NoSense Postad 25 Juli , 2005 Rapport Share Postad 25 Juli , 2005 Men varför bry sig om vad andra tjänar? Vad har du för glädje av att nån tjänar 100k i månaden om han/hon spelar 10/20 NL och du själv inte har bankrulle för ett par inköp där ens. Så när du vinner mer på pokern än du gör på ditt vanliga jobb, under en ganska låååång period, så kan du kanske ta ett skott och gå ner till halvtidsjobb ett tag. Och du vet nog hur mycket pengar du behöver för att klara dig en månad. Fast själva grejen är ju att man inte bara vill "klara sig" man vill ju ha råd att leva som en greve oxå. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
emilio_barzini Postad 25 Juli , 2005 Rapport Share Postad 25 Juli , 2005 Det många inte tänker på när dom funderar på att börja "leva på poker" är att det kommer ett liv efter pokern oxå. Hur mycket pension tror ni man får för att spela poker? Så det gäller nog att dra in fina pengar så man kan spara några tusen varje månad oxå. Det är ju inte direkt att man kan ta ett lån när man har 0-taxerat i flera år om det skulle krisa sig med huset/lägenheten/bilen eller vad som helst. Det räcker absolut inte att "bara" dra in så man har råd med hyran, mat och nöjen. Och sen inte ha något över... Det bästa är väl som någon skrev att ha ett halvtidsjobb på sidan av. Men vad vet jag Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tortex Postad 25 Juli , 2005 Författare Rapport Share Postad 25 Juli , 2005 Det är ju inte direkt att man kan ta ett lån när man har 0-taxerat i flera år om det skulle krisa sig med huset/lägenheten/bilen eller vad som helst. hehehe Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ades_va Postad 25 Juli , 2005 Rapport Share Postad 25 Juli , 2005 Jag har börjat att drömma om att sluta knega och spela poker istället. Därav är jag nyfiken på vad ni proffs drar in, eller kanske vad ni tycker att man borde dra in. Tillräckligt för att täcka sina omkostnader? Men resultaten är ju högst individuella och dessutom väldigt varierade. Om du vill ha ett osäkert snitt kan du ju lika gärna räkna på 3-bord, 10bb/100 och 120h per månad - sen är det bara att välja stakes själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
elvis77 Postad 25 Juli , 2005 Rapport Share Postad 25 Juli , 2005 Du bör nog dra in $4000-$5000/mån i minst ett år innan du börjar fundera på att säga upp dig från jobbet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
spinky Postad 25 Juli , 2005 Rapport Share Postad 25 Juli , 2005 Du bör nog dra in $4000-$5000/mån i minst ett år innan du börjar fundera på att säga upp dig från jobbet. På vilka limits e de rimligt o dra in dom? Fixed samt NL? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sactodian Postad 25 Juli , 2005 Rapport Share Postad 25 Juli , 2005 På fixed kan man nog dra in det på 5/10-nivån, eventuellt 3/6 om man lirar mycket och kan multitabla... NL vet jag inte... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
elvis77 Postad 25 Juli , 2005 Rapport Share Postad 25 Juli , 2005 Du bör nog dra in $4000-$5000/mån i minst ett år innan du börjar fundera på att säga upp dig från jobbet. På vilka limits e de rimligt o dra in dom? Fixed samt NL? FL 5/10. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
krizz Postad 25 Juli , 2005 Rapport Share Postad 25 Juli , 2005 NLT 0.5/1 och 1/2. Krävs dock att man lirar en hel del. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 25 Juli , 2005 Rapport Share Postad 25 Juli , 2005 Går att komma över $5000/månad på FL2/4 också. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Morbo Postad 25 Juli , 2005 Rapport Share Postad 25 Juli , 2005 jag kan inte rekommendera för nån att försörja sig på poker Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tortex Postad 25 Juli , 2005 Författare Rapport Share Postad 25 Juli , 2005 jag kan inte rekommendera för nån att försörja sig på poker En sak är väl att det socialt inte lär vara någon succé, men det framstår som en dröm jämfört med pappersskyfflandet. Själv är jag dock ganska anti-social och har inga större begär att beblanda mig med andra människor under dagen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MaLiik Postad 25 Juli , 2005 Rapport Share Postad 25 Juli , 2005 Jag vill gärna veta, om ni inet vill posta här kan ni skicka det med email tioll mig. Var bara noga med att ta med personnummer eller fullständigt namn, telefon nummer går lika bra för jag kan ha behov av att kontrakta er och få lite tips för mitt eget spel. huvudkontoret@skatteverket.se Tack på förhand... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 25 Juli , 2005 Rapport Share Postad 25 Juli , 2005 jag kan inte rekommendera för nån att försörja sig på poker vad rekommenderar du då? vill ha något utan förkunskapskrav som kan ge mig minst $5000/månad efter skatt inom 5månader, ha fria arbetstider och framförallt kunna utföras vad jag än är. droger, horeri och annat kriminellt duger inte för jag är av den rena evangelistiska läran. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Morbo Postad 25 Juli , 2005 Rapport Share Postad 25 Juli , 2005 jag tycker det är ganska socialt, men det varierar väl från fall till fall. däremot får man en vrickad syn på pengar och man har ju heller inga ljusa framtidsplaner som pokerspelare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
slovakien Postad 25 Juli , 2005 Rapport Share Postad 25 Juli , 2005 Det många inte tänker på när dom funderar på att börja "leva på poker" är att det kommer ett liv efter pokern oxå. Hur mycket pension tror ni man får för att spela poker? Det finns något som heter pensionspara och det har man lätt råd till om man skulle ha en inkomst på 100 $ per dag Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 25 Juli , 2005 Rapport Share Postad 25 Juli , 2005 Det många inte tänker på när dom funderar på att börja "leva på poker" är att det kommer ett liv efter pokern oxå. Hur mycket pension tror ni man får för att spela poker? Det finns något som heter pensionspara och det har man lätt råd till om man skulle ha en inkomst på 100 $ per dag Ja för det är det säkert många som drar in $3k i månaden som gör.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Notch Postad 25 Juli , 2005 Rapport Share Postad 25 Juli , 2005 "ett liv efter pokern"? Man lär ju sitta på ett Virtual Reality Live bord och lira när man sittar på hemmet! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
emilio_barzini Postad 25 Juli , 2005 Rapport Share Postad 25 Juli , 2005 Det många inte tänker på när dom funderar på att börja "leva på poker" är att det kommer ett liv efter pokern oxå. Hur mycket pension tror ni man får för att spela poker? Det finns något som heter pensionspara och det har man lätt råd till om man skulle ha en inkomst på 100 $ per dag Lätt råd till? 100$ / dag 780kr / dag 97.5kr / tim 15600kr / mån (160 tim) Hur mycket av det ska du sätta undan då hade du tänkt? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
emilio_barzini Postad 25 Juli , 2005 Rapport Share Postad 25 Juli , 2005 "ett liv efter pokern"? Man lär ju sitta på ett Virtual Reality Live bord och lira när man sittar på hemmet! Haha ja iofs, frågan är väl om du får sitta på hem om du inte har betalat någon skatt under 50år Då slänger dom dig i soptunnan serru Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MaLiik Postad 25 Juli , 2005 Rapport Share Postad 25 Juli , 2005 droger, horeri och annat kriminellt duger inte för jag är av den rena evangelistiska läran. Spel går bra ihop med den läran har jag hört... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lethe Postad 25 Juli , 2005 Rapport Share Postad 25 Juli , 2005 OP, vad jag tjänar är helt egalt för din situation. Du måste vara en bevisat vinnande spelare på en tillräckligt hög nivå för att försörja dig. Ha en gigantisk bankrulle för själva spelandet, och förslagsvis minst 6 månaders totala levnadskostnad på ett annat sparkonto. Och du måste ha ett arsle av garvat läder. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
the_dafvud Postad 25 Juli , 2005 Rapport Share Postad 25 Juli , 2005 Det många inte tänker på när dom funderar på att börja "leva på poker" är att det kommer ett liv efter pokern oxå. Hur mycket pension tror ni man får för att spela poker? Det finns något som heter pensionspara och det har man lätt råd till om man skulle ha en inkomst på 100 $ per dag Lätt råd till? 100$ / dag 780kr / dag 97.5kr / tim 15600kr / mån (160 tim) Hur mycket av det ska du sätta undan då hade du tänkt? du har räknat lite fel , om man spelar varje dag så drar man isf 23400 kr/mån, så då har man nog råd... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
emilio_barzini Postad 25 Juli , 2005 Rapport Share Postad 25 Juli , 2005 Det många inte tänker på när dom funderar på att börja "leva på poker" är att det kommer ett liv efter pokern oxå. Hur mycket pension tror ni man får för att spela poker? Det finns något som heter pensionspara och det har man lätt råd till om man skulle ha en inkomst på 100 $ per dag Lätt råd till? 100$ / dag 780kr / dag 97.5kr / tim 15600kr / mån (160 tim) Hur mycket av det ska du sätta undan då hade du tänkt? du har räknat lite fel , om man spelar varje dag så drar man isf 23400 kr/mån, så då har man nog råd... Vart har jag räknat fel? 97.5 * 160 = 15600 160 tim är väl en "normal" arbetsmånad? Man kan ju inte sitta och räkna på 8 tim varje dag i månaden. Visst drar du in mycke då, men det gör du ju om du jobbar 8 tim / dag 30 dagar i månaden i kassan på Hemköp oxå.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ralph247 Postad 25 Juli , 2005 Rapport Share Postad 25 Juli , 2005 emilio_barzini exemplet gällde att man tjänade $100/dag. Detta kan man ju göra på en timme. Tjänar man $100/dag så drar man ju in ca 3k i månaden om man spelar varje dag, det har ju inget med hur många timmar man spelar alls... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts