mbman Postad 9 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 9 Februari , 2006 Gillar inte detta läge direkt, typ suttit vid bordet ett varv bara...är min reraise för liten preflop? Kanske borde satt den till 25 eller nåt.. ** Game ID 679853324 starting - 2006-02-09 19:13:46 ** 4Runner [Hold 'em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money - mbman sitting in seat 1 with $194.00 - supa_mac sitting in seat 2 with $48.80 - Haile sitting in seat 3 with $227.60 - gravybeef sitting in seat 4 with $173.78 - gringos sitting in seat 5 with $158.60 - molymalone4 sitting in seat 6 with $218.72 [Dealer] mbman posted the small blind - $1.00 supa_mac posted the big blind - $2.00 ** Dealing card to mbman: , Haile folded gravybeef folded gringos raised - $6.00 molymalone4 folded mbman raised - $21.00 supa_mac folded gringos called - $21.00 ** Dealing the flop: , , mbman bet - $30.00 gringos raised - $90.00
juttis Postad 10 Februari , 2006 Rapport Postad 10 Februari , 2006 Är ganska säker på att du leder. Tycker att det luktar färgdrag. Minraisen preflop indikerar möjligen ett lågt pp, som han med med lite otur har settat. Vad ska han annars ha lixom? QT? Knappast. In med degen!
Nidson Postad 10 Februari , 2006 Rapport Postad 10 Februari , 2006 Allting talar för att keramiken ska in! Fi är småshort, brädan är dragvänlig, du har fått in rätt mycket deg preflop. Dessutom, om fi nu har set så har du ändå hyfsat med outs med rr-färg-och-stegdrag + översetsouts.
mbman Postad 12 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 12 Februari , 2006 Spelade lite för fort här och pushade, fi vänder upp QT och givetvis ingen utdragning från min sida. Egentligen är floppen värdelös för mig, borde foldat. Vad, som jag slår, spelar han sådär? I bästa fall KJ/J9 spades, och då leder han dessutom. Färgdrag brukar de dessutom all-ina med och inte lämna lite av stacken med. AQ, men enligt min erfarenhet blir inte fis sådär aggro när de har AQ, då synar de och kollar vad jag gör på turn. Tror jag borde reraisat mer pre och foldat mot hans höjning på floppen.
mbman Postad 12 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 12 Februari , 2006 Hur ska jag spela denna mardrömsturn? Har varit rätt aggro vid bordet och snott några potter med pf-höjningar och CB, men har bara suttit där typ 2 varv så har ingen direkt koll på övriga. Game # 247134986 - Texas Hold'em No Limit EUR 0.50/1 - Table "Navarres" Game ended 2006-02-12 10:47:32 GMT+01:00 Players: HERO (EUR 120.00 in seat 1) Starlife (EUR 58.87 in seat 2) Cobra-Kai (EUR 116.69 in seat 3) VILLAIN (EUR 77.30 in seat 4) Busen1 (EUR 18.50 in seat 5) NickLeeson (EUR 101.90 in seat 6) Dealer: Busen1 Small Blind: NickLeeson (0.50) Big Blind: HERO (1.00) HERO was dealt: As - Ah Starlife Fold Cobra-Kai Fold VILLAIN Call (1.00) Busen1 Fold NickLeeson Fold HERO Raise (4.00) VILLAIN Call (4.00) Flop Jd - Th - 6h HERO Bet (7.75) VILLAIN Call (7.75) Turn Jd - Th - 6h - 9h HERO ??
Pokershark Postad 12 Februari , 2006 Rapport Postad 12 Februari , 2006 Skulle nog fortsätta visa styrka iom att du har Ah och bettat ut €12. Får du miniomslag så kan du syna och annars är det bara att folda. Tror inte fi vågar bluffa dig här.
baloobas Postad 13 Februari , 2006 Rapport Postad 13 Februari , 2006 Tycker också att du måste betta. Checkar du så kommer ju han betta och du måste folda. Enda chansen att vinna handen är väl därför att betta. Synar han med ett par eller nått, så blir det säkert check-check på rivern. Är du slagen lär du få reda på det.
baloobas Postad 15 Mars , 2006 Rapport Postad 15 Mars , 2006 Vad har hänt med dig? Vill gärna veta hur det går.
mbman Postad 15 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 15 Mars , 2006 LOL - så även lilla jag är saknad när jag inte skriver i dagboken, jag känner mig lite smickrad baloobas! Har inte orkat skriva på länge, pokern har gått rätt segt sista tiden. En del intressanta händer iofs, men har inte riktigt orkat posta och så. Såg faktiskt dig lira på party igår, men jag brukar alltid undvika bord där jag känner igen namn, så jag undvek ditt bord Lirar iaf. en del 1/2 nu, försöker etablera mig på nivån. På party känns den väldigt behaglig, så otroligt mycket mer fisk där än på alla andra nätverk. Synd att de inte har så bra bonusar bara...
baloobas Postad 16 Mars , 2006 Rapport Postad 16 Mars , 2006 Ok Jag har också gjort ett försök på 200 under dom sista dagarna. Dock utan framgång. Loosat 4 inköp under två dagar, vilket är ganska mycket när man inte är van vid nivån. Badbeatsen går till en viss gräns, sen skrattar man bara åt det. Man vet att sitt floppade set inte kommer stå oavsett vad man gör. Det suger fruktansvärt när man känner att man dominerar. Arbetar sig sakta upp till dubbla inköpet och loosar allt på en hand. Så nu är det tillbaka till NL100 igen. Måste grinda tillbaka det jag förlorat. Dock blir det ju 8 inköp istället för 4. Så det tar väl ett tag innan jag kommer till 200 igen. /Balobas
mbman Postad 16 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 16 Mars , 2006 Vet hur det känns. Jag brukar alltid "välkommnas" av lite sköna utdragningar i början när jag går upp i nivå, känns ju alltid skönt att inleda spel på ny nivå med att backa något/några inköp första varvet Själv backade jag ett par inköp i början av månaden på 200, då gick jag ner till 100 och vann tillbaka det, så nu lirar jag lite 200 igen. Vill gärna lira på party har jag upptäckt, spelarna där är verkligen markant sämre än på crypto där jag vanligen lirar, men å andra sidan ingen bonus på party...svårt att veta vilket som är mest lönsamt...
asken Postad 16 Mars , 2006 Rapport Postad 16 Mars , 2006 Hela din dagbok har du sagt att du är påväg att gå upp till NL200 men blir utdragen? Du startade dagboken för 6 månader sen, kanske dags att inse att du är för dålig för NL200?
mbman Postad 16 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 16 Mars , 2006 Japp, har varit på väg till NL 200 j-vligt länge, är riktigt less på NL 100. Utdragningar stoppar mig absolut inte, påstår inte ens att jag blivit utdragen mer än normalt, men det händer ofta precis när jag går upp en nivå. Är dock mkt ödmjuk med att jag absolut inte tror jag är en särskilt bra pokerspelare, och på vissa NL 200 bord är jag absolut inte bland de bättre. Tror dock att jag bör kunna vinna lite stålar på genomsnitts NL 200-bordet om jag spelar bra. Dessutom hoppas (och tycker) jag att jag blir lite bättre hela tiden.. Att det tar sån tid för mig att gå upp är snarare psykologiskt, när jag torskar några inköp på NL 200 tappar jag självförtroendet och går ner till trygga NL 100 igen, så det går rätt segt att permanent ta klivet..
juttis Postad 16 Mars , 2006 Rapport Postad 16 Mars , 2006 Kanske dags att förlikas med faktumet att poker inkluderar ett betydande osäkerhetsmoment. Du har ju rulle (x3) för NL200 och du har dessutom spelat poker betydligt länge och mer än medel-NL200-spelaren. Go crazy, chansa lite och gå upp i nivå. Visst, några inköp back är ju trist men ingen katastrof och ingen anledning att hoppa tillbaks till NL100. Det är bara grinda 200NL tills det börjar flyta.
mbman Postad 16 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 16 Mars , 2006 You are very right juttis, men av någon anledning är jag extremt riskavert när det kommer till poker, jag hatar att förlora pengar mer än jag gillar att vinna dem på något konstigt sätt. Jag inser givetvis att poker innebär att man ibland måste förlora, men jag har ändå svårt att ta det
hnat Postad 17 Mars , 2006 Rapport Postad 17 Mars , 2006 Vill gärna lira på party har jag upptäckt, spelarna där är verkligen markant sämre än på crypto där jag vanligen lirar, men å andra sidan ingen bonus på party...svårt att veta vilket som är mest lönsamt... Eurobets NL200 är sköna. Seg bonus dock.
Recommended Posts