Gå till innehåll

Fortfarande har inte syndaren vaknat. Eller blivit bättre på poker.


massive

Recommended Posts

Den 2024-07-16 kl 12:23, säger kukbajs :

Får man fråga vilka justeringar du gjort? Eller är det hemlighetsstämplat?

Vet inte om man ska stirra sig blind på under/över ev heller, det säger bara såå mycket, säger inget om sets över sets och dylikt. Jag har dessutom märkt att när jag spelar dåligt/är tiltad är jag alltid skitmycket under ev, för jag spelar drag och dylikt för aggressivt. Behöver ju dock inte vara så för dig.

Fråga får man alltid göra :) Känner att med typ halva 0.5kr's  REG-populasen hängandes här inne på forumet så känns det ok att hålla lite för sig själv ;) Handlar väl också om att jag inte har tillräcklig volym för att dra några slutsatser alls egentligen, förutom bra resultat och hur det känns vid borden när jag spelar.

 

Jag är fullt medveten om, och stirrar absolut mig inte blind på allin adj BB. Men när man springer som ett rövhål så märks det, samma såklart när man springer gudalikt. Som exakt vetenskap, nej. Som en bra indikator, definitivt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2024-07-16 kl 14:01, säger aml :

@massive

Nu kör jag ju inte med PT4 men är inte den blåa grafen Showdown winnings ? Står ju "Currency won Adjusted -135kr" vilket jag antog var EV ?

Tjena!

 Blå är showdown, röd, icke showdown, grön=resultat, gul (som inte är med ovan är allinAdjBB.

Som snacket gått så räknar ju inte AllinadjBB-staten in set mot set osv utan räknar bara % på allins före river. Så de tär ingen exakt vetenskap, men helt ok som indikator på ett ung hur man springer.

 

Jag backade satan i början av veckan, men som grafen visar tog jag igen det mesta i sluten istället, så mkt för att gnälla över badrun :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2024-07-16 kl 20:03, säger RuoXuan :

Hur kommer du fram till att du springer "23BI under EV" när det tydligt står att du mer eller mindre springer enligt EV.

Hej RuoXuan! Trevligt att du hittat hit!

Pokertracker 4, och jag antar typ alla trackerprogram, har väldigt bra filtreringsmöjligheter för att titta på enskilda perioder.

EV jämnade ut sig tillslut under veckan som helhet. Som du påpekade. Det ändrar inte faktum att jag sprang röv i början av veckan. Lyckligtvis tog jag igen det mesta i slutet igen :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar på att helt öppet lägga ut alla mina stats här från PT4 från starten (nystarten) slutet av Juni. Det går ju ändå så jävla röv, så vad skulle det göra för skillnad :)

 

Om jag gjorde det, vilka stats skulle vara mest intressant att dissekera och mala sönder?

 

Vilka stats skulle kunna ge mest info kring bristerna i mitt spel?

 

(ja förutom VPIP/RPF å dom vanliga)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu orkar jag tamefan inte mer. Istället för 1000kr i rullen. TIlt-cashade ut dom sista sikinerna. Nu blir det spelpaus ett tag.

Jag skiter i varians å det är sånt som händer. Bla bla bla. Det bryr jag mig inte om. Det är tidpunkten som tiltar mig.

 

Men jag kommer lätt lägga upp mina stats å diskutera det när jag tiltat av.

 

 

Screenshot 2024-07-18 203814.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger massive :

Nu orkar jag tamefan inte mer. Istället för 1000kr i rullen. TIlt-cashade ut dom sista sikinerna. Nu blir det spelpaus ett tag.

Jag skiter i varians å det är sånt som händer. Bla bla bla. Det bryr jag mig inte om. Det är tidpunkten som tiltar mig.

 

Men jag kommer lätt lägga upp mina stats å diskutera det när jag tiltat av.

 

 

Screenshot 2024-07-18 203814.png

AJ! Det där svider.. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, säger Pokergod1 :

AJ! Det där svider.. 

Jafan. Men återigen, det är en badbeat, det är inte mkt att orda om.

Det är sammanträffandet och sannolikheten tillsammans med tidpunkt som skapar en kedja av händelser som gör att man funderar på sannolikhetslära.

 

Första gången på 40k händer jag hamnar i spotten AA-KK 200bb+ djupt

Breakeven på 01kr's för månaden eller 6 inköp back.

Det händer precis när rullen är på lägsta punkten efter en period av badrun/dåligt spel.

Till skillnad från annars, så är jag i en period i livet där några extra tusenlappar faktiskt skulle göra stor skillnad.

 

Det dom här sakerna. Inte att jag torskar AA mot KK.

 

Borde finnas många "det här händer fan inte" storys därute. Nån som vill dela med sig? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är väldigt fascinerande med Synkronicitet. Meningsfull slump. Carl Jung generellt är en intressant gubbe.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Synkronicitet

 

En sån story är hur vi hamnade på gården vi bor på nu. 

Vi hade ett köp klart på en gård, papperna påskrivna,  och en uppgörelse med säljaren om en flexibel betalingslösning.

Med sambon hög-gravid så packar vi ihop bohaget å flyttar 70 mil till en glesbygdskommun och en lägenhet vi sa ja till utan att ha sett den innan, för det skulle vara tillfälligt några månader innan vi flyttade in på gården vi gjort upp om.

Sen fular sig säljaren med sin advokat så vi blir blåsta på gården. Så nu sitter vi i en lägenhet med en nyfödd bebbe, 70 mil från släkt och vänner, och nu har dom andra barnen börjat skola och jag har redan fått jobb så det är bara att bo kvar.

Sen ska det tilläggas att hela den kedja av händelser som ledde fram till den här punkten är så osannolika att till och med Carl Jung skulle dragit på smilbanden.

Nåväl. Under 2 års tid så åker vi runt i typ en 20 mils radie och gör utflykter med barnen och letar gårdar att köpa.

Mår dåligt allihopa av att sitta i en lägenhet. Längtar efter en gård med odling å djur å allt det. Men alla napp slutar med att dom säljer till nån annan, eller att vi inte får ett lån så vi kan köpa nått. Besvikelser. Och tillslut ger vi upp.

 

Vi sitter en Tisdagskväll jag å sambon å bara "nänu skiter vi i det här! Då får vi väl sitta i en jävla skokartong på samhället å släppa tankarna på en gård å knega å ta en ny riktning istället.

Det känns förjävligt att ta beslutet att sluta leta. Men också en lättnad. 

Det här är en Tisdag. 2 dagar senare säger sambons arbetskamrat att det finns ju en gård som står tom strax utanför samhället. Och i det här läget har vi alltså svängt in på varenda skogsbilväg i hela jävla kommunen men av nån anledning inte svängt in just på den här vägen. Trots att vi kört förbi typ 40 gånger på vägen utanför.

Vi kontaktar ägaren och kollar på stället redan samma Söndag. Ägaren föreslår själv ett pris för gården som är hälften av vad han skulle kunna ta.

Men då är det det här med lån. vi har haft 2 husköp som skitit sig pga att vi inte får nått.

Men vi testar att göra en ansökan ändå. klockan 13 trycker vi på knappen och 15:30 har vi ett lån beviljat. På Torsdagen skriver vi på och betalar. allt detta inom loppet av 10 dagar efter att vi gett upp. 2 månader senare flyttar vi in.

Förutom det så har huset har stått tomt i 20 år. Men ändå är timmerstommen i perfekt skick. Skorsten utan anmärkningar. Vattenburen värme som är helt trots att det inte varit underhållsvärme. Ändå har rör å panna inte frusit sönder. Vatten med självtryck. Tak med tegelpannor som trots den långa tiden som gått är helt. Inget vatten har läckt in i huset. Sen höst å mörkt å ruggit ute, Kliver ner i källaren och fyller på systemet med vatten och tänder en brasa i pannan. 2 timmar senare är det varmt i kåken trots att det inte finns el indraget än.

3 hektar mark, ladugård, och en gedigen kåk en kvart från samhället till 1/10 av priset för 35kvadrat i Sthlm.

Försök å räkna ut sannolikheten på den historien :)

  • Like 5
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, säger massive :

 

 

Borde finnas många "det här händer fan inte" storys därute. Nån som vill dela med sig? :D

Kommer ihåg en gång ca 2010 när jag var husvakt åt en polare. Spelade midstakes och var nog i mitt livs sämsta streak, 40-50bi back etc etc. Polaren hade varnat mig för att hans internet hoppade ur ibland så jag tänkte spela på via mobil-internet som alltid fungerade klockrent. 
Kommer inte ihåg exakta detaljerna men det är jättefin 1k euro action och jag ligger ett par inköp back, floppar nöten på två bord, har AA på ett annat och blir jammad på och har något combodrag på det fjärde. 
Jag har glömt dela internet från mobilen, alla borden fryser och jag loggas ut (hinner inte in igen). 
Ångesten var 10/10, jag tänker att jag måste ut och gå, letar reda på mina nya hörlurar som jag köpt dagen innan så att jag ska kunna dränka smärtan i lite musik. Katten som bor i huset har givetvis tuggat sönder dem. 
Ibland går allt åt hellvete helt enkelt.

 

Nu när jag tänker på det så tog det mig nog 12-13 år att komma tillbaka till ATH från den där downswingen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis :D Vad roligt. Letar själv efter nått liknande. Satt igår och var lite smått tiltad på livssituationen och tänkte "jag vill bara ha lugnet nu", går in på hemnet och gör min sökning vilket jag gör då och då. Första resultatet på kommande heter någonting med "lugnet" och ser precis ut som det jag letar efter (ett par hektar mark, gammalt timmer hus med några ekonomi byggnader i ett hyffsat avskilt läge men endå nära nog samhället, och ett lagomt pris).

Dock lite dålig timing på det då min tanke är att flytta till nästa sommar.

Får man fråga vilka djur ni tänker ha ? Och vilken typ av odling (spannmål , grönsaksodling ?,självhushåll osv) ?

Själv skulle jag vilja ha en stor blandning djur(Genbank). Kanske stalluthyrning för lite extra inkomst. Perfekt också om man har Skogs/Naturbete också på marken då det ger lite extra pengar (4k per hektar). Sen lite odling för självhushåll. Jag har också funderat på lite plantuppdragning (Var på en handelsträdgård och jobbade och dom pratade om att det var svårt att få tag på vissa typer av träd). Vilket känns som en rolig sak att driva upp då det egentligen bara kräver utrymme och tid (inte arbetstid).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

41 minuter sedan, säger Zanka :

Kommer ihåg en gång ca 2010 när jag var husvakt åt en polare. Spelade midstakes och var nog i mitt livs sämsta streak, 40-50bi back etc etc. Polaren hade varnat mig för att hans internet hoppade ur ibland så jag tänkte spela på via mobil-internet som alltid fungerade klockrent. 
Kommer inte ihåg exakta detaljerna men det är jättefin 1k euro action och jag ligger ett par inköp back, floppar nöten på två bord, har AA på ett annat och blir jammad på och har något combodrag på det fjärde. 
Jag har glömt dela internet från mobilen, alla borden fryser och jag loggas ut (hinner inte in igen). 
Ångesten var 10/10, jag tänker att jag måste ut och gå, letar reda på mina nya hörlurar som jag köpt dagen innan så att jag ska kunna dränka smärtan i lite musik. Katten som bor i huset har givetvis tuggat sönder dem. 
Ibland går allt åt hellvete helt enkelt.

 

Nu när jag tänker på det så tog det mig nog 12-13 år att komma tillbaka till ATH från den där downswingen.

Men fyfan. Man får ju ont i kroppen å lätt tryck över bröstet bara man läser vad du skriver. :)

Tack för du delar. Och tack för perspektivet du ger mig kring min egen situation! ;) Haha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och tittar igenom PT4 å förbereder mig inför att jag ska lägga ut alla mina stats här.

 

4127 spelare trackade senaste året. Det är väl ändå en hygglig fingervisning ang spelarpool på SVS eller är jag ute å cyklar?

 

Nån som är sugen på en top-5 jag förlorat mestmot, och en top-fem jag vunnit mest emot? ;) 

Thore49 är den jag överlägset fightats med mest.

 

Hittade dig Yxel. hela 93 kronor och 93 öre har du rånat mig på senaste året :D

Bla en QQ-AA där du floppa set, jag plockar upp nötfärgdrag på T, och sen synar jag av dig för stack på R som en riktigt jävla fisk. Usch! ;)

Förvånad (och glad) att jag gått +/- noll mot Bumling. Förstår fortfarande inte varför han sitter kvar på 1kr's. Han borde ju vara nivåns starkaste spelare.

Lite förvånad även att jag e BE mot Enigmaxx. Skjutgalen jävel som jag alltid känner att jag hamnar fel å snett emot i potter.

Pokergod: B/E :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Btw, om jag ska sammanställa och lägga ut mina stats här, finns det nån poäng, nått relevant att få ut av att presentera ett resultat/graf/whatever filtrerad utifrån VPIP och en utan? 

Ett exempel där det är en markant jävla skillnad är redline.Vilket måste betyda mina resultat minus alla jävla blinds man betalar är det man ser om man filterar redline på VPIP, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är en spot jag hamnar i väldigt ofta. Frågan gäller river, men kommentera gärna hela handen.

På river känns det för mig som ett självklart läge att lasta med blockerz mot stege och nötfärg + lagom Ö-bet + att 63/34/3 fisk känns så jävla svag med check på R. Tror inte han C/R flop med en naken 6:a heller.

Men jag blir nersynad så sjukt ofta att, framför allt med lite trötthet å många bord, att ja ba inte orkar, checkar bakom å förlorar mot nått random jävla skit.

Rent spelteoretiskt vad är bäst?

Mot random spew-fisk på 0.20-1kr SVS?

Screenshot 2024-07-19 221746.png

iPoker - kr0.20 NL (6 max) - Holdem - 3 players
Hand converted by PokerTracker 4

Hero (BTN): 100.15 BB
SB: 79.4 BB
BB: 129.7 BB

SB posts SB 0.5 BB, BB posts BB 1 BB

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has  A:heart: 5:spade: 

Hero raises to 3.2 BB, fold, BB calls 2.2 BB

Flop: (6.9 BB, 2 players)  6:club: 7:heart: 4:spade: 
BB checks, Hero bets 2.25 BB, BB raises to 9.55 BB, Hero calls 7.3 BB

Turn: (26 BB, 2 players)  6:heart: 
BB bets 13 BB, Hero calls 13 BB

River: (52 BB, 2 players)  T:heart: 
BB checks, Hero bets 74.4 BB, BB calls 74.4 BB

[spoil]Hero mucks  A:heart: 5:spade:  (One Pair, Sixes)
 (Pre 61%, Flop 35%, Turn 23%)
BB shows  7:spade: 3:spade:  (Two Pair, Sevens and Sixes)
 (Pre 39%, Flop 65%, Turn 77%)
BB wins 192.8 BB
[/spoil]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, säger massive :

Här är en spot jag hamnar i väldigt ofta. Frågan gäller river, men kommentera gärna hela handen.

På river känns det för mig som ett självklart läge att lasta med blockerz mot stege och nötfärg + lagom Ö-bet + att 63/34/3 fisk känns så jävla svag med check på R.

Men jag blir nersynad så sjukt ofta att, framför allt med lite trötthet å många bord, att ja ba inte orkar, checkar bakom å förlorar mot nått random jävla skit.

Rent spelteoretiskt vad är bäst?

Mot random spew-fisk på 0.20-1kr SVS?

Screenshot 2024-07-19 221746.png

iPoker - kr0.20 NL (6 max) - Holdem - 3 players
Hand converted by PokerTracker 4

Hero (BTN): 100.15 BB
SB: 79.4 BB
BB: 129.7 BB

SB posts SB 0.5 BB, BB posts BB 1 BB

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has  A:heart: 5:spade: 

Hero raises to 3.2 BB, fold, BB calls 2.2 BB

Flop: (6.9 BB, 2 players)  6:club: 7:heart: 4:spade: 
BB checks, Hero bets 2.25 BB, BB raises to 9.55 BB, Hero calls 7.3 BB

Turn: (26 BB, 2 players)  6:heart: 
BB bets 13 BB, Hero calls 13 BB

River: (52 BB, 2 players)  T:heart: 
BB checks, Hero bets 74.4 BB, BB calls 74.4 BB

[spoil]Hero mucks  A:heart: 5:spade:  (One Pair, Sixes)
 (Pre 61%, Flop 35%, Turn 23%)
BB shows  7:spade: 3:spade:  (Two Pair, Sevens and Sixes)
 (Pre 39%, Flop 65%, Turn 77%)
BB wins 192.8 BB
[/spoil]

Jag kör "buckets" på mina motspelare, dvs jag delar in dom i olika kategorier. dvs finns en viss speltyp som aldrig synar här utan färg lr bättre. Won when saw flop är en bra stat där. men oftast går det hand i hand med låg aggression och relativt tight preflop också.

 

Edit: jag hade förövrigt foldat turn alla dagar i veckan

Redigerad av aml
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, säger aml :

Jag kör "buckets" på mina motspelare, dvs jag delar in dom i olika kategorier. dvs finns en viss speltyp som aldrig synar här utan färg lr bättre. Won when saw flop är en bra stat där. men oftast går det hand i hand med låg aggression och relativt tight preflop också.

gul och grön siffra längst ner är WTSD och WSD

Screenshot 2024-07-19 223703.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 timmar sedan, säger massive :

Sitter och tittar igenom PT4 å förbereder mig inför att jag ska lägga ut alla mina stats här.

 

4127 spelare trackade senaste året. Det är väl ändå en hygglig fingervisning ang spelarpool på SVS eller är jag ute å cyklar?

 

Nån som är sugen på en top-5 jag förlorat mestmot, och en top-fem jag vunnit mest emot? ;) 

Thore49 är den jag överlägset fightats med mest.

 

Hittade dig Yxel. hela 93 kronor och 93 öre har du rånat mig på senaste året :D

Bla en QQ-AA där du floppa set, jag plockar upp nötfärgdrag på T, och sen synar jag av dig för stack på R som en riktigt jävla fisk. Usch! ;)

Förvånad (och glad) att jag gått +/- noll mot Bumling. Förstår fortfarande inte varför han sitter kvar på 1kr's. Han borde ju vara nivåns starkaste spelare.

Lite förvånad även att jag e BE mot Enigmaxx. Skjutgalen jävel som jag alltid känner att jag hamnar fel å snett emot i potter.

Pokergod: B/E :)

93 riksdaler alltså! Mumma :)

Var det dig jag spelade följande han mot? 3bettar KJ hjärter fi synar. Kommer T hög bräda med ett hjärter. Jag leder ut litet, fi slår om, jag 3 bettar flopp, fi synar.

turn ger mig färgdraget och en holk, så degar typ pot rakt ut. Fi snappar av med samma färgdrag och en holk, men rivrar ett par och tar hem potten. Vet inte varför jag minns just den handen😄

Redigerad av Yxel
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 timmar sedan, säger aml :

Jag kör "buckets" på mina motspelare, dvs jag delar in dom i olika kategorier. dvs finns en viss speltyp som aldrig synar här utan färg lr bättre. Won when saw flop är en bra stat där. men oftast går det hand i hand med låg aggression och relativt tight preflop också.

 

Edit: jag hade förövrigt foldat turn alla dagar i veckan

Ok! Då fungerar mina färgkodningar i klienten utifrån samma princip. Bara att jag inte gått lika långt och lagt ner samma möda som du. 

Nu har jag fått fold på turn som svar av 2 st. Jag får ta mössan i hand å hålla med :) 

Jag tror vi har identifierat en svaghet här. Att jag respekterar antagligen fisk för lite i dom här lägena. framför allt när dom visar aggression.

Vill fröklara hur jag tänker. Med 6-9 bord uppe å mkt som händer, tror jag att det blir auto-pilot, att jag ba tänker att han inte har ett skit, markerad som en slaskaggro-fisk, allt kommer in på river, å så ställer jag.

För jag tog handen ovan som ett exempel enbart pga att han har 73 här. Tycker det är representativt. Det känns inte som nån konstighet att han kan dyka upp med 39, A4, 89, nån kombo med J-K i hjärter, 22, 33, 88 osv osv i all oändlighet.

Lärdomen blir: respektera bets även om dom e aggro-fisk, och gå för värde med 100% av händerna istället

Sen hur många av dom combosarna han lägger är ju åxå en fråga, då han uppenbart tycker 73 är bra hand att syna av med :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, säger Yxel :

93 riksdaler alltså! Mumma :)

Var det dig jag spelade följande han mot? 3bettar KJ hjärter fi synar. Kommer T hög bräda med ett hjärter. Jag leder ut litet, fi slår om, jag 3 bettar flopp, fi synar.

turn ger mig färgdraget och en holk, så degar typ pot rakt ut. Fi snappar av med samma färgdrag och en holk, men rivrar ett par och tar hem potten. Vet inte varför jag minns just den handen😄

:)

 

Kommerinte ihåg handen, kan definitivt vara jag ;) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger Yxel :

Foldar turn ovan också, kan va uppe mot en båt, och för dåliga implicita odds med fyrstege, även mot en fisk.

Håller med.

Som jag svarade aml så tror jag det här är en svaghet hos mig. Med 6-9 bord uppe å mkt som händer, tror jag att det blir auto-pilot, att jag ba tänker att han inte har ett skit, markerad som en slaskaggro-fisk, allt kommer på river, å så ställer jag. 

 Att jag respekterar antagligen fisk för lite i dom här lägena. framför allt när dom visar aggression.

Även då det är 20öres, att C/R flop bet turn, oavsett så ska jag fatta att det bara är att lägga.

Det svåra för mig blir att jag vet, (som i den här handen)  att han kan dyka upp med 39, A4, 89, nån kombo med J-K i hjärter, 22, 33, 88 osv osv i all oändlighet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...