Gå till innehåll

Livepoker & öl - kan det bli bättre?


freddex1989

Recommended Posts

Efter höjningen till 175 och sedan 375, så är det en som synar (jättefisken), sedan lägger sig alla. Jag vill få bort Straddle och UTG(175) ur potten och spela HU mot Bluff-Bosse. Jag vill inte riskera att UTG(175) 4bettar mig, jag vill veta var jag står. Syna OOP mot två som bettat/höjt är ett jättedåligt spel tycker jag. Därför raise till 1500!

 

Många tankevurpor här. Du vill trycka bort jättefisken och spela HU mot bluffbosse? Låter som att du inte tycker om pengar men gärna vill visa vem som är alfahanen.

Om UTG skulle 4b efter att du flatat så vet du var du står. I absolut bästa fall har han ett lägre par men din hand förlorar definitivt mot hans range (om vi utgår från 99% av CC populationen).

Syna OOP med AQs är det bästa spelet här.

 

TELLS!!!

Hela stycket med dina reads här känns väldigt främmande. Tror du mest lurar dig själv och/eller berättar en historia om vad som hände med facit i hand. Framförallt har jag svårt att se att Bosse ska sätta dig på AA när du bara synar. Mycket troligare sätter han dig på AK, KK-JJ.

 

Potten är 5675kr, så jag synar, 1875 till. Potten är nu 7550 kr. HU! Floppen kommer :2c::2s::8h:

Jag checkar mörkt. Jag tänkte att om han bluffar pre-flop så kommer han alltid att göra en ContinuationBet på den floppen om han vill att jag ska tro att han har JJ-99 och han tror att jag har AK-AJ eftersom jag checkade.

Du tror att han 5b pre till 135bb för att reppa 99-JJ på flop när han tror att du kan ha AA-KK pre, eller ja, nu sätter han dig visst lite mer korrekt på AK-AJ.

 

Nu tänker jag att om han har ett par, stegdrag eller färgdrag eller flera kombos så skulle han fortsätta betta på turn, sån är han. Att han checkar gör mig 98% säker på att jag har bästa handen.

Du är 98% säker på att du har bästa hand på turn och att han skulle beta ett par, för sån är han.

 

Rivern kommer :4c:

Men som jag skrev tidigare så sätter jag han på T9s-65s och har han det så har han ju två par, alltså kommer jag inte att vinna potten om det blir check-check.

Jag minns att du var 98% säker på att du hade bäst hand eftersom han checkade.

 

Nästan alltid sitter jag med AA-QQ här och då är mina två par bättre än hans två par. Även om han nästan är 100% säker på att jag skulle bluffa på rivern så blir det i princip omöjligt för han att syna.

 

Jag kan inte bara betta typ 3-4k och hoppas på att vinna, jag måste få det att se ut som ett värdebet på rivern. Det är all-in som gäller.

Din range utgörs främst av AK, KK-JJ fortfarande tycker jag. Säg att du synar hälften av fina AA pre och foldar hälften av dina AK på flop. Då består din range fortfarande av ~30% AK (8/28). Skulle du shova AA-JJ för värde när du tror att han sitter på suited connectors eller skulle du kanske beta 3-4k/7k eftersom han tydligt visat svaghet på turn och du trots allt inte borde vara helt säker med QQ-JJ här? Därför anser jag att din shove ser betydligt bluffigare ut än ett mindre bet (men mot en spelare som är scared money, vilket nog de allra flesta är i en 32k pot på 25/25, så är det sannolikt bättre trots allt). Skulle jag personligen på något magiskt sätt hamna i Bosses spot skulle jag tro att du bluffade och syna om jag visste att du var kapabel att bluffa stort. Men om jag inte visste det skulle jag nog folda i tron om att du på något magiskt sätt lyckats spela AA-KK, x2, 44,66,88 eller något så här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gissa vem som var på Bolaget idag? Det här blev skörden.

Sju_beers.jpg

Inget märkvärdigt. Nummer fyra och sex har jag druckit förr.

Nummer tre var en liten miss, jag trodde det var den vanliga Sculpin India Pale Ale. Grapefruktöl kan bli en rysare.

 

Omdömen kommer senare.

Vad har ni köpt för julöl?

Grymt spännande läsning och grattis till en bra pot.

Ingen kritik utan bara lite tankar:

 

Pre- ok. Fattar hur du tänkter och jag köper det.

 

Flop- mörkcheck ur pos? Hade du gjort det med premium? Snarare hade du mörkbettat om du skulle göra något mörkt. Mörkcheck tyder på spekulativ hand. Om du vill reppa premium, varför inte slå om på den torra brädan?

 

Turn - otroligt att Bosse inte jammar. Du hade lagt JJ och neråt och KK och uppåt har du inte, med tanke på flop action. Ända möjliga hand som slår honom är QQ precis som Bosse säger att du har. Han tror väl han har showdown value med sin träff mot dina förmodade AK?

 

river - tycker du tänkter rätt med all-in jämfört med 7k. Mot en tänkade spelare så blir all-in starkare än 7k, mot fisken är 7k bättre att bluffa med.

 

Bra spel, men livsfarligt att var ute på sådana överstyr så djupa. Det är därför jag föredrar att spela 3-400 BB poker. Svårt, men inte lika svårt och definitivt inte lika mycket ångest när han hittar synen med TT-JJ.

Flop: Ja, han gör alltid en CB här. The power of c/r?

 

Turn: Han vågar inte? Han sätter mig på JJ-QQ och med den floppen tror han att jag synar? Han bluffar inte all-in här.

det är nog bara på cc man kan få in 135bb pre med 76s och samtidigt bli nithånad :mrgreen:
:) Jag har fått syn all-in pre av :Jh::3c: mot mina :Kc::Kh: förvisso bara med 152bb och med ca 20bb döda i potten redan.

 

Ja ingen av de inblandade kan i alla fall beskyllas för att ta några försiktiga linjer...
:-) Äh, det är bara pengar. ;)

 

Många tankevurpor här. Du vill trycka bort jättefisken och spela HU mot bluffbosse? Låter som att du inte tycker om pengar men gärna vill visa vem som är alfahanen.

Om UTG skulle 4b efter att du flatat så vet du var du står. I absolut bästa fall har han ett lägre par men din hand förlorar definitivt mot hans range (om vi utgår från 99% av CC populationen).

Syna OOP med AQs är det bästa spelet här.

Jag tror jag ligger efter mot jättefisken här, tror jag. Han har troligtvis ett lågt par. Det var det han sa efteråt. Jag vill inte gapa efter mycket och spela en jättepot mot två OOP med så djupa stackar.
Hela stycket med dina reads här känns väldigt främmande. Tror du mest lurar dig själv och/eller berättar en historia om vad som hände med facit i hand. Framförallt har jag svårt att se att Bosse ska sätta dig på AA när du bara synar. Mycket troligare sätter han dig på AK, KK-JJ.
Känslan, reads, historien och min dåliga position gör att jag agerar så.
Du tror att han 5b pre till 135bb för att reppa 99-JJ på flop när han tror att du kan ha AA-KK pre, eller ja, nu sätter han dig visst lite mer korrekt på AK-AJ.
Jag redovisar bara hur jag tänkte. Den här gången slutade det väl. Det har hänt att jag haft fel också. Men sedan jag började tänka mer på framförallt reads så har min winrate öka betydligt. Jag kör så så länge jag vinner pengar i längden. :mrgreen:

Rätt eller fel?

Min filosofi är lite att om man gör något ofta så blir man också bra på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sju_beers.jpg

köpte bla 5an idag, besk. mycket smak. tycker sigtunas organic ale är godare, tillochmed väldigt god!! påminner om pale ale :lol:

 

godjul!!

Jag håller med. Vad ska vi ge den för betyg? 2/5?

 

1. APA - Den enda som jag inte druckit upp ännu. Blev kvar efter julfesten.

2. Camden Pale Ale. :h: Tråkig. Smaklös. Jag kräver mer. Nästan en 2'a.

3. Ballast Point. :h: :h: Mycket bättre än jag trodde. Nästan en 3'a.

4. Laguanitas IPA. :h: :h: :h: Helt okej!

5. Sigtuna Black Soil. :h: :h: Mycket smak. Svart som olja.

6. Laguanitas Pale Ale :h: :h: :h: Laguanitas är aldrig fel.

7. Sierra Nevada Pale Ale. :h: :h: :h: :h: Helt klart kvällens bästa!

 

Bästa julklappen: Långkalsonger!

Sambons bästa: Nackmassagekudde.

Styvsonens bästa: 4TB Extern hårddisk.

Dotterns bästa: Airboard.

 

Idag är det poker, ölprovning och julmatsrester med pokergänget som står på programmet. Sambon är inte så road att jag sviker dom på juldagen. :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag är det poker, ölprovning och julmatsrester med pokergänget som står på programmet. Sambon är inte så road att jag sviker dom på juldagen. :/

Förbannat. Jag som hade skrivit ett långt inlägg den 27'e, men på något sätt så sumpade jag det. Vi gör ett nytt försök...

Från poker och ölprovningen den 25'e.

ModusHoperandi.jpg

Modus Hoperandi :h: :h: :h:

Öl från Colorado. Sägs vara världens bästa burköl. Tveksamt. Glutenfri. En stark 3'a.

 

cuvee.jpg

Cuvée des Jacobins. :h:

Surt som fan. Inte min favorit. Håret på tårna verkligen krullar sig när man dricker denna.

 

SnowCat.jpg

Snow Cat Coffee Stout. :h: :h: :h:

Det här är godis. Mycket smak av kaffe och choklad. Kanske inget man dricker mycket av, men god att smaka lite av. En stark 3'a.

 

Kerne.jpg

Cidre Kerné Fruity :h: :h:

Fransk cider. Funkar väl.

 

Saison.jpg

Saison Dupont Biologique. :h: :h: :h: :h:

Ekologiskt öl från Belgien. Jättegott. Snubblande nära en 5'a.

 

Marzen.jpg

Aecht Schlenkerla :h:

Öl som smakar och doftar bacon, kan det vara något? Svar: NEJ.

 

Ellies.jpg

Ellie's Brown Ale. :h: :h: :h: :h:

 

Westmalle.jpg

Westmalle (trappist) :h: :h: :h: :h: :h:

Kvällens höjdare! En riktig godbit. KÖP!

 

dugges.jpg

Dugges Black Currant. :h: :h:

Surt, men ändå värt en 2'a.

 

Nu dricker jag denna....

Stallhagen1.jpg

Stallhagen Pale Ale. :h: :h: :h:

Helt okej, men inget jag kommer att minnas som något wow-moment. En svag 3'a.

 

Har fler på kylning. Vi åkte på kryssning i måndags och jag köpte allt från Stallhagens jag kunde hitta. Om jag minns rätt har Stallhagen diskuterats på forumet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dottern ville ha en alkoholfri drink. Jag blev lite kreativ.

syltburk.jpg

Schweppes Russian, blåbär, mango, gurka, citron, apelsin. Succé!

Själv är jag skeptisk.

Så jag gick ut på balkongen och hämtade denna.

Tuatara.jpg

Tuatara APA. Amerikansk Pale Ale. :h: :h:

Köpa igen: Nej tack. 2/5.

African Pale Ale är bäst hittills.

Måste dricka upp den snabbt så jag får hämta något bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu dricker jag denna....

Stallhagen1.jpg

Stallhagen Pale Ale. :h: :h: :h:

Helt okej, men inget jag kommer att minnas som något wow-moment. En svag 3'a.

 

Har fler på kylning. Vi åkte på kryssning i måndags och jag köpte allt från Stallhagens jag kunde hitta. Om jag minns rätt har Stallhagen diskuterats på forumet?

 

 

Omsorgsfullt till och med ;-)

US Red Ale och Baltic Porter är bästa i standardsortimentet. Sedan finns det några fördjävla bra som inte lämnar bryggeriets egna restaurang typ Raspberry Stout

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Omsorgsfullt till och med ;-)

US Red Ale och Baltic Porter är bästa i standardsortimentet. Sedan finns det några fördjävla bra som inte lämnar bryggeriets egna restaurang typ Raspberry Stout

Jag ska kolla vad jag har på balkongen. Återkommer!

 

Prosecco.jpg

Nyårsbubbel. Mousserande vin från norra Italien. Jag tycker att det är för mycket jästsmak. Sambon tycker det är jättegott. En svag 2'a eller stark 1'a är frågan? Jag landar på :h: :h: Sambon hade nog gett den en stark 4'a.

 

Nyårskvällens sista bira.

Mellerud.jpg

Melleruds utmärkta pilsner. :h: :h: :h: :h:

Rund och god i smaken. Bara 4,5%. Lättdrucken. Inte så dyr och bra mycket bättre än många som kostar det dubbla. Ett kap! Den köper jag fler av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är dom fyra jag har kvar från kryssningen. Alla Stallhagen.

Stallhagen2.jpg

Jag drack nummer 2 igår.

Tulen Morsian - Devil's Bride. 4,7% Hand made slow beer.

 

Etiketten på baksidan står det att läsa: "A film of passion and betrayal set against the true background of Scandinavia's most savage witch hunt anno 1666 in Åland. see more: devilsbridefilm.fi

 

Imdb: Djävulens jungfru (2016) 6.2/10.

1h 50min | Drama, History | 9 September 2016 (Finland)

Anna is a 16-year old in a village where women are accused of witchcraft. It's based on the witch hunts on Åland, Finland in the 1600s.

Director: Saara Cantell

Writers: Saara Cantell, Leena Virtanen

Stars: Tuulia Eloranta, Magnus Krepper, Elin Petersdottir | See full cast & crew »

http://www.imdb.com/title/tt4771956/

http://cinemascandinavia.com/devils-bride-tulen-morsian/

 

Om filmen har jag ingen uppfattning, men varför gör man en öl efter en film? För det kan väl knappast vara tvärtom. Oavsett så är det töntigt.

 

Ölen då? Jorå! Den var faktiskt riktigt bra. En solklar fyra! :h: :h: :h: :h:

Rekommenderas. Mörkbrun mahognyfärg. mycket smak av mörk choklad, lite honung. Jättegott. Synd att det bara är begränsad upplaga. Borde ingå i det ordinarie sortimentet, då hade jag köpt fler. Om jag kommer ihåg rätt var priset 1.90€ för en flaska. Dyrt i en tax-free-butik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är dom fyra jag har kvar från kryssningen. Alla Stallhagen.
Vilken båt åkte du? Jag garanterar att de hade Baltic Portern där också, men att du missade den... Det lustiga är ju att det tog dom ett bra tag att se att de hade glömt skriva ut Stallhagen på framsidesetiketten :ola:

 

885745.jpg

 

Om filmen har jag ingen uppfattning, men varför gör man en öl efter en film? För det kan väl knappast vara tvärtom. Oavsett så är det töntigt.
Sponsring och reklam...

 

Ölen då? Jorå! Den var faktiskt riktigt bra. En solklar fyra!

Rekommenderas.

Kul du gillade den.

 

Synd att det bara är begränsad upplaga. Borde ingå i det ordinarie sortimentet, då hade jag köpt fler.
Jag är 90% säker på att den gör det, att det här är samma öl som Dark Honey men med promotionetikett. Eller något väldigt lika. Men jag kan ha fel. Jag vet många "lagerdrickare" som har Dark Honey eller den här som sin favorit.

 

Om jag kommer ihåg rätt var priset 1.90€ för en flaska. Dyrt i en tax-free-butik.
Jag tycker allt är dyrt i dessa sk taxfreebutiker, det är nog ingen direkt skatt som försvinner.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken båt åkte du? Jag garanterar att de hade Baltic Portern där också, men att du missade den... Det lustiga är ju att det tog dom ett bra tag att se att de hade glömt skriva ut Stallhagen på framsidesetiketten :ola:
VikingLine Amorella till Åbo t/r.
Ta dig förbi Krukan i kväll så ska jag langa en Baltic Porter till dig...
Tyvärr fullt upp hemma. Jag är middagsansvarig för 5 pers.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

All-in på JVM ikväll och inatt. USA och Sweden i final, tror jag.
Fail på USA efter 60 min. Men USA vann på straffar ... eller gjorde dom det? Tre eller fem straffar, det är frågan. Jävligt märkligt.

 

Edit: Expressen förklarar.

 

Stallhagen2.jpg

Stallhagen US Red Ale 6,0 % :h: :h:

Drack nummer 3 ikväll. Finns tydligen på Stystembolaget också. Jag köpte min på VikingLines Amorella. På Bolaget kostar en flaska 30:10 kronor. På båten betalade jag 1:90€ tror jag, typ 18-19 kronor. Kopparrött överjäst öl med beska. Mycket smak av bröd och rostade nötter. För mycket. Nej, det var inte så bra. Inte riktigt min grej, men ändå en tvåa från mig.

 

Problemet nu är att jag inte hittar #1 och #4. Vart fan ställde jag dom?

Redigerad av freddex1989
Expressen förklarar
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du verkar ha samma smakpalett som min fru - det jag gillar ogillar hon, och tvärt om. Inget fel i det, ni växer väl upp någon gång :-)

 

Fritt översatt: "Min fru förstår mig inte"

 

Min sambo kan ibland säga: -Oj, nu var det länge sedan du spelade poker/drack öl med kompisarna. Ska ni inte göra det snart?

 

Jag har lärt mig att det egentligen betyder: -Nu är det dags att jag får lite egentid hemma själv. Kan du inte bara dra iväg en dag och hålla dig borta ett tag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min sambo kan ibland säga: -Oj, nu var det länge sedan du spelade poker/drack öl med kompisarna. Ska ni inte göra det snart?

 

Jag har lärt mig att det egentligen betyder: -Nu är det dags att jag får lite egentid hemma själv. Kan du inte bara dra iväg en dag och hålla dig borta ett tag?

Bra fru du verkar ha.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...