Gå till innehåll

Kenan83 är tillbaka!


Kenan83

Recommended Posts

1. Hur orkar du betta på svs? Oddsen är ju fullständigt bedrövliga i 99 fall av 100.

 

2. Du har alltså sett Chelsea-Swansea live men lyckas ändå få det till att Swansea är från London? De är ju inte ens från England. Trodde du att det var derby när du var på Stamford Bridge också?

 

3. Varför vill du 3-beta AJo i position mot en tight reg när fisken sitter efter dig? Det argumentet är ungefär lika logiskt som att LVG väljer att spela Fellaini på innermittfältet med ett bollinnehav på 70%.

 

4. De övriga händerna är också Hazardkalla.

 

Kul dagbok i övrigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 127
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Folda pre!

 

Som spelat synar jag river

 

 

 

Fold pre, som spelad synar jag.

 

heehedit;

Chariot hann före men ja enkel fold pre. (=

 

Visste det skulle bli flervägspott och ville gamla lite. Men tack för feedback, ska ta till mig det =)

 

1. Hur orkar du betta på svs? Oddsen är ju fullständigt bedrövliga i 99 fall av 100.

 

2. Du har alltså sett Chelsea-Swansea live men lyckas ändå få det till att Swansea är från London? De är ju inte ens från England. Trodde du att det var derby när du var på Stamford Bridge också?

 

3. Varför vill du 3-beta AJo i position mot en tight reg när fisken sitter efter dig? Det argumentet är ungefär lika logiskt som att LVG väljer att spela Fellaini på innermittfältet med ett bollinnehav på 70%.

 

4. De övriga händerna är också Hazardkalla.

 

Kul dagbok i övrigt.

 

1. Bettat bara för det är skoj, och har bara pengar där, så det blir smidigast. Men ja, dom suger.

 

2. Opps, blandade ihop dom med QPR. Har sett över 10 matcher live, och tänkte inte ens när jag skrev det här. Matchen slutade 0-0 så jag hade fel där också :D Swansea är ju fan lagen med bollpojken

 

3. Synar jag så synar fisken 100%, höjer jag så får dom gärna syna, men det blir mkt lättare att spela en stor pott i poss, än en liten där jag har svårt att sätta dom på HD. Sen tycker jag AJ är en bra hand att höja, regs på 1/2 synar ganska mycket pre. Men men, ska fundera lite mer på det, du har säkert rätt.

 

Hazard kommer tillbaka snart. Såg du ej den senaste matchen??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

I´m back!

 

Fick 2 stora uppdrag vilket gjorde att jag cashade ut pengarna från SVS, för annars kunde jag ej hålla mig från att spela, och när jag väl börjar grinda så håller jag på i flera timmar.

 

Så senaste 3 månader har jag bara jobbat och tränad drygt 3 timmar per dag ( 1 timme gym och 2 timmar PW med en skön podcast/ljudbok). Och jobbat sjukt mycket, fått 2 nya stora klienter ang internetmarknadsföring, och även lanserat 5 st webshop med dropshipping from Kina.

 

Även satt en datum för min flytt till Sarajevo, 23:e April. 24 April är det derby, Sarajevo mot Zeljeznicar, vilket jag ser fram emot sjukt mycket.

 

Stoppade in 3K för lite sportbetting, då jag och några vänner såg fotboll hos mig i helgen. Sen så kom suget att spela lite poker, så på 2 dagar har jag lirat 8K händer.

 

Spelar på 0.5/1, o vi får se om jag fyller på, eller bygge rulle på denna nivå. En sak jag har problem med, är att jag måste ha rullen online om jag ska kunna spela mitt A game.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Här kommer resultat hittills. SVS känns verkligen som en bankomat, jag har oftast haft 3-4 bord uppe och gjort massa annat i bakgrunden (bl.a. sköt mina webbshoppar, gjort bloggar, översatt över 30K ord mm) och ändå lyckats plussa på autopilot.

 

Namnl_s.png

 

Kommer ihåg hur sjukt trött jag va på poker i slutet av min "karriär", men nu tycker jag det är skitkul, kanske för att jag spelar för småpengar och inte är beroende av att vinna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är skillnaden på denna nivå mot när du lirade tidigare.

Du verkar fortfarande tycka nivån är låg ?

 

Beskriv gärna lite ;)

 

Jag levde på poker fram till 2012 drygt, och spelade på andra siter, mest ipoker och ongame. skillnaden är enorm, sjukt mycket sämre motstånd, dock så spelade jag NL$200 och NL$400, så det går nog inte riktigt att jämföra.

 

Nivån på spelare är riktigt låg på SVS, men har inte testat högre än 1/2, så jag är nog fel person att fråga =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bevittnade den bluffen, den var inte vacker.

 

Dock blev min polare glad :)

 

Haha jag va skitfull, får ha det som ursäkt. Det var nog den sämsta handen jag spelat i hela mitt liv, kommer ej ihåg varför men va trött på din polare och hade helt fel read.

 

Fick tillbaka dom 10 händer efter, vann en lika stor pott, annars hade jag nog tiltat loss haha :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Posta handen då! :-D

 

Skithand :D

 

Kommer ej ihåg hur tankegången gick, men han har varit lite jobbig med 3-bet, och jag kände för att säga ifrån. Jag va rätt så full när denna hand utspelades. Jag va helt 100 dock på att vi hade 500bb stackar var, blev lite förvånad nu när jag såg handen.

 

Aja, ibland vinner man, ibland förlorar man

 

:D

 

***** Hand History for Game 1111111111 ***** (Boss)

$100.00 USD NL Texas Hold'em - Friday, March 18, 11:03:00 ET 2016

Table Anna 29 (Real Money)

Seat 4 is the button

Seat 1: Player1 ( $205.56 USD ) - VPIP: 32, PFR: 22, 3B: 12, AF: 1,8, Hands: 523

Seat 2: Hero ( $718.44 USD ) - VPIP: 26, PFR: 20, 3B: 9, AF: 2,3, Hands: 100367

Seat 3: Player3 ( $68.94 USD ) - VPIP: 34, PFR: 18, 3B: 3, AF: 3,6, Hands: 160

Seat 4: Player4 ( $116.16 USD ) - VPIP: 33, PFR: 25, 3B: 11, AF: 2,9, Hands: 1019

Seat 5: Player5 ( $269.22 USD ) - VPIP: 32, PFR: 24, 3B: 11, AF: 2,4, Hands: 445

Player5 posts small blind [$0.50 USD].

Player1 posts big blind [$1.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ Jd Ks ]

Hero raises [$3.50 USD]

Player4 folds

Player5 raises [$9.75 USD]

Player1 folds

Hero calls [$6.75 USD]

** Dealing Flop ** [ 3h, Th, 3c ]

Player5 bets [$14.15 USD]

Hero raises [$39.05 USD]

Player5 calls [$24.90 USD]

** Dealing Turn ** [ 5c ]

Player5 checks

Hero bets [$49.80 USD]

Player5 raises [$99.60 USD]

Hero raises [$619.34 USD]

Player5 calls [$120.32 USD]

** Dealing River ** [ Ad ]

Hero shows [Jd, Ks ]

Player5 shows [Ts, Tc ]

Player5 wins $525.96 USD from main pot

Hero wins $449.22 USD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skithand :D

 

Kommer ej ihåg hur tankegången gick, men han har varit lite jobbig med 3-bet, och jag kände för att säga ifrån. Jag va rätt så full när denna hand utspelades. Jag va helt 100 dock på att vi hade 500bb stackar var, blev lite förvånad nu när jag såg handen.

 

Aja, ibland vinner man, ibland förlorar man

 

:D

 

***** Hand History for Game 1111111111 ***** (Boss)

$100.00 USD NL Texas Hold'em - Friday, March 18, 11:03:00 ET 2016

Table Anna 29 (Real Money)

Seat 4 is the button

Seat 1: Player1 ( $205.56 USD ) - VPIP: 32, PFR: 22, 3B: 12, AF: 1,8, Hands: 523

Seat 2: Hero ( $718.44 USD ) - VPIP: 26, PFR: 20, 3B: 9, AF: 2,3, Hands: 100367

Seat 3: Player3 ( $68.94 USD ) - VPIP: 34, PFR: 18, 3B: 3, AF: 3,6, Hands: 160

Seat 4: Player4 ( $116.16 USD ) - VPIP: 33, PFR: 25, 3B: 11, AF: 2,9, Hands: 1019

Seat 5: Player5 ( $269.22 USD ) - VPIP: 32, PFR: 24, 3B: 11, AF: 2,4, Hands: 445

Player5 posts small blind [$0.50 USD].

Player1 posts big blind [$1.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ Jd Ks ]

Hero raises [$3.50 USD]

Player4 folds

Player5 raises [$9.75 USD]

Player1 folds

Hero calls [$6.75 USD]

** Dealing Flop ** [ 3h, Th, 3c ]

Player5 bets [$14.15 USD]

Hero raises [$39.05 USD]

Player5 calls [$24.90 USD]

** Dealing Turn ** [ 5c ]

Player5 checks

Hero bets [$49.80 USD]

Player5 raises [$99.60 USD]

Hero raises [$619.34 USD]

Player5 calls [$120.32 USD]

** Dealing River ** [ Ad ]

Hero shows [Jd, Ks ]

Player5 shows [Ts, Tc ]

Player5 wins $525.96 USD from main pot

Hero wins $449.22 USD

 

Hahah men vad i helvete :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jävla Omaha, jag kommer ju gula på det :( Tiltade loss förut på 0.5/1, fy fan vilket sjukt spel.

 

Så här ser det ut på holdem sen Februari:

 

rkbpnd.png

 

Mina dropshipping webbshoppar kommer avsluta på ca 100K omsättning denna månad, har 50% marginaler, dock så har jag anställt en VA, så det blev ca 30K till mig, efter allt var betalt. Sen har jag investerat 20K på SEO, så vi får hoppas det ger utdelning. Har lagt ner ca 15 - 25 timmar i veckan på mina webbshoppar, nu med en VA lägger jag ner max 5 i veckan.

 

Flera av mina IM vänner har rekommenderat att kika på Kindle då dom säger att det finns stora pengar att hämta där. Vi har utbytt lite information och jag har även köpt Kindle kurser och coachning för 7K. Målet är satt att tjäna $1000 efter 2 månader, så vi får se hur det går. Kommer investera max 10K på hela projektet. Har kikat på deras print screen och det verkar gå riktigt bra för dom (han som ska coacha mig har runt $5K i månaden, och han lägger med runt 10 timmar i veckan. Då outsorcar han det mesta, och 5K är efter att han betalar alla.

 

 

Lägger till Kindel mest för att ha nåt att göra under tiden jag grindar, börjar få slut aktiviteter :D

 

Träningen går också riktigt bra, lägger runt 3 timmar per dag på det. 1 timme gym, och 2 timmar promenad. Lite tråkigt nu för min mobil har lagt av, och jag har beslutat att säga hej då till android, och beställt en iPhone 6! Har alltid hatat apple och haft android i över 10 år, men nu orkar jag ej mer. Behöver en bra och stabil telefon, får ta mina PW på 2 timmar utan musik/podcast/ljudbok, och det har varit ett helvete!

 

2uy3uxl.png

 

Ner ca 7 kg då jag tog tag i träningen runt den 20 Februari, och 4 cm runt midjan.

Redigerad av Kenan83
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jävla Omaha, jag kommer ju gula på det :( Tiltade loss förut på 0.5/1, fy fan vilket sjukt spel.

 

Så här ser det ut på holdem sen Februari:

 

rkbpnd.png

 

Mina dropshipping webbshoppar kommer avsluta på ca 100K omsättning denna månad, har 50% marginaler, dock så har jag anställt en VA, så det blev ca 30K till mig, efter allt var betalt. Sen har jag investerat 20K på SEO, så vi får hoppas det ger utdelning. Har lagt ner ca 15 - 25 timmar i veckan på mina webbshoppar, nu med en VA lägger jag ner max 5 i veckan.

 

Flera av mina IM vänner har rekommenderat att kika på Kindle då dom säger att det finns stora pengar att hämta där. Vi har utbytt lite information och jag har även köpt Kindle kurser och coachning för 7K. Målet är satt att tjäna $1000 efter 2 månader, så vi får se hur det går. Kommer investera max 10K på hela projektet. Har kikat på deras print screen och det verkar gå riktigt bra för dom (han som ska coacha mig har runt $5K i månaden, och han lägger med runt 10 timmar i veckan. Då outsorcar han det mesta, och 5K är efter att han betalar alla.

 

 

Lägger till Kindel mest för att ha nåt att göra under tiden jag grindar, börjar få slut aktiviteter :D

 

Träningen går också riktigt bra, lägger runt 3 timmar per dag på det. 1 timme gym, och 2 timmar promenad. Lite tråkigt nu för min mobil har lagt av, och jag har beslutat att säga hej då till android, och beställt en iPhone 6! Har alltid hatat apple och haft android i över 10 år, men nu orkar jag ej mer. Behöver en bra och stabil telefon, får ta mina PW på 2 timmar utan musik/podcast/ljudbok, och det har varit ett helvete!

 

2uy3uxl.png

 

Ner ca 7 kg i Februari, och 4 cm runt midjan.

 

Jävlar vilka resultat! Fortsätt kämpa på med träningen! Vad säljer du på dina webbshoppar? Är det verkligen så populärt med e-böcker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jävlar vilka resultat! Fortsätt kämpa på med träningen! Vad säljer du på dina webbshoppar? Är det verkligen så populärt med e-böcker?

 

Tack! Det var en period då jag drack alkohol 5-6 ggr i veckan, och åt massa skräpmat, så jag fick nog! Så det var nog mkt vätska som försvann, men jag är jättenöjd med resultaten.

 

Just nu har jag 5 st webbshoppar, och dropshippar från Kina alla produkter. Fitness, kläder, smycke, religion och inredning är inriktningar på mina shoppar.

 

Jag vet inte, tydligen så verkar det vara inne. Har börjat läsa min första kurs jag köpt nu, och så här står det på sida 3

In fact, Amazon reported that for every 100 printed books that Amazon sold, it´s also sold 105 e-books

 

Amazon har även över 300 miljoner kreditkort registrerade i sitt system, vilket underlättar för kunder när dom ska handla. Tror att denna kurs är skriven 2015, så det lär va ännu högre nu.

 

Jag får testa och se helt enkelt, så lovar jag att uppdatera här =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jävlar vilka resultat! Fortsätt kämpa på med träningen! Vad säljer du på dina webbshoppar? Är det verkligen så populärt med e-böcker?

 

Amazon säljer e-böcker för $6 miljoner per dag. Det finns cirka 4,4 miljoner e-böcker i deras Kindle-shop!

 

Mer info här: http://authorearnings.com/report/february-2016-author-earnings-report/

 

Statsen stämmer med min Kindleförsäljningen. Amazon ger ju inte ut siffrorna med det där är nog så nära sanningen man kan komma.

 

Kenan, PM om du vill prata mer Kindle!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jäkla intressant det du håller på med, och stort grattis till ditt hårda jobb och välförtjänta resultat!!

 

Tack! Svarar på Pm under morgondagen, behöver lägga ner lite tid på svaret =)

 

Galet bra resultat på träningen.

Kvar i Sverige?

 

Edit: måste väl tappat mer än 4cm kring midjan eller kämpar du dig röd i ansiktet på andra bilden?

 

Tack! Yes, kvar, har fått boka om biljetten till 26:e April.

 

Måttbandet säger 4 cm då bilden togs, och på förebilden var jag så avslappnad jag kunde bli. En sak som gjorde att jag blev rädd, var att runt 103 kg, så blev magen bara rundare och rundare. Vägde 107 kg som mest, och det kändes som om magen blev dubbels så stor på dom 4 kg :/ Men metaaddict mobbar mig och säger att bilden är photoshoppad, så visst håller jag med om att det ser lite konstigt ut.

 

Nu är det 5 cm, siktar på att gå ner 6 kg till, så att jag väger 94 kg den 26:e Juli. Kommer sluta med kreatin 22:a April, få se om jag går ner 2-3 kg när jag gör det. Brukar göra det i alla fall. Siktar på 90 kg till sommaren, så jag är snygg på stranden i Montenegro :D

 

Amazon säljer e-böcker för $6 miljoner per dag. Det finns cirka 4,4 miljoner e-böcker i deras Kindle-shop!

 

Mer info här: http://authorearnings.com/report/february-2016-author-earnings-report/

 

Statsen stämmer med min Kindleförsäljningen. Amazon ger ju inte ut siffrorna med det där är nog så nära sanningen man kan komma.

 

Kenan, PM om du vill prata mer Kindle!

 

Det gör jag gärna, skickar en PM imorgon. Det verkar en riktigt bra inkomstkälla av det jag hört hittills, rätt så passivt också.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Har valt en tema för min första bok för Kindle. Har valt titel, gjort analys av konkurrenter och kommer göra omslaget själv. Lagt in en order på texten, valt 5K ord. ca 20 sidor blir det, dock så funderar jag att göra layout och mkt fina bilder i boken för att göra den mer attraktiv. Har dock ej kommit så långt i utbildningen, så vi får se vad dom säger. Får texten om 5 dagar. Kostnad hittills $50

 

Blir en utekväll nu, en polare har köpt en pub och ska ha lansering för vänner ikväll, men imorgon ska jag börja med omslaget för min bok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Bra jobbat, både till höger och vänster :mrgreen:

 

Tack!

 

 

Nu bor jag i Bosnien, flyttade för ca 3 veckor sen. Första veckan bodde jag hos Pappa, som inte ens har internet. Nu har jag löst ne lägenhet mitt i stan, för 1750 kr + räkningar som lär bli max 500 kr. Jag är jättenöjd, förutom att jag bor precis ovanför en restaurang, som är endast öppet Fredag och Lördag, men då med livemusik till kl 04-05 haha. lägenheten jag bor i ägdes av den största gangstern i Bosnien, som åkte fast för 1-2 år sen, och fick 40 år fängelse. Restaurangen under är hans, så det går inte att klaga tyvärr. Personligen tycker jag inte det är störande, men har sagt till hyresvärden att jag ska bo här i 6 månader. Efter det så är planen att köpa en lägenhet, om jag väljer att bo kvar här.

 

Har pratat med banken, och kan få lägenhetslån för att köpa en riktigt fin lägenhet, och här i Bosnien betalar man ingen hyra om man äger lägenhet, det blir max 200 kr i månande för underhåll som man måste betala (här var jag bor nu betalar jag 100 kr i underhåll).

 

Kindleböcker går helt ok, dock så har jag stöt på massa hinder, och märker att man måste ha långa böcker för att kunna tjäna några pengar på det. Jag har dock runt 20 böcker nu, och har snart fått tillbaka alla investerade pengar, men vi får se om jag kommer satsa på det.

 

Dropshipping går riktigt bra, och jag har 3 personer här i Bosnien som jobbar heltid för mig med det. Jag jobbar mellan 18-04 med dropshipping, och då lägger jag i princip order, betalar, uppdaterar FB adds och liknande. Det är rätt så långtråkigt, så jag har börjar spela poker under tiden jag gör det :D

 

Började för 3 dagar sen, och så här ser det ut än så länge:

t2cffAb.png?1[/img]

 

Sitter och spelar på autopilot typ, mina stats är 23/19/7, men jag plussar så vi låter det rulla på i bakgrunden. Har även fått erbjudan om stejk, dock så var jag endast intresserad om det ingår coachning, och vi kom aldrig fram till en deal. Jag tycker att jag är ganska kass, och spelar dåligt i många situationer, så jag har mycket jag behöver jobba på. Så jag behöver hjälp med det, endast stejk är inte av intresse.

 

Har även ett gym ca 500 meter från var jag bor, ni som har mig på FB eller instagram har sett bilderna. Så brukar gå och träna varje morgon, duscha och sen så börjar äventyr. Sen är det jobb från kl 18-04.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är mina stats för /1 förresten, som någon frågade efter. 27/21/8 är statsen overall:

 

MhBeUNP.png[/img]

 

Blir inget lir idag, för jag är rätt så full. Sprit är sjukt billigt här, 1L whisky eller jäger kostar 100 kr :D Finns även öl, 2 liter, i platsflaskor för 13 kr :D

 

Få se om jag spelar 1/2 framöver, just nu känner jag att jag spelar på autopilot, och tar massa dåliga beslut, så det känns mkt bättre på /1. 10K i månaden, utan någon större ansträngning är rätt så bra pengar här i Bosnien.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...