Gå till innehåll

Katt får trepar. Oanvändbart.


Katt3n

Recommended Posts

Har du testat räksallad gjord på kvarg? Lite mer fettsnålt än vanligt på majonäs.

Låter inte dumt. Borde gå att använda till typ toast skagen eller liknande.

När man skriver käkat räksallad till lunch tänker i vart fall jag mig mer:

 

Buffe32Raksallad.jpg

 

Än:

 

R%C3%A4ksallad-8x200-Gr.jpg

 

But thats just me :roll:

Jo, så var det. Maxis sallad med handskalade räkor och hemgjord aioli

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens notering:

Stått och jobbat 4 timmar

Gått 3000 steg minst

Sprungit 7 km på 5.25-tempo

 

Ätit sushi, gainomax och kvarg.

Kotletter och svampsås till middag

 

Ingen öl igår, dock nästan en flaska rött :)

En öl idag efter löpningen.

 

Go me!

 

Var så glad innan för jag såg fram emot ett ordentligt benpass, men sen kom jag på att det är först imorrn. Blir riktig Klokovböj imorrn! Längtar redan. Not so much till fredag och träningsvärk dock....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men va hände? Har skavsår på pekfingret efter att ha f5at hela dagen!

 

Aja, dagens träning:

Set med femmor böj på 20/40/60/80/100/110 och sen 3x5 på 120.

Kändes förjävla bra även om det kanske inte blev jättedjupt i sista setet. Känns bra inför min jakt på nästa nivå i träningen.

Sen körde jag stångrodd 20/40/60x2/70x2

 

Nu en light-gt i soffan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fy vad livet är hårt ibland, även för oss som inte har en tvåa i Vasastan.

 

Har precis delat upp en oxfilé i tre delar. Den finaste delen ska bli Pelle Janzon imorrn och resten tar vi en annan dag. Sen har jag lagt en rådjursstek på marinering med lite gottgott. Den senare ska jag sous-videa imorrn och servera med kantareller, kantarellsås och mos gjort på blomkål/butternutpumpa och cashewnötter. Som efterrätt blir det en maffig mörk kladdkaka med Omnipollos Yellow Belly till.

 

Fast nu har jag inte tid att skryta mer för er, mina triple fried chips och friterad rödspätta ska tillagas. Fish'n'chips som grabben säger.

 

Sen nästa vecka blir det lite so and so med träningen. Tre dagar i norra England med jobbet, sen fyra dagar med junior i Bologna där vi ska tillbringa tiden med att kolla bilar, bilar och mer bilar.

 

Fy fan va livet är hårt mina vänner.

Glöm inte hjälpa era fruar/flickvänner att kolla efter bröstcancer ikväll!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provade min SV för första gången igår.

Min lax blev faktiskt riktigt tung på bara 25 min.

 

Ska prova med lite finare köttbitar (fläskytterfilè för att prova igår) sen lite bitar som kräver långkok.

 

Några favoriter att slänga ner?

Min kan även användas som slowcooker så högrev och dylikt slänger jag nog ner som chili men min köttbonde har allt möjligt kul som jag inte kunnat tillaga tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad aktiva alla verkar vara. Det skall köpas husbilar, käkas kvarg, och flygas till Bologna. Var får ni all energi ifrån? Själv stirrar jag mest i taket.

 

Kaffe och feelgood för att orka med helgen.

 

""Fy fan va livet är hårt mina vänner.

Glöm inte hjälpa era fruar/flickvänner att kolla efter bröstcancer ikväll!""

 

Öhh ok,, flickvänner??

Näppeligen. Iallafall inte här i Vasastan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad aktiva alla verkar vara. Det skall köpas husbilar, käkas kvarg, och flygas till Bologna. Var får ni all energi ifrån? Själv stirrar jag mest i taket.

 

Kaffe och feelgood för att orka med helgen.

 

""Fy fan va livet är hårt mina vänner.

Glöm inte hjälpa era fruar/flickvänner att kolla efter bröstcancer ikväll!""

 

Öhh ok,, flickvänner??

Näppeligen. Iallafall inte här i Vasastan.

Energin kommer från vetskapen om resultatet.

 

För er i Vasastan kan man såklart kolla efter testikel- eller prostatacancer ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provade min SV för första gången igår.

Min lax blev faktiskt riktigt tung på bara 25 min.

 

Ska prova med lite finare köttbitar (fläskytterfilè för att prova igår) sen lite bitar som kräver långkok.

 

Några favoriter att slänga ner?

Min kan även användas som slowcooker så högrev och dylikt slänger jag nog ner som chili men min köttbonde har allt möjligt kul som jag inte kunnat tillaga tidigare.

SV är klockers att köra fläskfilé i innan man grillar. Annars är väl fransyska och lamm det som jag aldrig misslyckats med.

Kyckling har jag provat men konsistensen blev lite som leverpastej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Middagen igår blev klockren. Det hårda jobbet att tömma alla flaskor föll på mig, så det blev sovmorron idag.

Nu kör jag et styrketräningspass med marklyft som avslutningsövning. Blir ju lite si och så med träningen kommande vecka. Är inte superimponerad av europas hotellgym. Närmsta skivstång jag har kommit är smithmaskinen med 60 kilo i lösa vikter på ett hotell i Berlin. Men nog fan finns det alltid en pilatesboll!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min GF är ansvarig för jobbets bettingkassa denna veckan och jag har förbjudit henne att satsa på kastapengarpåstatenspel som Keno osv.

Enda regeln är att spelen måste avslutas denna vecka.

 

Rysslands GP i Formel 1

Sverige-Liechtenstein (kanske satsa på antal mål eller nåt?)

 

Nåt mer ni kan komma på?

Vi snackar 300 kr i budget och helst ska allt gå att boka på samma ställe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min GF är ansvarig för jobbets bettingkassa denna veckan och jag har förbjudit henne att satsa på kastapengarpåstatenspel som Keno osv.

Enda regeln är att spelen måste avslutas denna vecka.

 

Rysslands GP i Formel 1

Sverige-Liechtenstein (kanske satsa på antal mål eller nåt?)

 

Nåt mer ni kan komma på?

Vi snackar 300 kr i budget och helst ska allt gå att boka på samma ställe.

 

Finns ju en miljard olika grejer, men om tanken är att hon/ni ska se eventet är väl Sveriges EM-kval matcher ett bra alternativ. Kanske tom en dubbel så ni "tvingas" se båda/får upp oddsen.

 

Edit: Stryktipset! Blir ju en okej rad.

Redigerad av Angellike1223
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Huja. Fixat in många nya ll denna veckan. Plus den åtråvärda sexpackbadgwn i untappd. Träning not so much.

 

#doomedtofail

 

Själv körde man bröst, triceps och vader idag. Litet hopkok av övningar med egen twist, Cormiers lärdomar, och en övning jag snott från en proffsBB. Samt klassisk pyramidträning för vader, snabbaste sättet att gå skiten gjord helt enkelt :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var iofs uppe klockan 7 och sprang på hotellgymmet, och dom hade en stång; men bara 40 kg i vikter....

 

Fast nest nöjd är jag dock med sexpacken. Första gången på flera år som jag druckit 6 öl av samma sort på raken. Utan nån annan öl emellan.

 

Sitter på tåget hem nu och imorrn bär det av till Bologna med junior för tre hela dagar av bilfrosseri :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En trend jag inte gillar men som jag antar att man som snålröv får leva med framöver är alla extraavgifter och rena utpressningsförsök man råkar ut för i kölvattnet av internets stenhårda transparens i prissättningen.

 

Exempel:

Bokar hyrbil i samband med övrig resa. Får en genomgång av vilka försäkringar etc som ingår i priset.

Kommer till flygplatsen och hämtar ut bilen. Den söta flickan (för övrigt den enda genuint snygga tjejen jag sett på hela resan, fuck fördomar om snygga italienskor!) Frågar såklart om jag vill ha självriskreducering, något jag brukar instaneka men av nån anledning frågar jag vad det kostar. I Sverige kostar det runt hundringen extra per dag så jag räknar med att det är något högre i landet där dom uppfann seriekrocken.

Flickan skriver 2000€ på ett papper och säger att det är självrisken.

Huja tänker jag, den där reduceringen låter allt mer attraktiv.

Sen skriver hon 178€ och säger att det är vad det kostar för tre dar att få noll i självrisk.

No f-ing way tänker jag och synar av oddsen att jag kommer att krocka och åka på 20000.

Ok, då behöver jag reservera 2000€ för självrisken plus 129€ ifall du inte tankar bilen innan du lämnar.

 

Såå, om jag nu inte haft ett kreditkort som kunde hantera 21000 spänn så hade jag varit tvungen att slanta upp 178€ eller vaska bilen. Snyggt jobbat!

 

Just det.. tror ni det fanns någon synlig bensinmack i närheten av bilåterlämningen? Näääää. Tog närmsta macken kort? Nääää!

 

 

Just det 2: Målbetet på Sverigematchen satt till 7 ggr pengarna :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...