Gå till innehåll

Markus anno 2021


Markus800

Recommended Posts

39 minuter sedan, säger Markus800 :

 

Sjuk miljö numera också att sämre spelare drar sjukt snabbt även på så låga nivåer. Har väl startat en miljard bord och blivit runnad konstant, känns det som. På goda sidan så klarar jag mig fortfarande bra med gubblinjerna och gör färre misstag än många andra. Sen blir jag lite ägd av dom som är bra för nivån på 2.5/5. Försökt justera i spots där jag blir obalanserad och sämst, men då ska ju varians in i beräkningarna. Gå 3bet med AK gör väl alla, men gör rätt stor skillnad vilka floppar som kommer och vilken effekt blockers har, bara som exempel. 

 

-

Ja. Verkar även vara standard att seatswitcha numera, flertalet regs på /4-/5 som kör med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger Markus800 :

Finns en poäng i att det tjänas pengar på eländet. Sen är jag för trög för vad hej whazup betyder riktigt. Kommer ihåg att yngre lagkamrater sa whazup till mig när jag spelade fotboll. Visste aldrig vad jag skulle svara. Frågans essäns är ju vad jag gör, och vad jag gör är ju tydligt när vi står mittemot varandra, tänkte jag.

Jag har förstått att det står klart och tydligt för dig vad som gäller i situationer, och det är jag glad för din men också för min skull. Jag är inte så säker på att stadsborna fattar det och vad jag ville med min disclaimer var att balansera upp för vissa rasistiska undertoner som råder hos vissa inläggsförfattare. 

Tack för tipset om Scenes From a Marriage. Hör av dig om du har vägarna förbi stugan i höst och är öppen för kaffe, jag hör gärna mer!

49 minuter sedan, säger Zanka :

Ja. Verkar även vara standard att seatswitcha numera, flertalet regs på /4-/5 som kör med det.

Ber en bön för dagens pojkvasker varenda kväll innan läggdags och ikväll är inget undantag. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, säger Zanka :

Ja. Verkar även vara standard att seatswitcha numera, flertalet regs på /4-/5 som kör med det.

Är det nåt som får mig att hoppa ur stolen så är det väl just det. Hur många gånger har man inte sett MadMoney, Bearhund, kalvhund osv flytta sig på borden. Riktiga vider imo.

2 timmar sedan, säger bomanlol :

Jag har förstått att det står klart och tydligt för dig vad som gäller i situationer, och det är jag glad för din men också för min skull. Jag är inte så säker på att stadsborna fattar det och vad jag ville med min disclaimer var att balansera upp för vissa rasistiska undertoner som råder hos vissa inläggsförfattare. 

Tack för tipset om Scenes From a Marriage. Hör av dig om du har vägarna förbi stugan i höst och är öppen för kaffe, jag hör gärna mer!

Ber en bön för dagens pojkvasker varenda kväll innan läggdags och ikväll är inget undantag. 

Den är läskig, american murder. Svår sluta kolla på för mig som juridiskt och psykologiskt intresserad. Jag fattar ingenting till slut. Han tyckte älskarinnan var så snygg att han dräpte sina egna barn?

 

Du är varmt välkommen boman. Hade varit mäktigt att ses nån gång. 

 

Om du menar Dream theater så är det ju bara begynnelsen. Images and words är nog världens mäktigaste platta. Vet att jag skrev en blogg för 100 år sen kring detta.

Redigerad av Markus800
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ju en riktigt skev dygnsrytm som jag helst vill ska bli gubbig igen. Helt sjukt att vara pigg på natten och jag tycker inte alls om det. Då kan vi iaf ta nästa låt. Helt enorm refräng som sannolikt dödat europa om inte Kalle varit så hård att han sjunger själv:

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där stänger vi också kvällen. De absolut finaste Isfält-melodierna har vi i Ronja Rövardotter. Hoppas att någon Ids lyssna så här långt (ja, Riedel har skrivit lika bra saker), men Björns flöjt där vid 1.25 hade jag offrat mycket för att ha. Lyssna själva:

 

 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 timmar sedan, säger Markus800 :

Ja, läckert, men tror det blir en sån match där han ligger på rygg tills det är slut. Hooker måste dock vara överlägset störst i viktklassen rent kroppsramsmässigt så ofarlig lär han aldrig vara. Hade inte vågat Yan till de oddsen då jag tycker Sandhagen är sjukligt vass plus utstrålar ett lugn som är sällsynt. 

 

Khamzat lär göra processen kort. Jag tycker dock inte om att han är totalt okänslig för vad som är varumärkesbyggande och vad som bara är oskönt. När det är presskonferens och Li försöker prata så att tolken hör och Khamzat bara avbryter och hånas, det tycker inte jag om iaf.

Alltså, det börjar bli få gedigna kolumnister idag. Journalism för mig är det här riktigt gråa grävandet i stil med kaliber. När det som sägs är så förankrat i fakta att inte ens Obol-Bosse kan tala sig ur det. Alltid en särskild plats i hjärtat:

 

Reportaget om Obol - Kaliber | Sveriges Radio

Stort plus som vanligt. Jag vet dock mycket väl vem Christer är efter att ha läst min fasters "svensk damtidning" i stugan. Jag hade läst Tintin och sönderslagna örat 500 gånger ungefär så behövdes nåt annat. Då var det Biggles eller svensk damtidning liksom. Jag läste båda.

Finns en poäng i att det tjänas pengar på eländet. Sen är jag för trög för vad hej whazup betyder riktigt. Kommer ihåg att yngre lagkamrater sa whazup till mig när jag spelade fotboll. Visste aldrig vad jag skulle svara. Frågans essäns är ju vad jag gör, och vad jag gör är ju tydligt när vi står mittemot varandra, tänkte jag.

Svensk damtidning, KW. Bara leta upp nån tant i släkten och börja läsa.

Hehe, kul post. Skriv mer Agneta.

Riktiga män kör otrackat. Det är jag och 95 bb-snubbarna på anonyma svs-borden. Kan ni inte bjuda på den sämsta som ni gjort till en boss, för oss som inte hänger med i pokersvängen? 

Greta är ju orimlig ibland, men frän tjej och viktig fråga. Karriärsmässig välfärd imo.

Ja Sandhagen verkar läskigt lugn, didn't flinch!

Känns som att både hooker (vinner inte på UD) och Islam kommer gå för avslut. Den senare behöver göra ett statement om han ska lyckas närma sig en titelmatch, har väl snackats en del om det i buildupen. UD gynnar ingen (ish~), jag tror på finish!

Svårt att inte hålla med om khamzat. Visst, man kan vara självsäker och kaxig då man har fog för det, men han känns bara mer och mer otrevlig/dryg/oskön. Uppskattar det inte, men likväl håller jag på han #hycklare 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, säger Markus800 :

Detta är en låt från den plattan som har en särskild plats i hjärtat. Ingen ids väl, men när min pojk var liten körde vi mycket sånt här. Han dansade runt i gåstolen och tyckte livet var tipptopp. 

 

 

Kul! Jag var gitarrgalen genom hela tonåren och har nött oändliga timmar för att försöka naila favoritbitarna på den här skivan. Jag var lite ivrig att springa innan jag kunde gå och nådde kanske just därför aldrig hela vägen fram, men det är fortsatt en av de skivor som ligger mig allra varmast om hjärtat. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, säger Markus800 :

Det tar oss in i Skottland och dess vidsträckta högländer. Med nanne så det är fortfarande tryggt.

 

 

 

Härlig låt med One More Time. Fick mig att tänka bakåt i tiden och gruppen Sound of Music med låtarna Eldorado och Alexandra som också var med i melodifestivalen.

 

Citat

Travet kommer jag kolla oddsen inpå stängning och spela därefter. Hela omgången ser stökig ut. Lutar just nu mot spik på Rackham och Ture för att sen strecka på. Kollar man hårdhet är ju mystic mom solklar men hatar spik i volt då resultatet ofta korellerar med spår. Detta kan vara en omgång då man skippar spikar, går på spår, ledning och odds i stället.

Tror också lite på Rackham idag. Dock väntas svar inifrån av Adde S.H. Troligtvis är Adde S.H. mer spelvärd med tanke på strecken, men visst kan Rackham plocka ner detta även om utvändigt ledaren.

Ture L.A. blir det nog hets på idag. Har stigit 5 %-enheter nu på morgonen. Anmäld barfota bak, vilket är första gången. Barfota bak ger oftast större effekt än barfota fram eftersom det är där 'motorn' sitter. Bra chans att leda runt om. Fortfarande spelvärd som spik just nu till 32%.

Mystic Mom har inget roligt läge. Rygg på spår 4 som är det sämsta spåret när det gäller framspåren. Dock väldigt intressant som 4 procentare. 

Det kan vara en bra idé att vänta ut stängningen med tanke på bl.a. Ture L.A.. Vilket bolag har du som referens? Unibet har 85 % i återbetalning på V75. Bra att veta med tanke på att det snabbt går att kolla vad oddset är värt. 85/oddset. Just nu ligger oddset på 2,00 hos Unibet vilket ger 42,5 vinstchans, 85/2 = 42,5 %. De fyra bolag som har odds på trav ligger oddsen mellan 2,00 - 2,30 på Rackham, om vi då skiter i Nordicbets oddsboost. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, säger Pness :

Ja Sandhagen verkar läskigt lugn, didn't flinch!

Känns som att både hooker (vinner inte på UD) och Islam kommer gå för avslut. Den senare behöver göra ett statement om han ska lyckas närma sig en titelmatch, har väl snackats en del om det i buildupen. UD gynnar ingen (ish~), jag tror på finish!

Svårt att inte hålla med om khamzat. Visst, man kan vara självsäker och kaxig då man har fog för det, men han känns bara mer och mer otrevlig/dryg/oskön. Uppskattar det inte, men likväl håller jag på han #hycklare 

Precis. Klart man håller på honom trots det. Bara hoppas att det är något tillfälligt i syfte att skapa sig ett namn. En konst att vara kaxig och mediaspännande med stil.

1 timme sedan, säger Bryggkaffe :

Kul! Jag var gitarrgalen genom hela tonåren och har nött oändliga timmar för att försöka naila favoritbitarna på den här skivan. Jag var lite ivrig att springa innan jag kunde gå och nådde kanske just därför aldrig hela vägen fram, men det är fortsatt en av de skivor som ligger mig allra varmast om hjärtat. 

Haha, härlig post. För mig som inte spelat så mycket instrument låter det sjukt komplicerat, men melodierna genom hela albumet är verkligen glada och gåshudsframkallande.

37 minuter sedan, säger Lobo :

 

Härlig låt med One More Time. Fick mig att tänka bakåt i tiden och gruppen Sound of Music med låtarna Eldorado och Alexandra som också var med i melodifestivalen.

 

Tror också lite på Rackham idag. Dock väntas svar inifrån av Adde S.H. Troligtvis är Adde S.H. mer spelvärd med tanke på strecken, men visst kan Rackham plocka ner detta även om utvändigt ledaren.

Ture L.A. blir det nog hets på idag. Har stigit 5 %-enheter nu på morgonen. Anmäld barfota bak, vilket är första gången. Barfota bak ger oftast större effekt än barfota fram eftersom det är där 'motorn' sitter. Bra chans att leda runt om. Fortfarande spelvärd som spik just nu till 32%.

Mystic Mom har inget roligt läge. Rygg på spår 4 som är det sämsta spåret när det gäller framspåren. Dock väldigt intressant som 4 procentare. 

Det kan vara en bra idé att vänta ut stängningen med tanke på bl.a. Ture L.A.. Vilket bolag har du som referens? Unibet har 85 % i återbetalning på V75. Bra att veta med tanke på att det snabbt går att kolla vad oddset är värt. 85/oddset. Just nu ligger oddset på 2,00 hos Unibet vilket ger 42,5 vinstchans, 85/2 = 42,5 %. De fyra bolag som har odds på trav ligger oddsen mellan 2,00 - 2,30 på Rackham, om vi då skiter i Nordicbets oddsboost. 

Livsfarlig frilla på Nanne och ärtig låt. ?

 

Ja, alla verkar rörande överens om att Adde tar ledningen, men såg att han bara var 2 av 8 där. Nästan mer orolig för Oscar som verkar ska gå med bike. Hoppas dock och tror Rackham bara är hårdast. Sen vill jag inte lägga så himla mycket pengar så kommer inte ha någon helgardering. Siktar på att ha kring 8 hästar i ett par lopp och så hitta en spik till. Aftonbladets podd ville spika Palmyra men vette katten om det är GTO i voltstart med ston. Vad tror du om att spika Parker, nedstruken till bricka 7?

 

Tack för infon angående oddsen kontra procent, hade inte full koll på den avräkningen eller vad man nu ska kalla det. Jag brukar kolla runt på flera och så se hur ATG:s egna förflyttar sig närmare start. Känns som att det är då de riktiga sherifferna kliver in. Uppfattar att hästar som tar sig under 2 vinner extremt ofta.

 

Edit: skum detalj på forumet att man inte har obegränsat med gillamarkeringar. Vad är rädslan, att det blir för positiv stämning? ?

Redigerad av Markus800
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger Markus800 :

Vad tror du om att spika Parker, nedstruken till bricka 

Det underlättar att det är två hästar strukna. Risk för 'dödens' även för denna. Desto längre distansen är, desto sämre är det med positionen utvändigt ledaren. Både Parker och Bugatti Miles har inte startat på mer än en månad. Det kan påverka negativt mer än positivt. Bookmakers ligger på 21-23 chans på Parker och den är streckad på 28 %, medans Bugatti är streckad i paritet med chansen enligt oddsen hos bookies. Intressant kan 9 Van Gils vara. Ny kusk och barfota runt om för första gången kan ge extra växlar. Under 4 % (3,8) är den streckad på just nu. 6-7 % ligger chansen på enligt oddsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

39 minuter sedan, säger Lobo :

Det underlättar att det är två hästar strukna. Risk för 'dödens' även för denna. Desto längre distansen är, desto sämre är det med positionen utvändigt ledaren. Både Parker och Bugatti Miles har inte startat på mer än en månad. Det kan påverka negativt mer än positivt. Bookmakers ligger på 21-23 chans på Parker och den är streckad på 28 %, medans Bugatti är streckad i paritet med chansen enligt oddsen hos bookies. Intressant kan 9 Van Gils vara. Ny kusk och barfota runt om för första gången kan ge extra växlar. Under 4 % (3,8) är den streckad på just nu. 6-7 % ligger chansen på enligt oddsen.

Snyggt. Såg också att han hoppat i 6 av 12 starter så antingen vinner han eller galopperar. 
 

Det blev Rackham, Ture och Palmyra som spikar på mitt eget system. Sen körde jag två Harry där jag bara låste på Adde och Rackham i lopp 1 och sen lämnade det fritt.

 

Då kan jag strunta i att köra trippelskärmat med trav, fotboll och UFC ifall jag bränner lopp 1. Utmattningssyndrom efter en sån här underbar sporthelg. ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 timmar sedan, säger Markus800 :

Vi har JP på stryket imorrn. Jag har suttit och grejat med reduceringarna men hittar ingen bra spik, förutom Liverpool. Ska Chelsea åka norrut och leka hem 3 p? Tveksamt. Lutar mot spik på Burnley iaf. Vet att Brentford har sjukt fin expected goals men nu möter dom ett lag som matat hem såna matcher, år efter år. Borde vara en match made in hell för Londonlaget. Wood sätter 1-0 inom 15 min och så händer inget mer? Näst bästa spiken enligt mig. Sugen på Luton också men Preston har ju varit galet solida sen tysken kom tillbaka i backlinjen. I övrigt streckar jag obv bort Middles och Swansea rätt mycket i reduceringarna. Championship och överstreckade med typ 15 % så säger väl sig själv.

---

Travet kommer jag kolla oddsen inpå stängning och spela därefter. Hela omgången ser stökig ut. Lutar just nu mot spik på Rackham och Ture för att sen strecka på. Kollar man hårdhet är ju mystic mom solklar men hatar spik i volt då resultatet ofta korellerar med spår. Detta kan vara en omgång då man skippar spikar, går på spår, ledning och odds i stället.

So far so good. /jinx

image.png.44841ec84f3eb0519c0d2572d557af24.png

Redigerad av Markus800
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken. Jävla. Gala. Sjukaste jag sett kvalitetsmässigt. Blir inte sämre av att ha förutsett typ varenda match rätt. Skriver inget om resultaten om nån vill kolla söndag. Tycker alla som gillar idrott, kamp och drama ska söka upp UFC från igår och bara inse vilka sinnessjuka atleter det handlar om.
 

Blir som en bakfylla imorrn då jag är helt tom. Helt tom. Trodde jag skulle surfa mig igenom underkortet men där var också helt sjuka matcher. Domaren fick så mycket skit i en av matcherna på Viaplay, men om jag lagt ett år på träning skulle jag då inte vilja att nån bröt. Sån dubbelmoral också då det är såna matcher som hamnar på månadsmagasinen sen.

Tog ett back på stryket idag trots snygga spiken på Burnley men lite plus på V75 efter att Harry hjälpte. Om inte Örjan suttit och hummat Fait Accompli hade jag haft 30 laxar. Imorrn har vi nya jackpots att jaga. Spikar nog Norwich mot Leeds. Sjukt bra betalt och Leeds flänger ju mest omkring. Tror Pukki sänker ett par baljor på kontring. Streckad på 18 % liksom. 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, säger Markus800 :

Vilken. Jävla. Gala. Sjukaste jag sett kvalitetsmässigt. Blir inte sämre av att ha förutsett typ varenda match rätt. Skriver inget om resultaten om nån vill kolla söndag. Tycker alla som gillar idrott, kamp och drama ska söka upp UFC från igår och bara inse vilka sinnessjuka atleter det handlar om.
 

Blir som en bakfylla imorrn då jag är helt tom. Helt tom. Trodde jag skulle surfa mig igenom underkortet men där var också helt sjuka matcher. Domaren fick så mycket skit i en av matcherna på Viaplay, men om jag lagt ett år på träning skulle jag då inte vilja att nån bröt. Sån dubbelmoral också då det är såna matcher som hamnar på månadsmagasinen sen.

Tog ett back på stryket idag trots snygga spiken på Burnley men lite plus på V75 efter att Harry hjälpte. Om inte Örjan suttit och hummat Fait Accompli hade jag haft 30 laxar. Imorrn har vi nya jackpots att jaga. Spikar nog Norwich mot Leeds. Sjukt bra betalt och Leeds flänger ju mest omkring. Tror Pukki sänker ett par baljor på kontring. Streckad på 18 % liksom. 

Ja helvete vilken gala! Hade inte nog uskados för att se underkortet men läste om matchen som borde ha stoppats enligt vissa. Får kika sen.

Khamzat ser ruggig ut. Intervjun efter matchen blev dock lite smolk i bägaren för mig, cringe som kidsen skulle säga. 

Trots att oddset satt så var jag definitivt fel ute på Yan v Sandhagen, helvetet vilken match. Jag har alltid tyckt att sandhagen varit liiite överhypad, trodde Yan skulle ta hem det enkelt men det var tight, efter första ronden så kändes väntevärdet på mitt spel sjukt lågt ?

Mainevent kändes dekigt, men kul utfall. Blir nog inte många title defences där inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2021-10-29 kl 22:39, säger Markus800 :

Försökt justera i spots där jag blir obalanserad och sämst, men då ska ju varians in i beräkningarna. Gå 3bet med AK gör väl alla, men gör rätt stor skillnad vilka floppar som kommer och vilken effekt blockers har, bara som exempel. 

Man behöver inte 3bet lösa spelare 100 - 0. En av anledningarna skriver du själv. Däremot bör 3bet- rangen givetvis vara lösare än standard 3bet-rangen mot dessa spelare. Man behöver inte göra allt enligt boken. Min 3bets-range är något tightare än normalt. Denna spelstil passar bättre för mig, dock har jag ju då mer problem med tuffa spelare som 3betar mycket. Jag måste ändå anpassa mig mot dom för att inte bli utspelad, men det är ingen spelstil jag är helt bekväm med. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, säger Pness :

Ja helvete vilken gala! Hade inte nog uskados för att se underkortet men läste om matchen som borde ha stoppats enligt vissa. Får kika sen.

Khamzat ser ruggig ut. Intervjun efter matchen blev dock lite smolk i bägaren för mig, cringe som kidsen skulle säga. 

Trots att oddset satt så var jag definitivt fel ute på Yan v Sandhagen, helvetet vilken match. Jag har alltid tyckt att sandhagen varit liiite överhypad, trodde Yan skulle ta hem det enkelt men det var tight, efter första ronden så kändes väntevärdet på mitt spel sjukt lågt ?

Mainevent kändes dekigt, men kul utfall. Blir nog inte många title defences där inte.

Alltså, det är såna här galor som gör UFC till världens bästa tv-sport. Tre fjärdedelar var kandidater till årets match, typ.

 

Tycker också Sandhagen var mycket närmare seger än vad kommentatorerna var inne på. Yan var dock den som förde dansen hela tiden så kanske det som var utslagsgivande.

 

Blachowicz klappade väldigt snabbt, men en sån där gång är det ju bara smart. Helt omöjlig spot så varför göra eländet värre. Tycker allt Teixeira gör ser läskigt tungt ut så tror ingen bara promenerar igenom honom. Om han nu vill försvara men lät ju så i intervjun. Lär väl bli 3x mot Prochazka och det tar man ju gladeligen.

17 minuter sedan, säger Lobo :

Man behöver inte 3bet lösa spelare 100 - 0. En av anledningarna skriver du själv. Däremot bör 3bet- rangen givetvis vara lösare än standard 3bet-rangen mot dessa spelare. Man behöver inte göra allt enligt boken. Min 3bets-range är något tightare än normalt. Denna spelstil passar bättre för mig, dock har jag ju då mer problem med tuffa spelare som 3betar mycket. Jag måste ändå anpassa mig mot dom för att inte bli utspelad, men det är ingen spelstil jag är helt bekväm med. 

Ja, man får ju anpassa sig efter bästa förmåga. Slafsar runt lite väl ibland kan jag meddela, även om det är en detalj jag tvingats bli bättre på genom tiderna. Drömmen hade ju varit att få en timmes coachning av båten eller brusig, bara för att upphöra med de här sjukaste grejerna man säkerligen gör.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, säger Pness :

Ja helvete vilken gala! Hade inte nog uskados för att se underkortet men läste om matchen som borde ha stoppats enligt vissa. Får kika sen.

Khamzat ser ruggig ut. Intervjun efter matchen blev dock lite smolk i bägaren för mig, cringe som kidsen skulle säga. 

Trots att oddset satt så var jag definitivt fel ute på Yan v Sandhagen, helvetet vilken match. Jag har alltid tyckt att sandhagen varit liiite överhypad, trodde Yan skulle ta hem det enkelt men det var tight, efter första ronden så kändes väntevärdet på mitt spel sjukt lågt ?

Mainevent kändes dekigt, men kul utfall. Blir nog inte många title defences där inte.

Har skickat pm till dig 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag är sämst på teknik råkade jag skriva om klockor i Zankas tråd i stället för min egen. Jag älskar i alla fall dom små liven. Gav min pojk en så sjukt mäktig mekanisk liten sak för nåt år sen. Han ryckte på axlarna och hade väl hellre fått nåt GANT-spektakel.


Sen, som skrivet, är min alkiskarriär rätt bisarr i termer om vad jag hittat på. Att köpa en klocka för 50 lax och sälja för hälften ett par månader senare är inte ens på topp 10-listan. Zenithen var dock så sinnessjukt snygg. Finish utöver det vanliga och låg så skönt på handleden.

C7D6EEA8-644B-411F-BF02-5DC09D52535C.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...