Gå till innehåll

NLT - För aggro spelad JJ?


Djens

Recommended Posts

Suttit här ett tag, har faktiskt en ganska tight image!! :D

därför jag spelade den så hårt, symboliserar AA.

Men var det fel?

 

rt är väldigt aggro, iyu är en tomte, duffter är halvagro men inte dålig.

rotnuts vet jag inte mkt om. inte bet 'em heller.

 

 

***** Hand History for Game 2475647895 *****

$400 NL Texas Hold'em - Thursday, August 04, 04:37:06 EDT 2005

Table Table 49086 (6 max) (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 6

Seat 2: duffterp64 ( $510.50 )

Seat 4: Jenog142 ( $314.40 )

Seat 3: iyutut ( $132.61 )

Seat 5: rt52477 ( $407.10 )

Seat 1: bet_em_blind ( $182.40 )

Seat 6: RotNuts ( $199.40 )

iyutut posts small blind [$2].

Jenog142 posts big blind [$4].

 

** Dealing down cards **

Dealt to Jenog142 [ Jd Jh ]

 

JJ med taskig position, vill ta kontrollen över potten.

 

rt52477 folds.

RotNuts folds.

>You have options at Table 50690 (6 max) Table!.

bet_em_blind raises [$15].

duffterp64 folds.

iyutut folds.

Jenog142 raises [$26].

bet_em_blind calls [$15].

 

** Dealing Flop ** [ 2c, 8s, 2s ]

 

bra flopp , dock färgdrag.

 

Jenog142 bets [$66].

bet_em_blind calls [$66].

 

slänger iväg lite över pottbet, för att försöka jaga bort drag o AXs. Får syn.

 

** Dealing Turn ** [ 5s ]

 

OKej, han KAN ha färgen här. Men jag ser det inte som troligt, och bettar inte jag så ger jag honom chansen att jaga ut mig. problemet är att QQ/KK med spader här skulle nog syna ner mig. och redan ha mig slagen.

 

här tycker jag att endast valet all in/checkfold finns.

Frågan är emr teoretisk, är det rätt att spela JJ såhär hårt?

jag har en tight image och får inget motjuck, så jag tycker det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

här tycker jag att endast valet all in/checkfold finns.

 

Att gå all-in tror jag är fel. Han kommer inte syna med något drag, utan snarare en gjord hand, en hand som har Dig slagen. Den enda handen, som inte har Dig slagen, han kanske skulle kunna syna ner med är TxTs.

 

Jag tycker att Du ska betta igen. Inte lika stort som på floppen men c:a pot. Ville Du representera AA hade Du väl inte checkat turn?

 

Frågan är emr teoretisk, är det rätt att spela JJ såhär hårt?

jag har en tight image och får inget motjuck, så jag tycker det.

 

Jag tycker det är rätt, i en o-re-raisad pott preflop. Dvs om Du börja betta och sedan kör på. Fast, det är klart. När Du re-raisar preflop representerar Du ju en starkare hand än JJ vilket kan vara bra, men också bli dyrt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

busen, du kanske inte märkte att han var väldigt short? :)

 

ca pott är ca typ dubbla hans kvarvarande stack...

 

Mkt riktigt, det såg jag inte. Han har $90 kvar. Även med minsta bet från din sida här blir han för pot-comitted och dina implicita odds mindre. Fast iom att Du inte tror på färgen, beroende på hur han spelat tidigare, hade jag nog checkat. Men den är väldigt tveksam. Hans syn på floppen torde indikera ett PP eller iaf färgdrag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att Du ska betta igen. Inte lika stort som på floppen men c:a pot. Ville Du representera AA hade Du väl inte checkat turn?

 

Om han ska betta c:a potbet igen så betyder ju det praktiskt taget att han är all-in med ca $200 i potten redan.

 

Du försatte dig i en klurig sits med mycket av din pengar i potten redan och ett farligt bräde. Skulle nog ha checkat och sett vad som hänt. Men å andra sidan så skulle det vara mycket stor chans att han bluffar ut dig då. Mycket svår sits jag inte skulle vilja försätta mig i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker ni alla förutsätter det värsta här på forumet, han var inte så jättebra den här killen. Dessutom short, jag anser att det här är en av mina bäst spelade händer idag. "Glömde" :D nämna det i readsen att han är inte så jättebra, men jag ville se vad som hände.

 

Jag kan säga som så att jag satte honom all in och han foldade. jag akn säkert ha jogat bort TT-KK utan s här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att Du ska betta igen. Inte lika stort som på floppen men c:a pot. Ville Du representera AA hade Du väl inte checkat turn?

 

Om han ska betta c:a potbet igen så betyder ju det praktiskt taget att han är all-in med ca $200 i potten redan.

 

busen, du kanske inte märkte att han var väldigt short?

 

ca pott är ca typ dubbla hans kvarvarande stack...

 

Mkt riktigt, det såg jag inte.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kanske vill ha en syn också?

 

Men om du vill jaga bort mediumhänder med JJ-AA, fine with me.

 

skulle jag höjt till exempelvis 50 hade jag garanterat bara fått syn av starkare händer.

 

Med den här höjningen får jag ju syn av mediumhänder och blandar mig inte in för djupt om han skulle reraisa,

 

Kan du förklara för mig vad problemet är med den om du tycker det var fel? jag tycker det låter så på frågeformuleringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den stora frågan är om du spelar KK/AA likadant preflop efter en raise - gör du det så fine by me.

 

Just i detta läge tycker jag inte att det finns så mycket att snacka om. Jag utgår från att bet_em är tomtig av sig eftersom han sitter med så lite vid bordet. Han har så pass lite kvar i stacken att du måste ställa han all-in tycker jag. Du lär knappast få en bättre hand att folda, men du kan ju lika gärna få syn av typ 99/77 eller gud vet vad. En överspelad AsKx?

 

Jag vet inte, mot bra motstånd med djupare stackar är du i ett mycket problematiskt läge och får fatta ett mycket tufft beslut på turn, som får bli väldigt readbaserat. Utan reads mot någon med mycket pengar bakom lutar jag åt check/fold, alternativt check/call ett mindre bet och lägga ut ett stopbet på kanske halvpott på rivern.

 

Som situationen ser ut nu tycker jag inte att du kan vika mot en spelare som inte verkar överdrivet het och som dessutom bara har ett halvt pottbet kvar i stacken. Synade han bort typ halva stacken på floppen med ett färgdrag får du vara snäll och betala av - du tar igen pengarna vid senare tillfälle. Floppade han ett monster, well, shit happens. Hur som helst tror jag att om du ställer han all-in att han kommer syna med sämre händer en tillräckligt stor andel av gångerna för att spelet ska vara +EV.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle aldrig spelat dne så hårt mot en kille med mycket pengar och som jag vet är bra. Men att kunna mjölka såhär pass mkt pengar av honom med JJ ser jag som finfint spelat.

 

sjukt nog ser jag väldigt många spela AK utan träff såhär även på denna nivå!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kanske vill ha en syn också?

 

Ja han lär ju inte lägga sig för en minraise, det är ju sant. Men du får väl inte mycket info, och ger ju honom definitivt odds att syna vad han än har. Dvs det finns inget utrymme för honom att spela fel.

 

För övrigt behöver du väl inte bli sur för att någon kommenterar händer du lägger upp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du lirade bra. Att folda på turn, om killen bara har ett halvt pott-bett i sin stack, skulle jag nog inte göra. Så bara o ställa honom allin där som du gjorde.

 

Med lite djupare stackar skulle det kunna bli lite svårare.

 

Som du sa så är det många tomtar som spelar AK såhär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...