Gå till innehåll

Den långa resan, grinden upp @ SVS


alfapsycho

Recommended Posts

Folk som 3b mycket i btn vs co speciellt är jobbiga typer :D

Börja att adjusta. Kolla hur dom reagerar på 4bets. Börja att flata bredare och ta fighten även fast det blir jobbigt att spela ur position. Hittar du nån note på vad han 3b med pol eller dep är viktigt.

 

Börja att jäklas tillbaka så han vet att det inte blir så enkelt att 3b mot dig, speciellt om du har en hög fold to 3b i co vs btn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mot spelare som 3b 15%+ kommer du kunna defenda ganska mycket emot OOP, mycket calls och mer 4b bluffar samt värderange.

 

Mot spelare med 6-8% 3b kommer man inte kunna defenda speciellt brett OOP, men men , har FI en sådan % behöver man inte vara orolig att han sitter o kör över en med konstiga 3b bluffar hit och dit heller och det får ofta anses som värdetungt 3betande tills motsatsen är bevisad :)

 

Sen tycker jag det är ganska behagligt att skära ner på sin öppningsrange en aning om man vet att det är 3b galningar som har pos på en själv så man slipper folda för mycket mot deras 3betande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Folk som 3b mycket i btn vs co speciellt är jobbiga typer :D

Börja att adjusta. Kolla hur dom reagerar på 4bets. Börja att flata bredare och ta fighten även fast det blir jobbigt att spela ur position. Hittar du nån note på vad han 3b med pol eller dep är viktigt.

 

Börja att jäklas tillbaka så han vet att det inte blir så enkelt att 3b mot dig, speciellt om du har en hög fold to 3b i co vs btn.

 

Mot spelare som 3b 15%+ kommer du kunna defenda ganska mycket emot OOP, mycket calls och mer 4b bluffar samt värderange.

 

Mot spelare med 6-8% 3b kommer man inte kunna defenda speciellt brett OOP, men men , har FI en sådan % behöver man inte vara orolig att han sitter o kör över en med konstiga 3b bluffar hit och dit heller och det får ofta anses som värdetungt 3betande tills motsatsen är bevisad :)

 

Sen tycker jag det är ganska behagligt att skära ner på sin öppningsrange en aning om man vet att det är 3b galningar som har pos på en själv så man slipper folda för mycket mot deras 3betande.

 

Yes, förstår logiken i vad ni säger och det låter korrekt, speciellt mot personer som 3betar en såpass wide range såsom >15%, Då bör man nog absolut kunna öppna 4beting rangen något, samt även Defenda en del combos som kanske åkt i mucken annars. :lol:

 

Fick respons från annat håll också så känner mig lite mer säker kring detta nu.

 

 

Till er andra 2/4 - 2,5/5+ spelare där ute, vad tycker ni om en 4Beting range i BTN vs 3Bets från blindsen?

 

Det känns ju givet att ha en 4B range ifrån MP/CU, men har börjat fundera lite över det när det kommer till BTN vs Blind spel.

 

Jag har 2 tankar kring detta, den ena är att Defenda alla händer med en flat som man 4betat i andra positioner, Detta då jag upplever att många reggs gärna dubbelbarrelar OOP, nästan oberoende av bordtexture? På det sättet låter man honom valuetowna sig själv. Motiveringen till detta är att jag upplever att om man har en 4B range på 4-5% i BTN vs Blinds så får man i säkert folds >80% när man 4betar.

Fördelen är ju att man får en oerhört stark Calling range,

Nackdelen blir ju att man aldrig kan folda ut Villains Equity redan preflop. Andra nackdelen är att reggsen som noterar detta borde börja kunna anpassa via att ändra sina cbeting frekvenser

 

Den andra tanken är att man öppnar upp sin 4Beting range ganska rejält, till kanske 8-10% självklart både Bluffar och Value. Motiveringen till detta blir då återigen att jag upplever att om man har en 4B range på 4-5% så får man för stor andel folds. Ökar man då 4B frekvensen kommer då Villain vara tvungen att defenda mer frekvent mot 4B OOP, och skulle han inte göra det så borde man ju börja kunna exploita det igenom att bli lite obalanserad och lägga in fler Bluff combos i sin range. :twisted:

Fördelen är ju att man kan vika ut en hel del equity preflop, Man kan också sätta SB/BB i jobbiga spots både pre samt postflop.

Nackdelen med detta är ju dock att calling rangen blir oerhört svag, så kanske att man får flatea vissa väldigt starka händer med en viss frekvens.

Samt att SPR'n blir lägre så att position får mindre betydelse

 

Vad har ni för tankar och idéer kring detta?

Redigerad av alfapsycho
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...