mbman Postad 2 Januari , 2006 Rapport Share Postad 2 Januari , 2006 Haha, fan vilken grej juttis, coolt! Lite xtra kul att killen firar nyåret på Kvarnen och inte på spybar också! Cred till Orlando! I sammanhanget kan nämnas att när jag var på Malta i somras käkade jag på en restaurang där kyparen var en exakt kopia av Orlando! Jag tror dock inte att det var den riktiga Orlando i mitt fall, såvida jag inte ovetandes var med i någon filminspelning! Psatiw: Kul att vi e fler pokerspelare i trakterna som delar ICA-affär, hör du någon mumla om badbeats till flickvännen i kön är sannolikheten att det är jag rätt stor Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
juttis Postad 2 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 2 Januari , 2006 Ser du någon som frågar var kattmaten står och vilken smak som funkar bäst till pasta så är det med stor sannolikhet jag. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psatiw Postad 2 Januari , 2006 Rapport Share Postad 2 Januari , 2006 Ser du någon som frågar var kattmaten står och vilken smak som funkar bäst till pasta så är det med stor sannolikhet jag. ROFL! (Ta inte lever, den smakar helvete. Oxsmak funkar OK till pastaskruvar och räksmak på Digestivekex spelar de dagar du inte orkar vara fancy och laga). ...hör du någon mumla om badbeats till flickvännen i kön är sannolikheten att det är jag rätt stor Kunde varit jag för ett par månader sen. Nu är man dock singel. Utan att få nånting sagt med det. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mbman Postad 2 Januari , 2006 Rapport Share Postad 2 Januari , 2006 Du mumlar alltså för dig själv om badbeats i kön numera? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 2 Januari , 2006 Rapport Share Postad 2 Januari , 2006 Jag skulle oxå vilja bo i sthlm mitt i Juttis, mb, psatiw -träsket, fan vikka homegames vi skulle kunna ha! Mb (och tydligen jag ) sitter där o e tighta, psatiw kör aggro och tar det mesta och Juttis blir utdragen hela tiden Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mbman Postad 2 Januari , 2006 Rapport Share Postad 2 Januari , 2006 Lol, skulle vara jäkligt soft med ett sånt homegame, dock i högsta grad -EV för en firre som mig! Kanske +EV då ett skratt förlänger livet (vilket iofs. kanske är -EV, hinner spela bort mer pengar och så..hmm.. nåväl Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
juttis Postad 2 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 2 Januari , 2006 Jag skulle oxå vilja bo i sthlm mitt i Juttis, mb, psatiw -träsket, fan vikka homegames vi skulle kunna ha! Mb (och tydligen jag ) sitter där o e tighta, psatiw kör aggro och tar det mesta och Juttis blir utdragen hela tiden Du är välkommen! Ta med egen kattmat... Tycker att den här tight vs. loose-diskussionen är intressant. Själv har jag testat lite olika stilar. Ligger typ på 24 VPIP och 14 PFR nu. När jag spelade 2000 händer på 5/10 för några veckor sedan låg jag på 27/16 (ja, det gick åt helvete...) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 2 Januari , 2006 Rapport Share Postad 2 Januari , 2006 Ehm..Juttis...skottar du lr något? Jag vill ha mina 11,5k till sen äre 5/10, då kan jag nog ta upp kampen mot mats rejält ... Men jag tycker det är okeja tt ha en tight image, då kan man ju stjäla och checkraisa o reraisa med skit och nästana ldrig bli synad. 24/14 så spelar du ungefär lika mkt händer som mig men höjer dubbelt så många...Men jag vet inte, känns som att det är rätt lätt att få bra betalt av någon om man låter de höja o sköta bettandet! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mbman Postad 2 Januari , 2006 Rapport Share Postad 2 Januari , 2006 Beachjohan har ju lirat nästan lika tight som mig och på hög nivå under en rätt lång tid, och det är ju svårt att argumentera mot hans resultat och spel. Man kan vara vinnande både som tight och loose, men jag tror nog att loose som spelstil är svårare att behärska då man måste spela så mycket mer marginella situationer och bluffa hårdare för att inte blöda ihjäl. Jag ska nog hålla mig tight ett tag till och se vart det bär Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
juttis Postad 2 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 2 Januari , 2006 Ehm..Juttis...skottar du lr något? Nja, jag hade en skön rush för ett tag sedan plussade typ $6k på knappt en vecka och tänkte belöna mig med lite 5/10 skottning eftersom jag var långt över mitt BR-mål för året. Tyvärr lyckades jag då inte förutspå den negativa trend som jag upplever nu. Men gjort är gjort! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psatiw Postad 2 Januari , 2006 Rapport Share Postad 2 Januari , 2006 Beachjohan har ju lirat nästan lika tight som mig och på hög nivå under en rätt lång tid, och det är ju svårt att argumentera mot hans resultat och spel. Det är faktiskt riktigt coolt/imponerande att se. Dock verkar ju han vara väldigt duktig på att inse när han är slagen, även då han sitter med en riktigt stark hand. Det är verkligen en grymt underskattad grej som kan öka ens värde väldigt mkt, att kunna folda starka (men slagna) händer. Tycker att den här tight vs. loose-diskussionen är intressant. Tycker jag med. Som fan. Jag är inte sådär överdrivet loose och/eller aggro alls (som Djens verkar tro), om inte bordet känns jävligt tight. Tror att jag, när jag spelade seriöst och innan jag cashade ut, hade typ 28/15 i snitt, om jag inte minns fel. Har också exprimenterat med både tightare, lösare och mer aggresiva perioder, men problemet är att man ju behöver rätt rejält med händer för att kunna utgöra nåt ordentligt juste underlag. Nu när jag ska ta upp mitt spel igen tänkte jag exprimentera enligt det här: 3 siter har fått mellan 100 och 200 dollar. Jag kommer spela enligt en väldigt "chansartad" kravmodell a'la Big King, helt enkelt eftersom jag dels kan sätta in mer pengar om jag mot förmodan gular, dels tycker att motståndet på de låga nivåerna är...ja, inte så bra. Och dels för att jag tycker det är en kul utmaning. (I korthet är det 5-10 inköp på den lägsta nivån, 10-15 på nästa och nästnästa, och sen att öka på när jag "kommer upp" till en mer normal nivå). Det roliga jag tänkte försöka mig på är att spela TAG på en site, grymt LAG på en annan och Omaha (där jag typ vet att TPTK inte är värd att ställa in med) på den tredje. Och sen jämföra hur det utvecklar sig. Får väl återkomma med lite reflektioner när jag hunnit spela ett par 10K händer, framförallt i jämförelsen mellan Tx LAG och TAG "rullarna". (Igen: sorry Juttis att jag trashar din dagbok. Ska sluta nu. Promise. ) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 2 Januari , 2006 Rapport Share Postad 2 Januari , 2006 Jag tycker du kan skaffa en egen så jag får lite emr att läsa Psatiw! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
juttis Postad 2 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 2 Januari , 2006 Hehe, oro dig inte för OT! Det låter intressant. Frågan är om man kan dra några egentliga slutsatser av några 30-40K händer dock. Det enda man säkert kan säga är vilken stil som känns bekvämast. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psatiw Postad 2 Januari , 2006 Rapport Share Postad 2 Januari , 2006 Jag tycker du kan skaffa en egen så jag får lite emr att läsa Psatiw! Just. Precis vad forumet behöver det, en till dagbok. Frågan är om man kan dra några egentliga slutsatser av några 30-40K händer dock. Det enda man säkert kan säga är vilken stil som känns bekvämast. Meh, vafan, man pallar ju inte vara sådär korrekt hela tiden, det tar ju sån jävla tid. Den stil jag plussat mest på efter....säg, 10K händer...den är lönsamast. Så får det fan vara. (Äh, jag vet, det blir ju inte särskilt vetenskapligt förstås, men några slutsatser kanske man kan dra. Får väl se vart det slutar). Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
juttis Postad 2 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 2 Januari , 2006 Hmm, lirar 75:an på b2b. Kunde inte se mina kort på två rundor. Jag gissar att det är en del av riggen? Nån annan som tvingas spela med detta handikap? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
parre Postad 2 Januari , 2006 Rapport Share Postad 2 Januari , 2006 Jag skulle oxå vilja bo i sthlm mitt i Juttis, mb, psatiw -träsket, fan vikka homegames vi skulle kunna ha! Mb (och tydligen jag ) sitter där o e tighta, psatiw kör aggro och tar det mesta och Juttis blir utdragen hela tiden Hoho - jag skulle möjligtvis komma förbi och donera också, jag bor ca fem minuter från systemet beskrivet i texten (vid Södra Station / Sviten). Det sjukaste är att vi var på väg till Kvarnen på nyår, fast när vi kommer upp till Medis orkar vi inte gå längre så vi smiter in på Snaps istället. Inte för att jag bryr mig om just Orlando så mycket (jag hade nog snarare kört en Persbrandt) men ändå Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
juttis Postad 2 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 2 Januari , 2006 Jag flyttar snart till Östgötagatan 27 (vid Carmen ). Håll utkik efter framtida homegamesinbjudningar! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
juttis Postad 2 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 2 Januari , 2006 Ligger för övrigt 21 av 40 i 75:an nu. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psatiw Postad 2 Januari , 2006 Rapport Share Postad 2 Januari , 2006 Jag flyttar snart till Östgötagatan 27 (vid Carmen ) Shit vilket EV- att bo granne med Carmen! Lever-EV that is. Spelade nyss min första fet-LAG session för att försöka få lite riktlinjer på siffror. Hade 47/27 på 6-manna i 1,5 timme. Tror att det är i de trakterna jag ska försöka ligga. Kommer bli klart roligt. Hur LAG är "riktigt LAG", alltså riktigt, riktigt LAG men inte typ "fylleslask"? Parre? EDIT: Ligger för övrigt 21 av 40 i 75:an nu. Grymt, kämpa nu! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
juttis Postad 2 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 2 Januari , 2006 Doh! Åkte som 29:a. 27 fick pris... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
parre Postad 2 Januari , 2006 Rapport Share Postad 2 Januari , 2006 Spelade nyss min första fet-LAG session för att försöka få lite riktlinjer på siffror. Hade 47/27 på 6-manna i 1,5 timme. Tror att det är i de trakterna jag ska försöka ligga. Kommer bli klart roligt. Hur LAG är "riktigt LAG", alltså riktigt, riktigt LAG men inte typ "fylleslask"? Parre? Beror väl på nivå och motstånd. På låglimit är det väl klart godkänt, lite i underkant. Det gäller ju att få bordet i megamaskin när stackarna blir djupa, så man kan plocka dom senare. Ärligt talat så tror jag det är lite för högt för att funka i längden, jag tror att runt 35/20 är bra - fast jag är lite osäker. Aldrig kört PT-statistik. När jag senast spelade seriöst på nätet (PLO25) låg jag på ca 65-70% flops seen i fullring omaha - alldeles för löst, men det verkade funka, fast det är enbart för att motståndarna var enormt lättlästa och jättekassa (samt oerhört duktiga på att betala av). Jag vet inte, har du flyt och så så kan du ju spela nästan varje hand - men går det dåligt gäller det att snabbt kunna växla ner i tempo. Riktigt snabbt! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
parre Postad 2 Januari , 2006 Rapport Share Postad 2 Januari , 2006 Jag flyttar snart till Östgötagatan 27 (vid Carmen ). Håll utkik efter framtida homegamesinbjudningar! Skönt, ett av Söders sunkigaste hak - det är guld! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psatiw Postad 2 Januari , 2006 Rapport Share Postad 2 Januari , 2006 På låglimit är det väl klart godkänt, lite i underkant. Underkant, ja. Fint. Nä, allvarligt, de där siffrorna tror jag faktiskt är ganska lagom. Möjligen att man ska sänka VPIP:n lite, och kanske få ner PFR till strax under 25. Eftersom målet är att sno väldigt mkt små/medelstora potter och att få fi i maskin och att då syna ner de riktigt feta potterna med second-best, så tror jag faktiskt att raisa upp typ runt knappa 25% är lagom. Jag har en ganska klar strategi hur jag ska spela också, så jag tror ärligt talat att jag ska få det att funka. Ärligt talat så tror jag det är lite för högt för att funka i längden. Om du med "i längden" menar att det ska funka även på högre nivåer håller jag med. Då får man nog sänka en aning iaf, om man inte är riktigt riktigt vass på LAG-spel. Däremot tror jag det kan funka i längden på låga nivåer (upp till typ NL100) med så höga siffror. Det lär ju hursomhelst visa sig. Skulle dock, i just den rullen, gärna haft lite mer än 8 inköp att starta med (även om de nu är uppe i 10), men vafan, det får väl ge sig. Ang. de där siffrorna: Railade nåt högt Prima-bord nån gång när någon spelade på Swedishsantas-kontot (tror jag det var) och det var fan bland det sjukaste jag sett. Måste haft säkert 45-50% PFR och lite mer VPIP ändå. Var väl kanske nån tilt/fyllesession, men det var helt sjukt att se. Jag vet inte, har du flyt och så så kan du ju spela nästan varje hand - men går det dåligt gäller det att snabbt kunna växla ner i tempo. Riktigt snabbt! Jag vet. Jag ska försöka att hela tiden stay focused, som känns som det viktigaste när man spelar sådär sjukt mkt händer. Kommer därför att på LAG-kontot bara spela 1 bord i taget tills jag känner att jag behärskar de där siffrorna bättre, och då börja med två. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
juttis Postad 2 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 2 Januari , 2006 [Ang. de där siffrorna: Railade nåt högt Prima-bord nån gång när någon spelade på Swedishsantas-kontot (tror jag det var) och det var fan bland det sjukaste jag sett. Måste haft säkert 45-50% PFR och lite mer VPIP ändå. Var väl kanske nån tilt/fyllesession, men det var helt sjukt att se. Var det sexmanna- eller typ fyramannabord? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
parre Postad 2 Januari , 2006 Rapport Share Postad 2 Januari , 2006 Jag vet. Jag ska försöka att hela tiden stay focused, som känns som det viktigaste när man spelar sådär sjukt mkt händer. Kommer därför att på LAG-kontot bara spela 1 bord i taget tills jag känner att jag behärskar de där siffrorna bättre, och då börja med två. När jag spelar 0.25/0.50 (eller - spelade, det var ett tag sen) så spelade jag max 2 bord. Reads blir enormt viktigt om man ska spela LAG. Visst, vissa klarar ju av att spela 4-8 bord, men det är svårt att ha bra fokus då. Det gäller ju att veta vem man fått i maskin, hur personen reagerar, vilka synfiskarna är, vilka man kan göra lövtunna värdebets mot etc. Jag vet inte - jag har en liten teori om de låga nivåerna, har tänkt under en längre tid att utveckla den lite i en artikel (den går så att säga emot den konventionella weaktaja mentaliten som verkar råda här på forumet...) I korthet går den ut på att, om man har en fet edge postflop och kan spela ut sina motståndare, höja väldigt mycket för att trissa upp potterna, eftersom man själv kommer veta vilka man kan spela för hela stacken mot med händer som AT och A84-rainbowflop medan de inte klarar av det och således kommer börja spela A) för passivt B) för aggressivt för att sätta en på plats, något man kommer kunna utnyttja jävligt bra, samtidigt som man snor tillräckligt med medelstora potter för att kunna betala ett par missade steals på floppen/turnen med. Detta funkar naturligtvis inte mot tänkande motståndare som är villiga att sätta hårt mot hårt, men sådana är ytterst sällsynta på låglimit. När man LAG:ar vill man att folk ska syna mycket preflop ändå, man vill ju inte bara ha mörkarna. Däremot vill man inte att ens höjningar konstant blir re-raisade preflop. Jag är av den åsikten att det bästa sättet att ta itu med en LAG är att spela tillbaka riktigt hårt - raisar en LAG i EP kommer jag slå om i position med välidgt många händer såsom A8s, JTo, KTo och liknande - praktiskt taget de flesta händerna som jag har en hyfsad edge med mot en LAGs HD. Variansen blir skyhög, men jag har aldrig varit en anhängare av skolan "tajta upp dig ytterligare och vänta på en premiumhand", särskilt inte om LAG:en kan tänka (och således foldar när du som passat i tre varv i rad plötsligt pottar om). Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts