Gå till innehåll

StoffeRemy's Pokerdagbok.


StoffeRemy

Recommended Posts

Jag som är cp eller är det bara att stacka av?

 

GTECH G2 (Boss) - kr2 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

CO: 188.69 BB (VPIP: 24.09, PFR: 13.18, 3Bet Preflop: 5.63, Hands: 1,068)

BTN: 442.55 BB (VPIP: 34.02, PFR: 25.93, 3Bet Preflop: 10.40, Hands: 816)

Hero (SB): 164.13 BB

BB: 291.64 BB (VPIP: 30.46, PFR: 22.35, 3Bet Preflop: 5.51, Hands: 3,192)

UTG: 189.63 BB (VPIP: 28.29, PFR: 10.53, 3Bet Preflop: 1.69, Hands: 159)

 

Hero posts SB 0.5 BB, BB posts BB 1 BB

 

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has A:heart: A:spade:

 

fold, CO raises to 3.5 BB, BTN calls 3.5 BB, Hero raises to 15 BB, BB calls 14 BB, CO calls 11.5 BB, BTN calls 11.5 BB

 

Flop: (60 BB, 4 players) 7:club: 4:heart: Q:heart:

Hero bets 45 BB, fold, fold, BTN raises to 195 BB, Hero calls 104.13 BB and is all-in

 

Turn: (358.25 BB, 2 players) 7:heart:

 

River: (358.25 BB, 2 players) 8:club:

 

BTN shows 4:spade: 4:club: (Full House, Fours full of Sevens)

(Pre 19%, Flop 87%, Turn 91%)

Hero mucks A:heart: A:spade: (Two Pair, Aces and Sevens)

(Pre 81%, Flop 13%, Turn 9%)

BTN wins 350.75 BB

 

Hade betat 30 bb på flopp ist för 45 och foldat mot stället. Vi är 4 spelare in på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

0.50/1 eller 1/2 du mötte han på? #saltsjolife

 

kom till Malmö din pisslufffare. ska vi se hur tuff du är på riktigt. x.redigerat.x, stoffeR får a den med så som vanligt den bögen. titta anal varje mening är ju homo på riktigt. Metaaddict kmr och suger mängder med kuk. Moderaterna står på knä sen klickar det av ahahahahahaha

 

Användare avstängd en månad //Crappy

Redigerad av Crappy
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

 

 

 

 

 

ull ull ull ull, e allt det finns o säga. Fortsätt kriga!

 

Y lite smekt blev man :-P Dock nu när man spelat lite och förstår att detta är en del av poker så tar man det inte så hårt. Ligger ju fortfarande och stadigt plussar 85% av mina sessioner.

 

Hade betat 30 bb på flopp ist för 45 och foldat mot stället. Vi är 4 spelare in på floppen.

 

Fast frågan är om vi verkligen kan folda? Om han nu pushar AQ, och sina draws?

 

Fast å andra sidan är han sista killen jag vill få in det mot när han flattar 2 gånger, skriker ju låga pockets.

 

0.50/1 eller 1/2 du mötte han på? #saltsjolife

 

Har inte sett han spela, han railar bara som en liten fanboy :roffe:

 

Och jag håller vid att Floweraces är en liten nit.

 

kom till Malmö din pisslufffare. ska vi se hur tuff du är på riktigt. x.redigerat.x stoffeR får a den med så som vanligt den bögen. titta anal varje mening är ju homo på riktigt. Metaaddict kmr och suger mängder med kuk. Moderaterna står på knä sen klickar det av ahahahahahaha

 

Hade det inte varit för att du redan blivit bannad 1 gång i min journal så hade jag tyckt synd om dig :-( (vet inte om man får outa sånt, men tidigt i min journal blev "någon" bannad).

 

Sen har jag tyvärr inte tid att komma till Malmö. Men om du är sugen på lite anal-lekar så finns jag i Borås.

 

Mvh Stoffelito

Redigerad av Crappy
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han här snubben som smetar in AQ+ samt alla sina drag är det en annan femma. Då slänger vi in degen. Så om du har info att det är en cowbajsare vi har att göra med så är lasten reko.

 

Men jag känner att just det faktum att vi är 4 in på floppen plus, som du själv är inne på, att BTN kallsynar raise och 3bet pre, så skriker det små pockets. Kan inte se AQ i hans range, den tror jag han hade höjt upp igen pre. Speciellt mtp att han har knappen.

 

Så jag sätter honom på 33/44 och 65hh. Vi blockar dessutom nötflushdraget. Mot den rangen ligger vi 50% mot 1 av 7 combos. Har ca 10% mot övriga 6. Osexigt. :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han här snubben som smetar in AQ+ samt alla sina drag är det en annan femma. Då slänger vi in degen. Så om du har info att det är en cowbajsare vi har att göra med så är lasten reko.

 

Men jag känner att just det faktum att vi är 4 in på floppen plus, som du själv är inne på, att BTN kallsynar raise och 3bet pre, så skriker det små pockets. Kan inte se AQ i hans range, den tror jag han hade höjt upp igen pre. Speciellt mtp att han har knappen.

 

Så jag sätter honom på 33/44 och 65hh. Vi blockar dessutom nötflushdraget. Mot den rangen ligger vi 50% mot 1 av 7 combos. Har ca 10% mot övriga 6. Osexigt. :/

 

 

Nu ska jag försöka ge ett vettig perspektiv på handen, om det är efterblivet eller inte vet jag ej.

 

 

Han raisar säkert alla draws. Gutshots med färgdrag, alla 7or med färgdrag, kanske tom 56 utan hjärter?`Sen givetvis 44/77.

 

I min range när jag cbettar, har jag QJ,KQ,AQ, Alla klädda Axs, Kxs QQ,KK,AA osv.

 

Om jag nu betfoldar AA, vad synar jag med? Jag vill syna detta med QQ,KK,AA,AQ och alla Ax i hjärter.

 

Om jag börjar folda överpar här, då kan ju BTN börja raisa precis allt han har, vilket skulle vara livsfarlig information att ge bort.

 

Mot en väldigt passiv person kanske man får börja vika händer vissa händer. Men mot en kille som är rätt så aggressiv och har en checkraise range, ser jag inte hur man kan folda den.

 

Och check på flopp vill jag inte gå på detta brädet, vill cbetta hela min 3bet range här. Både värdehänder och semibluffar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Under 3k händer, även fast jag haft äckliga runouts, suckouts osv så har jag inte varit direkt tilt.

MEN MAMMAKNULLARE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Bara jag som tyckte att detta var ganska kul? :mrgreen: För övrigt tycker jag inte att AA-handen är slaktad alls. Självklart beror det ju på motståndaren men mot de flesta spelare får man ju verkligen trycka in degen här. Orkar inte gå in på detalj (vet inte ens om jag har något vettigt att säga om handen).

 

Även om jag aldrig dampade lika hårt i mina inlägg i början av min lilla dagbok känner jag fortfarande igen mig i mönstret här. Spring bra en kortare period > tro att det ska hålla för evigt > lacka ur när det inte gör det > osv. Efter X antal inlägg från andra medlemmar var det dags att inse att man tänkte alldeles för kortsiktigt, vilket du förmodligen gör nu!

 

Tackar ödmjukast för shoutouten förut :roffe:

även om det mer eller mindre enbart ledde till att folk kom in och inte höll med om mina skillzz... Jag har aldrig hävdat att jag är endboss på /2 (eller någon annan nivå för den delen). Om man nu ser sig som det borde man ju givetvis kliva upp i nivå! Tyvärr har jag aldrig riktigt haft tid och/eller motivation för att göra det klivet på riktigt. Med det sagt vill jag dock påstå att jag garanterat är en av de bättre regsen på /2, vad det nu är värt lol.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara jag som tyckte att detta var ganska kul? :mrgreen: För övrigt tycker jag inte att AA-handen är slaktad alls. Självklart beror det ju på motståndaren men mot de flesta spelare får man ju verkligen trycka in degen här. Orkar inte gå in på detalj (vet inte ens om jag har något vettigt att säga om handen).

 

Även om jag aldrig dampade lika hårt i mina inlägg i början av min lilla dagbok känner jag fortfarande igen mig i mönstret här. Spring bra en kortare period > tro att det ska hålla för evigt > lacka ur när det inte gör det > osv. Efter X antal inlägg från andra medlemmar var det dags att inse att man tänkte alldeles för kortsiktigt, vilket du förmodligen gör nu!

 

Tackar ödmjukast för shoutouten förut :roffe:

även om det mer eller mindre enbart ledde till att folk kom in och inte höll med om mina skillzz... Jag har aldrig hävdat att jag är endboss på /2 (eller någon annan nivå för den delen). Om man nu ser sig som det borde man ju givetvis kliva upp i nivå! Tyvärr har jag aldrig riktigt haft tid och/eller motivation för att göra det klivet på riktigt. Med det sagt vill jag dock påstå att jag garanterat är en av de bättre regsen på /2, vad det nu är värt lol.

 

Haha ni får ta allt med en nypa salt. Sen tycker jag det är skillnad på vara lite arg eller spew tilt :-P

 

Är jävligt dålig förlorare så kan dra riktiga whines ibland x).

 

Ser nog värre ut i journalen än vad det egentligen är.

 

Dec månad sprang jag ju väldigt bra med typ 3 dåliga dagar av 25. Nu har jag ändå spelat ett tag så börjar vänja mig vid variansen. Känner man sig som en sopa får man in o kolla trackern så blir man lite gladare iaf.

 

Angående endboss tycker jag det är många som snackar skit men sen själva drar sig från att visa grafer, resultat och händer. Som det brukar bli på anonyma forum.

 

Imo är du i toppen av regsen på /2 spelmässigt. Sen att det finns några regs som inte bluffar på 5k händer och har liknande winrate är ju en annan sak.

 

 

 

 

 

 

-----------------------------------------------------------

 

 

Spelade 800 händer idag, 2 bord /2 och ett bord /4.

 

Har inte gått bra, på /4 torskade jag 2buyins. En med färgdrag + turnad dubbelguttare där river blanka av. Och en buyin där jag slowspela QQ på J hög safe bräde och fick dick av KK.

 

 

 

Har inte haft några utdragningar idag. Dock har jag bränt rätt mycket på alla jävla draws, tror inte jag träffat ett enda steg eller färgdrag.

 

Så backar 1000kr.

 

Rullen ligger på stadiga 15 vårrullar, men månadsvinsten sjönk till 1,2k +

 

Imorgon blir det nog en paus från poker så man får tillbaks suget lite.

Redigerad av StoffeRemy
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ska jag försöka ge ett vettig perspektiv på handen, om det är efterblivet eller inte vet jag ej.

 

 

Han raisar säkert alla draws. Gutshots med färgdrag, alla 7or med färgdrag, kanske tom 56 utan hjärter?`Sen givetvis 44/77.

 

I min range när jag cbettar, har jag QJ,KQ,AQ, Alla klädda Axs, Kxs QQ,KK,AA osv.

 

Om jag nu betfoldar AA, vad synar jag med? Jag vill syna detta med QQ,KK,AA,AQ och alla Ax i hjärter.

 

Om jag börjar folda överpar här, då kan ju BTN börja raisa precis allt han har, vilket skulle vara livsfarlig information att ge bort.

 

Mot en väldigt passiv person kanske man får börja vika händer vissa händer. Men mot en kille som är rätt så aggressiv och har en checkraise range, ser jag inte hur man kan folda den.

 

Och check på flopp vill jag inte gå på detta brädet, vill cbetta hela min 3bet range här. Både värdehänder och semibluffar.

 

Insåg precis att jag läste handhistoriken fel. Trodde vi gick in för 400+ bbs, men ser nu att vi får bra pottodds på shoven. Då är det helt klart en enkel syn. My bad! :)

 

Gillar ditt tänk i övrigt. Med en så låg SPR på floppen är benägenheten helt klart större för ett drag att stacka av på floppen än om förhållandet till potten varit större. Är helt med på att stacka av med den rangen du angav. Mööööjligen att jag hade utelämnat AQ. Inte helt säker där.

 

Hmmm......fast å andra sidan, i relativ handstyrka så borde AQ stå sig lika bra mot hans range som de andra överparen vi vill smeta in med. Är ju extremt sällan som FI sitter på KK/AA/QQ där liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Insåg precis att jag läste handhistoriken fel. Trodde vi gick in för 400+ bbs, men ser nu att vi får bra pottodds på shoven. Då är det helt klart en enkel syn. My bad! :)

 

Gillar ditt tänk i övrigt. Med en så låg SPR på floppen är benägenheten helt klart större för ett drag att stacka av på floppen än om förhållandet till potten varit större. Är helt med på att stacka av med den rangen du angav. Mööööjligen att jag hade utelämnat AQ. Inte helt säker där.

 

Hmmm......fast å andra sidan, i relativ handstyrka så borde AQ stå sig lika bra mot hans range som de andra överparen vi vill smeta in med. Är ju extremt sällan som FI sitter på KK/AA/QQ där liksom.

 

 

Y om man inte ger han några AQ eller KQ så är väl QJ/Q10s det man måste släppa.

 

Jaja, man blir oxå lite cp i huvudet när man springer kallt. Brukar alltid tänka det värsta, sen blir man bluffad när man har TPTK och nitfoldar CUz he haz to have nutz lixom.

 

 

 

BTWWWW!

 

Kunde inte hålla mig ifrån att spela lite till, lyckades vinna 1 inköp på /4 + lite till.

 

Sen missade jag varenda flop i typ 30minuter så då sket jag i det igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jon Olsson sladdar ju med sina lambos så ingen ursäkt för att ha Volvo? :roll: Eller använder du handbromsen när du sladdar?

 

 

Njeaa, det handlar lite mer om vad man känner sig bekväm med att sätta i en lyktstolpe :ola:

 

Volvo är en jävla container f.ö. Japanskt ska de va!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Råkade unbanna migsjälv och spelade en 500 händer/1tim.

 

+ 540kr på /2

 

Spelade bättre idag, spelade faktiskt bra igår första timmen, sen började jag bli ofokuserad och hitta på dumma grejer.

 

1timme poker känns som mitt cap under jobbande veckodagar, volymen får komma på helgerna istället.

 

Har en spellista jag alltid lyssnar på som är ca 1tim så de blir ju perfaa.

 

 

 

 

 

Har även börjat bli lite igenkänd på svs angående min dagbok, vilket är kul. Lite starstruck typ.

 

Kommentarer jag fått höra hittils:

 

Lol fin db på pokerforum din jävla station!

 

Akta er för Stofferemy, han har dagbok på pf.

 

Har du en dagbok för att tracka dina förluster?

 

Jävla fetto!

 

osv

 

 

Ska börja samla alla fina kommentarer och chatthån så kan jag göra ett fint litet kollage i slutet av året :roffe:

 

 

BTW! Svs användaren dl91 ville ha en shoutout i min dagbok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten rolig historia om tuneringar:

 

Har en gammal kollega till mig som jag jobbade med för några år sedan med. Var runt 2012-2013. Han gjorde 100k på poker medans han drog koks linor där hemma och fick förr sig att han kunde bluffa alla.

 

Fatta hur förbannad jag var när han berätta det för mig..hade spenderat dem närmsta 4 åren med att försöka komma ifrån 10nl.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade en riktig misär session. Spelat 2k händer idag (bra det gick med att hålla mig till 1timme/dag).

 

1,5k händer av rent grisande. Vann seriöst inte en hand, fick inte en färg. Och varenda gång jag hade något vettigt kom river med det snuskigaste kortet någonsin.

 

Aldrig sett så många 4färgsbräden i hela mitt liv :-(

 

Låg 1000kr back som mest.

 

Sen sista 200 händerna hittade jag en guldåder, och då vände även korten.

 

Plussar istället 100kr över 2k händer idag. Sjuk winrate, kan pma ifall ni vill veta.

 

 

Har haft fyrtal 2 gånger idag iaf.

 

Bjuder även på dagens skönaste hand, efter 2timmar av dåligt spel och utdragningar.

 

Ååhhh titta hur fin den är!

 

GTECH G2 (Boss) - kr2 NL (5 max) - Holdem - 4 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

Hero (BTN): 346.46 BB

SB: 206.12 BB (VPIP: 24.53, PFR: 11.32, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 56)

BB: 173.94 BB (VPIP: 28.91, PFR: 20.46, 3Bet Preflop: 5.87, Hands: 2,117)

CO: 174.76 BB (VPIP: 49.02, PFR: 27.45, 3Bet Preflop: 4.55, Hands: 56)

 

SB posts SB 0.5 BB, BB posts BB 1 BB

 

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has 8:spade: 8:diamond:

 

CO raises to 3.5 BB, Hero calls 3.5 BB, SB calls 3 BB, fold

 

Flop: (11.5 BB, 3 players) 8:heart: K:diamond: 7:diamond:

SB bets 8.63 BB, fold, Hero raises to 26.25 BB, SB calls 17.63 BB

 

Turn: (64 BB, 2 players) 7:heart:

SB bets 32 BB, Hero calls 32 BB

 

River: (128 BB, 2 players) 7:spade:

SB bets 96 BB, Hero raises to 192 BB, SB calls 48.37 BB and is all-in

 

Hero shows 8:spade: 8:diamond: (Full House, Eights full of Sevens)

 

Hero wins 409.24 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...