Gå till innehåll

Tjockare än katt3n


devalanteriel

Recommended Posts

  • Svars 221
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Okok, är äntligen relativt frisk efter ett december där jag var dålig i drygt två veckor vilket kulminerade i magsjuka över hela julen. Hänt lite saker som gör mig extra motiverad också. Så mål då:

 

- Fler pass än 2015, då loggade jag 127 stycken vilket är typ 90 bättre än året före så det kan jag inte vara missnöjd med. Siktar på minst 150 i år!

 

- I fjol lade jag om mathållningen rätt kraftigt och drog ned rejält på skräpmat, sött, och onyttiga ingredienser. Så ett till försök att gå ned i vikt då. Ger mig själv ett halvår. Mål för januari: -4,5 kg.

 

Inga pokermål eller liknande, det orkar jag inte sätta upp. Resten får lösa sig självt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Well, en vecka har gått och jag har tränat två gånger vilket känns helt okej mtp hur mycket jag var sjuk i december. Gått minst en mil med hunden om dagen som tänkt, ätit vettigt med. Gått ned 1,5 men det betyder ju absolut ingenting första veckan så det tar jag lätt på.

 

Myfitnesspal tror f.ö. att en tärning lantbuljong innehåller 1940 kcal, tyckte väl min gratäng verkade lite väl onyttig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vecka 2 visar tydligt varför vägning varje dag är en dålig idé i mitt fall, det har diffat fullständigt hejvilt. :) Bara 0.2 kg ned på en vecka, men gott om motion (gått åtta mil) och ett rejält kaloriunderskott varje dag, så det är bara att vänta. Blev bara två träningspass den här veckan också, hade blivit tre om jag inte glömt tvätta en dag, men känner mig fortfarande inte på topp efter all sjukdom i december så jag vill inte riskera något heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vecka 2 visar tydligt varför vägning varje dag är en dålig idé i mitt fall, det har diffat fullständigt hejvilt. :) Bara 0.2 kg ned på en vecka, men gott om motion (gått åtta mil) och ett rejält kaloriunderskott varje dag, så det är bara att vänta. Blev bara två träningspass den här veckan också, hade blivit tre om jag inte glömt tvätta en dag, men känner mig fortfarande inte på topp efter all sjukdom i december så jag vill inte riskera något heller.

 

Säger som Johan Glans' mamma: -Gå och bajsa!

 

...på ämnet variation i vikt från då till dag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man kan väga sig varje dag och tracka det utan att det leder till att man hetsar sönder av det tycker jag det är värt. Av precis den anledningen att det varierar, väger man sig en gång i veckan kanske det svängt mer just den dagen. Blir ju extra coolt också om man kan få ut en cool graf över sina coola viktsvängningar. Tyvärr hade jag inte upptäckt WeightFit när jag började min fetebulk :mrgreen:

 

På det stora hela spelar det såklart mindre roll så länge man får in rätt vanor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min dagliga mil har fått sig en liten törn, jag vaknade med kraftiga smärtor längst ned i ena benet som bara blivit värre under dagen. Vet inte hur men jag antar att jag fått en inflammation. Hoppas det går över fort, det gör skitont att gå. Lyckligtvis är det typ 25 cm snö i skogen så det är inte svårt att aktivera lapphunden direkt. Gör även mindre ont att pulsa i snö än att gå vanligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min dagliga mil har fått sig en liten törn, jag vaknade med kraftiga smärtor längst ned i ena benet som bara blivit värre under dagen. Vet inte hur men jag antar att jag fått en inflammation. Hoppas det går över fort, det gör skitont att gå. Lyckligtvis är det typ 25 cm snö i skogen så det är inte svårt att aktivera lapphunden direkt. Gör även mindre ont att pulsa i snö än att gå vanligt.

Säger som Meta:"Blablabla träningsvärk!!!1!1"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...