Gå till innehåll

Fortfarande har inte syndaren vaknat. Eller blivit bättre på poker.

Recommended Posts

Postad
16 minuter sedan, säger Snake911 :

Slår du ut varians på ett helt år. Så kommer det gå upp och ner rätt mycket. Speciellt om man skottar sporadiskt och försöker klättra. 

Tjena Snake! 

Jag förstår och accepterar (nåja) varians. Hade en period med intensiva studier i höstas som fördjupade kunskapen, och autism-hjärnan älskar Primedope :) 

Jag vet också att bristande spelförmåga har en del i detta. Såklart att en högre win-rate dämpar effekten. Min offensiva explo-orienterade spelstil leder också till väldigt mycket svängningar med många tighta EV-spots osv.

Men vi har en grundmurad, ohotad och icke ifrågasatt blind tilltro till matematiken och naturvetenskapen som den absoluta sanningen. Naturlagar, orsak och verkan å allt vad det nu är.

Statistik är som en bikini.

Den visar det mest uppenbara. Men döljer det mest intressanta.

Min åsikt är att det är samma sak med ämnet vi pratar om.

jag ifrågasätter inte matematik och sannolikhetslära. Jag säger bara att det finns nått mer där. som ligger precis utanför mänsklig perceptionsförmåga.

Vi kan ta exemplet att klonka en turnering med stort startfält. Inga konstigheter. Sannolikhet. Varians.

Men om precis den turnering vi klonkar är Onedrop eller WSOP main för 12mill dollz så finns det nått annat där också.

Att springa 300K händer under EV är inga konstigheter. Att springa 3000-5000bb under värde på en mindre sample är inget att höja ögonbrynen över. 7 inköp back för året på /1 är ju ytterst marginellt.

Men att från den här dagbokens skapade 2016 å sen vid alla 6 tillfällen under 9 år jag swingat upp rullen till typ 5K å klivit upp, å blivit totalt voodoo doom-switchad av /1 då handlar det inte längre bara om dom sakerna vi är överens om.

Varians. Matematik. Sannolikhetslära.

Då måste vi åxå prata om meningsfullheten, nyttan, eller avsaknaden av den. tidpunkten. Alltså synkronicitet.

Alltså allt det som inte går att förklara eller tvinga in i en naturvetenskaplig positivistisk förklaringsmodell.

Det, i min mening, det mest intressanta.

17 minuter sedan, säger Snake911 :

Skit i vilken stejk du spelar. Bra spring, dåligt spring kommer hända. Fokusera bara på att bli bättre. 

Process över resultat.

En av mina stora vägvisare i alla områden av mitt liv, vilket jag dock konstant behöver bråka med :) 

Postad
39 minuter sedan, säger lamern :

det här går åt fel håll. det borde vara obligatoriskt att åtminstone posta sin svs topp 3 ranking varje månad och missad ranking beivras med åtstramad tidsbegränsning

Jag tycker ju att det e destruktivt å onödigt att hålla på med såna här topplistor.

Men ok. Bara för dig Lamern. 

0.5, SVS topp 3:

1: PelvisHesley

2: PelvisHesley

3: PelvisHesley

Postad

Satt å funderade lite över det här med vilka som är bäst på 0.5 och /1

Om nån är intresserad så kan jag knåpa ihop ett inlägg med vad jag tycker. :) 

Men i sånt fall skulle anledningen vara att det skulle va intressant att se vad ni andra tycker, och var min åsikt skiljer sig åt.

Om några som faktiskt spelar nivåerna ifråga skulle kunna ge sina 5 cents.