Gå till innehåll

Fortfarande har inte syndaren vaknat. Eller blivit bättre på poker.


massive

Recommended Posts

Den 2024-07-09 kl 16:01, säger kukbajs :

Fan vad jag vill ändra mitt svs-nick, på tal om att ändra titlar. Finns ju massa fölk som heter typ samma skit. Och jag är varken en kung (lat. rex) eller särskilt ärlig utav mig.

Jag antar att inte ens en mod från en bargata i thailand kan åtgärda det ...

Är det inte rätt najs att man, i alla fall i verkliga livet, typ helt kan omdefiniera sig själv? Eller i alla fall i teorin. Minns när jag var i yngre 20-års åldern och som vanligt hade ställt till med mer kaos än vad jag pallade ta tag i. Huttade iväg mobiljäveln, enkelbiljett till Budapest och tänkte att här ska jag börja leva mitt nya liv.

Jag var kanske borta i två veckor haha. Men det är nog bland de största frihetskänslor jag någonsin haft. Jag hade säkert typ kunna fullföljt planen.

Eh, vet inte riktigt hur jag hamnade här, kamrater, men jag står i alla fall utanför min port och väntar på att en mod från en bargata i thailand ska komma och hämta mig och lösa allt.

Du är en poet! Är det drogerna? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Typ mitt största misslyckande någonsin. Det var min målbild ända sen jag var 16. Jag läste allt man skulle göra, gick på rätt skrivskolor, skrev kaaaanske över mediokert, men slog aldrig igenom. Nu har jag sagt mer än jag tänkte. DET är drogerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och ja, kamrater, jag tror att jag har gett upp nu, helt ärligt. Förut, jag hade alltid projekt och saker på gång. Även när jag låg på psyket höll jag på med mina deadlines och recensioner och skit. Men jag var nog ej skapt för den världen. Menar ej att den världen är korrupt och fel. Eller jo, lite, men jag föreställer mig att det är samma inom många andra branscher och jag kunde bara inte knäcka koden för att lyckas. Mea culpa etc

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, säger massive :

 

Nystart på dagboken!

Får se hur långlivat det blir den här gången. Är så jävla impulsiv, å sen har vi en flytt på G å sjukt massa med det + behövs det stålar IRL kommer rullen ryka. Men nu drar vi igång!

 

Härjar för tillfället runt på 0.5 SVS precis som alla andra wannabe-pokerspelare

 

Har kommit till en punkt där jag inte kommer längre rent utvecklingsmässigt med bara spel och det jag kan lista ut med mitt eget huvud. Så det kommer komma frågor kring det.

men har inget utrymme privat att dega in för kurser/coachning/program så målet är att grinda ihop stålar och slakta rullen för det utbildningsmaterialet som behövs för att gå upp nån nivå eller 2. Det är det långsiktiga målet.

 

Har ett hektiskt liv med gård och knoddar å fruga å allt sånt där. Men ska försöka få in så många pass det går.

 

Vart lite slö och lat med bara 6 bord fram tills för nån dag sen som definitivt skadat hourly.

 

Men nu är det 9 bord som gäller framåt!

 

Tänkte posta graf 1 gång i veckan. Händer lite då och då, och nybörjarfrågor så ofta det går :D

 

Första veckan i Juli:

 

 

Screenshot 2024-07-10 210733.png

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror på dig i alla fall, kamrat kompis. 😃

Sen är jag inte säker på om det är en bra sak eller ej, med tanke på hur det brukar gå för de jag tror på (många är döda).

Hade du bättre än A-högt när jag overbet-degade river nyss? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 minuter sedan, säger kukbajs :

Typ mitt största misslyckande någonsin. Det var min målbild ända sen jag var 16. Jag läste allt man skulle göra, gick på rätt skrivskolor, skrev kaaaanske över mediokert, men slog aldrig igenom. Nu har jag sagt mer än jag tänkte. DET är drogerna.

 

Citat "Jag läste allt man skulle göra" "gick på rätt skrivskolor"  "jag kunde bara inte knäcka koden för att lyckas" slog aldrig igenom"

Som att dom här sakerna jag citerar ovan har nånting överhuvudtaget med saken att göra,  när det handlar om att skriva poesi eller att ägna sig åt kreativ aktivitet.

Ägnar man sig åt kreativt skapande för någon annans skull än sin egen, eller för att jaga andras bekräftelse så har man missat målet redan innan man börjat. 

Jag läser inte det du skriver som Mea Culpa, dvs att individen genom bön erkänner sin skuld till gud. Jag läser in nått helt annat :)

 

Hoppas jag inte uppfattas som hård eller överdrivet rakt på sak.

 

Det är bara för att jag pratar av egen erfarenhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår vad du menar. Och jag vet inte hur det är för andra, men för mig, och det är säkert ett fel hos mig, så var det lite, okej, JAG var nöjd med detta manus och trodde verkligen på det, och visst, det gav mig njutning att skriva det, men vad fan är poängen om ingen läser det liksom. Och vid en viss punkt, eller säkert vid flera flera tillfällen och under långa tidsperioder var det liksom bara en grej jag gjorde för det var vad jag (förut för längesen) hade bestämt mig för att göra.

Jag vet att många, även jag själv skriver under på denna maxim, säger att man ska finna sitt syfte, ha ett mål och så vidare.

Men det är också typ kinda najs att inte ha det, helt ärligt.

Vet inte om jag förklarade så väl, men typ så känner jag.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, säger massive :

Härjar för tillfället runt på 0.5 SVS precis som alla andra wannabe-pokerspelare

 

Har kommit till en punkt där jag inte kommer längre rent utvecklingsmässigt med bara spel och det jag kan lista ut med mitt eget huvud. Så det kommer komma frågor kring det.

men har inget utrymme privat att dega in för kurser/coachning/program så målet är att grinda ihop stålar och slakta rullen för det utbildningsmaterialet som behövs för att gå upp nån nivå eller 2. Det är det långsiktiga målet.

 

Har ett hektiskt liv med gård och knoddar å fruga å allt sånt där. Men ska försöka få in så många pass det går.

 

Vart lite slö och lat med bara 6 bord fram tills för nån dag sen som definitivt skadat hourly.

 

Men nu är det 9 bord som gäller framåt!

Är du säker på att det är rätt väg att gå? I ett kort tidsperspektiv lär du ju få en högre hourly på det, men målet måste ju vara att klättra lite i nivå så snabbt det bara går och du lär ju utvecklas bra mycket mer(och tycka det är roligare) att spela 1-4 st 0.5/1 eller 1/2 bord istället. När man inte lever på det behöver man ju inte bry sig så mkt om rullekrav heller innan man kommit upp i pengar som känns. Om rullen är 1k kr kanske det är mer värt risken att gula på 0.5/1-1/2 och ta paus om det händer tills man kan stoppa in 1k nya kr.

Jag skriver för att jag själv har brottats med liknande, spela många låga bord och pressa volym kontra spela färre bord högre och försöka bli bättre. Jag är helt sämst på att trycka volym trots att jag är heltidsspelare så passar mig mkt bättre att fokusera på färre bord med högre snittBB och tableselecta hårt. Men alla är olika.

Glgl!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, säger magico :

Är du säker på att det är rätt väg att gå? I ett kort tidsperspektiv lär du ju få en högre hourly på det, men målet måste ju vara att klättra lite i nivå så snabbt det bara går och du lär ju utvecklas bra mycket mer(och tycka det är roligare) att spela 1-4 st 0.5/1 eller 1/2 bord istället. När man inte lever på det behöver man ju inte bry sig så mkt om rullekrav heller innan man kommit upp i pengar som känns. Om rullen är 1k kr kanske det är mer värt risken att gula på 0.5/1-1/2 och ta paus om det händer tills man kan stoppa in 1k nya kr.

Jag skriver för att jag själv har brottats med liknande, spela många låga bord och pressa volym kontra spela färre bord högre och försöka bli bättre. Jag är helt sämst på att trycka volym trots att jag är heltidsspelare så passar mig mkt bättre att fokusera på färre bord med högre snittBB och tableselecta hårt. Men alla är olika.

Glgl!

Tack för svaret Magico, och tack för att du tar dig tid att skriva!

 

Definitionen av galenskap är att göra samma sak om och om igen, men att förvänta sig ett annat resultat.

 

Jag förstår ditt resonemang. men att spela 1-10kr's utan rulle kommer alltid att sluta på samma sätt som det alltid gjort.

Erfarenheten, min lifetime inkomst från poker, ;) och spelets matematiska natur bekräftar det. 

Som jag skrev har jag kommit till en punkt där jag inte kommer längre, rent utvecklingsmässigt, med bara spel och det jag kan lista ut med mitt eget huvud.

Och då jag inte vill/kan lägga familjekassans pengar på  kurser/coachning/program så känns det vettigt å dra in dom stålarna på en nivå där jag vinner, införskaffa verktygen och rullen som behövs. Och sen kliva upp.

 

0.5 är den enda nivån där jag över en större sample är vinnande med en ok winrate. Och den winraten är samma oavsett om jag spelar 4/6/9 bord. Enda skillnaden blir lägre timpeng med färre bord. Men jag skulle definitivt dra ner antalet bord mot mer kompetent motstånd eller om jag spelade högre i en kontext av att lära och utvecklas.

 

Om sen min oförmåga att vinna på nivåer över 0.5 beror på för liten sample/varians som inte rättvist berättar historien, eller om det beror på att jag helt enkelt är för dålig på poker. Då röstar jag för det sistnämnda :)

 

Gör om. Gör rätt.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkig start på veckan. Är det dagboksriggen? ;)

 

Lyckats med bedriften att tappa 10-11 inköp dom 2 senaste dagarna.

Sen småskott på 1kr's förra helgen + en autogirodragning som bouncade idag så jag fick slakta rullen.

Så nu kan jag inte ens sitta på 9 bord. Ouch!

 

Nog gnällt. Grind! Rex är väl inne, så då är det bäst å hoppa in å jaga värdet!

 

Screenshot 2024-07-11 203257.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, säger massive :

Nog gnällt. Grind! Rex är väl inne, så då är det bäst å hoppa in å jaga värdet!

Kallar du mig för värde, din lilla bögfitta! Hu 4 rollz? Nä jk. :P

Det vänder snart, kamrat kompis! 😃Jag har fan haft en grym vecka so far. Lovar du hämtar igen det, men det suger ju när det händer, min förra vecka började också med -10BIs.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

54 minuter sedan, säger kukbajs :

Tough luck. :( Blir ju skraj av att se den där grafen. Aja, du får la dunka in lite mer deg när/om du har tillfälle.

Minus 12 inköp 35BB/100 i AI-adj. Ouch.

 

Variansen stör mig inte så länge jag vet att jag är vinnande.

Det störiga är rullen, men samtidigt är IRL alltid viktigare för mig, så det är lugnt, även om det aldrig är kul å swinga nedåt.

 

Kollade PT4. Och förutom en halvtilt (läs aggro med drag mot fel spelare) så är det bara standard flips 60/40 lägen och självklara värdebet spots där fesk har trollat in steget bättre händer med högre frekvens än vanligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag skrivit tidigare både här och på andra ställen så har slagit i taket när det gäller min spelutveckling.

Jag kommer helt enkelt inte längre med bara spel och min egen fårskalle.

Och för att bli lite personlig så har mitt största problem med poker alltid varit min självcentrering, och min totalt verklighetsförvridna och uppblåsta åsikt om min egen förträfflighet nä det gäller förmågan att spela poker på ett vinnande sätt. Helt uppenbart leder det här såklart till både förluster men även extremt stor besvikelse om man springer runt och tror att man är 10 gånger bättre på nått än vad man i verkligheten faktiskt är. Och det här känns ju uppenbart och pinsamt och inga konstigheter i text å såhär i efterhand. Men så sjuk va jag, att jag på riktigt trodde jag va en pokergud som kunde ta över världen bara för att man goodrunnade 20K händer på 2-5kr på SVS och turvann nån 20dollz turre på Stars eller plussa 10K på fyllan på Sviten eller Cosmo.

Men ålder/livserfarenhet, barn, och extremt mkt jobb å grävande i mitt eget psyke har ändrat på allt det där dom senaste 5-10 åren. Tack gode gud :)

Så med skallen på rätt ställe är jag nu för första gången i mitt liv så jävla hungrig på att bli bättre på riktigt!

Jag behöver hjälp med vilka verktyg och material som är dom bästa.

Och om man skulle önskedrömma så skulle välvillig inställning från alla uber-proffs här inne vara storeligen uppskattas :)

Och nej, jag behöver inte dryga kommentarer eller att jag ska googla, eller gissningar från personer utan erfarenhet av det dom rekommenderar.

Första delmål: Acceptabel winrate på 01-02kr's SVS

Budget: hundralappar/lax/nånstans per månad. - Kommer inte lägga IRL pengar på detta. Bara pokerpengar. Dels som en utmaning, men också för att jag inte vill/kan, men också en inställning att pokern ska bära sig själv. 

Och nej, jag har verkligen noll möjlighet att dega typ 10lax på nån jävla upswing kurs eller liknande.

Och nej, jag behöver inte gratisvideos som diskuterar övergripande luddiga koncept man redan fattar. Jag behöver nörderi! Jag vill ha siffror,procent, staplar och diagram! ;) Jag behöver  cold hard facts till den grad att det tillochmed tillfredställer min aspiga autismhjärna! :D

Behov:

Jag har som gammal vana att tagga alla spots under spel där jag är lost eller undrar saker i PT4 som jag sen tittar på.

Vill ha/behöver ett lättförståligt och bra verktyg för att analysera mina HH's 

Sen uppfattar jag att min största svaghet är T+R-spel.

Annars är behovet övergripande. Jag behöver bli bättre på allt.

 

är det GTOWizard för 89dollz per månad?

 

Vad finns det för alternativ? Och i villka prisklasser?

 

All hjälp uppskattas!

 

Puss och kram

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag verkligen ingen expert här och det är nog bättre att du inväntar mer erfarna spelare. Till att börja med, för att uppnå ditt mål att ha en acceptabel winrate på /2, så behöver du inga solvers överhuvudtaget. Om du har ett mer långsiktigt mål om att spela över /5, kan det vara bra att börja lära sig lite hur det hela fungerar.

Det är bra att du har en vana av att tagga händer. Tror man lär sig allra mest på att gå igenom och diskutera specifika HH:s. Då finns det ju också möjlighet att solva dem, men så länge du inte spelar högre än /5, tror jag mest att man ska se solverns lösning som inspiration, snarare än facit.

Jag köpte piosolver och ranger och sånt när jag reggade /5 och är inte säker på om jag fick ut så mycket av det. Det najsiga med den programvaran jag köpte är i alla fall att den fortfarande finns kvar och fungerar. Såklart en dyrare engångssumma än dessa månadsprenumerationer, men det har sina fördelar också. Gtowizard verkar enklare att fatta, älskar UI:t, men tror inte det har samma flexibilitet som pio.

Aja, du får säkert bättre svar snart 😃

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...