Gå till innehåll

PLO - Träffar set med AA på löst bord


ades_va

Recommended Posts

Early in the morning... Ge mig fint RP nu, QoS.

 

Bord, skitlöst - jagat blueagle nu ett bra tag, fick honom till slut( nog för att det är helt irrelevant ).

 

 

 

Game #915763957 - (blinds $0.50/$1) Pot Limit Omaha Hi - 2005/07/31-14:19:38.4

(CST)

 

Table "Guadeloupe" (real money) -- Seat 8 is the button

 

Seat 1: apophasis ($99.00 in chips)

Seat 2: The Bandit1 ($30.00 in chips)

Seat 3: adess ($272.50 in chips)

Seat 4: Buckn ($71.00 in chips)

Seat 5: 4 dozens ($114.50 in chips)

Seat 6: herlachjm ($96.00 in chips)

Seat 7: River26 ($90.50 in chips)

Seat 8: TylerDurden8 ($59.00 in chips)

Seat 10: blueagle ($258.00 in chips)

 

blueagle: Post Small Blind ($0.50)

apophasis: Post Big Blind ($1)

 

Dealing...

Dealt to adess [ As ]

Dealt to adess [ 8h ]

Dealt to adess [ Ah ]

Dealt to adess [ Kh ]

Bra hand mot detta motstånd.

 

The Bandit1: Fold

adess : Raise ($3.50)

Buckn : Call ($3.50)

4 dozens: Fold

herlachjm: Fold

River26 : Fold

TylerDurden8: Call ($3.50)

blueagle: Call ($3)

apophasis: Call ($2.50)

 

*** FLOP *** : [ 8d 9s Ac ]

 

blueagle: Check

apophasis: Check

adess said, "nice play, call an overbet with a draw..."

Lite halvtiltad från förra handen, han synade ett typ 60bett i 40pott med (antagligen färgdrag) för att sedan betta pott direkt när färgen träffade på turn.

adess : Bet ($11)

Slänger iväg ett snällbet så jag iaf får nån syn, brukar inte göra såhär, men tänkte variera mig.

Buckn : Fold

TylerDurden8: Call ($11)

blueagle: Call ($11)

apophasis: Fold

 

*** TURN *** : [ 8d 9s Ac ] [ 6s ]

Ouch, den turnen gillade vi inte, gör stegdraget möjligt, får hoppas att ingen drog på 7TJ.

 

blueagle: Check

adess : Bet ($22)

Fegbet, tänkte ligga mot motstånd.

TylerDurden8: Call ($22)

blueagle: Call ($22)

 

*** RIVER *** : [ 8d 9s Ac 6s ] [ Qs ]

Nu är jag körd av ungefär alla draghänder som kunde tänkas syna på floppen. Checkar och gör mig beredd att syna ifall lillstacken(tyler hade 22.50 kvar) går all-in.

 

blueagle: Check

adess : Check

TylerDurden8: Bet ($22.50)

blueagle: Call ($22.50)

adess : Call ($22.50)

 

 

 

-

Ok, sätt igång huggandet.

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite halvtiltad från förra handen, han synade ett typ 60bett i 40pott med (antagligen färgdrag) för att sedan betta pott direkt när färgen träffade på turn.

Hur bettar man 60 in i en 40 pott i PL? :?

 

Ex.

 

Pott 20, Fi bettar 10, du re-raisar pott. Hur mkt blir det?

Svar : 20+10+10(din syn) = 40, + 10 för din syn, mao skulle detta exempel ge motsvarande 50 i en "30"pott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Limpa pre-flop är inte ens med i bilden, raise eller fold med den handen :S

 

Man kan helt klart limpa med AAxx i sådana lösa game o setta o vinna bra potter i tidig pos. Dock är den ju en-suitad o har hög kicker så raise känns okay även om positionen är kass.

 

Floppen

Floppen är ju hyffsat kordinerad med 89 men inget färgdrag vilket är nice.

Känns som det är bara o betta pott o se vad som händer, snällbet är lite väl dumma.. du leder bra men hyffsat många kort på turn som är farliga (5,6,7,T,J,Q)

 

Turn

Tror du att du leder så betta mer annars så checka, bör ju ligga runt $50 i potten nu väl? $35-$40 kanske för att dessutom sätta shortstacken nästan allin.

 

Du har ju ganska djup stack mot blueangel o position så jag säger runt pottbet här o få lillstacken allin o blir du reraisad av blue så lägger du annars om du inte förbättrar på river (typ 20% att göra det) så checkar du. Bettar han in i dig på rivern så känns det ganska säkert att lägga också, beror givetvis på priset men dumt o bluffa in i en pott med en spelare allin utan o ha dig.

 

River

Synen är inte hemsk, vunnit rätt så några sådana på showdown mot två lirare med toppsetet o synat när man nästan "vet" att man är slagen men synar för att priset är för bra.

Här "känns" det tämligen dött dock, men synen är inget o klaga på i sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite halvtiltad från förra handen, han synade ett typ 60bett i 40pott med (antagligen färgdrag) för att sedan betta pott direkt när färgen träffade på turn.

Hur bettar man 60 in i en 40 pott i PL? :?

 

Ex.

 

Pott 20, Fi bettar 10, du re-raisar pott. Hur mkt blir det?

Svar : 20+10+10(din syn) = 40, + 10 för din syn, mao skulle detta exempel ge motsvarande 50 i en "30"pott.

Lite av definitionsfrågor i användandet av terminologin, men jag förstår vad du menar så jag ska inte klyva hårstrån. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Limpa pre-flop är inte ens med i bilden, raise eller fold med den handen :S

 

Jag re-raisar gärna om någon annan raisat, men är potten ohöjd limpar jag. Du är svårt ur position. Men å andra sidan är jag en liten Ciaffoneklon när det kommer till Omaha. (Err, jag försöker vara en liten Ciaffoneklon iaf. Vissa kopieringsfel tycks kvarstå!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite av definitionsfrågor i användandet av terminologin, men jag förstår vad du menar så jag ska inte klyva hårstrån. :)

 

(Därav "") ;)

 

 

-

Nu har jag fått rätt fina diskussioner iaf, kan slänga upp resultatet nedan.

 

 

*** SUMMARY ***

Pot: $181 | Rake: $3

 

Board: [ 8d 9s Ac 6s Qs ]

 

adess lost $59 [ As 8h Ah Kh ] (three of a kind, aces)

 

TylerDurden8 lost $59 (showed hand) [ 9c Qc Ad Th ] (two pair, aces and

queens)

 

blueagle bet $59, collected $181, net +$122 (showed hand) [ 9h Jh 7s Js ] (a

flush, queen high)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar också att limpreraisa pre-flop. En raise i tidig position tunnar ofta inte ut fältet så mycket som man vill, man kan helt enkelt inte höja tillräckligt mycket. Re-raisen kan däremot med lite tur bli gigantisk, vilket ger bra värde + få motståndare.

 

Sedan skulle jag ha potbettat på floppen. Har också försökt variera mitt spel med mindre betar, men det blir bara trubbel. Jag tjänar bäst på Omaha när jag spelar så rakt som möjligt.

 

Det svåra är ju turn. Hur beta när man inte vet om fi satt draget? Check, mindre bet eller potbet? Jag skulle nog ha fegat och checkat, men å andra sidan kanske jag spelar Omaha väl fegt ibland.

 

Rivern skulle jag nog inte heller ha synat, men oddsen gör ju att man knappast kan säga att du självklart gjorde fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...