Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

NLT 0.5/1 10-handed

Hero is in bb with 9:heart: 8:club:

1 folds

Utg + 1 raise 1 to 2

4 folds

CO Call

2 folds

Hero Call

Flop (pot = 6.5) : 9:spade: 8:heart: Q:diamond:

Hero Check

Utg + 1 bet 3

CO Call

Hero Raise 7 to 10

Utg + 1 fold

CO Call

Denna syn av CO känns väldigt konstig. Det finns egentligen inga möjliga drag på brädan och i och med hans syn finns det inga händer han kan ha som jag slår?

Turn (pot = 29.5): 2:club:

Hero: Bet 10

CO: Call

Turnkortet förändrar ingenting hade jag honom slagen på flop har jag det nu också. Vill dock inte checka för då kanske han kan bluffa ut mig ur potten med en hand som AQ eller liknande.

River (pot = 49.5): 6:club:

Hero: Check

CO: Bet 20

Hero: Fold

River förändrar ingenting. Har han AQ i detta läge lär han gladligen checka efter mig. Har han mig slagen lär han beta?

Betet känns som ett typiskt valuebet med en hand som JT och jag foldar

Har lite funderingar om jag spelar rätt denna hand.

Ska jag beta mer på turn? Syna river?

Vad tror ni han har? JTs?

Postad

HH:n ser lite konstig ut, men från vad jag kan se det verkar det inte så värst troligt att han har höjt JT från tidig pos.

Det du är uppe mot är antagligen AQ, AA, KK och i värsta fall QQ.

River känns som en syn.

Postad
HH:n ser lite konstig ut, men från vad jag kan se det verkar det inte så värst troligt att han har höjt JT från tidig pos.

Utg+1 höjer, CO synar preflop. Detta utesluter händer som AA KK och JTo(?).

Postad

beta hårdare på turn

River förändrar ingenting. Har han AQ i detta läge lär han gladligen checka efter mig. Har han mig slagen lär han beta?

Har han AQ är det mkt möjligt att han betar pga ditt svaga bet på turn och ännu svagare check på river. Jag kan tänka mig att han synar ner dig med en hand såsom AQ och när han känner din svaghet väljer han att beta. Perfekt läge för Dig att check-raisa honom som jag ser det. Men i min åsikt finns ingen read eller stackstorlek etc. inblandad.......

Postad

Du bör nog antingen beta lite hårdare på turn eller checka. Om han synar ditt turn bet är det given fold på river om han inte är helt blåst. Förutom ditt lite mesiga bet på turn tycker jag du spelar den bra. Ett alternativ skulle faktist vara att check/folda turn om Fi är en vettig spelare. Han har ju trots allt kallsynat både en bet och en raise på en i stort sett dragfri flop.

Postad
Du bör nog antingen beta lite hårdare på turn eller checka. Om han synar ditt turn bet är det given fold på river om han inte är helt blåst. Förutom ditt lite mesiga bet på turn tycker jag du spelar den bra. Ett alternativ skulle faktist vara att check/folda turn om Fi är en vettig spelare. Han har ju trots allt kallsynat både en bet och en raise på en i stort sett dragfri flop.

Håller med, anledningen till att jag beta så lite var att jag var nästan säker på att han skulle raisa. Om han skulle gjort det hade jag ju inte förlorat så mycket. Du kanske kan första min situation. Om jag betar ut starkt kan han lika gärna syna igen med JT för han vet att hans hand i princip är omöjlig att dra ut med rainbow bräda.

Bästa hade nog varit att checka på turn och se om han beta starkt. Om han gjort det hade jag kunnat folda.

Postad
Har han AQ är det mkt möjligt att han betar pga ditt svaga bet på turn och ännu svagare check på river. Jag kan tänka mig att han synar ner dig med en hand såsom AQ och när han känner din svaghet väljer han att beta. Perfekt läge för Dig att check-raisa honom som jag ser det. Men i min åsikt finns ingen read eller stackstorlek etc. inblandad.......

Jag har mycket mycket svårt att se hur han inte skulle kunna vara nöjd med att ta hem potten med AQ i detta läge (efter att ha blivit check-raisad rejält på flop). Det är full ring.