Gå till innehåll

NLT - Underbettar ett riskfyllt tvåpar?


Luca

Recommended Posts

NLT - 10 players, buyin $25, blinds 0,12/0,25.

 

Sitter i BB, nyss satt mig ned, ingen read på någon. Ganska jämna stackar mellan $20-$35

 

Luca: Jc 10d

 

3:fold

4 Carbouw: Raise 0,5

5 fold

6 fold

7 lwdg call 0,5

8 fold

9 fold

SB maxpower call 0,38

BB Luca call 0,25

 

Pot $1.9

 

Flop: 10s Jd Kh

 

Trevlig flop, tvåpar, men till och med min okänsliga näsa känner lukten av stegdrag.

 

SB maxpower: check

BB Luca: bet $1 - Halvpot, kanske för lite med tanke på den riskfyllda floppen?

4 Carbouw: call $1

7 fold

SB fold

 

Nåja bara en motspelare iaf, lagom att jobba med...

 

Pot $3.8

 

Turn: 3h

 

Bra turn, jag trycker på lite till.

 

BB Luca bet $2 - Halvpot igen, för snålt bettat - igen?

4 Carbouw: call $2

 

Sätter honom fortfarande på stegdraget. Lite svårt utan read dock. Han kan ju sitta med en floppad straight, set eller tvåpar med KK och låter mig nu bara gräva min egen grav. Efter turn ligger det dessutom ett flushdrag på bordet. Tusan också, varför har jag så svårt att trycka till potterna i cashgame. I SnG är jag betydligt mer aggressiv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan inte betta mindre än pot i det där läget, både flop och turn.

 

Innerst inne vet jag det. Jag tror jag ska hålla mig till SnG ett tag tills jag blir bekvämare med bettingen i cashgames. Har mycket bättre plusstatistik i SnG. Nåväl så här blev det.

 

River: Jh

 

Kåk, tack för den. Hur få betalt nu?

 

Luca bet $10

Carbouw raise all in $24.29

Luca call all in.

 

Ojdå! Har han suttit och slowplayat KK i alla fall och drog in nötkåken på rivern? Skit samma, är potcommitted hur som helst. In med degen. Han visar upp,

 

Carbouw Ah 9h - Flush Ace high.

Luca - Full House Jacks over Tens

 

Vad säga? Sunkigt spel med maximal utdelning. Hade jag bettat mer på flop och turn så hade han knappast varit med till slutet. Och vilken river? Det kort som gav honom vad han trodde ver nötflushen gav mig kåken.

Jag ska nog vara tacksam att det inte var ett lågt hjärter. Hade kostat mig då jag knappast satt honom på två hjärter.

 

Min slutsats: Här hade jag svintur! Jag måste lära mig att betta ordentligt när jag får en hand. Förstår inte varför jag har denna mentala spärr att betta ut ordentligt just i cashgames?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...