Gå till innehåll

Vad föredrar ni för alkoholhaltiga drycker?


svint0

Recommended Posts

Jag har nog druckit fler vodka/juice än Tomas Brolin :D

Mest brukar det bli öl. Man går från finöl till fulöl i fallande skala under kvällen. Då vi är ganska spritromantiska bland kompisarna funkar inte sprit så bra längre (man suger i sig vätskan för snabbt). Gin/Juice är en klassiker som både jag, morfar och Snoop gillar. Är en hallonkille som hatar jordgubbsterrorn i samhället och en drink som är enkel att göra är: razz+sprite+frysta hallon+is. När det gäller öl: tjeckiska(prisvärda) eller svenska(billiga och goda). Absolut inte dansk "marketing bira".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nog druckit fler vodka/juice än Tomas Brolin :D

Mest brukar det bli öl. Man går från finöl till fulöl i fallande skala under kvällen. Då vi är ganska spritromantiska bland kompisarna funkar inte sprit så bra längre (man suger i sig vätskan för snabbt). Gin/Juice är en klassiker som både jag, morfar och Snoop gillar. Är en hallonkille som hatar jordgubbsterrorn i samhället och en drink som är enkel att göra är: razz+sprite+frysta hallon+is. När det gäller öl: tjeckiska(prisvärda) eller svenska(billiga och goda). Absolut inte dansk "marketing bira".

 

 

Bacardi razz med sprite är nog det godaste jag någonsin druckit:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öl, givetvis. Cider/Alkoläsk går alltid ner men det känns inte så hett att sitta och hinka cider som ett kjoltyg. Vodka med tillbehör dricker jag gladeligen men försöker dra ner på det då jag mår så sjukt dåligt dagen efter. Skumpa händer väl också att man beställer, men det är mest för att försöka spela coolare än man är. 8-)

 

Vin är för övrigt vidrigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett par otippade monstergoda groggar. Fråga mig inte hur de uppkommit.

 

Finskt billighetsbrännvin + avslagen rumstempererad fruktsoda. Häll sprit i 4 fyra sekunder, fyll på med fruktsoda. Drick till du inte får ner nåt mer. Sedan fyller du på med Fruktsoda igen till toppen och du har en drink som passar till fest och vardags. Det gulliga är att du kan ha den ruskigt stark utan att det smakar särskilt illa

 

Tyskt dito + alkoholfri champagne. Häll ut hälften av champagnen och fyll på med Tyskt dito i din väns champagneglas (funkar f.ö bäst om din vän är nykterist ) när denne inte ser det. När sedan din vän spottar och skriker så tar du drinken och har en drink som passar till en champagnefrukost efter 8 dagars hårt festande.

 

Annars gillar man väl en god lager. Vitryssar går ner vid black jackborden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alkohol......jag skulle kunna skriva hur länge som helst....

 

Öl är fantastiskt gott. Jag älskar att prova ny öl och provar sällan någon jag inte gillar. Jag antar att det beror på att jag vid 23 års ålder börjar känna mig själv :) Till vardags dricker jag gärna en god stout eller ale. Ale brukar också passa bra till maten. Till fest pendlar jag mellan en kasse billig lager och ett par kassar "eurys assorted megamix" av nya spännande ölsorter.

 

Några favoriter: Victoria Bitter, Kilkenny, Guiness, allt från Young's (särskilt double chcocolate), allt från Nils Oscar och Jämtlands, Toohey's, Black Boss :) och mycket mycker mer.

 

När det gäller vin så har jag inga rekommendationer. Jag vet om jag gillar ett vin när jag smakar det, men minns aldrig vad vinerna heter. Dock måste jag säga att jag föredrar rödvin och dessertviner. Samt bobbel, så klart.

 

Whisky finns det redan en tråd om. Men whisky är större än livet.

 

Konjak är ungefär som vin. Jag gillar det, men kan inget om drycken.

 

Drinkar....

 

Dry Martini, GT, Harvey Wallbanger, Mojito och mycket mycket mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...