juan1904 Postad 24 Juli , 2005 Rapport Postad 24 Juli , 2005 Sitter på fyra bord samtidigt, har ingen som helst read på några av spelarna på Primas $0.25 / $0.50 NL kl 05.30 på natten (då det sitter mest amerikanare). Jag tror fi1's stack låg på runt $35-40. (dvs inte fullt inköp men 10-15 dollar ifrån). juan1904 plockar upp K K SB posts SB $0.25 Fi1 posts BB $0.50 Fi2 calls $0.50 juan1904 raises $2 Höjer 4xBB för att försöka få med limparen så man får lite betalt. Fi2 (på BB) calls $1.5 Flop [ T 6 J ] Pott: $6.25 Fi1 checks Fi2 checks juan1904 bet $4 Självklart ska man beta på denna floppen. Överpar, kan inte bli bättre Fi1 calls $4 Luktar AJ lång väg, möjligtvis QQ. Fi2 folds Turn [ T 6 J ] [ 2 ] Pott: $14.25 Fi1 checks juan1904 bets $7 Tror fortfarande min hand är bäst så jag försvarar den. Fi1 raises $14 Vad nu? QQ kanske? juan1904 calls $7 Safar och synar hans raise för att vara på den säkra sidan. River [ T 6 J ] [ 2 ] [ 9 ] Pott: $42.25 Fi1 bets $8 juan1904 calls $8 Har odds för att syna här så varför inte? Raisen preflop och beten på flop och turn är solklara, så långt kan ingen säga något. Sedan är det frågan om jag gör rätt i att syna hans raise på turn eller om jag bör folda mitt överpar. Nu synade jag, gör jag isåfall rätt i att syna på rivern? Själv tycker jag att om jag ska syna på turn så är en syn given på rivern då man kan vara 99 % säker på att han kommer betta rivern när han har check-raisat på turn. Så att folda rivern vore som att ge bort $7 extra på turn och hoppas att han ska ge dem till rädda barnen istället för att köpa två feta hamburgare. Vad tycker ni? Gör jag något fel? Citera
Smokey_McPot Postad 24 Juli , 2005 Rapport Postad 24 Juli , 2005 Ditt beslut på turn handlar mest om vilken sorts motspelare du har. På denna nivå kan en minireraise betyda allt från toppset till ett drag beroende på spelaren. Om du tror att han kommer beta på rivern igen och att han är efter dig på turn så kan du bara syna med tanken att syna hans bluff på rivern om han inte drar ut dig (i vilket fall det inte är en bluff längre, du synar fortfarande dock ). Efter minireraisen på turn har han mellan $15 och $20 kvar så han kan som mest prestera ett halvpottbet på river oavsett vad som kommer. Jag får av minireraisen på denna nivå en gnagande känsla av att han sitter på K:club:Q:club: (även om det är en hand man raisar preflop, notes på fi skulle underlätta). Han synar med oesd på floppen och minireraisar dig när han får ytterligare 9 outs på turn med färgdraget. Reraise om du tror att han kommer syna allin på draget, men checkfolda på river om han inte träffar. Syn om du tror att han kommer betta rivern hårt oavsettvad som kommer. På river är det ingen fråga i saken längre, han bettar mindre än femtedelspott så fold finns inte. PS: Såg att posten blev lite rörig, men orkar inte ändra den när klockan är som den är. Citera
juan1904 Postad 24 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 24 Juli , 2005 Smokey: Fi1 satt ju på BB så han synade min raise, det var en annan Fi2 som limp-synade min raise preflop. Citera
Smokey_McPot Postad 24 Juli , 2005 Rapport Postad 24 Juli , 2005 Smokey: Fi1 satt ju på BB så han synade min raise, det var en annan Fi2 som limp-synade min raise preflop. Ja det är såna små missar man råkar ut för i sin HH läsning när man varit uppe sen i torsdags Citera
alve Postad 24 Juli , 2005 Rapport Postad 24 Juli , 2005 Själv skulle jag betta pot på flop, sen ~2/3pot på turn. Raisear han då på turn blir det all-in från mig. TP betalar nog på denna nivå och även drag. Citera
juan1904 Postad 24 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 24 Juli , 2005 alve: På denna nivån spelar folk inte drag såhär. Då check-synar dem till rivern och foldar ifall de inte träffar och går all in eller valuebettar om de träffar. Citera
alve Postad 24 Juli , 2005 Rapport Postad 24 Juli , 2005 Jag tycker du skall ta ditt beslut på turn. All-in eller fold där. Du blir ganska potcommited av att syna. Din handen har liten chans att förbättra, så all-in eller fold på turn. Sen har jag en fråga, hur kan bara en syna pre-flop och sen checkar två floppen? Citera
fl0w Postad 24 Juli , 2005 Rapport Postad 24 Juli , 2005 Han verkar sugen på att betala, se till att betta rejält... prova potbett. Då får du veta bättre var du står tidigare, och sitter han med nåt hett drag så gråter du inte om du får ta en större än average pott redan nu. Citera
juan1904 Postad 25 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 25 Juli , 2005 Iallafall, han satt på JJ och tog hem potten, tycker alla fiskar spelar set likadant, finns det något sätt att försvara sig mot sådant spel? Folda på turn eller rivern? Citera
richardd Postad 25 Juli , 2005 Rapport Postad 25 Juli , 2005 Iallafall, han satt på JJ och tog hem potten, tycker alla fiskar spelar set likadant, finns det något sätt att försvara sig mot sådant spel? Folda på turn eller rivern? Nej bara betala av. Citera
Stoneburg Postad 25 Juli , 2005 Rapport Postad 25 Juli , 2005 Han synar med JJ och tar hela stacken från en kille med överpar och HAN är fisk? AJ, QQ och AA hade han nog betat/raisat på floppen. Citera
alve Postad 25 Juli , 2005 Rapport Postad 25 Juli , 2005 Han synar med JJ och tar hela stacken från en kille med överpar och HAN är fisk? AJ, QQ och AA hade han nog betat/raisat på floppen. Så du tycker man kan folda mot en minraise på turn? Citera
Stoneburg Postad 25 Juli , 2005 Rapport Postad 25 Juli , 2005 Nej, jag hade nog också betalat av. Men jag hade inte påstått att han är en fisk. Hade han haft 87o hade han varit en fisk. Citera
alve Postad 25 Juli , 2005 Rapport Postad 25 Juli , 2005 Nej, jag hade nog också betalat av. Men jag hade inte påstått att han är en fisk. Hade han haft 87o hade han varit en fisk.Självklart tänkte jag mer på andra delen av din post när jag citerade . Jag tycker också det är fel att påstå att han är fisk. Citera
juan1904 Postad 25 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 25 Juli , 2005 Jag satt och spelade på bordet ett tag till och såg att han var en mkt dålig spelare, med andra ord tomte/fisk whatever, är ni nöjda nu? Stoneburg: Vart står det att han tog hela min stack? Kan upplysa dig om att han inte gjorde så, fick spara $20. QQ AA skulle nog ha raisat på floppen ja. AJ skulle nog bara syna men även bara syna på turn om han inte träffar ett tvåpar, då raisar han. Så det är egentligen bara ett set som han skulle spela såhär, dvs fold på omslaget är rätt spel, inte sant? Alltså, det måste ju gå skydda sig mot detta? Det händer ju trots allt ganska ofta att man har överpar och åker in i set och oftast få betala väldigt dyrt. Bör jag lägga mig på rivern mot hans bet då? Luktar ju egentligen värdebet lång väg. Citera
gnurfen Postad 25 Juli , 2005 Rapport Postad 25 Juli , 2005 Spelar på microlimits 0.05/0,1, samt 0,1/0,2, och på de nivåerna så är det syn alla gånger i veckan på river med KK i det läget. Svårt att skydda sig mot setet här, känns nästan hopplöst. åtminstone efter turn. Enda läxan jag har lärt mig är att höja mer än 4bb när jag har KK/AA (ibland även QQ), eftersom det är så lite pengar så synar folk ett bet på 4bb med i princip vad som helst, du kan få med dig 5 spelare på det (och det vill jag ju egentligen inte). 6bbger lite färre spelare, och känns enklare att hantera, men då gäller det ju på en nivå där blindsen är lägre. Citera
hiLi Postad 25 Juli , 2005 Rapport Postad 25 Juli , 2005 Fold på turnen verkar bäst(lätt att säga med facit iofs), men på dessa nivåer kan det vara svårt utan read. Jag tippade JTs eller 66 på honom innan jag såg JJ.(Jag vet, call 4xBB med JTs mot en FI är illa men det är .25/.5 vi snackar om) Det finns extremt många slowplayare på den här nivån och efter reraisen på turn blir det väldigt misstänksamt att man är uppe mot ett 2par eller triss. Jag skulle nog betat pot på turen och sedan foldat rerasien utan read på honom. Citera
Recommended Posts