Gå till innehåll

NLT - Floppar nötfärgen, kunde jag fått ut mer?


Djens

Recommended Posts

Suttit vid bordet ett litet tag, inte direkt varit inblandad i någon pott. LordX är toktight och rcx oxå. de andra är lite slaskigare.

Frizz verkar ha vunnit nån stor pott på tur nyligen.

 

#Game No : 2464005522

***** Hand History for Game 2464005522 *****

$400 NL Texas Hold'em - Tuesday, August 02, 00:37:01 EDT 2005

Table Table 54926 (6 max) (No DP) (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: Rcxslam ( $969 )

Seat 2: LordX ( $476.16 )

Seat 4: Jackl22 ( $507.18 )

Seat 5: Frizz87 ( $460.42 )

Seat 6: DJWils ( $132.79 )

Seat 3: Jenog142 ( $393.50 )

Frizz87 posts small blind [$2].

DJWils posts big blind [$4].

** Dealing down cards **

Dealt to Jenog142 [ 5d Ad ]

DJWils: keep chasing

Rcxslam folds.

LordX calls [$4].

 

Jenog142 calls [$4].

Hygglig position passivt bord, ingen har höjt innan, solklar limp.

 

Jackl22 calls [$4].

Frizz87 calls [$2].

 

** Dealing Flop ** [ 6d, Jd, 3d ] <-- dunderflop.

 

På turn är nog folk itne lika rädda för färgen.

 

Frizz87 checks.

DJWils checks.

LordX checks.

Jenog142 checks.

Jackl22 checks.

** Dealing Turn ** [ 5h ]

Ofarlig och kan ge stege för någon, dax att betta.

 

Frizz87 bets [$7].

DJWils folds.

LordX calls [$7].

Jenog142 raises [$14].

Jackl22 calls [$14].

Frizz87 raises [$38].

LordX folds.

Jenog142 calls [$31]. Ska jag reraisa här? det känns som att det skulle skriiiika nötfärgen. Han kommer få ett fetbet på sig med en ofarlig river.

Jackl22 calls [$31]. <-- lite orolig, set/tvåpar?

** Dealing River ** [ 8c ]

Perfekt kort, nötterna och härlig bräda ute.

 

Rcxslam: wow

Rcxslam: lots of D out there

DJWils: bust his stupid ass chaser

Frizz87 did not respond in time.

Frizz87 folds.

<--Vafan, jag hade hoppats han fått färg.

 

DJWils: wtf

Rcxslam: what

Rcxslam: lol

Frizz87: what happend

Jenog142 bets [$160]. <-- pottbet, förmodligen för stort, dock coldcallade han ju på turn.

 

60-70 kanske hade varit mer lagom?

Han var inte aggro så han skulle inte reraisat ett mesbett.

 

Jackl22 folds.

Jenog142 does not show cards.

Jenog142 wins $320

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du ska beta ut hyfsat starkt på flopen för att representera TP som vill jaga bort färgdrag, så spelar när jag floppar färgen. Iofs spelar jag mot mycket sämre motstånd än vad du gör.

 

Sen tycker jag att du ska valuebetta river, kanske halvpot eller så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Instämmer med bzkt, beta ut på floppen.

Nästan alla checkar nötfärgen på floppen så folk tenderar att inte tro dig.

Du vill inte ge frikort till ett set/2par.

Sitter någon med lägre färg kommer du få bra med action.

Kommer det ett hjärter till på turn så blir det garanterat en liten pot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Instämmer med bzkt, beta ut på floppen.

Nästan alla checkar nötfärgen på floppen så folk tenderar att inte tro dig.

Du vill inte ge frikort till ett set/2par.

Sitter någon med lägre färg kommer du få bra med action.

Kommer det ett hjärter till på turn så blir det garanterat en liten pot.

 

Hjärter? :)

 

//Myt4z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker absolut du ska betta ut på floppen. Dels för att färg inte är en hand man vill slöspela och dels för att bygga upp potten med ditt monster.

 

På turn tycker jag definitivt att du ska gå raisa igen (kanske allin, glömde kolla stackdjupen). Killen rereraisar vilket visar en enorm styrka. Han vill alltså spela sin hand på turn, det kan dock ändras om fel kort kommer för honom på rivern. Antingen om han har färg och bordet paras eller om han har triss och bordet inte paras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beta ut på floppen för att bygga pott. Antingen får du inget betalt (om ingen träffat och ingen bluffar), en del betalt (om någon har t.ex. TP/tvåpar och tror att han möjligtvis leder på floppen och höjer) eller mycket betalt (av en lägre färg eller ett överspelat set).

 

Enfärgade bräden med nötfärgen är svåra att få betalt på tycker jag, eftersom ingen sitter med draget till A-flushen. Dock kan man få in hyfsat mot set och liknande eller lägre färger.

 

Om det checkas till mig på en enfärgad flopp brukar jag nästan alltid beta ca 3/4 pott - oavsett kort. Dels för att det är en bluffvänlig bräda, dels för att få folk att betala av de gånger jag satt nötfärgen och de själva har en sämre hand. Mot fem pers så kommer säkert minst en gå med om de verkligen inte träffat skitdåligt. Dessutom så borde din action dö helt om en fjärde ruter kommer på turn.

 

Handanalys följer. Här är hur jag hade spelat den postflop (förklaring till varför nedan):

 

1) Beta flop.

2) Försöka få in maximalt med deg på turn.

3) Om jag ej hamanr all-in på turn så gör jag det på river.

 

Nu när du inte betat flop:

 

2) Re-raisa på turn. Plussa kanske 130-150 till.

 

Nu när du inte gjorde det:

 

3) Antingen mesbeta typ 50 eller gå all-in på river.

 

Åter till din hand:

 

Tycker du spelar turn dåligt. Någon tomtebetar ut 7 och blir synad och du miniraisar. Detta skriker "jag har bra, dra ut mig", alternativt "jag är tomte och miniraisar bara för att". Men okej, nu får du en re-raise mot dig från frizz.

 

Vad skulle han re-raisa på i detta läge mot en bet, call, miniraise, call?

 

1) En för svag tomtebluff.

2) En lägre färg.

3) En turnad stege.

4) Tvåpar.

5) Set.

 

Om han har en lägre färg eller stege är det lugnt - men genom att bara syna ger du honom chansen att dra ut dig riktigt billigt till rivern om han har tvåpar/set. När du skriver "han kommer få ett fetbet på sig med en ofarlig river" tycker jag du tänker fel - varför skulle han syna ett fetbet på en ofarlig river? Är det något man blir orolig över är det fan för någon som miniraisar och sen coldcallar en höjning - DET skriker nötfärg i mina ögon. Skulle du verkligen miniraisa i det läget med set/tvåpar/drag? Varför ska jag syna ett fetbet på rivern om jag reraisat en miniraisare på turn som sedan smackar på på en blank river? Okej, har jag färg så synar jag, men inte med tvåpar/set.

 

Jag hade höjt tillbaka på turn, kanske 120-150 till. En lägre färg betalar nog av, kanske ett toppset också. Har du tur så får du ju en re-raise mot dig igen och får in degen. Annars ger du alldeles för bra odds för att bli utdragen av ett set/tvåpar.

 

River lutar jag åt antingen ett mesbet på typ 50, eller ett överbet all-in. Mesbet för att det lockar fram nyfikenheten hos fi, överbet för att det lockar fram "han bluffar"-instinkten hos fi.

 

Jag tycker att sättet du spelar på leder till att du inte får tillräckligt mycket deg av händer du leder mot, samtidigt som du ger odds till att bli utdragen. Grejjen med att spela såhär är att du får svårt att ta hela stacken av någon med lägre färg eller överspelat set då du inte får in nog med deg i potten. Vidare så undrar jag vad du gör om bordet parar på rivern? Hur stort bet synar du? Hur ofta foldar du? Du kan hamna i mycket trubbel genom din syn på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...