PIMM95 Postad 31 December , 2016 Rapport Postad 31 December , 2016 Startar en tråd där vi ger shoutouts och diskuterar legender vi minns på Svenska Spel Poker! Förut hade SVS (pre dybban flyttar in) en intervjuserie med gamla rävar som man hittade när man googlade alias. Men detta verkar vara borttaget. Och jag tycker dybban mest flyttar in till dagens proffs? Jag hade velat se mer ex-proffs eller nanolirare som trycker in massiv volym på korvörespoker år ut och år in. Själv nominerar jag Guybrush. Jag började min SVS-"karriär" med att spela 5-max 0.50/1 cash och Blixt-SNGs. Guy spelade detta också då och vad jag förstod var han proffs under pokerboomen men spelade nu på kul. Han spelade 5-20 kr SNGs när han var upp mer än 100 000 sek på Sharkscope. Trevlig i chatten och sa vid ett tillfälle att han aldrig skulle spela poker på annat än för skojs skull. Detta var runt 2013-2014. Inte sett han på klienten sen dess. Citera
saltsjobaden Postad 1 Januari , 2017 Rapport Postad 1 Januari , 2017 han är lärare nu mera. spenderade mestadels tvärr kunde haft ett gott liv annars vid detta laget Citera
JagGårGul Postad 4 Januari , 2017 Rapport Postad 4 Januari , 2017 Kul tråd ! Själv beundrar jag "nabbes666" som lirade högt riktigt på svs under pokerboomen. Numera hittar man honom på omaha, antingen runt 2/4 -5/10 till att sedan genetat upp sig till 25/50 5/100 igen. Vet inte detta Säkert men tycker mig ha sett ett mönster på detta några ggr Citera
saltsjobaden Postad 5 Januari , 2017 Rapport Postad 5 Januari , 2017 hur många ggr kom du i brallan pga PartJack Citera
OMGDanGlimne Postad 5 Januari , 2017 Rapport Postad 5 Januari , 2017 Smutsfall är ju given. Betongbarn? Minns inte vad han hade för resultat, men att han evigt shortstackade /50 ett tag. Citera
PIMM95 Postad 5 Januari , 2017 Författare Rapport Postad 5 Januari , 2017 han är lärare nu mera. spenderade mestadels tvärr kunde haft ett gott liv annars vid detta laget Intressant, kul med update. Guybrush postade lite handhistorik från 25/50 och 50/100 i den här tråden: http://pokerforum.nu/forum/dagb-cker/58503-harrypokr-guybrush-48.html Jag spelade som sagt inte poker då, så ingen värdig presentation av Guy i min trådstart. Men som jag fattat det välkänd cash game-reg på 10/20+ back in the days! Citera
PIMM95 Postad 5 Januari , 2017 Författare Rapport Postad 5 Januari , 2017 Smutsfall är ju given. Liksom Blom90! Började inte Viktor spela PLO på SVS innan han körde 500/1k på Full Tilt mot Ivey, Antonius osv? Citera
SnowHunter Postad 5 Januari , 2017 Rapport Postad 5 Januari , 2017 llllll minns jag var min idol & favorit. SharkBiter var också bra Detta var runt 2007-2008, fanns väldigt många fler som lirade upp till 50/100 på den tiden. Ofta runt 5k spelare online jämfört med 2k idag. Klipp med Blom9x^^ Citera
mpee Postad 6 Januari , 2017 Rapport Postad 6 Januari , 2017 Nu spelade jag i stort sett inte på SvS back in the days men NickLeeson känns som ett namn för tråden. Har två irl vänner oberoende av varandra som ofta satte in en femhunka/tusenlapp på förfesten/regniga dagar under bommen. Båda brukar ta upp NickLeeson när poker kommer på tals. Har sett att han fortfarande loggar på då och då. Citera
JagGårGul Postad 6 Januari , 2017 Rapport Postad 6 Januari , 2017 **Popoffer** **Bareev** : Lirade högt under boomen och syns idag på 2/4 omaha. Vet att tillochmed "dödarn" skrev om bareev i sin dagbok, i pokermagazine. Något i stil med "bam bam bareev dundrar fram i sin feta merca amg Citera
NeoSlayer Postad 7 Januari , 2017 Rapport Postad 7 Januari , 2017 There can only be one.. - Betongbarn Citera
Recommended Posts