Gå till innehåll

Test - Är du spelberoende? - Del 1


parre

Recommended Posts

Testet är vetenskapligt framtaget genom samarbete mellan parres högra och vänstra hjärnhalva. Genom att besvara dessa frågor får du snabbt svar om du ska söka hjälp eller inte.

 

1) Hur ofta spelar du poker?

 

A) Flera timmar om dagen

B) Max en timme om dagen

C) Några gånger i veckan

D) Några gånger i månaden

E) Aldrig, jag har redan spelat bort allt mitt kapital och försöker arbeta av mina skulder till maffian

 

2) Brukar du hålla till på halvlagliga s.k. pokerklubbar?

 

A) Ja, och när jag väl är där sitter jag till jag inte kan gå, stå eller se längre.

B) Ja, men bara om jag känner att jag har turen på min sida.

C) Ja, men jag slutar i tid, alltså före klockan 06 på morgonen.

D) Ja, men bara om jag kan hitta lösa, överaggressiva tomtar som spelar femkorts tvåfloppars Omaha.

E) Nej, jag är på permission efter min senaste stöldturné för att finansiera mitt pokermissbruk, och därför har jag ej möjlighet att spela på pokerklubbar.

F) Nej, jag bor på landet, typ Övre Norrland, är en asocial jävel och föredrar att masturbera till Johnny Chan än att åka 100 mil för att spela live.

 

3) Brukar du regelbundet besöka internetforum med pokerrelaterat material?

 

A) Ja, varje dag, men oftast då jag behöver skriva av mig efter ett bad-beat.

B) Ja, varje dag, men oftast då jag måste skryta om min jättesplitpott som jag vann på 0.1-0.2 Fixed Limit Omaha8.

C) Ja, varje dag, men oftast för att läsa andras vinst- och förlusthistorier, då jag själv är en feg jävel som inte vågar spela.

D) Någon gång då och då, när jag har tillgång till Internet på min permission (se fråga 2, alt. E)

E) Någon gång då och då, men bara för att skratta åt alla patetiska losers som tror att de är pokerproffs, samt höja mitt ego efter att ha gulat på lägsta FL-borden.

F) Aldrig, jag läser bara pokerplayer.se

 

4) Har du någonsin ljugit för någon om ditt pokerspelande?

 

A) Ja, men bara för min övervakare.

B) Ja, men bara för min närmaste familj, min släkt, mina vänner och min arbetsgivare efter att de frågat om jag ska följa med på middag några dagar efter löning och jag varit pank.

C) Nej, jag är en asocial jävel som inte har vänner, familj, släkt eller arbetsgivare. Dock är jag en jäkel på internetpoker. Har dock ibland ljugit för mina tjugiofem katter.

D) Vet ej, jag är dövstum och blind.

 

5) Brukar du spela för större och större summor?

 

A) Ja, men bara då min BR överstiger 300xBB eller 3000BB (i PL/NL), men oftast får jag hoppa ner i nivå igen då motstånden på 0.25-0.50 är för tufft jämfört med 0.1-0.2.

B) Ja, men bara då jag tagit heroin.

C) Ja, men bara ibland tills jag blir gul. Jag är inte beroende, jag lovar. Förresten, någon som lånar ut några dollar?

D) Nej, jag spelar inte poker för att få kickar. Mitt dopaminsystem är ur funktion, så jag får ingen naturlig belöning av att spela poker. Jag spelar mest poker för att det är tråkigt och för att straffa mig själv mellan det att jag skär mig själv i vristerna.

E) Nej, jag har inga pengar att spela poker för, tjugo betalningsanmärkningar, skulder till maffian... och, just det, jag sitter i fängelse också. Har dock aldrig haft problem med spelet, förutom förr i tiden.

 

Nästa del samt resultat till testet kommer ikväll/imorgon.

 

Posta gärna svaren nu, kommer minst en del till, kanske två.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1) Hur ofta spelar du poker?

A)

 

 

2) Brukar du hålla till på halvlagliga s.k. pokerklubbar?

F), eh, jag menar E) eller jag menar C). Skit också.

 

3) Brukar du regelbundet besöka internetforum med pokerrelaterat material?

D) Någon gång då och då, när jag har tillgång till Internet på min permission (se fråga 2, alt. E)

 

4) Har du någonsin ljugit för någon om ditt pokerspelande?

B) Ja, men bara för min närmaste familj, min släkt, mina vänner och min arbetsgivare efter att de frågat om jag ska följa med på middag några dagar efter löning och jag varit pank.

 

5) Brukar du spela för större och större summor?

D) Nej, jag spelar inte poker för att få kickar. Mitt dopaminsystem är ur funktion, så jag får ingen naturlig belöning av att spela poker. Jag spelar mest poker för att det är tråkigt och för att straffa mig själv mellan det att jag skär mig själv i vristerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1) Hur ofta spelar du poker?

 

C) Några gånger i veckan

 

2) Brukar du hålla till på halvlagliga s.k. pokerklubbar?

 

C) Ja, men jag slutar i tid, alltså före klockan 06 på morgonen.

3) Brukar du regelbundet besöka internetforum med pokerrelaterat material?

 

A) Ja, varje dag

4) Har du någonsin ljugit för någon om ditt pokerspelande?

 

E) Nej, men skryta som fan brukar jag göra!

5) Brukar du spela för större och större summor?

 

F) Ja, på fyllan!!! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

True Story:

En polare svarade "Ess Kung" då flickvänen väckte honom och frågade om han ville ha frukost... hon lät han sova vidare.

 

Det elakaste är dock att några veckor senare inträffade samma sak, men då svarade han "Ess Tre"...

 

Det går alltså utför. Polaren finns på detta forum men jag vågar inte avslöja nick. Får se om han upptäcker detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...