Gå till innehåll

Fortfarande har inte syndaren vaknat. Eller blivit bättre på poker.


massive

Recommended Posts

Hade återkomst till pokern igår för ett 2-timmars-pass.

 

Det kan låta konstigt, men det kändes som att jag spelade poker för första gången på riktigt. Typ som att det va en helt annan gubbe bakom skärmen :) Rolig känsla.

Bara 650 nävar, så känns som mkt långt kvar innan man kan dra slutsatser överhuvudtaget. Statsen är också all over the place. Kommer krävas mkt jobb och analyserande framåt. Men det kändes sjukt bra, och mkt nöjd med resultatet!

Körde bara 4 bord och kommer fortsätta med det, för vad som känns ett bra tag framöver. Hellre plussa med 250 händer per timme, än att va B/E med 650 autopilot händer. Men nån volym kommer det inte bli.

 

Mkt nöjd med min redline åxå! :D 

 

Screenshot 2024-07-24 114535.png

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt att det gick bra :) Hoppas lyckan håller i sig. Hade själv en riktigt dålig session igår, sjukt ofukuserad ingenting som stämde.... Totalt har det dock gått hyfsat sedan jag körde igång för 2-3 veckor sen nu även om volymen är lägre än jag skulle vilja. 24k händer ,3150bb+, 14bb/100. Men det var efter att det tog en veckas spel innan det kändes som man var tillbaka någotsånär. Så tror 20bb+/100 är fullt möjligt att snitta över large sample.

Vilka stats tycker ni är dom viktigaste när det kommer till HuD ? Jag är själv lite av en minimalist där och använder popups om jag vill djupdyka istället.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varning alla känsliga läsare för fisktilt-rant

Så jävla tiltad.

Sätter mig tidig eftermiddag glad i hågen. Fräsch i skallen och allt går som på räls.

Jag har satt upp en 2-timmars regel för mig själv. I dagsläget är det 1 timme, paus, 1 timme som är maxgränsen för mig att hålla nån form av A-game å spela bra. Sen behövs det heller inte speciellt lång tid, nån timme innan jag e game igen.

Men på 1 av borden börjar sprutfesten. 2 nöjesspelare börjar open-ställa allt 200BBdjupt , och jag är med i flera 500-700BB potter. Fisk 1 reloadar säkert 10-15 gånger med 200 nya. Fisk 2 lämnar, men nu börjar allin-festen på riktigt då ny firre kommer in. Sitter sen tålmodigt i 3 timmar och torskar mer än jag vinner och bara försöker vänta ut sprutisarna. Nåväl. 

Det är väl ett rationellt beslut att inte kliva med det värdet. Men den stora grejen nu är att jag verkligen ska försöka att ta detta mer seriöst, vilket innebär att blandannat inte spela när man vet att man inte är på topp.

Skitsamma. Det jag tiltar sönder på är att då sitter jag där efter 6 timmar med ett fint 43BB/100 över 1500 händer. 

Men istället för att kliva så hamnar jag i ett helt jävla onödigt regg-warz i 2 gigantiska potter där reggen sitter med toptop av sin range å blockar allt jag har. Tilt-stänger ner alla bord å det sista jag ser är reggen sitta där med över 1000bb och jag själv har vänt ett fint pluss till +/- noll. Fyfan. Å ingen annan kan man skylla på heller.

Det som åxå är så jävla tiltande är att jag hade kunnat klivit typ vid 5, och kommit tillbaks nu ikväll för lite mer slakt, men nej, jag tar en jävla maratonsittning som ett mongo å blir så tilt, så nått jävla spel ikväll kommer det inte bli. 

Jag skiter i pengarna. Jag skiter i min pajjade graf. Jag blir tilt på mig själv när jag gör saker jag vet är fel, som nån jävla auto-pilot fuckup. 

Så. nu har jag rantat klart.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

34 minuter sedan, säger massive :

Varning alla känsliga läsare för fisktilt-rant

Så jävla tiltad.

Sätter mig tidig eftermiddag glad i hågen. Fräsch i skallen och allt går som på räls.

Jag har satt upp en 2-timmars regel för mig själv. I dagsläget är det 1 timme, paus, 1 timme som är maxgränsen för mig att hålla nån form av A-game å spela bra. Sen behövs det heller inte speciellt lång tid, nån timme innan jag e game igen.

Men på 1 av borden börjar sprutfesten. 2 nöjesspelare börjar open-ställa allt 200BBdjupt , och jag är med i flera 500-700BB potter. Fisk 1 reloadar säkert 10-15 gånger med 200 nya. Fisk 2 lämnar, men nu börjar allin-festen på riktigt då ny firre kommer in. Sitter sen tålmodigt i 3 timmar och torskar mer än jag vinner och bara försöker vänta ut sprutisarna. Nåväl. 

Det är väl ett rationellt beslut att inte kliva med det värdet. Men den stora grejen nu är att jag verkligen ska försöka att ta detta mer seriöst, vilket innebär att blandannat inte spela när man vet att man inte är på topp.

Skitsamma. Det jag tiltar sönder på är att då sitter jag där efter 6 timmar med ett fint 43BB/100 över 1500 händer. 

Men istället för att kliva så hamnar jag i ett helt jävla onödigt regg-warz i 2 gigantiska potter där reggen sitter med toptop av sin range å blockar allt jag har. Tilt-stänger ner alla bord å det sista jag ser är reggen sitta där med över 1000bb och jag själv har vänt ett fint pluss till +/- noll. Fyfan. Å ingen annan kan man skylla på heller.

Det som åxå är så jävla tiltande är att jag hade kunnat klivit typ vid 5, och kommit tillbaks nu ikväll för lite mer slakt, men nej, jag tar en jävla maratonsittning som ett mongo å blir så tilt, så nått jävla spel ikväll kommer det inte bli. 

Jag skiter i pengarna. Jag skiter i min pajjade graf. Jag blir tilt på mig själv när jag gör saker jag vet är fel, som nån jävla auto-pilot fuckup. 

Så. nu har jag rantat klart.

Bara att kämpa vidare min kamrat, det går upp och ned.. så är det bara

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger massive :

Varning alla känsliga läsare för fisktilt-rant

Så jävla tiltad.

Sätter mig tidig eftermiddag glad i hågen. Fräsch i skallen och allt går som på räls.

Jag har satt upp en 2-timmars regel för mig själv. I dagsläget är det 1 timme, paus, 1 timme som är maxgränsen för mig att hålla nån form av A-game å spela bra. Sen behövs det heller inte speciellt lång tid, nån timme innan jag e game igen.

Men på 1 av borden börjar sprutfesten. 2 nöjesspelare börjar open-ställa allt 200BBdjupt , och jag är med i flera 500-700BB potter. Fisk 1 reloadar säkert 10-15 gånger med 200 nya. Fisk 2 lämnar, men nu börjar allin-festen på riktigt då ny firre kommer in. Sitter sen tålmodigt i 3 timmar och torskar mer än jag vinner och bara försöker vänta ut sprutisarna. Nåväl. 

Det är väl ett rationellt beslut att inte kliva med det värdet. Men den stora grejen nu är att jag verkligen ska försöka att ta detta mer seriöst, vilket innebär att blandannat inte spela när man vet att man inte är på topp.

Skitsamma. Det jag tiltar sönder på är att då sitter jag där efter 6 timmar med ett fint 43BB/100 över 1500 händer. 

Men istället för att kliva så hamnar jag i ett helt jävla onödigt regg-warz i 2 gigantiska potter där reggen sitter med toptop av sin range å blockar allt jag har. Tilt-stänger ner alla bord å det sista jag ser är reggen sitta där med över 1000bb och jag själv har vänt ett fint pluss till +/- noll. Fyfan. Å ingen annan kan man skylla på heller.

Det som åxå är så jävla tiltande är att jag hade kunnat klivit typ vid 5, och kommit tillbaks nu ikväll för lite mer slakt, men nej, jag tar en jävla maratonsittning som ett mongo å blir så tilt, så nått jävla spel ikväll kommer det inte bli. 

Jag skiter i pengarna. Jag skiter i min pajjade graf. Jag blir tilt på mig själv när jag gör saker jag vet är fel, som nån jävla auto-pilot fuckup. 

Så. nu har jag rantat klart.

Ouch det är sånt som händer. Korrekt att inte kliva av när det är allinfest.

Sen att stacka av regs toprange, det händer alla. Bara tömma och glömma och gå vidare. Nästa dag är det du som dubblar.

Men jag förstår känslan självtilt för man har brutit sina regler. Det svider. Kanske ha lite mer glidande regler?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, säger massive :

Ok! Har du några mål med utveckligen? Vad har du för plan? Mitt problem är att jag är sinnesjukt taggad för tillfället, och väldigt motiverad att plugga. Men att jag är så autistisk så jag vill lixom hitta det mest effektiva sättet att lära sig så mkt som möjlgt. Att utnyttja den begränsade tiden man har så bra som möjligt. Det kan låta konstigt, men det blir som en stress :)

Att bli en bättre pokerspelare och kötta sönder Micro på SvS :D

 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, säger Pokergod1 :

Bara att kämpa vidare min kamrat, det går upp och ned.. så är det bara

Tack. Å så är det. 

Men som sagt, det är inte badbeats/varians å liknande jag tiltar på. Det är när jag gör saker, fastän jag vet att det är fel. Och gör det ändå. Det är där den negativt känslomässiga reaktionen kommer. Man blir trött på sig själv.

Hur gick det för dig igår? 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, säger Yxel :

Ouch det är sånt som händer. Korrekt att inte kliva av när det är allinfest.

Sen att stacka av regs toprange, det händer alla. Bara tömma och glömma och gå vidare. Nästa dag är det du som dubblar.

Men jag förstår känslan självtilt för man har brutit sina regler. Det svider. Kanske ha lite mer glidande regler?

Tjena!

Teoretiskt korrekt att inte kliva mot megavärde. Såklart. Men frågan blir om det inte är mer minusEV att sitta 2-3 timmar för länge å spela B-C game när jag vet att 2, max 3 timmar är max för mig just nu för att spela nån form av A-game.

Det är oförmågan att applicera det jag redan vet på situation som blir tilten.

Jag kan i det läget, sitta 2-3 timmar, gå ut å hugga ved eller nått tills jag blöt av svett, ta en dusch å komma tillbaks 1 timme senare fräsch å klar i skallen igen.

Sen är det rent psykologiska. Skillnaden i motivation och glädje. Att mosig å trött efter 5-6 timmar kliva med 43bb/100 å känna sig glad och pepp, eller sitta kvar fastän man vet att man borde kliva, och tilt-stänga ner skiten 5 inköp fattigare istället. 

Å då är det definitionen av galenskap igen. Att göra samma sak på samma sätt, men att förvänta sig ett annat resultat :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är ett spel jag aldrig skulle gjort tidigare. Allafall inte med det aktiva tänk/anledning jag hade i denna.

Det är hurvida jag tänker rätt som jag gärna tar synpunkter på i första hand.

 

Pre:

GTOWiz säger 70 raise och 30 syn. UTG är reg som foldar ut 40% mot 3bet i den positionen.

Flop:

Det är här det blir skillnad för mig. Rätt beslut/logik eller inte. Det finns en aktiv anledning till beslutet å det glädjer mig.

BB är 90/7 passiv postflop fisk. Jag planerar en c/r, men hans size gör att jag tar syn. Jag synar för att jag har 3 till en färg,holk, men framför allt att jag är övertygad om att det finns extremt lite K i hans range och att jag kan sno potten senare om han slår om till passivt spel. 

River:

Bra eller Anus?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FI är en av mina absoluta favvo-fiskar, som jag vill gå för extremt tunt maxvärde med allt

Det som ställer till det för mig är att vi är 240BB djupt på flop. Jag känner mig osäker och lost väldigt ofta när jag hamnar djupstackat såhär. Det är ju risken att torska 500-600bb potter med marginella händer som spökar.

Sen att Kukbajs sitter i BB å adderar massa värde är ingenting vi ska fokusera på här.

 

Synpunkter på hela linjen genom handen?

Flop: Linje och sizing?

Turn: Ba donka ut lagom för att kunna ställa på River? Ska jag inte bomba stort för att få protection mot allt hans random skit? Jag checkar för att planen är att C/R jamma allin å få syn av typ färgdrag/54 osv . Är den linjen bara skit? bettar han någinsin T tillräckligt ofta för att C/R är bra idè? Å sen, är det för brant å ställa med det stackdjupet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, säger massive :

Tack. Å så är det. 

Men som sagt, det är inte badbeats/varians å liknande jag tiltar på. Det är när jag gör saker, fastän jag vet att det är fel. Och gör det ändå. Det är där den negativt känslomässiga reaktionen kommer. Man blir trött på sig själv.

Hur gick det för dig igår? 

 

Ja gjorde några misstag att syna av river igår själv när jag vet att jag bara ska folda. Gick bra, var uppe på 490 plus ett tag men på slutet vann man inte en hand.. och stege på turn och det para sig på river för hans kåk fick vara nog. Plussade ifall 362 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, säger massive :

Här är ett spel jag aldrig skulle gjort tidigare. Allafall inte med det aktiva tänk/anledning jag hade i denna.

Det är hurvida jag tänker rätt som jag gärna tar synpunkter på i första hand.

Hand1: Tycker också du kan fundera på om en 3bet här verkligen är värt det också. Rent generelt så är "regsen" för tighta pre med öppning utg samt synar för mycket mot en 3b, samtidigt vill vi ju helst också ha med "fisken" i BB. Jag tror en syn spelar minst lika bra här pre med lägre varians.

Postflop är nog en smallbet mer safe och standard här. Men check funkar ju också... Det beror lite på hur du tänker du spela händer som TT-QQ i denna handen (Om du som standard bettar dom så skulle jag göra samma sak med QJ handen)

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

51 minuter sedan, säger massive :

FI är en av mina absoluta favvo-fiskar, som jag vill gå för extremt tunt maxvärde med allt

Det som ställer till det för mig är att vi är 240BB djupt på flop. Jag känner mig osäker och lost väldigt ofta när jag hamnar djupstackat såhär. Det är ju risken att torska 500-600bb potter med marginella händer som spökar.

Med denna flop skulle jag gå big på Flop bara 100% lr mer ( Därför att vi kommer inte kunna betta sån stor del av våran range här på flop in i 2 spelare.) En stordel av våran range kommer ju vara Pocket under A som vi måste typ checka här)

Flop 12 bb , han synar förmodligen , kanske gå 48bb på turn han synar igen. Checka river, så hade nog jag spelat handen (lr typ halvpot riv om det är en passiv "fisk" som aldrig skulle bluffa).

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jamen då gör vi en uppdatering 10 timmar in efter jag la ut statsen och fick feedback. :) 

Sammanfattningsvis så känns det så jävla bra.

Dels för att jag spelar bättre, hamnar i mkt färre tuffa spots, framför allt pga bättre preflop-spel. lättare att lägga stora händer på R där jag känner att jag har en helt annan förmåga att sätta FI på händer. Tänker i linjer och range'er på ett helt annat sätt. Jobbar på att hitta bra C/R spots. Helt annat tänk kring sizing och SPR, får in degen oftare före river. Men framför allt känslan som jag älskar (som gäller allt här i livet) när man helt plötsligt förstår hur lite man förstår :) Och faktiskt har verktygen att göra en förbättring eller ändring.

Mina stats är helt crazy mot hur dom brukar vara. Men jag tänker göra en djuplodande utvärdering först vid 10K händer eller om jag börjar tokbacka rakt ut. Så länge det känns bra och jag plussar med en bra/ok winrate så kör vi vidare.

En moralisk seger idag var att jag gjorde tvärtemot än igår i slutet av passet. Började bra, men sen låg jag å fes med nedförbacke å minipluss stor del av passet, I slutet får jag springa lite, upp 200kr, börjar bli mosig, värdet är ok men inte mer, jag spelar inte mitt bästa, och det har gått mer än 2 timmar. Bara att kliva. Tack.

Har hitNrunnat 1kr's åxå i början av passen när det har vart bra värde. Fick tömma Bumling på ett inköp idag. Det kändes sådär skämmigt jävla göttigt bara för att jag tycker han en sån stabil gubbe. ;) 

En annan sak jag kom på idag är att när jag bara kör 4 bord så har jag en helt annan möjlighet att spela tider när det är låg trafik. Har helt hoppat det när jag kört 6-12 bord. Så ska kika på förmiddagar och hur mkt games det är då.

Glad över mitt resultat. Men har fortfarande svårt å släppa dom 5 inköpen jag tappade igår helt i onödan. Men men :) 

Vi har dock ett stort jävla minus på minuslistan idag ändå. Och det är den där jävla quick-click autopilot fittskiten som smög sig in, titta på min redline och det stora raset, där har vi den gulfula nunan på den lömska jäveln! :D

 

Screenshot 2024-07-25 181950.png

Screenshot 2024-07-25 190006.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand1: 3bet är fine. Jag leder nog ut 33% på den floppen då den träffar din range bättre än deras. Utvärderar turn om jag ska orka bomba mig igenom handen. Lankar turn gillar jag att sizea upp och skjuta en tunna till (Om det blivit HU såklart)

Checkraise är för fancy som någon skrev. 

Som spelad visst skeppa river :)

Hand2: Tror inte ens jag har Q3suited it isoraiserangen, men fine :D Äh ställ in bara han betalar alltid av med 3 kungar och ibland sämre. Inget o spara på.

Hand3: Jag slår högre pre, typ 6bb (de synar ju ändå). Vill ju gärna hamna HU med fisken trots ur pos. På den floppen gillar jag 50-75% med range. Sen är det bara elda vidare typ halv halv halv eller något.

Men det är bara mina 2 cent.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 timmar sedan, säger massive :

Tjena!

Teoretiskt korrekt att inte kliva mot megavärde. Såklart. Men frågan blir om det inte är mer minusEV att sitta 2-3 timmar för länge å spela B-C game när jag vet att 2, max 3 timmar är max för mig just nu för att spela nån form av A-game.

Det är oförmågan att applicera det jag redan vet på situation som blir tilten.

Jag kan i det läget, sitta 2-3 timmar, gå ut å hugga ved eller nått tills jag blöt av svett, ta en dusch å komma tillbaks 1 timme senare fräsch å klar i skallen igen.

Sen är det rent psykologiska. Skillnaden i motivation och glädje. Att mosig å trött efter 5-6 timmar kliva med 43bb/100 å känna sig glad och pepp, eller sitta kvar fastän man vet att man borde kliva, och tilt-stänga ner skiten 5 inköp fattigare istället. 

Å då är det definitionen av galenskap igen. Att göra samma sak på samma sätt, men att förvänta sig ett annat resultat :)

 

Det man skulle kunna göra är att kliva alla andra bord förutom bordet med megavärde och tighta till det rejält samt slökolla på youtube eller liknande på andra skärmen. Det har jag gjort många gånger när det varit grisfisk vid ett bord  och det känns som tjänstefel att kliva.

Sen är ju andra sidan av myntet att du lirar på micro och (rätta mig om jag har fel) sprutfiskar bör förekomma såpass ofta att det faktiskt inte är hela världen om du kliver för du känner dig  såsig i skallen och inte lirar A-game. Lite resultatsorienterat nu men nu blev ju utfallet att du inte grindade senare alls och gav upp EV senare pga du var tiltad.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagen sammanfattas som en moralisk seger, att plussa trots både perioder av autopilot tidigare, och tidvis dåligt spel här på kvällen.+ Åkte på 4 riktiga surstrumpor första timmen, men krigade mig tillbaks, och klev när det va dax.

 

För trött för att svara alla trevliga människor ikväll. Det får bli till morgonkaffet! :)

Screenshot 2024-07-25 221543.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 timmar sedan, säger Lasery :

Hand1:


Flop: klassisk FPS (fancy play syndrome) . b25/33 eller x/fold bättre

River: som spelad, sure. 

Tjena Lasery! 

Välkommen, och tack för input!

Flop:

b25/33 kan jag definitivt förstå.

Men check/fold: Är det inte jag som har "alla" kungar här mot en 50+VPIP fisk? Hur kan det vara rätt linje att folda flopp mot mumsmums microfisk med halva leken i range? Vad är det jag missar?

Min plan här är att det antingen går check/check å spela turn +river beroende på vad som kommer, eller få in ett checkraise/fold på flopp då jag uppfattar att det är jag som har range-övertag, alla kungar, att jag vet att han har halva leken i sin repoutar, och om han synar så har jag holk, 3färg och massor av möjligheter på både turn och river att sno potten. Var är det min logik brister? Var tänker jag fel?

Screenshot 2024-07-26 114034.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 timmar sedan, säger aml :

Hand1: Tycker också du kan fundera på om en 3bet här verkligen är värt det också. Rent generelt så är "regsen" för tighta pre med öppning utg samt synar för mycket mot en 3b, samtidigt vill vi ju helst också ha med "fisken" i BB. Jag tror en syn spelar minst lika bra här pre med lägre varians.

Postflop är nog en smallbet mer safe och standard här. Men check funkar ju också... Det beror lite på hur du tänker du spela händer som TT-QQ i denna handen (Om du som standard bettar dom så skulle jag göra samma sak med QJ handen)

Hand1:

Pre håller jag helt med om att syn hade vart bättre med tanke på mumsmums i BB (som vi vill ha kvar)och reg UTG och variansen.

När vi pratar flopp, poängterar du nått viktigt och synliggör då nått som antagligen är ett tankefel hos mig.

Har jag förstått det rätt att, det du pratar om, är att betta range'n (alla händer vi kan ha) för att bli balanserad och oförutsägbar och inte bara (som jag gjorde) spela handen i ett vaccum? Är det det här jag tänker fel? Men då blir frågan vad finns det för poäng att vara balanserad här, och inte bara exploatera sönder mumsmumsfisk?

 

För mitt i spelet, när den här florren landar så tänker jag i princip bara: 

Jag har alla kungar, jag har backdoors, han e fisk, antagligen är både Q J levande och beroende på T+R så är det här ett bra läge att sno potten om jag missar, och om han helt osannolikt ändå dyker upp med K å jag träffar backdoors så kommer jag vinna en 300bb pott. Det här är min tankeproccess mitt i liret. Vad är fel?

(saxar från svaret till Lasery för att få bådas input)

"Min plan här är att det antingen går check/check å spela turn +river beroende på vad som kommer, eller få in ett checkraise/fold på flopp då jag uppfattar att det är jag som har range-övertag, alla kungar, att jag vet att han har halva leken i sin repoutar, och om han synar så har jag holk, 3färg och massor av möjligheter på både turn och river att sno potten. Var är det min logik brister? Var tänker jag fel?"

 

För det visar sig gång på gång på gång att 50+VPIP mumsmumsfiskar som han utan tvekan kan dyka upp med exempelvis 87o här som han av nån anledning, helt random får för sig att potta på F här. Med stor sannolikhet är både J och Q levande här åxå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 timmar sedan, säger aml :

Med denna flop skulle jag gå big på Flop bara 100% lr mer ( Därför att vi kommer inte kunna betta sån stor del av våran range här på flop in i 2 spelare.) En stordel av våran range kommer ju vara Pocket under A som vi måste typ checka här)

Flop 12 bb , han synar förmodligen , kanske gå 48bb på turn han synar igen. Checka river, så hade nog jag spelat handen (lr typ halvpot riv om det är en passiv "fisk" som aldrig skulle bluffa).

Tack för input!

Jag vill också att du ska veta att jag uppskattar verkligen ditt idoga skrivande här i dagboken och all input och det du skriver AML :) Tack! 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 timmar sedan, säger Yxel :

Hand1: 3bet är fine. Jag leder nog ut 33% på den floppen då den träffar din range bättre än deras. Utvärderar turn om jag ska orka bomba mig igenom handen. Lankar turn gillar jag att sizea upp och skjuta en tunna till (Om det blivit HU såklart)

Checkraise är för fancy som någon skrev. 

 

Tjena!

Jag saxar in det jag skrivit till Lasery och Aml ang Hand1: (JQs) Om du vill å orkar får du gärna svara så kan jag få input från 3 :) För uppenbarligen är det nått jag inte fattar.

8 minuter sedan, säger massive :

För mitt i spelet, när den här florren landar så tänker jag i princip bara: 

Jag har alla kungar, jag har backdoors, han e fisk, antagligen är både Q J levande och beroende på T+R så är det här ett bra läge att sno potten om jag missar, och om han helt osannolikt ändå dyker upp med K å jag träffar backdoors så kommer jag vinna en 300bb pott. Det här är min tankeproccess mitt i liret. Vad är fel?

 

"Min plan här är att det antingen går check/check å spela turn +river beroende på vad som kommer, eller få in ett checkraise/fold på flopp då jag uppfattar att det är jag som har range-övertag, alla kungar, att jag vet att han har halva leken i sin repoutar, och om han synar så har jag holk, 3färg och massor av möjligheter på både turn och river att sno potten. Var är det min logik brister? Var tänker jag fel?"

 

För det visar sig gång på gång på gång att 50+VPIP mumsmumsfiskar som han utan tvekan kan dyka upp med exempelvis 87o här som han av nån anledning, helt random får för sig att potta på F här. Med stor sannolikhet är både J och Q levande här åxå.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 timmar sedan, säger Dinousarien :

Det man skulle kunna göra är att kliva alla andra bord förutom bordet med megavärde och tighta till det rejält samt slökolla på youtube eller liknande på andra skärmen. Det har jag gjort många gånger när det varit grisfisk vid ett bord  och det känns som tjänstefel att kliva.

Sen är ju andra sidan av myntet att du lirar på micro och (rätta mig om jag har fel) sprutfiskar bör förekomma såpass ofta att det faktiskt inte är hela världen om du kliver för du känner dig  såsig i skallen och inte lirar A-game. Lite resultatsorienterat nu men nu blev ju utfallet att du inte grindade senare alls och gav upp EV senare pga du var tiltad.

Hej Dino!

Kul att du hittat hit! :)

Tack för tipset. Och ja exakt. För mig är allt i den här situationen minusEV oavsett värde på bordet.

Sprutisar å Vpip50+ är det minst 1 per bord i princip oavsett när man spelar. Sen är frågan om det inte är minusEV oavsett å spela b-c poker. :) Såklart utifrån hur bra ens b-c game är . Mitt e riktigt kasst allafall ;) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...