Metaddict Postad 6 Januari , 2016 Rapport Postad 6 Januari , 2016 Räknar allt som avviker från det vanliga livskravlet och som jag inte skulle ha gjort annars. Räknar även stretchpass. Dock räknar jag inte att jag står upp 9 timmar om dagen på jobbet. Har gett bort min kontorsstol. Blev förvånad över hur stor skillnad det var i energiförbrukning mellan att sitta och bara stå rakt upp sin arbetsdag. Citera
Katt3n Postad 6 Januari , 2016 Författare Rapport Postad 6 Januari , 2016 Blev förvånad över hur stor skillnad det var i energiförbrukning mellan att sitta och bara stå rakt upp sin arbetsdag. Ja, man är rätt mör i de stabiliserande musklerna i bålen och höfterna de första veckorna. Sen blir det ju 2-3000 steg mellan kontoret och kaffemaskinen också. Citera
Katt3n Postad 7 Januari , 2016 Författare Rapport Postad 7 Januari , 2016 Ikväll blir det knäböj och marklyft. Längtar hem! Om nån som läser detta vill passa på att träna hinderbana och samtidigt hitta på något skoj med familjen så kan jag rekommendera följande två hotell som båda har militära hinderbanor: Vingsted Hotel&Konferencecenter på Jylland i Danmark. Prisvärt alternativ särskilt off season. Happy Tammsvik utanför Uppsala nånstans. Citera
Katt3n Postad 7 Januari , 2016 Författare Rapport Postad 7 Januari , 2016 Aaah, lycka! 12/100 Knäböj 4 uppvärmningsset sen 5x5 på 80% av vad jag körde femmor på som mest förra träningscykeln. Stabilt med bra djup. Avslutade med en stege på 6 set femmor i marklyft. Samma sak där, bra drag och inga obehagligheter. Citera
Metaddict Postad 7 Januari , 2016 Rapport Postad 7 Januari , 2016 Aaah, lycka!12/100 Knäböj 4 uppvärmningsset sen 5x5 på 80% av vad jag körde femmor på som mest förra träningscykeln. Stabilt med bra djup. Avslutade med en stege på 6 set femmor i marklyft. Samma sak där, bra drag och inga obehagligheter. Men har du fått rätt på ditt inåtfallande knä? Citera
Katt3n Postad 7 Januari , 2016 Författare Rapport Postad 7 Januari , 2016 Men har du fått rätt på ditt inåtfallande knä? Jadå, det är längesen det. Ändrade vinkeln på benen lite och sänkte stången lite så löste det sig. Citera
Katt3n Postad 9 Januari , 2016 Författare Rapport Postad 9 Januari , 2016 13/100 Metas favoträning; Fittkross. 300-programmet 25 chins (fuskade lite) 50 marklyft 60kg 50 armhävningar 50 höga jämfota upphopp 50 floorwipes 50 ryck 20kg 25 pull ups (fuskade lite) 27 minuter totalish. Målet är under 20 minuter med högre vikter och strikta chins/pulls Citera
hubbahubba Postad 9 Januari , 2016 Rapport Postad 9 Januari , 2016 Hittade ett crossfitprogram på väggen i en träningslokal på jobbet, den såg ut ungefär så här: Låt 1 upphopp Låt 2 burpees Låt 3 kettlebellswing Låt 4 kettlebelljazz Låt 5 kasta något jättehårt i golvet Låt 6 wall-ball Låt 7 lounges Låt 8 tounges Låt 9 crunches Låt 10 munchies Låt 11 upphopp Låt 12 nerhopp Inte 100% accurate, jag har aldrig spelat det själv men, you get the idea. Bredvid hade någon sakapat ett alternativt pass Låt 1 Bänkpress Låt 2 Bänkpress Låt 3 Bänkpress Låt 4 Bänkpress Låt 5 Bänkpress Låt 6 Bänkpress Låt 7 Bänkpress Låt 8 Bänkpress Låt 9 Bänkpress Låt 10 Bänkpress Låt 11 Biceps Låt 12 Knäböj Med låt 12 överstruken och ersatt med bänkpress. Citera
Katt3n Postad 9 Januari , 2016 Författare Rapport Postad 9 Januari , 2016 Hittade ett crossfitprogram på väggen i en träningslokal på jobbet, den såg ut ungefär så här:Låt 1 upphopp Låt 2 burpees Låt 3 kettlebellswing Låt 4 kettlebelljazz Låt 5 kasta något jättehårt i golvet Låt 6 wall-ball Låt 7 lounges Låt 8 tounges Låt 9 crunches Låt 10 munchies Låt 11 upphopp Låt 12 nerhopp Inte 100% accurate, jag har aldrig spelat det själv men, you get the idea. Bredvid hade någon sakapat ett alternativt pass Låt 1 Bänkpress Låt 2 Bänkpress Låt 3 Bänkpress Låt 4 Bänkpress Låt 5 Bänkpress Låt 6 Bänkpress Låt 7 Bänkpress Låt 8 Bänkpress Låt 9 Bänkpress Låt 10 Bänkpress Låt 11 Biceps Låt 12 Knäböj Med låt 12 överstruken och ersatt med bänkpress. Hahaha Citera
Katt3n Postad 10 Januari , 2016 Författare Rapport Postad 10 Januari , 2016 (redigerade) 14/100 Löpning 3.3 km i lagom tempo. Att springa i mörkret på ett öde elljusspår och lyssna på p3dokumentär om Quick var....eerh..en upplevelse. Bandinspelningar av vallningar när Quick ballar ur i extas av att "återuppleva" sina dåd. On another note coachade jag barnets mamma igenom 300programmet tidigare idag också. Jag menar, nu var det ju snart 12veckor sen det begav sig, då är det väl ändå dags för lite marklyft?! Edit: Nån som har bra tips på träningspass på youtube som man kan göra hemma med enkla tillhyggen? Min sambo vill ha några pass som kan göras under de korta perioder då ungen sover självständigt. Redigerad 10 Januari , 2016 av Katt3n Citera
Katt3n Postad 11 Januari , 2016 Författare Rapport Postad 11 Januari , 2016 Invägning på 89 kilo nu på morronen. Har varit nere på höga 87or under veckan men jag gissar att jag gått upp lite igen sen jag började snorta kreatin. Har legat på 500-750 kaloriers underskott hela veckan så på några vekors sikt borde jag börja lätta. Citera
Metaddict Postad 11 Januari , 2016 Rapport Postad 11 Januari , 2016 14/100 Löpning 3.3 km i lagom tempo. Att springa i mörkret på ett öde elljusspår och lyssna på p3dokumentär om Quick var....eerh..en upplevelse. Bandinspelningar av vallningar när Quick ballar ur i extas av att "återuppleva" sina dåd. On another note coachade jag barnets mamma igenom 300programmet tidigare idag också. Jag menar, nu var det ju snart 12veckor sen det begav sig, då är det väl ändå dags för lite marklyft?! Edit: Nån som har bra tips på träningspass på youtube som man kan göra hemma med enkla tillhyggen? Min sambo vill ha några pass som kan göras under de korta perioder då ungen sover självständigt. Har inte du koll nog att knåpa ihop ett pass? Citera
Metaddict Postad 11 Januari , 2016 Rapport Postad 11 Januari , 2016 Invägning på 89 kilo nu på morronen. Har varit nere på höga 87or under veckan men jag gissar att jag gått upp lite igen sen jag började snorta kreatin.Har legat på 500-750 kaloriers underskott hela veckan så på några vekors sikt borde jag börja lätta. OMG du gick PÅ DET!! hHAhahahaha man måste ju inte snorta det hahahahaha :lol::lol::lol::lol::lol: Citera
Katt3n Postad 11 Januari , 2016 Författare Rapport Postad 11 Januari , 2016 (redigerade) OMG du gick PÅ DET!! hHAhahahaha man måste ju inte snorta det hahahahaha :lol::lol::lol::lol::lol: Skoja bara. Såklart tillverkade jag egna stolpiller av stearin och kokosfett! Redigerad 12 Januari , 2016 av Katt3n Citera
Katt3n Postad 11 Januari , 2016 Författare Rapport Postad 11 Januari , 2016 Har inte du koll nog att knåpa ihop ett pass? Njo, men det är mindre tankeveksamhet att bara följa någons directions. Citera
Katt3n Postad 11 Januari , 2016 Författare Rapport Postad 11 Januari , 2016 15/100 Core plus böj Handstand static 40+30s, shrugs 3×10, 3x10 shoulder taps Planka 90s, sidoplanka 2x45s Windshieldwiper 3x10 Hängande leg raise 3x10 (tucked) Dragon flag 3x10 (tucked) Ryggresningar 3x10 Barbell core roation 3x10 Overhead squat- megafail. Sen lite djupa (atg) squats 5x20,40,50,60,70,80 Följt av vanliga på 90 och 100 Tog på tok för lång tid. Nästa vecka ska jag gå på jiujitsu och lära mig slåss i pyjamas. Det blir kul. Citera
Metaddict Postad 11 Januari , 2016 Rapport Postad 11 Januari , 2016 "Riktig" JJ?! Inte BJJ? Sjukt ovanligt nuförtiden känns det som Citera
Katt3n Postad 11 Januari , 2016 Författare Rapport Postad 11 Januari , 2016 "Riktig" JJ?! Inte BJJ? Sjukt ovanligt nuförtiden känns det som Riktig ja. Samma klubb som jag tränade förr när jag gick på gymnasiet. Men dom har såklar en bjj och mma-avdelning nowadays. Gör det mest för grabbens skull, men visst lockar det att gå över till mma och brawla lite Citera
Katt3n Postad 12 Januari , 2016 Författare Rapport Postad 12 Januari , 2016 16/100 Stretching och uppvärmning följt av grundövningar för planche och front lever. Har aldrig svettats så mycket av statiska övningar! Avslutade med supportade muscleups och skivstångsrodd. Vips var 75 minuter borta.... Hoppas det inte regnar imorrn. Om det är uppehåll blir det ett hopp-och-lekpass på den närliggande skolgården. Varv runt skolan kombinerat med hoppande och kättrande på skateboardramper och annat. Citera
Katt3n Postad 12 Januari , 2016 Författare Rapport Postad 12 Januari , 2016 Denna hade varit kul att gå på: http://crossfitgota.se/2015/12/15/russian-power-camp-2016/ Citera
Katt3n Postad 13 Januari , 2016 Författare Rapport Postad 13 Januari , 2016 17/100 6.2 km intervallöpning. Hatar att vara mig nu. Vaderna håller på att explodera, and not in a good way. Citera
Katt3n Postad 14 Januari , 2016 Författare Rapport Postad 14 Januari , 2016 Underbart! Mer sånt! Idag vilodag (vinodag). En halvflarra vin och våldsfilm i soffan. Vad är det egentligen som gör dt så avslappnande att se vuxna människor slår, misshandla och skjuta varandra i bitar? Citera
Katt3n Postad 15 Januari , 2016 Författare Rapport Postad 15 Januari , 2016 18/100 Vet inte vad jag ska kalla dagens pass...fittkross kanske? Först volympump i knäböjen 2x10@40, 3x10 @60, 2x10@80 i högt tempo och kort vila mellan seten. Sen pullups, chins, ryck, dragonflags, muscleup och pushupdips om vartannat i maxtempo i 40 minuter. Mina lungor ligger fortfarande på gymgolvet och flåsar. Pushupdips i parallettes är kul. Parallella stänger 20 cm över marken, först gör man en djup armhävning, sen skjutsar man fram benen (helst med så lite golvkontakt som möjligt) och gör en dip. Åter med benen bakåt. Det är en rep. Kul helkroppsövning som tar på flåset. Nu ett varmt bad och en kall öl. Citera
Recommended Posts