Gå till innehåll

2000 timmar poker och en massa fluff


KlonkSteve

Recommended Posts

53 minuter sedan, säger KlonkSteve :

Ja, absolut är det så att det hade varit bäst att reda ut så man inte blir tilt/påverkad av downswings istället för att undvika spotsen som triggar en. Men det är ju oftare lättare sagt än gjort. 

Jo det är sant. Du har iaf en approach till problemet till skillnad från de flesta 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att jobba på sitt mental game är överskattat och overlooked. Nyckeln till ett bra mental game är mer eller mindre att spela i games som man är rullad för och har edge i och att ha ett balanserat och roligt liv.

Om man uppfyller allt ovan och gör sitt bästa/försöker utvecklas hela tiden så ser jag verkligen inte vad man kan tjura över.

Redigerad av brusig1
  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 minuter sedan, säger szenna15 :

Hur går grinden hermano?

Allt gott och trevlig helg :)

Volymen tuffar på skapligt. :) 

Uppe i ca 140 h för månaden(minns inte exakt, får kolla sen) och känns som att tempot varit precis lagom. 

Kommer primärt kötta vidare på /4-/5(med lite shortstackande på /10 när spelet känns bra/finns värde). 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

32 minuter sedan, säger KlonkSteve :

Volymen tuffar på skapligt. :) 

Uppe i ca 140 h för månaden(minns inte exakt, får kolla sen) och känns som att tempot varit precis lagom. 

Kommer primärt kötta vidare på /4-/5(med lite shortstackande på /10 när spelet känns bra/finns värde). 

 

Varför är shortstackande så common i PLO? Antar det minskar risken att göra ett misstag då besluten blir mindre komplexa?

Snyggt för övrigt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, säger muren :

Högre EV om andra sitter med djupare stacks. Dom pushar ut varandras equity och du får realisera din.

Jepps! 

Sen får du edge genom att många 100bb-regs är vana vid just 100bb-strat och är betydligt sämre att veta vilka händer man ska spela mot 50bb. 

Så ofta jag ser regs syna tex 3/4b med händer som funkar vs 100bb men som är total katastrof vs 50bb tex. 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, säger KlonkSteve :

Jepps! 

Sen får du edge genom att många 100bb-regs är vana vid just 100bb-strat och är betydligt sämre att veta vilka händer man ska spela mot 50bb. 

Så ofta jag ser regs syna tex 3/4b med händer som funkar vs 100bb men som är total katastrof vs 50bb tex. 

 

18 timmar sedan, säger muren :

Högre EV om andra sitter med djupare stacks. Dom pushar ut varandras equity och du får realisera din.

thx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger ChaoRen :

Top 3 tuffaste spelarna på 2-4 upp till 5-10?

Vill inte riktigt göra en power ranking, tycker inte det är superskönt att hänga ut folk. 

Men kan väl säga så mycket som att regsen är rätt mycket tuffare på /10, där finns nog en 4-5 som jag har respekt för och som jag gissar att jag inte har edge emot. 

Är ju svårt att fullt ut bedöma hur det är relativt /4 då jag till 80-90% av volymen kör anobord på /4-/5. Men spontant upplever jag att regsen är lite mer förutsägbara där. 

1 timme sedan, säger PIMM95 :

Levlas rätt friskt mellan nivåerna på en så pass liten sajt, så frågan är hur många genuina regs det finns på bara dessa?

Sen stämmer nog detta rätt bra också iofs, vet själv spelare som mixar allt från /4 till /50 tex. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

29 minuter sedan, säger KlonkSteve :

Vill inte riktigt göra en power ranking, tycker inte det är superskönt att hänga ut folk. 

Men kan väl säga så mycket som att regsen är rätt mycket tuffare på /10, där finns nog en 4-5 som jag har respekt för och som jag gissar att jag inte har edge emot. 

Är ju svårt att fullt ut bedöma hur det är relativt /4 då jag till 80-90% av volymen kör anobord på /4-/5. Men spontant upplever jag att regsen är lite mer förutsägbara där. 

Sen stämmer nog detta rätt bra också iofs, vet själv spelare som mixar allt från /4 till /50 tex. 

Handlar väl inte om att ”hänga” ut spelare. Kan vara kul med lite diskussion angående power ranks men även intressant att höra hur andra upplever poolen. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger ChaoRen :

Handlar väl inte om att ”hänga” ut spelare. Kan vara kul med lite diskussion angående power ranks men även intressant att höra hur andra upplever poolen. 

Jo, "hänga ut" var väl kanske att ta i. :) 

Förstår din poäng, men känner inte riktigt för att göra någon ändå, hehe. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bokar månaden på ca 150 h, vilket jag är riktigt nöjd med. Resultatet kommer jag utelämna, mest för att jag inte tycker det ger någonting att dela med sig av det. Fokus ska ligga på rätt saker, och kortsiktiga resultat är inte en av dem. 

Har varit en rolig månad att spela poker iaf, och förhoppningsvis blir mars lika tillfredsställande! 

GL GL, vi ses vid borden! ?

 

giphy.gif

  • Like 5
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, här är en hand från igår där jag hittar en rätt så jävla sjuk fold redan på flopp. 

/4 anonymt, sitter 1600kr(400bb deep), öppnar AcKcKx6c från UTG. MP flattar(shortie, 60bbs typ) och CO squeezar. CO är också monsterdeep och täcker mig. Både jag och MP flattar. 

Flopp:  AK4r

Jag och MP knackar till CO som CBettar ca 100 kr in i ca 200kr. Jag foldar, MP foldar. 

Här är lite info som påverkade mitt beslut: 

Har suttit vid det här bordet i ca 1 h. CO har varit tyst som en mus, och inte VPIPat en enda hand under den här timmen, i princip. Inte sett honom varken 3betta eller sq alls under denna tiden heller. 

När han dessutom squeezar vs UTG + MP nuttar det hans range ännu mer. 

Trots att jag här har mellanset, och trots att jag blockar AA med en A i näven, så ser jag bara AA framför mig. Och 400bb deep känns det som en gross jävla spot. Så jag hittar faktiskt viken. 

Magkänslan liksom skrek "Han har bara AA här, VIIIIIIIIIIIIIK!!!!"

Vill också tillägga att jag igår i övrigt spelade riktigt bra, A game +, så kände att jag överlag var on point med mina gut feelings sessionen igenom. 

Efter sessionen gjorde jag en Odds Oracle calc, och med en 4% squeeze-range har FI AA 30% av gångerna på den här brädan med min näve. Och detta innan bets går in. När han dessutom cbettar in i 2 pers(varav 1 shortie) tror jag all luft försvinner, vilket borde öka frekvensen AA ännu mer. Speciellt när det inte finns några flushdrag närvarande. 

Beslutet att folda är ju obv en rätt unik situation, att CO verkade vara en mastodont-NIT samt stackdjup var ju det som gjorde att mitt spidey sence kickade in.  För hör ju verkligen inte till vanligheterna att jag viker här, tror fan knappt aldrig det hänt förr! ?

Så, genifold eller har jag blivit 2020-talets Dan Glimne? ? ping @sturedenstore

  • Like 1
  • Haha 1
  • Confused 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, säger ölkaka :

Riktigt sjuk fold! Jag foldar aldrig flopp iaf. 

Är det verkligen en syn pre då CO är svin tajt och MP kan pusha bort din EQ? 

Haha, nä asså den är ju sick, helt klart! Pre så tänkte jag att stackdjupen rättfärdigade en syn, sjuka implied osv,  men som du säger så tänkte jag inte riktigt på att shortien kan öppna action igen och att CO kan överjamma. Var lite ouppmärksam där. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha sjuk fold indeed! Även om min magkänsla säkert hade skrikit fold likt din så hade jag nog aldrig klarat av att vika redan på flopp. Det hade nog kostat mig några kronor till för att känna mig säker. Svs är ju ganska unikt på det sättet dock att man kan få så tydliga uppfattningar om folk att det nästan vore olagligt att ignorera sin magkänsla. Wpwp tycker jag! Ibland är det jävla gött att bara folda för att slippa huvudvärken med att torska en stor pott när man kände i hela kroppen att man borde foldat. 
 

Jag kom att tänka på en rolig hand från min session i lördags angående att vika mellan set :) Korta versionen nedan:

 

Jag öppnar AQ99 från CO, btn (300kr)syn, SB (500kr)syn. Jag har ca 400 i stacken. Flopp kommer Kc9h3h. Jag bettar 75%, btn pottar och SB stoppar in. Eftersom jag lirar mitt A-game så vet jag att en av tjommarna har KK så muckar jag med ett snett leende på läpparna och tänker ”så lätt ska dom inte få dina pengar Sture” Hinner knappt avsluta den tanken innan en 9a landar på turn :) Vi får se om det gör det svårare att folda mellanset nästa gång chansen uppenbarar sig! 

Redigerad av sturedenstore
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, bra fold där! Tror den är bra tbh. Tror det finns väldigt många KKs i bägge deras flatting ranger, och när det går pott och sen jamm ska man nog kunna hitta folden. 

Men tror lätt att man stackar av där rätt ofta när man lirar sitt B-/C game. "Kan ju inte ha det varje gång!". 

Överlag är det nog där jag har en av mina största tiltläckor. Stackar av lite för light när det trots allt finns signaler som säger att man är beat. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger KlonkSteve :

Haha, nä asså den är ju sick, helt klart! Pre så tänkte jag att stackdjupen rättfärdigade en syn, sjuka implied osv,  men som du säger så tänkte jag inte riktigt på att shortien kan öppna action igen och att CO kan överjamma. Var lite ouppmärksam där. 

Även postflop kan shortien göra det bli lite jobbigt. 

Inte för att jag brukar vika pre men tror detta kanske är en spot man ska vika men är osäker. Om CO är en mega lös firre då är synen roligare 

Redigerad av ölkaka
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

43 minuter sedan, säger KlonkSteve :

Haha, bra fold där! Tror den är bra tbh. Tror det finns väldigt många KKs i bägge deras flatting ranger, och när det går pott och sen jamm ska man nog kunna hitta folden. 

Men tror lätt att man stackar av där rätt ofta när man lirar sitt B-/C game. "Kan ju inte ha det varje gång!". 

Överlag är det nog där jag har en av mina största tiltläckor. Stackar av lite för light när det trots allt finns signaler som säger att man är beat. 

Japp, är ganska confident att den är bra. Var ju helt naket också.. Hade man haft några backdoors eller en pipa så hade man väl fått stacka av dock. 
 

Känner igen mig väldigt väl där.. Det blir nästan som att man synar av bara för att bekräfta för sig själv hur kallt man springer.. Väldigt kontraproduktivt ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...