Gå till innehåll

Hi/Low PLO8, en änglalik saga


Angellike

Recommended Posts

2-3000 händer spelade. 1.88 kr. Stabilt! Känner att jag verkligen lever upp till "topp 3 på nivån" boasten.

 

Fick in det förskräckligt i två stora (500+bb) potter där jag butchered botten två par med AAT5 på JT5,6,J och med öppet stegdrag och två färgdrag vs set och bättre FD.

Blev dock scoopad och kvartad i 400bb potter tre gånger av samma tomte inom 15 händer - som sedan gnäller över dåliga spelare. Och kliver. Där har vi anledningen till extremt djup rulle haha!

 

In other news så levererade både Man Utd och Malmö i slutsekunderna för avsevärt bättre utgånglägen. (Är inte Malmö fan utan vill att det ska gå bra för Sverige i Europa oavsett lag.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 248
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

279 kr.

 

Känns som att jag jinxat sönder mig själv. En vecka sedan dagboksgrinden påbörjades = 2 av mina värsta backdagar.

 

Inga händer som stod ut, diskussionsmässigt.

 

Gav bort ett inköp vs obvious aces på flop med toppar (KK) och A3.

Blir rivrad för 600bb med AA2x med nötlågen klar. River? A.

Dessutom lite annat standard när man har 75% av leken för scoop eller kvarta men det kommer inte.

 

Känns frustrerande att lägga ned relativt mycket tid och bli slaktad. Gör inte underverk med självförtroendet heller. (Kanske inte standard att backa så lite som jag gjort hittills. Men jag har vant mig vid det och har inget emot om det fortsätter.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

279 kr.

 

Känns som att jag jinxat sönder mig själv. En vecka sedan dagboksgrinden påbörjades = 2 av mina värsta backdagar.

 

Inga händer som stod ut, diskussionsmässigt.

 

Gav bort ett inköp vs obvious aces på flop med toppar (KK) och A3.

Blir rivrad för 600bb med AA2x med nötlågen klar. River? A.

Dessutom lite annat standard när man har 75% av leken för scoop eller kvarta men det kommer inte.

 

Känns frustrerande att lägga ned relativt mycket tid och bli slaktad. Gör inte underverk med självförtroendet heller. (Kanske inte standard att backa så lite som jag gjort hittills. Men jag har vant mig vid det och har inget emot om det fortsätter.)

 

Känns som ganska standard swings. Inte ovanligt att swinga ett par tusen bigblind i o8, trots att det är lägre varians.

 

Ang tidsåtgången så är väl poker ett av de allra sämsta sätten att långsiktigt bygga någon form av extrainkomst. Visst, man kan klättra i nivå och vinna lite mer men den dagen du slutar spela så slutar pengarna rulla in. Helt kass.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som ganska standard swings. Inte ovanligt att swinga ett par tusen bigblind i o8, trots att det är lägre varians.

 

Ang tidsåtgången så är väl poker ett av de allra sämsta sätten att långsiktigt bygga någon form av extrainkomst. Visst, man kan klättra i nivå och vinna lite mer men den dagen du slutar spela så slutar pengarna rulla in. Helt kass.

 

Skönt att höra. Är givetvis medveten om att swings ingår men har varit skonad från det sedan jag börjat spela PLO8 (typ). Ang. extrainkomst så kan det ev. stämma, dock är det rätt svårt (för mig) att hitta något som kan generera inkomst, där min prestation ger direkt effekt på avkastningen och som jag för det mesta gillar att spendera min tid på. Sedan gillar jag inte fonder/aktier, tycker det är förbannat tråkigt och litar inte riktigt på förvaltarna. Kanske ska börja skriva e-böcker? :)

 

Snart kommer ett långt inlägg med många händer i olika situationer som du gärna får kommentera på! Och ni andra också!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håll ut. Svängar kommer och går. Det är bara det att tappa tio inköp känns värre än det är kul att vinna tio.

 

Har du konto på Stars? Där kan man sätta upp lågnivå-games om du vill battla lite hu.

 

Tack! Exakt, man/jag är ju varje gång jag sätter mig inställd på att vinna. När man gör det = förväntad utgång, ingen markant reaktion. När man istället backar = inte förväntat och dessutom negativt...

 

Jag har det, Angellike även där, säger till när/om jag får suget att ge bort lite deg till dig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som titeln föreslår, många händer, olika situationer. HH-verktyget krånglade lite så det är inte lika stilrent som jag hoppats på (då jag ofta klipper mitt i handen) men ni klurar säkert ut vad som sker i handen, om inte, fråga. Alla händer är PLO8, också bra att vara observant hur många spelare det är. Det är händer ifrån två olika bord, i kronologisk ordning.

 

http://www.handconverter.com/hands/2767815 - Hur spela OOP när man missar flop (mot semi-kompetent spelare)? Alltid check och ge upp?

 

http://www.handconverter.com/hands/2767816 - Vanligtvis väldigt aggro fi, han borde aldrig ha stegen? Borde jag således betta? Bet-fold t.o.m.? Handen förvärras då jag inte ha en låg.

 

$50 PL Omaha Hi-Lo - Wednesday, August 19, 20:17:33 ET 2015

Table Ada 22 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: NIT ( $123.48 )

Seat 2: Semi-kompetent ( $83.3 )

Seat 3: Random ( $45 )

Seat 4: Aggrotomte( $52.42 )

Seat 5: Angellike ( $100.97 )

Semi-kompetent posts small blind [$0.25].

Random posts big blind [$0.5].

** Dealing down cards **

Dealt to Angellike [ 5s Qd Ts 3d ] - Okej att öppna med vs nit BTN? Eller faller det under jätteskräp? (Vart går isf gränsen?) Min tanke är att jag 1) ofta får spela i position, 2) double suited med hög och låg potential, 3) man blir sällan 3bettad och kan när det sker folda bekvämt, 4) vid bra träff är handen maskerad, 5) När jag kommer till showdown kanske någon snappar upp att jag spelar mycket händer (och får således bättra betalt senare – tveksamt att spelarna justerar sina ranges korrekt)

 

Game No : 2284403917

***** Hand History for Game 2284403917 *****

$50 PL Omaha Hi-Lo - Wednesday, August 19, 20:21:46 ET 2015

Table Ada 22 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 4

Seat 2: Semi-kompetent ( $67.78 )

Seat 3: Random ( $42.82 )

Seat 4: Aggrotomte ( $66.75 )

Seat 5: Angellike ( $102.98 )

Random posts small blind [$0.25].

Aggrotomte posts big blind [$0.5].

** Dealing down cards **

Dealt to Angellike [ 2h Jc Tc 4h ] 4-handat, för loose open?

 

http://www.handconverter.com/hands/2767819 - obv. Check? Argument för att betta: 1) Man får bort händer, 2) det ser starkt ut och man kan reppa super starkt på river (hade rimligtvis kunnat spela A37x, A2TT etc på samma sätt) För att checka: 1) pot control, blir man höjd tvingas man lägga där man haft equity i potten. 2) En 7a känns inte orimligt med två syner på en rätt torr bräda (A389, set, AAxx borde ha höjt redan)

 

As played handen ovan: http://www.handconverter.com/hands/2767820 Fi visar svaghet, får syn av en hand som återigen bevisar att det finns värde.

 

** Dealing down cards ** 5-handat

Dealt to Angellike [ 7s 2h 5s 4c ] – är det fel att limpa? Vad kan man göra det med (förutsatt att det är okej)?

 

http://www.handconverter.com/hands/2767821 - Fi är ovanstående "semi-kompetent" har spelat den som bl.a. 75 (och väldigt sällan T7), även om det finns en rad andra händer – är det alltid bet för att försöka få bort fi/hoppas de har topp två utan låg? Kräks om man blir CR vilket tomtar frekvent gör med nötlåg.

 

Game No : 2284417783

***** Hand History for Game 2284417783 *****

$50 PL Omaha Hi-Lo - Wednesday, August 19, 20:53:21 ET 2015

Table Ada 22 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 4

Seat 1: HuntAMoose ( $122.66 )

Seat 3: Random ( $55.45 )

Seat 4: Aggrotomte ( $106.96 )

Seat 5: Angellike ( $111.99 )

Angellike posts small blind [$0.25].

HuntAMoose posts big blind [$0.5].

** Dealing down cards **

Dealt to Angellike [ 7d 8d 4d Ac ]

Random folds.

Aggrotomte calls [$0.5].

Angellike? Punish the limper?

 

http://www.handconverter.com/hands/2767837 - kommentera alla gator.

 

http://www.handconverter.com/hands/2767826 - Fi är Moose (kompetent) hur ofta check/halvpott/75%/pott?

 

Nytt bord!

http://www.handconverter.com/hands/2767828 - EV+ fold då Cabecao (bra spelare) är kvar att agera? 4b är en spelare som spelade allt denna session, 5b all in är en +/-0 spelare enligt mig, kan säkert ha QQ45 t.ex.

 

http://www.handconverter.com/hands/2767829 - Fi spelar allt pre flop… Betta flop? Tänker att allt utom T och typ klöver är en jobbig turn.

 

http://www.handconverter.com/hands/2767830 - samma fi, Känns som jag har 0 FE, men kanske vill få in det iaf?

 

http://www.handconverter.com/hands/2767832 - Flop: – känner att jag borde spela den som A2ss, d.v.s. 1) se om någon har en sämre färg de vill veva med, 2) få in lite mer pengar i potten med 50% (typ) lockat, 3) deception! Turn: – få in lite mer deg. Kommentarer?

 

http://www.handconverter.com/hands/2767833 - Fi är Cabecao, som sagt en stabil, bra spelare som jag tror har rätt bra koll på mig.

Om bet – fold mot raise?

Om check och möter ett bet?

 

http://www.handconverter.com/hands/2767834 - fi från tidigare som spelar allt, kommentar på allt.

 

http://www.pokerhand.org/?6756757 - mest whine.

 

Table Ada 9 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Angellike ( $106.77 )

Seat 2: Bra reg. ( $158.54 )

Seat 3: Spelar allt ( $284.95 )

Seat 4: +/-0 spelare ( $18.69 )

Seat 5: tightfish ( $100.34 )

tightfish posts small blind [$0.25].

Angellike posts big blind [$0.5].

** Dealing down cards **

Dealt to Angellike [ Qd 3d 5d 4s ]

Bra reg. raises [$1.75].

Spelar allt raises [$6].

+/-0 spelare calls [$6].

tightfish folds.

Angellike folds. – är det syn med 2345ds? 2345 en suit? 3456ds? Single suit?

 

http://www.handconverter.com/hands/2767835 - samma kille som spelar allt. Kommentar på alla gator. Mitt resonemang: Fi har visat en tydlig tendens att komma till river till vilket pris som helst. Vill helst inte gärna få in 35-56bb på turn med bara ett stegdrag och ”tvingas” skjuta nästan alla rivrar.

 

Kommentera gärna som sagt, ställ frågor, posta egna händer, det är givetvis helt okej att såga mig vid fotknölarna :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

New session, same story. 140 kr.

 

Trodde jag skulle få lite "study-rungood" men not so much. Motståndarna verkar vara ute för att tilta sönder mig. När t.o.m. regulars börjar slowrolla mig? Herregud.

 

Motståndaren väntar hela tidsbanken med att syna med AK på AKx,K,x bräda, halvpott bet. Riktigt classy.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Tänkte bara fråga om två händer. Handen där vi vill straffa limpare som aggro, så sitter vi i sb. Känns inte som en bra spot att vara i höjd pot ur position på en aggro spelare, som kanske kan uttnyttja sin positionsfördel, eller tror du att det kan fungera?

 

Handen där vi floppar set och turnar kåk, så är det kanske rätt gå för värde hela vägen. Känns väl troligt att fi synar med hjärter och lågdrag hela vägen?

 

Spontant så ser jag hur mycket det finns att fundera över när jag läser dina hh:s. Spelar väldigt mkt på intuition och erfarenhet utan någon teoretiska kunskaper. Märker hur mycket av sånt jag saknar när jag läser dina hh:s!

 

Hoppas ditt lir vänder i övrigt. Det gör ju det. Haft långa b/e perioder själv och du kommer fortsätta plussa ganska snart. Lycka till, och om du inte är för rädd för att du ska gå på tilt: gå upp i nivå. Att du funderar över ditt spel gör bara det att du har utmärkta förutsättningar att vinna på de flesta mikronivåer på svs!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Tänkte bara fråga om två händer. Handen där vi vill straffa limpare som aggro, så sitter vi i sb. Känns inte som en bra spot att vara i höjd pot ur position på en aggro spelare, som kanske kan uttnyttja sin positionsfördel, eller tror du att det kan fungera?

 

Handen där vi floppar set och turnar kåk, så är det kanske rätt gå för värde hela vägen. Känns väl troligt att fi synar med hjärter och lågdrag hela vägen?

 

Spontant så ser jag hur mycket det finns att fundera över när jag läser dina hh:s. Spelar väldigt mkt på intuition och erfarenhet utan någon teoretiska kunskaper. Märker hur mycket av sånt jag saknar när jag läser dina hh:s!

 

Hoppas ditt lir vänder i övrigt. Det gör ju det. Haft långa b/e perioder själv och du kommer fortsätta plussa ganska snart. Lycka till, och om du inte är för rädd för att du ska gå på tilt: gå upp i nivå. Att du funderar över ditt spel gör bara det att du har utmärkta förutsättningar att vinna på de flesta mikronivåer på svs!

 

Hej igen!

Hand 1: Tänkte inte på att jag satt i SB. Generellt borde man nog tighta till sin range då. Du har nog rätt, jag tänker %fördel (vs limpares rätt (sjuka) open range vi snackar (Q973r) vs att vara OOP, men vs en vanligtvis aggro spelare som limpar UTG, känns inte super starkt (att han ska limp CR känns osannolikt, och om han gör det kan vi rätt bekvämt sätta honom på topp 5-10% av händerna). Med Ax suited med liknande händer höjer jag nog.

 

Hand 2: Möjligt, och när jag tänker efter vill jag ju skjuta med en stor % av mina händer (som kommer vara mycket luft) på den turnen - man vill ju inte att motståndarna kan börja syna lightare på flop :) (för att de sedan ska kunna sno potten ifrån mig.)

 

Intuition och erfarenhet spelar stor roll, något jag själv såklart använder. Jag tänker inte aktivt allt jag skriver, men man gör en snabb generalisering - något du säkert också gör. Att efter en session gå igenom sina händer är dock väldigt bra träning och jag kommer lite grann ifrån "jag spelar alltid rätt/fi hade tur" tänket som gärna infinner sig både vid bra och dåliga sessioner.

 

Hoppas sannerligen det vänder snart! :) Du var mestadels plo high spelare? Om du ser att jag är inne, sätt dig! :) Eller om du bara vill testa på lite kan jag säkert slänga upp en playmoney bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

108 kr

 

Rätt stabil session. Trodde plusset skulle vara större faktiskt. But I'll take it! Dock väldigt lite action, weird för att vara en söndag. Känner mig dock lite skotträdd och känner mig bortblåst ifrån för många potter vs andra regulars.

 

En fråga till er alla: Hur gör ni för att hålla fokus under hela sessionen? Hos mig kommer det lätt upp en YouTube-skärm, skräprulle, sport eller liknande som självklart snor ett antal % av mitt fokus. Om ni är sugna på att svara: Släng inte upp ovanstående, har ni tips på hur man undviker att göra det?

 

Får se om det blir något spel i början på veckan, om inte ser vi till att heja fram United och Malmö till Champions League tisdag och onsdag.

 

Hahaha! Förhandsgranskar oftast, så också även denna gång. Vad har jag gjort av reflex? Markerat resultatet i rött. Känns väl negativt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas sannerligen det vänder snart! :) Du var mestadels plo high spelare? Om du ser att jag är inne, sätt dig! :) Eller om du bara vill testa på lite kan jag säkert slänga upp en playmoney bord.

 

Nja, jag har säkert spelat lika många händer o8 som plo, men tycker jag är lite bättre i plo än i o8. Känner mig ofta lost om hur jag ska agera och varför när jag lirar hi lo.

 

Går som sagt mest på den erfarenhet jag har från att spela och analyserar extremt sällan händer och vilka spel som är bäst. Just detta är väl främst det jag skulle kunna förbättra. Gå igenom några händer varje dag och se vad som hände i handen...

 

Vi ses säkert vid borden längre fram, även om jag jobbar väldigt mycket just nu och tiden för att spela är alldeles för liten. Snygg vändning av dig i natt. Nu går det uppåt igen för dig!

 

p.s. slaskproblemet är också stort här. håller bara fokus under korta pass, eller om spelen är tillräckligt intressanta. kanske ett sätt att fokusera maximalt är att helt enkelt dra ner på den tid man lirar enskilda pass. när fokus börjar svaja, så får man lägga ner, helt enkelt. ds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...men tycker jag är lite bättre i plo än i o8. Känner mig ofta lost om hur jag ska agera och varför när jag lirar hi lo.

 

p.s. slaskproblemet är också stort här. håller bara fokus under korta pass, eller om spelen är tillräckligt intressanta. kanske ett sätt att fokusera maximalt är att helt enkelt dra ner på den tid man lirar enskilda pass. när fokus börjar svaja, så får man lägga ner, helt enkelt. ds.

 

'nuff said, bara att sätta sig så ska jag göra dig mer snurrig :)

 

Faktiskt funderat på det, att endast spela relativt korta pass. Problemet är att gamesen är få och relativt ofta dör bordet när jag drar (sjukt nog) eller så får en annan reg plats vid bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

108 kr

En fråga till er alla: Hur gör ni för att hålla fokus under hela sessionen? Hos mig kommer det lätt upp en YouTube-skärm, skräprulle, sport eller liknande som självklart snor ett antal % av mitt fokus. Om ni är sugna på att svara: Släng inte upp ovanstående, har ni tips på hur man undviker att göra det?

 

En bra riktlinje för mig är att så fort sociala medier kommer upp så är jag of target, dvs då måste jag putta mig tillbaka till fokus, och det finns olika metoder för att göra de.

 

Varför vill du ens ens lägga tid/energi på skräprullar förresten? Och i samband med poker?

 

p.s. slaskproblemet är också stort här. håller bara fokus under korta pass, eller om spelen är tillräckligt intressanta. kanske ett sätt att fokusera maximalt är att helt enkelt dra ner på den tid man lirar enskilda pass. när fokus börjar svaja, så får man lägga ner, helt enkelt. ds.

 

'nuff said, bara att sätta sig så ska jag göra dig mer snurrig :)

 

Faktiskt funderat på det, att endast spela relativt korta pass. Problemet är att gamesen är få och relativt ofta dör bordet när jag drar (sjukt nog) eller så får en annan reg plats vid bordet.

 

Dålig idé. Det är som att sluta springa när det börjar bli lite jobbigt. Du kommer aldrig utvecklas och ger upp som alla andra avg-joes (inget fel om man vill va en avg joe). Så länge din dotter inte behöver din akuta uppmärksamhet hade jag lagt till 1-2 bord från någon annan sajt och jobbat aktivt med att avstå all slösurfande under sessionerna. Jag tror du underskattar hur mycket det påverkar din timlön negativt, det tar väldigt mycket mer en ett antal procent ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En bra riktlinje för mig är att så fort sociala medier kommer upp så är jag of target, dvs då måste jag putta mig tillbaka till fokus, och det finns olika metoder för att göra de.

 

Varför vill du ens ens lägga tid/energi på skräprullar förresten? Och i samband med poker?

 

Dålig idé. Det är som att sluta springa när det börjar bli lite jobbigt. Du kommer aldrig utvecklas och ger upp som alla andra avg-joes (inget fel om man vill va en avg joe). Så länge din dotter inte behöver din akuta uppmärksamhet hade jag lagt till 1-2 bord från någon annan sajt och jobbat aktivt med att avstå all slösurfande under sessionerna. Jag tror du underskattar hur mycket det påverkar din timlön negativt, det tar väldigt mycket mer en ett antal procent ;)

 

Bra svar! Insättning på Stars gjord. Som du säger, om jag nu vill spela poker så bör jag ju fokusera bara på pokern istället för att blanda aktiviteter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första sessionen på ett par dagar: 14 minuter, 47 händer, 103 kr. Sedan behövde dottern, som verkade sova som en stock, akuta kramar och mat :)

 

Fick trots detta två rätt intressanta händer:

05/1, HU på fem-manna: http://www.pokerhand.org/?6757679

Fi har spelat aggressivt med ett antal händer innan, endast en eller ett par har gått till showdown så osäker på hans range men fått intrycket att han kör hårt med bra och således vekt med dåliga händer. Pre och på flop är superstandard, på turn väljer jag att fortsätta, dels pga av fi's linje, och dels för att han köpte in short = oftast inte en bra spelare (är nog en bra idé att check bakom vs (semi) kompetent spelare). På check-synen på turn sätter jag honom på en dålig låg (som automatiskt blir en holk eller liknande), dåligt färgdrag och/eller max ett par, typ A78x, A56x, 257x. När river kommer och han checkar (fisk pottar ofta när de träffar triss+ på river i dessa lägen) hoppas jag kunna få bort händerna jag nämner ovan. A2xx känns väldigt osannolikt så räknar med 1/2 potten och en del fold equity. Som jag skriver ibland, ni som inte riktigt vet om hi/low är för er: Kolla synen. Jag förstår frustrationen att missa ett öppet straight flush drag, men att syna för att vinna max 1/2 potten är aldrig ett vinnande spel.

 

0.25/0.50, 5-handat: http://www.pokerhand.org/?6757680

Tycker pre-flop är standard, min hand är lite(/mycket) bättre än vad BB och UTG reppar men SB reppar superstark och som Sunbird nämnt tidigare, händer springer så lika all in pre, det är post-flop som man spelar ut sina motståndare.

Floppar fint, när vi ska ta beslut så har BB 114bb i en 250bb pott, jag resonerar att BB bara synar starkare än oss med exakt A246 eller A2+set; återigen, inte köpt in fullt, borde inte ha mig i bad shape. Gjorde lite simuleringar: Worst case: BB har A277cs, då leder han 55/45 bara. A2+överpar = 50/50. (A246 = 67/33)

Att kallsyna känns kallt, kanske en raise till 35-50 kr? Ser mer värde att ev. få bort BB och komma HU med mycket döda pengar. Hur resonerar du? (Återigen, finns det värde i PLO8? :))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1: Bra spelat. Gillar ditt resonemang. Finns ingen anledning till att checka bakom på turn och det enda vi vill är att bygga upp potten så att vi kan sätta ordentligt med press på river. Ibland står den ju t.o.m för scoop :).. Hade tryck nakna A4 och A5+par mot ok54 på rivern varje gång.

 

Hand 2: Jättefin hand att ha i en multivägspott! Som du säger, finns det ingen idé att slaska om ytterligare en gång pre. Drömflopp också! Bara in med såsen och hoppas folk synar. Hade det inte vart 3bettat pre hade jag inte höjt pott på flopp utan kör en mindre höjning och försökt att ha folk kvar i handen och satt mer press senare på senare gator.

 

wp i båda!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Home game igår, vi är ett gäng som tidigare varit helt okej på poker men som nu... är lite rostiga. 0.25/0.50 kr med 50 kr max inköp (eller 59.75 kr om man reloadar). Det brukar bli rätt långa sessioner, igår en 8-9h effektivt spel. Straddle, slowrolls och hån är obligatoriskt. Stackarna när vi köpte ut (~): 250 kr, 850 kr, 650 kr, 1550 kr och 550 kr.

 

Bjuder på ett par roliga händer, det är straddlat till 32 kr, utg limpar, +1 all in för 175 kr, fold till UTG som synar. +1 slänger upp AA. Bräda: Jh7c4d, 6c, 10c.

52cc står fint.

 

UTG bet 4 kr, +1 syn, BTN syn, SB fold, BB 32 kr, UTG synar, +1 fold, BTN all in tot 57 kr, syn, syn.

 

Flop 822, BB bet 50 kr, fold. BB visar JJ, BTN säger "har lite back-doors", sagt och gjort, turn 3, river 6, 45 står fint.

 

750 kr, alltid välkommet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1020 händer, 147 kr

 

Fick in det med KK82 vs 2357 på AK5 bräda för 250 kr mot en fisk. Är tydligen 50/50 (måste plugga lite %!) men turn 4 var inte bra.

 

A2JJ vs K325hh, får in det på turn vs maniac på JsTh3h, 4h efter 3bet pre (av fi), CR på flop av mig, 126 kr i potten, orkar inte vika 91 kr på turn, blir split. 286 kr pott.

 

Hade de gått min väg hade de kunnat se riktigt fint ut (jobbigaste är väl egentligen att det var mot fisk som lika ofta är tomma). Dock är det självklart att jag tar plusset och en bra känsla - satt med totalt 2000bb över 5 bord och kände mig rätt dominant.

 

Ska se om jag kan hitta några kluriga spots lite senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag gått igenom ett bord, 5-manna 0.25/0.50, 329 händer. Fem utav dessa ska diskuteras, de kommer i kronologisk ordning.

 

http://www.handconverter.com/hands/2772208 - Bör jag kanske slowspela? Random fi's.

 

Tankegångar

För att beta: Tänker att A2 givetvis alltid kommer ge mig action, och känns rimligt att anta att checka till pre-flop aggressor... och får då möjlighet att CR A2, 26, 67.

Jag vill kunna beta denna flop med typ hela mina range.

(Hand protection ;))

 

Mot att beta:

"Mixa upp det"

Låta motståndarna komma ifatt lite.

 

Man ska variera sitt spel i detta läge givetvis. Lutar åt att man nog ska checka något oftare när jag dessutom har 57 (så att en 6a är bra med).

 

http://www.handconverter.com/hands/2772209 - Är väl ev. en hand jag ska göra mig av med pre, men har några argument för mitt spel:

Min note på SB: Synar av alldeles för light i 200bb+ potter

På BB: Verkar inte kunna reglerna.

 

Så, jag öppnar med en hand som är bättre än genomsnittshanden, dels 'för värde', dels för att förhoppningsvis hamna heads up mot ena, sitter dessutom på knapp.

 

Får en re-raise men argumenten är fortfarande tillräckligt starka ;) position återigen, viktigt som ni alla vet.

 

Flop kommer, finns lite potential: nästnöt-låg och Q gör att om turn är en KJT9 så har jag plötsligt en okej hand.

 

Fi betar 30% av pott, ett mycket märkligt bet, betyder troligen inte styrka. Dock, jag sitter som bekant inte på nöten och en spelare som synar av för light har en tendens att inte släppa i onödan. Syn.

 

Turn ger mig nästnöt-låg. Fi betar 21% av pott, återigen, hemskt märkligt, men känns onödigt att höja, tror inte fi släpper något två par eller A4 (kanske inte ens A6 med träff/drag).

 

River är bra för min hand, får ett par. Fi checkar och fullbordar "jag är inte stark" linjen, jag betar 75% och räknar med fold 90%+.

 

http://www.handconverter.com/hands/2772210 - handen jag nämnde i förra posten. Kommentera på! Fi har K3o25hh.

 

http://www.handconverter.com/hands/2772212 - Fi är en motståndare som läser bloggen. Det brukar betyda att man har lite koll, speciellt i jämförelse med genomsnittet.

Pre flop: Inget låg drag till mina AA = syn. Om man inte kan få in 50%+ av stacken räcker syn imo.

Flop: Känns initialt som ett bra läge att 'sno' potten. När fi CR har jag svårt att sätta honom på en hand som slår mig, AA med backdoor drag eller typ A2QQ. Tror även det finns en önskan att spela ut mig, vilket jag tar med i beräkningarna. Dessutom är det som sagt ett steal-läge som fi kan ha plockat upp.

 

Turn när UTG checkar igen är jag rätt säker på att jag leder, men vill hellre se en river än att riskera att bli bortblåst ifrån potten, AA2x lär CR, A267 eller annat weird två par samma sak.

 

River är oftast bra, bet fold känns som ett bra move. Tror jag ev. kan få bort AA då min linje definitivt kan innehålla en sexa. Betar halvpott, får syn och står. Förmodligen KK eller Q9/Q7.

 

http://www.handconverter.com/hands/2772214 - ibland går det inte som man tänkt.

 

Fi är random, tänkte helt enkelt att han troligen var ute och körde på flop och som mest synar turn och att jag då kan sätta maximal press på många rivers.

Som alltid, in och kommentera! Sågningar klart tillåtet :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, (mina) handanalyser är inte det mest populära, who knew? :)

 

Innan nästa session tänkte jag fråga om lite mer eller mindre pokerrelaterade saker. Först och främst, ni som läser, spelar och har barn, hur gör ni för att få tid att spela? Avsätter ni tid som är 'helig'? Sätter ni barnet i knät med babblarna på iPaden?

 

Söker dessutom filmtips. Är något av en cineast i den bemärkelse att jag älskar att titta på film. Är även medlem på icheckmovies.com där man kan bocka av de filmer man sett. Siten har även 'officella' listor där de samlat filmer i olika kategorier; action, bästa uppföljarna, Oscarsnominerade filmer m.m. (finns 170 st) som jag varmt kan rekommendera. Action är min främsta genre men kollar på det mesta.

 

Topp fem action

The Dark Knight

T2

The Last Samurai

Heat

Showdown in Little Tokyo

 

Kan även rekommendera

Jagten (se till att du kan se hela filmen under samma tillfälle)

Mad Max: Fury Road (action-o-rama, snygg)

100 steg från Bombay till Paris (Feel-good deluxe, i samma anda: Chef)

End of Watch (Bara grym)

 

Missa för guds skull

San Andreas - Great movie if you hate movies. Herregud vilket skräp, och jag gillar verkligen katastroffilmer.

 

Imorgon är det Man U - Liverpool Legends, ska bli riktigt kul. Ska dessutom förhoppningsvis få testa Flippin Burgers för första gången.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående ungar så försöker jag vara närvarande bara. Svara med riktiga svar på deras frågor och ställa motfrågor. Om endera parten sitter med en platta i knät så... Sen får man ju anpassa. Har en på 20, en på 9 och en på g <3

 

Film gillar vi. Action och våld särskilt mycket. Drama och chickflicks not so much. Bridesmaids undantag.

Jason Statham ska spela huvudrollen i filmen om mitt liv. Älskar allt han gjort även om han blivit typecastad lite väl mycket det senaste.

 

Skämskuddekomedier gillar jag också. Säger bara ett ord: Klovn.

 

Edit: När heltok beskrev filmen om sitt liv kom jag isökt att tänka på Caligula från 79 och var tvungen att se den igen. Att den filmen finns tillgänglig på Youtube är ett under!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående ungar så försöker jag vara närvarande bara. Svara med riktiga svar på deras frågor och ställa motfrågor. Om endera parten sitter med en platta i knät så... Sen får man ju anpassa. Har en på 20, en på 9 och en på g <3

 

Sedärja, grattis! Min är ju rätt liten fortfarande, blir säkerligen lättare när hon blir mer självgående.

 

Film gillar vi. Action och våld särskilt mycket. Drama och chickflicks not so much. Bridesmaids undantag.

Jason Statham ska spela huvudrollen i filmen om mitt liv. Älskar allt han gjort även om han blivit typecastad lite väl mycket det senaste.

 

Statham riktigt trevlig när det är den typen av rulle man söker. Några kalkoner men det är okej :) Gillade "Safe" mycker mer än jag trott. Fler rekar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...