Skuggi Postad 1 Maj , 2016 Rapport Postad 1 Maj , 2016 Jag har letat men inte hittat svar vi spelade texas holdem hemma och undrar om detta ger splitt pott eller vad. Spelare A hand: Hjärter kung+ spade 8 Spelare B Hand: Spade Kung + ruter 6 I bordet: Ruter ess, ruter Kung, klöver kung, Hjärta drottning, klöver 2. Jag trodde att i och med båda har triss i kung, räknas då andra kortet på hand som högre, eller är det kortet i bordet som tas med och ger då "split pott"? Vore väldigt tacksam för svar. Citera
XXLaphroaig1 Postad 1 Maj , 2016 Rapport Postad 1 Maj , 2016 Ni har båda KKK med A och Q som sidokort. Split. Citera
ElegantBB Postad 1 Maj , 2016 Rapport Postad 1 Maj , 2016 Jag har letat men inte hittat svar vi spelade texas holdem hemma och undrar om detta ger splitt pott eller vad. Spelare A hand: Hjärter kung+ spade 8 Spelare B Hand: Spade Kung + ruter 6 I bordet: Ruter ess, ruter Kung, klöver kung, Hjärta drottning, klöver 2. Jag trodde att i och med båda har triss i kung, räknas då andra kortet på hand som högre, eller är det kortet i bordet som tas med och ger då "split pott"? Vore väldigt tacksam för svar. Esset och damen på bordet räknas som kicker i det fallet. Citera
Skuggi Postad 1 Maj , 2016 Författare Rapport Postad 1 Maj , 2016 Takk så mycket. Så man räknar alltid 5 kort, oavsett. Bordet eller på hand? Citera
XXLaphroaig1 Postad 1 Maj , 2016 Rapport Postad 1 Maj , 2016 Ja, Bästa möjliga kombination används. Citera
Recommended Posts