Gå till innehåll

juttis åker på


juttis

Recommended Posts

Fan jutten, ser inte roligt ut det här, din otur har ju fan inga gränser, nötfärg mot straight flush finns ju fan inte på kartan....A2-handen är inte kul heller, men varför spelar du A2o???? Men ändå helt bisarrt vilken jävla otur....

 

Ett hett tips dock: Sluta spela 2/4 och troligen även 1/2, jag antar att din rulle inte direkt har några större marginaler för 1/2 och garanterat inte för 2/4, så gå ner nivå så du inte går bankrutt....som jag tidigare sagt är det dessutom skönt att lira lite lägre när man har en extremt dålig period, ÄVEN om den bara beror på otur och inte dåligt spel....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 420
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Känns verkligen aptråkigt och totalt oinspirerande att behöva börja om. Hade ett väldigt blygsamt bygga-rulle-mål innan bad streaken från hell. När man kollar igenom de senaste HH:erna så tror jag knappt på vad jag ser. Det ser verkligen extremt osannolikt ut.

 

När tar skiten slut? Jag börjar jämföra mig själv med personer som har cancer och "barnen i Afrika" för att få lite perspektiv på det som händer. Men alltså är det vettigt att resonera så? Jag menar ska man tänka "att det kan ju alltid bli värre"? Låt oss säga att man är döv-blind-stum och dessutom totalförlamad, ska man vara tacksam för att man inte är förkyld då? Äh, alltså... det mesta suger just nu helt enkelt.

 

Det här var förövrigt sista klaginlägget i denna dagbok på väääldigt länge. Ville bara visa hur en downswing på 1/2 kan se ut och samtidigt dokumentera skiten för mig själv.

 

Håll tummarna för min skull, jag behöver det verkligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och för alla som trodde att juttis var HELT otursförföljd...

 

här callar fisken en höjning från en tight spelare med ATs...och så han träffar...och tyvärr träffar jag rätt bra själv också...finns inte för mig att han sitter på AT utan är lycklig och callar givetvis!

 

Nåväl, antar att juttis förtjänar några :-)

 

Game # 147512516 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1,00 - Table "Barcelona"

Game ended 2005-10-19 22:11:20 GMT+01:00

 

Players:

juttis3 (EUR 192,43 in seat 1)

Fabas (EUR 64,80 in seat 2)

GrgaPtic (EUR 26,40 in seat 3)

Gerschman (EUR 97,85 in seat 4)

sassadee (EUR 87,50 in seat 5)

Daniss (EUR 127,20 in seat 6)

manit (EUR 79,90 in seat 8)

 

Dealer: Daniss

Small Blind: manit (0,50)

Big Blind: juttis3 (1,00)

 

Gerschman was dealt: 9h - Th

 

Fabas Fold

GrgaPtic Fold

Gerschman Raise (3,75)

sassadee Call (3,75)

Daniss Fold

manit Call (3,25)

juttis3 Call (2,75)

 

Flop Kc - Jd - Qh

 

manit Check

juttis3 Check

Gerschman Bet (12,00)

sassadee Fold

manit Fold

juttis3 All-In (188,68)

Gerschman All-In (82,10)

juttis3 Payback (94,58)

 

Turn Kc - Jd - Qh - 3h

River Kc - Jd - Qh - 3h - 5d

 

juttis3 shows: Ts - As (a straight, ace high)

Gerschman shows: 9h - Th (a straight, king high)

 

juttis3 wins: EUR 200,20 (with a straight, ace high)

Rake: EUR 3,00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CHIPDUMPNING! :D

 

och vad illa av juttis, han tillät inte att den adnre killen drog ut honom med RR-färg!

 

Hehe, den andra killen är mbman (aka moby dick ;) ).

 

Hoppades att han satt på ett set men han hade en stege. Perfekt! ATs kan man spela enligt min uppfattning om det bara kostar 3,5 BB att syna och det dessutom redan finns en hel armé callers.

 

Trist mb men testa och loosa 25 sådana potter (eller egentligen mycket större) på 4 veckor. Sen kan du börja gnälla...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gnäller inte, bara lite...sannolikheten för den här situationen måste ju vara...låg iaf!

 

Håller inte med om att det är bra att spela ATs i höjt pott fullring, ur position, när två pers synat höjningen. Enda floppen du gillar är i princip den som kom nu och tvåparet (bortsett från de riktigt osannolika typ TTT, AAA, TTx osv). Färdraget är inte så kul ur position, och floppar du ett A/T så är du ur position med en mycket "vinglig" hand som inte tål någon action egentligen. Summa summarum är att man ytterst sällan träffar floppen och då alltid är ur position och har dåligt läge för att stjäla potten. Detta betyder att man slänger bort massiv med pengar på att syna höjningar, samtidigt som man väldigt sällan floppar en hand som kan ge riktigt bra betalt, något som tenderar att bli dyrt i längden. Dessutom kan man ju åtminstone vara sugen på att spela vidare något om man floppar tian eller esset, vilket man säkerligen kan slänga bort en del pengar på.

 

För mig är detta inte en bra hand att syna en höjning ur position med, då den sällan floppar stort, ofta floppar halvbra, men allt som oftast helt missar.

 

Tror faktiskt att ett av de största nybörjarmisstagen i texas är just att gå in i höjda potter med mediokra händer, det blir så otroligt dyrt i längden. (Och nu menar jag inte att juttis är nybörjare eller så, utan bara mer allmänt).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ATs är grymt maskerad av de anledningarna som du nämner. Detta gör att folk ofta är villiga att betala av en bra träff. Dessutom är det väldigt enkelt att kasta bort den om man möter mycket motstånd och inte har träffat ordentligt. Men visst, man bör spela den med försiktighet. Och mb du har rätt, nybörjare bör undvika mediokra händer. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Juttis,

 

jag förstår vad du menar. Men AT är just INTE grymt maskerad. Med träff på ess får du ju aldrig action av sämre händer. Likaså med träff på tian, om än något mindre, men folk brukar inte direkt slå sig blodiga med underpar. Färgen ger i princip enbart betalt om man får in degen före den kommer, folk backar ju oftast rejält om någon ger action med färg på brädan.

 

Stegen är givetvis bra, men i princip enbart mot någon som har 9T eller tripss, brädan ser ju så extremt farlig ut för någon som har TPTK vilket gör att vettiga spelare tar det lite lugnt. Tvåparet skulle jag nästan säga är den hand som ofast får action av sämre hand, då närmast AK.

 

Detta gör att jag tror det uppkommer mycket få situationer där du verkligen får bra betalt, vilket är nyckeln till att spela en hand som oftast är underdog före floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[...]denna gång var förutsättningarna för att stacka mig, milt uttryckt, optimala!

 

Hehe, det är svårt att förneka det påståendet!

 

Förövrigt är det en hårfin skillnad på "försiktig" och "passiv" i pokersammanhang. Tål att tänkas på ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är selektivt försiktig, t ex är jag obenägen att spela en stor pott med TPTK i största allmänhet och särskilt på en farlig bräda :-) När jag gillar min hand brukar jag dock köra någorlunda hårt.

 

Kan vara bra att veta till nästa homegame ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat lite på B2B i dag, försöker cleara BestPokerbonusen. Saknar helt klart Party. Måste fixa RB-deal där snarast!

 

Tycker dock att jag har spelat stabilt om än något mindre aggro än vanligt. Har plussat för första gången på väääldigt länge. Oturen verkar ha lugnat ner sig. Hoppas dock att jag inte befinner mig i stormens öga.

 

Inga intressanta HH:s idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Finn flest fel...

 

- NoDolus sitting in seat 1 with $200.00

- FreddieTheB sitting in seat 2 with $313.60

- frippem sitting in seat 3 with $217.70 [Dealer]

- curtan sitting in seat 4 with $229.05

- juttis sitting in seat 5 with $206.50

- petroni sitting in seat 6 with $109.70

 

curtan posted the small blind - $1.00

juttis posted the big blind - $2.00

** Dealing card to juttis: Queen of Clubs, King of Spades

petroni called - $2.00

NoDolus folded

FreddieTheB called - $2.00

frippem called - $2.00

curtan called - $2.00

juttis bet - $10.00 <-- Får ett ryck och känner för att tunna ut fältet lite

petroni called - $10.00

FreddieTheB called - $10.00

frippem called - $10.00

curtan folded

 

** Dealing the flop: Jack of Clubs, 10 of Spades, 8 of Clubs

juttis checked

petroni checked

FreddieTheB bet - $2.00

frippem called - $2.00

juttis called - $2.00 <-- Får en känsla av att semibluff inte funkar här

petroni called - $2.00

 

** Dealing the turn: Queen of Diamonds

juttis checked <-- TPokK men farlig bräda. Väljer det passiva alternativet

petroni bet - $20.00

FreddieTheB raised - $40.00

frippem folded

juttis ??

 

Alltså, jag undrar hur mycket cash jag har spenderat för att gång på gång få reda på samma sak, nämligen att position är viktigt i poker. Det hade blivit betydligt billigare att skriva "glöm inte positionen" på en planka och sedan betala Paolo Roberto (eller nåt annat råskinn) en mindre summa pengar för att upprepade gånger slå den i ansiktet på mig. Snacka om EV+!

 

Aja, den som finner flest fel med handen vinner möjligheten att få slå mig med en planka nästa gång behovet uppstår.

 

EDIT [url=]http://www.paoloroberto.com[/url]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte betta då damen kommer, ditt spel dittills kan stämmer rätt väl med hur man skulle spela AK. Som handen är spelad nu känns det ju inge direkt som din hand är kul längre, många händer som kan ha tvåpar och möjligen redan färdig stege. Men om du känner dig modig kanske en all-in här får allt utom AK att lägga sig? :-) Men folk som raisat och haft sig har ju en tendens att spela för hela stacken på dessa nivåer, så fold är nog rätt om man tänker långsiktigt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...