Gå till innehåll

Turnerings uppsättning


Antonhagelberg

Recommended Posts

Hej!

 

Vi är 12 grabbar som alla lirar poker för skojs skull och vi tänkte ha en liten turnering nu i veckan.

 

Insatsen är 1000 kronor per skalle och jag undrar lite, någon som har en rekommendation på hur vi skall ställa upp vinsterna? Alltså, hur mycket får 1an? 2an? Om 3an får något, får denne tillbaka sin insats eller lite mer?

 

MvH

Anton

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Vi är 12 grabbar som alla lirar poker för skojs skull och vi tänkte ha en liten turnering nu i veckan.

 

Insatsen är 1000 kronor per skalle och jag undrar lite, någon som har en rekommendation på hur vi skall ställa upp vinsterna? Alltså, hur mycket får 1an? 2an? Om 3an får något, får denne tillbaka sin insats eller lite mer?

 

MvH

Anton

 

Först och främst måste jag fråga vem turnering är och vad det är för uppsättning han har? Konstigt namn.

 

Annars kan man ju göra lite som man vill. Personligen tycker jag det är roligt om man sprider ut priserna lite när man kör homegames, vinnaren behöver inte få 80%.

 

Förslag:

1a: 6k

2a: 4k

3a: 2k

 

Annars finns det ju program för sånt där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först och främst måste jag fråga vem turnering är och vad det är för uppsättning han har? Konstigt namn.

 

Annars kan man ju göra lite som man vill. Personligen tycker jag det är roligt om man sprider ut priserna lite när man kör homegames, vinnaren behöver inte få 80%.

 

Förslag:

1a: 6k

2a: 4k

3a: 2k

 

Annars finns det ju program för sånt där.

 

Haha, såg det nu, får skylla på att jag är nyvaken.

 

För övrigt så låter ditt förslag bra.

 

Slasktratten ditt förslag är samma så jag tror det blir något liknande. Vanligtvis när vi lirar med 1k insats så kör vi ettan får 5000 och tvåan får tillbaka sin insats. Då spelar vi dock 6 man.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...