Gå till innehåll

Zankas filosofiska hörna.

Zanka

Recommended Posts

8 timmar sedan, säger killerwolf2 :

finns även andra aspekter som är utanför ens kontroll som påverkar ens winrate om man håller sig till en specifik site, som exempelvis jag gör. Direkt sidan bestämmer sig för att öka rake slashar det min winrate vare sig jag vill eller inte. Vidare, Svenska Spel har ju visat att dom inte bryr sig längre om folket nu när dom klappar ihop CC efter CC så det skulle inte förvåna mig dem börjar höja raken så småningom när dem har lyckats stänga Sthlm också eller - Om Svenska Spel Poker lägger ner? vadan nu? Om man försörjer sig på att spela på specifikt Svenska Spel så tycker jag man skall börja titta på andra jaktmarker under tiden och etablera sig där, det är en ganska rejäl omställning gå från SvS till att spela exempelvis Party eller Stars. Ipoker ligger ju åtminstone nära att testa på då de är samma klient. Börja där kanske.

Jag håller med, man kan inte bli för bekväm och tro att allt löser sig, man får se till att smida medan järnet är varmt. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, säger aml :

Mycket roligt att läsa igenom din dagbok. Känner mig i ungefär samma sits som dig när du började dagboken. Jag får hoppas att det går lika bra för mig :D

Tack! :)
Jag tror att det handlar om att våga ta chansen och åka med (om det är vad man verkligen vill). Jag sade upp mig utan att känna 1 enda pokerspelare och låg rejält efter teorimässigt men jag vann ändå så jag (precis) klarade mig. Sen var det "bara" att acceptera att om jag skulle utvecklas så finns det inga genvägar och inte heller någon del av pokern jag kunde ignorera, det var bara att "lära sig allt". 
Sitter nu med alla solvers som finns, flera pokerspelare att diskutera med, elever och en god portion nöjdhet över att jag inte sitter kvar på mitt kommunala kneg med minimumlön. 

Jag kommer alltid luta hårt åt för att man ska gå för det istället för att sitta kvar i något man inte trivs väldigt bra med. :)

• Like 3
Länk till kommentar

Nästa fråga blir om jag vill ändra på något, dvs har jag dragit på mig någon dålig ovana eller missat att utföra något i min strategi.
Jag brukar inte ta det här så jäkla grundligt längre, oftast så har jag spelat lite för många bord och varit lite för ofokuserad och spelat lite för breda ranger i spots utan att backa upp det med rätt nivå av aggression. 
Så det jag gjort igår och idag är att se till att spela lite färre bord än jag brukar och hålla lite extra koll på min aggression overall.
Tror en grej som jag gjorde förut (10+år sen) var att jag blev stressad och orolig för att "jag inte är vinnande längre" och började skruva en massa på mitt spel istället för att våga tro på att jag i grunden hade en okej strategi. Nu är jag lite mer trygg i mitt spel och även om jag börjar spela dåligt så vet jag att det kommer komma tillbaka. 
Tror många försöker jobba med mental game på lite fel sätt, för mig är det Alltid hårt jobb med teorin som är grunden till ett bra mentalgame. Lite som att grunden i vilken sport som helst är att nöta tekniken, ingen psykolog i världen kan fixa att du inte kan slå en passning i hög fart om du inte nött in det till förbannelse först, det säger sig självt. 

Jag har satt som mål för året att försöka öka volymen och en av delarna där är att klara av att nöta på hyfsat genom lite tyngre perioder så jag vill inte behöva ta ledigt pga downswings om det inte verkligen behövs. Med den här 20bi swingen så känner jag väl att om det hade blivit dubbla antalet inköpen att jag kanske hade behövt ta lite tid off och bara komma ner i varv, än så länge är det rätt lugnt ändå.

Cliffs. Färre bord, nöt teorin, lita på grundstrategin.

• Like 5
Länk till kommentar