Gå till innehåll

Vägen mot Australien och Aussie Million


lindus

Recommended Posts

Angående forex skulle jag bestämt avråda från att någonsin använda deras tjänster. Vet att det är irriterande med uttagsavgifter men forex tar ut så hög avgift så det blir ev minus oavsett.

Var på Bali förra året har för mig man brukade få ut 2M per uttag då, men iaf här kommer lite tips till nästa gång.

 

1.Ha med dollar eller euro (eller ausdollar) mkt bra växlingskurs på gatan <1%

 

2.fixa ett icabanken eller santanderkort, icabanken fria uttag och santander har 12 fria uttag per år (därefter 15kr/uttag)

 

3. Boka hotell via agoda eller liknande och betala där, inte ovanligt det blir billigare än boka på plats eller hotellets hemsida, dessutom slipper ni handha massa kontanter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja Linda! Har följt tråden hela vägen, kul att du skrivit om resan. Får en annan att fundera varför man sitter här i Sverige och ugglar när man har så mycket möjligheter som pokerspelare. wp!

 

Ja du Martin, bra fråga he he:) Får dock fundera vilket land som är bäst nu när Australien försvinner och grindtiderna suger i denna del. Men spelar man cashgame kanske det inte spelar nån roll?

 

Vi har hört att Mexico ska vara bra för grindtiderna om man vill köra dagtid på kvällstid:) Vi hade funderingar på att köra scoop där men blir nog inte detta året ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående forex skulle jag bestämt avråda från att någonsin använda deras tjänster. Vet att det är irriterande med uttagsavgifter men forex tar ut så hög avgift så det blir ev minus oavsett.

Var på Bali förra året har för mig man brukade få ut 2M per uttag då, men iaf här kommer lite tips till nästa gång.

 

1.Ha med dollar eller euro (eller ausdollar) mkt bra växlingskurs på gatan <1%

 

2.fixa ett icabanken eller santanderkort, icabanken fria uttag och santander har 12 fria uttag per år (därefter 15kr/uttag)

 

3. Boka hotell via agoda eller liknande och betala där, inte ovanligt det blir billigare än boka på plats eller hotellets hemsida, dessutom slipper ni handha massa kontanter.

 

Tack för infon:)

Har inte kollat Forex växlingskurser osv, men du har säkert rätt i att det blir dyrare med forex.

Vi hittade bara en bankomat som du kunde ta ut 2M och det var i Kuta.

Hotell bokade vi via internet så det var redan betalt:) Men pengarna verkar springa iväg ändå he he

 

Jerry var ju tvungen att ha massage varje dag;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Linda, du ska ha ett jättetack för denna tripreport! Det får mig att längta tillbaks till Australien, jobbade där 3 månader i Adelaide för 10-talet år sedan, och det är verkligen paradiset på jorden, förutom att allt i naturen vill ta livet av en.

 

Ha ha ja de där djuren .... Som tur var såg vi inte så mycket av dem:) Australien va helt klart ett härligt land, dyrt som attan dock :)

 

Tack för tack ❤

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...