Gå till innehåll

PLO - Ska man syna valuebetet?


liggat

Recommended Posts

en rätt vanlig hand som jag tycker va rätt bra spelad, enda jag undrar är hur man ska göra på river.

 

Players:

Pehtoori (EUR 649,50 in seat 2)

mac1979 (EUR 311,94 in seat 3)

OutDrawYou (EUR 185,50 in seat 4)

skyyvodka (EUR 450,25 in seat 5)

 

Dealer: mac1979

Small Blind: OutDrawYou (1,00)

Big Blind: skyyvodka (2,00)

 

skyyvodka was dealt: Ac - Qc - Kh - Kc

 

Pehtoori Fold

mac1979 Call (2,00)

OutDrawYou Call (1,00)

skyyvodka Raise (2,00)

mac1979 Call (2,00)

OutDrawYou Call (2,00)

 

Flop 7h - Td - Jc

 

OutDrawYou Check

skyyvodka Check

mac1979 Bet (7,00)

OutDrawYou Fold

skyyvodka Call (7,00)

 

Turn 7h - Td - Jc - As

 

skyyvodka Check

mac1979 Bet (10,00)

skyyvodka Raise (56,00)

mac1979 Call (46,00)

 

River 7h - Td - Jc - As - Jd

 

skyyvodka Check

mac1979 Bet (25,00)

 

måste man syna här? jag sitter med nötstegen och fi har egentligen inte visat nämnvärd styrka.. han kanske sitter med 89xx? jag tänkte för ett ögonblick slå om då fi borde vara ganska tom.

 

hur hade ni agerat på river? fold/syn/reraise?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du spelar den wayyy to passive...

 

Först hade jag smaskat på pot-raise pre-flop, sen hade jag säkert raisat på floppen för att ta kommando och samtidigt definiera min hand lite mer(samt en chans att få köpa potten efter raise pre-flop).

På turn behöver du inte ta i så hårt du kan utan istället räkna på vad han behöver för odds för att sätta kåken(ifall han nu har ett set) och sen ge honom marginellt dåliga odds.

River är det väl check/call eller check/fold som gäller beroende på read och inget annat :P (såvida du inte lämnade marginal för ett litet riverbet ifall brädan skulle para sig - med ditt turnbet alltså)

 

Med tänk efter lite här, vilka händer kan fi sitta på?

89, AKQ, JT, 77, TT, JJ - slaskigare motståndare kan även ha händer som KQ8, J7, T7 etc...

Och i den övre HD'n slår du bara en enda hand på rivern - 89...

 

Överväger du fortfarande synen? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte kul att det blev ett par på bordet. Frågan är ju vad han satt dig på, en rejäl höjning på hans bet på turn kan ju mycket väl indikera nötstegen, hans syn tyder på något slags drag. När det så det blir par så betar han ut på river, fast förhållandevis lågt som om han vill ha en syn? Borde väl vara kåk. Sitter på TT?

 

Svårt läge. Hade nog synat ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ades_va kan säga att jag lirar rätt passivt på 1/2 då jag skottar lite ;)

 

har ju funkat rätt bra. mindre svängning än vad jag hade på 0.25/.5 då jag lirar hyperaggro.

 

Heh, förståelitg.

Men om du inte kan lira fullt ut borde du nog gå ner till PLO100 igen :S

 

Den stora nackdelen med Omaha - svängningarna... Vet exakt vad du menar :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syna 25 i en pott som är på typ 150?

 

Ja, det räcker ju att att du slår honom typ 1 gång av 6 eller så. Och din hand lär stå oftare än så - tror jag i alla fall. Så syna och förbered dig på att vara 25E fattigare. Eller har du enbart sett han mesbeta på river med nötterna? I så fall kan du nog passa, men han borde försöka få ut mer värde än 25E tycker man.

 

Personligen tycker jag du borde slå om på floppen och ta hem potten där :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förresten gillar jag inte re-raise på river.

 

Din hand har tillräckligt med showdown value för att en syn ska vara bästa spelet IMHO. Dessutom så tror jag inte du får bort ens i närheten av itllräckligt många av händerna som slår dig för att re-raise ska vara ett bra spel. Men sen så suger jag i och för sig på Omaha också :)

 

Sedan är ni ju 4-handed, vilket betyder att nötterna inte alltid finns därute...

 

PS. Parre skulle i 99 fall av 100 syna ett omslag på rivern mot skyyvodka med alla kåkar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe på den här nivån så känns det som att valuebetar är det man tjänar pengar på så det är väldigt vanligt, man får aldrig betalt annars då folk är tajta och vet vad dom håller på med. (förutom vissa favoritfiskar)

 

 

jag synade iaf, antagligen va han rädd för högre kåk också men jag har funderat lite på om en reraise kan vara lösningen, skulle han inte kunna tänka sig att jag hade 2 par på flopp och fick en stege på turn och folda på ett omslag just på river är ju den bluffen guld värd då det verkligen måste se ut som att man sitter med nöten.

 

jag hade nog velat prova den taktiken mot just honom.. synd bara att man va lite för feg :evil:

 

han hade 77 iaf och hade dragit in skitkåken..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...