Gå till innehåll

Ni som lever på poker, vad kammar ni hem per dag?


Tortex

Recommended Posts

Men varför bry sig om vad andra tjänar? Vad har du för glädje av att nån tjänar 100k i månaden om han/hon spelar 10/20 NL och du själv inte har bankrulle för ett par inköp där ens.

 

Så när du vinner mer på pokern än du gör på ditt vanliga jobb, under en ganska låååång period, så kan du kanske ta ett skott och gå ner till halvtidsjobb ett tag.

 

Och du vet nog hur mycket pengar du behöver för att klara dig en månad. Fast själva grejen är ju att man inte bara vill "klara sig" man vill ju ha råd att leva som en greve oxå. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 78
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Det många inte tänker på när dom funderar på att börja "leva på poker" är att det kommer ett liv efter pokern oxå. Hur mycket pension tror ni man får för att spela poker? :)

Så det gäller nog att dra in fina pengar så man kan spara några tusen varje månad oxå.

Det är ju inte direkt att man kan ta ett lån när man har 0-taxerat i flera år om det skulle krisa sig med huset/lägenheten/bilen eller vad som helst.

 

Det räcker absolut inte att "bara" dra in så man har råd med hyran, mat och nöjen. Och sen inte ha något över...

 

Det bästa är väl som någon skrev att ha ett halvtidsjobb på sidan av.

 

Men vad vet jag :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har börjat att drömma om att sluta knega och spela poker istället. Därav är jag nyfiken på vad ni proffs drar in, eller kanske vad ni tycker att man borde dra in.

 

Tillräckligt för att täcka sina omkostnader?

 

Men resultaten är ju högst individuella och dessutom väldigt varierade.

 

 

Om du vill ha ett osäkert snitt kan du ju lika gärna räkna på 3-bord, 10bb/100 och 120h per månad - sen är det bara att välja stakes själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag kan inte rekommendera för nån att försörja sig på poker

 

 

En sak är väl att det socialt inte lär vara någon succé, men det framstår som en dröm jämfört med pappersskyfflandet. Själv är jag dock ganska anti-social och har inga större begär att beblanda mig med andra människor under dagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag kan inte rekommendera för nån att försörja sig på poker

 

vad rekommenderar du då? vill ha något utan förkunskapskrav som kan ge mig minst $5000/månad efter skatt inom 5månader, ha fria arbetstider och framförallt kunna utföras vad jag än är. droger, horeri och annat kriminellt duger inte för jag är av den rena evangelistiska läran.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det många inte tänker på när dom funderar på att börja "leva på poker" är att det kommer ett liv efter pokern oxå. Hur mycket pension tror ni man får för att spela poker? :)

 

 

Det finns något som heter pensionspara och det har man lätt råd till om man skulle ha en inkomst på 100 $ per dag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det många inte tänker på när dom funderar på att börja "leva på poker" är att det kommer ett liv efter pokern oxå. Hur mycket pension tror ni man får för att spela poker? :)

 

 

Det finns något som heter pensionspara och det har man lätt råd till om man skulle ha en inkomst på 100 $ per dag

 

Ja för det är det säkert många som drar in $3k i månaden som gör....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det många inte tänker på när dom funderar på att börja "leva på poker" är att det kommer ett liv efter pokern oxå. Hur mycket pension tror ni man får för att spela poker? :)

 

 

Det finns något som heter pensionspara och det har man lätt råd till om man skulle ha en inkomst på 100 $ per dag

 

Lätt råd till?

 

100$ / dag

780kr / dag

97.5kr / tim

15600kr / mån (160 tim)

 

Hur mycket av det ska du sätta undan då hade du tänkt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OP, vad jag tjänar är helt egalt för din situation. Du måste vara en bevisat vinnande spelare på en tillräckligt hög nivå för att försörja dig. Ha en gigantisk bankrulle för själva spelandet, och förslagsvis minst 6 månaders totala levnadskostnad på ett annat sparkonto.

 

Och du måste ha ett arsle av garvat läder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det många inte tänker på när dom funderar på att börja "leva på poker" är att det kommer ett liv efter pokern oxå. Hur mycket pension tror ni man får för att spela poker? :)

 

 

Det finns något som heter pensionspara och det har man lätt råd till om man skulle ha en inkomst på 100 $ per dag

 

Lätt råd till?

 

100$ / dag

780kr / dag

97.5kr / tim

15600kr / mån (160 tim)

 

Hur mycket av det ska du sätta undan då hade du tänkt?

 

 

du har räknat lite fel :) , om man spelar varje dag så drar man isf 23400 kr/mån, så då har man nog råd...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det många inte tänker på när dom funderar på att börja "leva på poker" är att det kommer ett liv efter pokern oxå. Hur mycket pension tror ni man får för att spela poker? :)

 

 

Det finns något som heter pensionspara och det har man lätt råd till om man skulle ha en inkomst på 100 $ per dag

 

Lätt råd till?

 

100$ / dag

780kr / dag

97.5kr / tim

15600kr / mån (160 tim)

 

Hur mycket av det ska du sätta undan då hade du tänkt?

 

 

du har räknat lite fel :) , om man spelar varje dag så drar man isf 23400 kr/mån, så då har man nog råd...

 

Vart har jag räknat fel?

97.5 * 160 = 15600

160 tim är väl en "normal" arbetsmånad?

Man kan ju inte sitta och räkna på 8 tim varje dag i månaden. Visst drar du in mycke då, men det gör du ju om du jobbar 8 tim / dag 30 dagar i månaden i kassan på Hemköp oxå....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...