Gå till innehåll

Fortfarande har inte syndaren vaknat. Eller blivit bättre på poker.


massive

Recommended Posts

Citat "men för i helvette! du spelar massa random skit pre å synar med AK utan träff, men du lägger färgen nu! fyfan va du e dålig, jag ska ta ut varenda krona från pokerkontot! Vi skulle ha större chans om jag spelade!"

Utbrister frugan :D och tillägger

"lägg upp handen i ditt jävla forum så ska du se att dom som faktiskt kan spela poker säger att det där är så jävla dåligt!"

 

Enda sen jag å frugan träffades för snart 9 år sen har ett stående internskämt under mina poker-perioder varit hur kass jag e :D

Jag kan sitta å grinda å frugan kommer in å tittar nån minut här och där, eller kommer in när jag skriker över nån badbeat.

Å säger typ saker som:

"ja om du faktiskt va bra på poker så skulle du inte tycka det va lika jobbigt när dina motspelare spelar bättre än dig"

Eller när man blir utsmutsad i nån stor pott:

"ja, om du faktiskt började jobba lite med vilka händer du 3bettar på cut-off så hade det inte blivit sådär"

Eller:

"jag har hittat en skitbra pokersida du måste testa!" Å så länkar hon till playmoney-poker på facebook å säger "här är ett ställe som passar din skicklighetsnivå!" 

Å så vidare :D 

 

Så, vad tycker vi om folden på river?

FI spelar 83/26 över 250 händer.

 

iPoker - kr1 NL (6 max) - Holdem - 6 players
Hand converted by PokerTracker 4

Hero (CO): 218.09 BB
BTN: 139.58 BB
SB: 267.31 BB
BB: 65.93 BB
UTG: 200 BB
MP: 233.33 BB

SB posts SB 0.5 BB, BB posts BB 1 BB

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has  3:club: Q:club: 

fold, fold, Hero raises to 3.1 BB, BTN calls 3.1 BB, SB raises to 5.2 BB, fold, Hero calls 2.1 BB, BTN calls 2.1 BB

Flop: (16.6 BB, 3 players)  6:club: K:club: 8:club: 
SB checks, Hero bets 5.47 BB, BTN calls 5.47 BB, SB calls 5.47 BB

Turn: (33.01 BB, 3 players)  6:spade: 
SB bets 16.5 BB, Hero calls 16.5 BB, fold

River: (66.01 BB, 2 players)  4:heart: 
SB bets 66.01 BB, fold

[spoil]SB wins 63.37 BB
[/spoil]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

38 minuter sedan, säger Flamberadraket :

Rätta mig om jag har fel här men..... Du slår alltså inte ens 0,10/0,20 SEK borden?! 😂

Vad vare jag kallade dig förut?

 

Jag säger som tjackhoran i dokumentären ett anständigt liv.

 

Det är skillnad att va en, och ha en.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

39 minuter sedan, säger massive :

Citat "men för i helvette! du spelar massa random skit pre å synar med AK utan träff, men du lägger färgen nu! fyfan va du e dålig, jag ska ta ut varenda krona från pokerkontot! Vi skulle ha större chans om jag spelade!"

Utbrister frugan :D och tillägger

"lägg upp handen i ditt jävla forum så ska du se att dom som faktiskt kan spela poker säger att det där är så jävla dåligt!"

 

Enda sen jag å frugan träffades för snart 9 år sen har ett stående internskämt under mina poker-perioder varit hur kass jag e :D

Jag kan sitta å grinda å frugan kommer in å tittar nån minut här och där, eller kommer in när jag skriker över nån badbeat.

Å säger typ saker som:

"ja om du faktiskt va bra på poker så skulle du inte tycka det va lika jobbigt när dina motspelare spelar bättre än dig"

Eller när man blir utsmutsad i nån stor pott:

"ja, om du faktiskt började jobba lite med vilka händer du 3bettar på cut-off så hade det inte blivit sådär"

Eller:

"jag har hittat en skitbra pokersida du måste testa!" Å så länkar hon till playmoney-poker på facebook å säger "här är ett ställe som passar din skicklighetsnivå!" 

Å så vidare :D 

 

Så, vad tycker vi om folden på river?

FI spelar 83/26 över 250 händer.

 

iPoker - kr1 NL (6 max) - Holdem - 6 players
Hand converted by PokerTracker 4

Hero (CO): 218.09 BB
BTN: 139.58 BB
SB: 267.31 BB
BB: 65.93 BB
UTG: 200 BB
MP: 233.33 BB

SB posts SB 0.5 BB, BB posts BB 1 BB

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has  3:club: Q:club: 

fold, fold, Hero raises to 3.1 BB, BTN calls 3.1 BB, SB raises to 5.2 BB, fold, Hero calls 2.1 BB, BTN calls 2.1 BB

Flop: (16.6 BB, 3 players)  6:club: K:club: 8:club: 
SB checks, Hero bets 5.47 BB, BTN calls 5.47 BB, SB calls 5.47 BB

Turn: (33.01 BB, 3 players)  6:spade: 
SB bets 16.5 BB, Hero calls 16.5 BB, fold

River: (66.01 BB, 2 players)  4:heart: 
SB bets 66.01 BB, fold

[spoil]SB wins 63.37 BB
[/spoil]

Jag hade lagt upp det såhär, SB har 2 combos som du förlorar mot, AcTc och AcJc. Svårt såklart när jag inte har stats på FI men detta är händerna jag sätter på honom utan info. Du behöver 33% att vinna mot det bettet. Satt går han pot river med KK alternativt TcJc så är detta en vinnande call. Sen har han ju även AJo/ATo med en klöver som bluffar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, säger RuoXuan :

Jag tror om du vill ha någon form av feedback på händer så kan det vara en fördel att börja posta i ett format som är betydligt mer läsvänligt.

Vet inte varför den kom upp på det här sättet den här gången, å nu kan jag inte redigera :)

Brukar bounca videos från PT4 vanligtvis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

29 minuter sedan, säger HampusGabriel :

Jag hade lagt upp det såhär, SB har 2 combos som du förlorar mot, AcTc och AcJc. Svårt såklart när jag inte har stats på FI men detta är händerna jag sätter på honom utan info. Du behöver 33% att vinna mot det bettet. Satt går han pot river med KK alternativt TcJc så är detta en vinnande call. Sen har han ju även AJo/ATo med en klöver som bluffar.

Jag förutsätter att du har rätt i teorin och i ett vaccum. Och mot en bra reg hade jag synat. Dvs nån som jag uppfattar kan bluffa någorlunda korrekt med blockers. (typ klöver A) Men det går inte att plocka bort kombos som K6,64,86,88, dvs alla kåk-kombos när vi pratar slaskfisk på nivån i  fråga. För mig är det här bara floppat 2-par eller set som kåkar upp på turn som spelat.

Min-raise pre, checka flop, donka turn när det parar och sen bomba pott på river av en 86/26 fisk med låga river-bet stats brukar bara vara 1 sak 99 gånger av 100.

Att sluta syna av i såna här spots är min egen slutsats varför jag nu (trots downswing) spelar bättre och har bättre resultat än någonsin över en  decent sample på microSVS.

 

Det är så jag tänker. Men självklart kan jag vara totalt ute å cykla :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, säger massive :

Jag förutsätter att du har rätt i teorin och i ett vaccum. Och mot en bra reg hade jag synat. Dvs nån som jag uppfattar kan bluffa någorlunda korrekt med blockers. (typ klöver A) Men det går inte att plocka bort kombos som K6,64,86,88, dvs alla kåk-kombos och alla A-färger sämre än dom du nämner när vi pratar slaskfisk på nivån i  fråga.

Min-raise pre, checka flop, donka turn när det parar och sen bomba pott på river av en 86/26 fisk med låga river-bet stats brukar bara vara 1 sak 99 gånger av 100.

Att sluta syna av i såna här spots är min egen slutsats varför jag nu (trots downswing) spelar bättre och har bättre resultat än någonsin över en  decent sample på microSVS.

 

Det är så jag tänker. Men självklart kan jag vara totalt ute å cykla :) 

Oj missade helt att turnen parar sig, då är det väldigt spelar indivudellt om vi callar av här. Foldar nog aldrig nöt färgen men om du har den readen på SB så tycker jag fold verkligen är fine :)

 

Hade varit intressant att veta vad han har i 3bet % och speciellt i SB och BB. Har han låg där kan man verkligen discount K6, 64, 86, 88 kan nog komma in som call också. Men förstår vad du menar och mot pot är vi nog slagen mer än 33% av gångerna. Hade de varit halvpott hade vi nog behövt calla av ändå :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

27 minuter sedan, säger aml :

Är det inte extremt slaskigt att öppna Q3s från CO ? Sen syna en 3bet dessutom med botten av din range ?

Jo det är det :) Där blev man ertappad med handen i syltburken... ;) 

 

Nämen BU foldar ut 68%mot CO open och BB har FoldtoSteal på 86% Med en megafisk inklämd i SB man vill spela max antal händer emot i position, då RFI allt som har nån form av spelbarhet i CO. Och mot dom här förbannade min 3bets foldar jag typ aldrig i poss mot megavärde. Fel?

 

Det är min tankeprocess. Är logiken helt ute å cyklar?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror det är lätt att underskatta spelarna också. Vi är ju själva inge superstjärnor :D Tror det är enklast att hålla sig till en solid range bara. Möjligtvis att man kan göra lite ändringar på knappen om BB överfoldar ( minibetta om dom gillar å klicka i check/fold knappen) vilket brukar vara fallet om dom har så hög fold mot steal. Eventuellt öppna lite bredare. Men Q3s är rätt så MYCKET bredare. en standard open från CO tex är väl ungefär Q7s som sämst ?

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, säger aml :

Jag tror det är lätt att underskatta spelarna också. Vi är ju själva inge superstjärnor :D Tror det är enklast att hålla sig till en solid range bara. Möjligtvis att man kan göra lite ändringar på knappen om BB överfoldar ( minibetta om dom gillar å klicka i check/fold knappen) vilket brukar vara fallet om dom har så hög fold mot steal. Eventuellt öppna lite bredare. Men Q3s är rätt så MYCKET bredare. en standard open från CO tex är väl ungefär Q7s som sämst ?

Som sagt, jag säger inte att jag har rätt, jag delar bara med mig av min tankeprocess så att jag förhoppningsvis blir tillrättavisad när jag har fel :) 

Jag anpassar CO och BU open hela tiden mot vilken foldToSteal och vilken 3bet dom har från BU SB och BB. Är fold to steal lågt på alla 2-3 så tightar jag till det bra mkt mer än Q7s och går mer mot värde + mer händer som spelar bra i poss med vikt på händer med nöt-potential. Om  alla spelar 77, 83, 86 % FTS så öppnar jag typ allt, 95% först in.

Är det mixat (som i detta fallet) med en tight förutsägbar REG i BU, megavärde i SB, och tightarsle (83%) med låg 3bet i BB öppnar jag sjukt brett åxå. Med tanken att få bortNit's å spela max händer mot fisk i poss.

Mot bra regs som faktiskt anpassar sig å justerar upp 3bet när jag e för lös spelar jag mer polariserat för enklare folds/4bets och tightar till syn.

Så hur ska jag ändra strategin då? Vad behöver justeras? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gör personligen inga större förändringar i mina RFI ranges beroende på motspelare (Jag vill ju fortfarande ha en stark range även om det är mot fisk). Möjligtvis att jag ändrar min sizing beroende på vem som sitter i BB. Går kanske större om det är en Vpip Fisk i Big Blind. Eller en minibet om det är en multitablande grinder som har en dålig vana å klicka å check/fold.

Den stora förändringen jag personligen gör mot "fiskar" är 3 bet frekvenser mot dom , men det är ju främst för att få bort andra regs från potterna.

Jag vet ju dock inte om min approach heller är den korrekta. Men det är så jag gör iaf.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, säger massive :

Så, vad tycker vi om folden på river?

FI spelar 83/26 över 250 händer.

iPoker - kr1 NL (6 max) - Holdem - 6 players
Hand converted by PokerTracker 4

Hero (CO): 218.09 BB
BTN: 139.58 BB
SB: 267.31 BB
BB: 65.93 BB
UTG: 200 BB
MP: 233.33 BB

SB posts SB 0.5 BB, BB posts BB 1 BB

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has  3:club: Q:club: 

fold, fold, Hero raises to 3.1 BB, BTN calls 3.1 BB, SB raises to 5.2 BB, fold, Hero calls 2.1 BB, BTN calls 2.1 BB

Flop: (16.6 BB, 3 players)  6:club: K:club: 8:club: 
SB checks, Hero bets 5.47 BB, BTN calls 5.47 BB, SB calls 5.47 BB

Turn: (33.01 BB, 3 players)  6:spade: 
SB bets 16.5 BB, Hero calls 16.5 BB, fold

River: (66.01 BB, 2 players)  4:heart: 
SB bets 66.01 BB, fold

[spoil]SB wins 63.37 BB
[/spoil]

Jag gillar inte folden. Om du spelar så slaskigt preflop, kan du inte lägga dig på river med den här handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, säger Lobo :

Jag gillar inte folden. Om du spelar så slaskigt preflop, kan du inte lägga dig på river med den här handen.

Håller med, såg något tips någonstanns att aldrig göra "big folds" mot fiskar. Och det stämmer nog. Visst han kommer väl ha nöten där ibland , men han kan lika gärna överspela en AK,AA eller ha en random hand han gör till en bluff

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25 minuter sedan, säger Lobo :

Jag gillar inte folden. Om du spelar så slaskigt preflop, kan du inte lägga dig på river med den här handen.

Det blir tjatigt å säga det, men jag propsar inte på att jag har rätt. Jag blir bara nyfiken och jag vill förstå.

 

Så vi tar  Min-raise pre,(styrka) checka flop,(rädd för färgen med set/2-par) donka turn när det parar (träff) och sen bomba pott på river av en 86/26 fisk med låga river-bet stats.

Skriker inte det styrka? Om man bortser från random spewbluff, är det inte sjukt underbluffat på "farlig" bräda? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

41 minuter sedan, säger aml :

Jag gör personligen inga större förändringar i mina RFI ranges beroende på motspelare (Jag vill ju fortfarande ha en stark range även om det är mot fisk). Möjligtvis att jag ändrar min sizing beroende på vem som sitter i BB. Går kanske större om det är en Vpip Fisk i Big Blind. Eller en minibet om det är en multitablande grinder som har en dålig vana å klicka å check/fold.

Den stora förändringen jag personligen gör mot "fiskar" är 3 bet frekvenser mot dom , men det är ju främst för att få bort andra regs från potterna.

Jag vet ju dock inte om min approach heller är den korrekta. Men det är så jag gör iaf.

Tack för att du delar med dig! Jag tycker verkligen om din aktiva närvaro här i dagboken AML! :) tack!

 

Så vi ska inte exploita uppenbara läckor hos FI?

Som i detta exempel, om vi har ett samlat gäng där bet i CO gör att regs/sopregs foldar och fisk synar ur poss, ska vi inte öppna sjukt brett då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, säger aml :

Håller med, såg något tips någonstanns att aldrig göra "big folds" mot fiskar. Och det stämmer nog. Visst han kommer väl ha nöten där ibland , men han kan lika gärna överspela en AK,AA eller ha en random hand han gör till en bluff

För mig personligen är en av dom absolut största positiva förändringarna jag gjort är att folda ut mer bra nävar på river, framför allt mot passiv/dålig fisk som helt plötsligt dyker upp med linjer som skriker styrka.

Som jag sa till Lobo:

Så vi tar  Min-raise pre,(styrka) checka flop,(rädd för färgen med set/2-par) donka turn när det parar (träff) och sen bomba pott på river av en 86/26 fisk med låga river-bet stats.

Skriker inte det styrka? Om man bortser från random spewbluff, är det inte sjukt underbluffat på "farlig" bräda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte man kan ha den logiken mot Vpip Fiskar. Dom gör sånna sjukt random grejer, dom behöver verkligen inte ha en bra hand pre för att miniraisa dom kanske bara vill bloata potten (Jag brukar se de så iaf och 4 betta dom löst, kan posta otaliga exempel på det). Efter flop kan dom nog tro att AA, AK, 67,  låg flush är nöten

Edit: Sen finns det ju olika typer av Vpip Fiskar. En bra siffra att kolla på om du har stats är Won when saw flop. Om den är hög är det större chans att dom slaskar

Jag kan göra tighta folds men då är det mot Tighta halvregs ( som jag har gulmarkerade ). Som denna

image.png.a9f11d0ba2e91c106ce6f28068d643d4.png

Redigerad av aml
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

48 minuter sedan, säger aml :

Jag vet ju dock inte om min approach heller är den korrekta. Men det är så jag gör iaf.

Det är kanske din approach som gör att du krossar, och min approach som gör att jag spelar 20öres :D haha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, säger aml :

Jag tror inte man kan ha den logiken mot Vpip Fiskar. Dom gör sånna sjukt random grejer, dom behöver verkligen inte ha en bra hand pre för att miniraisa dom kanske bara vill bloata potten (Jag brukar se de så iaf och 4 betta dom löst, kan posta otaliga exempel på det). Efter flop kan dom nog tro att AA, AK, 67,  låg flush är nöten

Jag kan göra tighta folds men då är det mot Tighta halvregs ( som jag har gulmarkerade ). Som denna

image.png.a9f11d0ba2e91c106ce6f28068d643d4.png

Vad tror du han sitter med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, säger massive :

Vad tror du han sitter med?

Förmodligen 77, lr 57dd men jag tror helt ärligt han bara synar med den lol.

Jag är iaf 99% säker på att han aldrig skulle bluffa över en overbet. Och att han skulle nöja sig med att bara syna med en 5.a

Redigerad av aml
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, säger aml :

Sen finns det ju olika typer av Vpip Fiskar. En bra siffra att kolla på om du har stats är Won when saw flop. Om den är hög är det större chans att dom slaskar

Jag har cbet/bet river och fold to checkraise som huvudsakliga förutom WTSD och WSD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...