Lundin89 Postad 17 Mars , 2019 Rapport Postad 17 Mars , 2019 4 timmar sedan, säger inteilla : Har dessa klubbar gått under jorden eller helt enkelt stängt nu iom nya lagarna? Krukan har stängt butiken, Oden finns vad jag hört fortfarande. 1 Citera
ballersson Postad 30 Oktober , 2019 Rapport Postad 30 Oktober , 2019 Läste att Oden hade fått ny licens ny i somras, men har inte hört något nytt efter. Är klubben öppen eller inte? Har inte kunnit hitta information. Eller är det bara invite only? Citera
freddex1989 Postad 30 Oktober , 2019 Författare Rapport Postad 30 Oktober , 2019 55 minuter sedan, säger ballersson : Läste att Oden hade fått ny licens ny i somras, men har inte hört något nytt efter. Är klubben öppen eller inte? Har inte hunnit hitta information. Eller är det bara invite only? Jag gick förbi förra veckan, jobbade längre ner på samma gata. Hagagatan 1. Åk till Odenplan och gå Odengatan mot Sveavägen. Efter Burger King, Systembolaget och Midan gå vänster in på Hagagatan så har du Oden direkt på vänster sida. Öppettider och sånt har jag ingen koll på. Saxat från deras Facebooksida: STHLM ODEN OPUK Ideell förening som anordnar pokerturneringar Spellicens t.o.m 2021-06-14. Citera
MickeFlaxx Postad 13 Juli , 2021 Rapport Postad 13 Juli , 2021 Den 2019-03-17 kl 02:00, säger Lundin89 : Krukan har stängt butiken, Oden finns vad jag hört fortfarande. Kör Oden fortfarande? Citera
Lundin89 Postad 13 Juli , 2021 Rapport Postad 13 Juli , 2021 39 minuter sedan, säger MickeFlaxx : Kör Oden fortfarande? Det vet jag inte. Citera
Folke Rosvall Postad 13 Juli , 2021 Rapport Postad 13 Juli , 2021 (redigerade) 4 timmar sedan, säger MickeFlaxx : Kör Oden fortfarande? Jag har hört att Oden kör varje dag. Redigerad 13 Juli , 2021 av Folke Rosvall Citera
Chris Cinci Postad 23 Januari Rapport Postad 23 Januari Den 2016-08-03 kl 01:19, säger speccan : Klubb Oden ligger som namnet antyder på Odengatan men jag skulle då välja Krukan alla dagar i veckan. Krukan = Liberalt, skön avslappnad atmosfär, förhållandevis vältrafikerat, sinnesjukt bra värde. Oden = Kala lokaler, dåligt med folk, well värdet finns där såklart, men det är ju trots allt lajvpåkerz så det finns ju alltid. Var hittar man Krukan då? En trevlig lokal man minns var ju Sviten på söder, blir det en nyinvigning för 24h7 klubb av typen ideell och gräsrotsdriven nu när det-e 2024, annars kan en vänlig själ tipsa om var man kvalar till ett Tallinnpaket på en Sthsklubb, om det går av stapeln denna vecka så blir den som möter upp utanför enteén, enligt gräsrotsprincipen, ej bortglömd (tänk paradisaskar och det omvända). Chris Citera
Folke Rosvall Postad 23 Januari Rapport Postad 23 Januari 13 minuter sedan, säger Chris Cinci : Var hittar man Krukan då? Krukan lär finnas på Krukmakargatan. Jag har aldrig varit där. Citera
Chris Cinci Postad 23 Januari Rapport Postad 23 Januari Söders storhetstid/Texastid verkar förbi. Ska kika förbi på Oden men spellicens ger varningsflagg. Det som verkar behövas är 10-20 pers från Norrort med registrerad funktionsnedsättning (finns garanterat på detta forum), sen bildar någon lokalinnehavare en ideel förening ex. Kalaha- och kortspelsvännernas Ideela klubb, tecknar medlemmarna, söker stöd för funktionsnedsatta hos en förvaltning för att få bollen i rullning, söker dealers på intressebasis, sen får man förvänta sig att det upprättas fonder som betalar lagerhyra första tiden och gör att folk (service) på sikt vill vistas där, sen får de som inte visar sin uppskattning genom minst en big blind(en spelmarker) i dricks för varje tjänst portas på bestämd tid. Detta håller tills det blir inspektion och det ifrågasätts om det är en vinstdrivande verksamhet eller tills att det blir ett väpnat inbrott. Så för att undgå det ska det finnas 100-200 värdeboxar och metalldetektorer med kamerabevakat insläpp. Vill man sälja innehållet av en värdebox på sikt så finns det säkert hundratals med folk som enklast kan använda en onlineauktion för ändamålet. Det handlar alltså om spel för skojs skull med marker som saknar direkt värde. Om en medlem väljer att privat auktionera säg 10,000 i spelmarker, så kan man ju spekulera att en sådan auktion skapar en egen valuta efter efterfrågan på att ha tillgång till klubben. Ett omvänt sätt till klubbar som drivs med hjälp av årsavgifter. Tillgången till ett värdeskåp administreras inte av föreningen, så blir det trots allt inbrott så kan man problemfritt ringa och få understöd av de skyddsorgan som finns, för klubben är ju fullt laglig och inte vinstdrivande. Hade ett sånt trevligt sällskap rullat på idag uppskattar jag att 10,000 marker lätt kan gå för 80,000 på auktion med tanke på att utbudet är nedkapat, så beskattade pengar används för att en förening ska hållas igång. Inköp av dryck etc. skapar mervärdesskatt, dem som säljer av spelmarker eller koden till ett värdeskåp donerar till grundarna av föreningen av mänsklig tacksamhet. Skulle jag haft en passande lokal skulle jag varit en av dem, jag vill dock bara vara en av de hundra som kan grinda som sidohustle, lesss goooo ! Chris Citera
MickeFlaxx Postad 25 Januari Rapport Postad 25 Januari (redigerade) Oden finns på Hagagatan, Krukan på Krukmakargatan och Family ligger på Hornsgatan. Och nu har jag hört rykten om en ny klubb på söder? Jag kan adresserna och skulle kunna infoga länkar till Google Maps. Men det kanske inte är tillåtet? Av Oden, Krukan och Family tycker jag att Family är klart bäst och trevligast. Känslan är att Family har bättre turneringar, lite högre inköp än Krukan på turneringarna. Cash är känslan att Krukan är bättre än Family. Oden är mest gangsters. Min erfarenhet är att dit går du om du vill skaffa dig ovänner. Jag spelar för sällan. Senast jag var på Krukan och Family var i september/oktober. Redigerad 25 Januari av MickeFlaxx ops skrev lite fel 1 Citera
Folke Rosvall Postad 25 Januari Rapport Postad 25 Januari 6 timmar sedan, säger MickeFlaxx : Jag kan adresserna och skulle kunna infoga länkar till Google Maps. Men det kanske inte är tillåtet? Om klubbarna har licens och därmed är lagliga så kan du naturligtvis berätta var dom finns. Citera
MickeFlaxx Postad 26 Januari Rapport Postad 26 Januari 13 timmar sedan, säger Folke Rosvall : Om klubbarna har licens och därmed är lagliga så kan du naturligtvis berätta var dom finns. Vad jag vet så är det bara en som har licens. Men de har inte licens för allt vad de håller på med. Citera
Chris Cinci Postad 1 Februari Rapport Postad 1 Februari @MickeFlaxxKrukan och Oden har ju adressen officiellt, ser ingen anledning till att Hornet eller vad den påstådda klubben på Hornsgatan ska hemlighållas, tvärtom ju mer klubbarna omskrivs desto troligare att de accepteras inom lagen. Lust att slumpa ett nummer? Juste ! Citera
Folke Rosvall Postad 21 Mars Rapport Postad 21 Mars 38 minuter sedan, säger NúmeroUno : Någon som vet hur man kommer in på Krukan? Man måste känna någon som är medlem. Sedan går man in tillsammans. Citera
Lundin89 Postad 21 Mars Rapport Postad 21 Mars 8 timmar sedan, säger NúmeroUno : Någon som vet hur man kommer in på Krukan? Vad är det du vill göra just där? Vad letar du efter för spel? Citera
Recommended Posts