngoPingo Fold

runteller2 Call (6,50)

 

Flop Ad - 9d - Th

 

smogp0pie Bet (25,00)

runteller2 Fold

smogp0pie Payback (25,00)

 

Turn Ad - 9d - Th - Qh

River Ad - 9d - Th - Qh - Qs

 

Synpunter ... nått man kunde gjort bättre kanske ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara bättre händer som synar dig här.

Beta lite mindre så att AQ, AJ och KK + draghänder synar ner dig här.

Kom ihåg att du vill att draghänderna ska syna, men mot dåliga odds. Om du får draghänderna att folda så har dom inte gjort något misstag (och poker går ju ut på att få motståndarna att göra misstag).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är benägen att hålla med Ankan men jag tycker dock att du ska vara nöjd med utfallet. Jag gillar inte att betta pott på floppen för jag vet att jag kan ha svårt att släppa när 1/3 av stacken är på bordet. Särskilt om han synar, vad gör man då på turn? Checkar och viker sig för ett minibett? Ett sett kan lätt mjölka av en 2/3 eller mer. Jag brukar lägga 2/3 av pott i sånna här lägen.

 

Men det är skitsvårt med TPTK i stora multipotter, så jag skulle också gärna höra lite synpunkter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle beta halva potten. Ett set skulle reraisa ordentligt för att skydda mot dragen. Draghänder plus AQ och AJ synar bara. Om turn inte är ett scarecard kan du börja valuebetta din TPTK. Problemet med att beta 2/3 av potten är att ett set gärna slowplayar och synar här. Man vill helt enkelt provocera fram en bättre hand att reraise:a så att man vet att man är slagen (det gäller dock att inte betta för weakt så att man blir reraisad av princip av aggro-snubbar, men ungefär halva potten borde duga).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara bättre händer som synar dig här.

Beta lite mindre så att AQ, AJ och KK + draghänder synar ner dig här.

Kom ihåg att du vill att draghänderna ska syna, men mot dåliga odds. Om du får draghänderna att folda så har dom inte gjort något misstag (och poker går ju ut på att få motståndarna att göra misstag).

 

Många jagar sina drag fast man bettar pott.

 

Om man bettar halv-pott så måste man kunna komma ifrån väldigt billigt på turn om nån kompletterar ett färgdrag, för att det ska ha varit fel av honom att syna på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller inte med rickie. Jag tycker man stänger potten rätt så rejält om man betar pott när det ligger såhär mycket på bordet. Får man syn är man oftast slagen, blir man höjd AI får man det jäkligt tufft för då måste man sätta han på bluff/drag eller stål. Därför vill jag spela TPTK lite mjukare så jag har mer manöverutymme.

 

Det stora problemet som jag ser det är vad man gör på turn om man får syn.

Säg att turnkortet är blankt.

Check/fold? Man vill ju inte gärna ställa in med TPTK här? Vi snackar förståss i generella termer mot normala motståndare utan speciell read.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...