Agorali2 Postad 23 Juli , 2005 Rapport Share Postad 23 Juli , 2005 Jag har 3 000BB på den nivån jag spelar på och allt är frid och fröjd. Det enda som beskymrar mig är att jag inte vet hur jag ska ta ut en "månadslön" från bankrullen. Bör det vara en viss % av vinsten eller en viss summa varje månad ?? Någon som har detta problem ?? Min teori är att jag tar ut "rakeback-pengarna" som lön vilket kanske ligger på 2-3 inköp (200-300BB) varje månad. Vad tycks om detta? Helst vill jag landa på 2/4 NL vilket jag är perfekt för min del. Just nu spelar jag på 0.50/1.00 NL. Alltså vill jag helst att inte bankrulle sjunker men jag vill ändå kunna tjäna pengar på pokern.(det klart jag tjänar pengar såhär men vad är meningen med att tjäna pengarna om man aldrig tar ut dem och använder dem, eller hur?) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jeppan Postad 23 Juli , 2005 Rapport Share Postad 23 Juli , 2005 Meningen är att du när du tar ut då får väldigt mkt pengar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ematic Postad 23 Juli , 2005 Rapport Share Postad 23 Juli , 2005 Jag tar ut allt över 3000bb om jag inte vill bygga rulle. Det funkar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-_- Postad 23 Juli , 2005 Rapport Share Postad 23 Juli , 2005 Om du nu vill ta ut pengar samtidigt som du vil bygga rulle får du ju helt enkelt ta ut en % av vinsten varje nånad. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
elvisero Postad 23 Juli , 2005 Rapport Share Postad 23 Juli , 2005 .(det klart jag tjänar pengar såhär Hur är såhär? Är det att du spelar upp dej samtidigt som du tar ut rakeback? Låter väl som en ganska bra lösning. men vad är meningen med att tjäna pengarna om man aldrig tar ut dem och använder dem, eller hur?) Meningen verkar ju vara att man ska landa på 2/4 väl ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lethe Postad 24 Juli , 2005 Rapport Share Postad 24 Juli , 2005 Jag tar ut allt över 3000bb om jag inte vill bygga rulle. Det funkar. Ett litet tag. Du kommer gula. Bankrullen måste alltid växa. Om du ska ha en statiskt måste den vara mångdubbelt större. Matten bakom risken att gula med en fix bankrulle om 30 inköp utgår från att du är en hyffsad spelare som återinvesterar vartenda vunnet öre i rullen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lethe Postad 24 Juli , 2005 Rapport Share Postad 24 Juli , 2005 Ta ut en del av vinsten. Själv gör jag så att jag tar ut hela min rakeback, plus halva vinsten. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 24 Juli , 2005 Rapport Share Postad 24 Juli , 2005 Jag tar ut allt över 3000bb om jag inte vill bygga rulle. Det funkar. Ett litet tag. Du kommer gula. Bankrullen måste alltid växa. Om du ska ha en statiskt måste den vara mångdubbelt större. Matten bakom risken att gula med en fix bankrulle om 30 inköp utgår från att du är en hyffsad spelare som återinvesterar vartenda vunnet öre i rullen. Alternativt går ner jävligt fort i limits om man torskar några få inköp. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Agorali2 Postad 24 Juli , 2005 Författare Rapport Share Postad 24 Juli , 2005 Tackar för tipsen! Jag tänker nog fortsätta som jag gör, d.v.s. att ta ut rakeback-pengarna samtidigt som jag låter bankrullen växa. Målet är ju som sagt 2/4 där jag helst skulle behöva ungefär 16 000$ vilket är en lång väg dit.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Agorali2 Postad 24 Juli , 2005 Författare Rapport Share Postad 24 Juli , 2005 Hur är såhär? Är det att du spelar upp dej samtidigt som du tar ut rakeback? Låter väl som en ganska bra lösning. Japp jag vinner trots att inte rakebackpengarna går tillbaka till rullen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sactodian Postad 24 Juli , 2005 Rapport Share Postad 24 Juli , 2005 Ta 10% av dagsresultatet, 5% av veckoresultatet och 2,5% av månadsresultatet... då byggs rullen upp samtidigt som man kan ta ut lite... De dagar man går minus räknar man inte in om man vill ta ut mer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Agorali2 Postad 24 Juli , 2005 Författare Rapport Share Postad 24 Juli , 2005 Ta 10% av dagsresultatet, 5% av veckoresultatet och 2,5% av månadsresultatet... då byggs rullen upp samtidigt som man kan ta ut lite... De dagar man går minus räknar man inte in om man vill ta ut mer. Låter som en bra idé, vad tycker ni andra? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kissemisse Postad 8 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 8 Augusti , 2005 Hej, alla verkar hypnotiserade av %. Om du vill ha en månadslön tycker jag du bestämmer dig för att ta ut en viss summa varje månad oavsett om du vinner eller förlorar. Jag tar ut 10,000 SEK från BR varje månad oavsett hur många BB jag har kvar. Kommer jag till den trista situationen då jag bara har 3 månadslöner kvar i BR bör jag ta mig en funderare på hur fortsättningen skall bli (3 månadslöner bör vara tillräckligt för att kunna hinna göra upp en ny plan vilket det än innebär, typ sluta med poker, gå ned i limit, eller något annat). Jag spelar bara FL kanske bör tilläggas. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jacobmal Postad 8 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 8 Augusti , 2005 två artiklar; http://www.twoplustwo.com/magazine/issue6/Miller0506.html http://www.twoplustwo.com/magazine/issue7/Miller0705.html tycker det där är vettigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bjorn_ Postad 8 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 8 Augusti , 2005 Hej, alla verkar hypnotiserade av %. Om du vill ha en månadslön tycker jag du bestämmer dig för att ta ut en viss summa varje månad oavsett om du vinner eller förlorar. Jag tar ut 10,000 SEK från BR varje månad oavsett hur många BB jag har kvar. Kommer jag till den trista situationen då jag bara har 3 månadslöner kvar i BR bör jag ta mig en funderare på hur fortsättningen skall bli (3 månadslöner bör vara tillräckligt för att kunna hinna göra upp en ny plan vilket det än innebär, typ sluta med poker, gå ned i limit, eller något annat). Jag spelar bara FL kanske bör tilläggas. Håller absolut med, det vettigaste (och enklaste) rent matematisk tycker jag är att göra följande. 1) Gör en vettig men konservativ bedömning av din förväntade EV/h (Dvs hellre underestimera än överestimera) 2) Gör en vettig men konservativ bedömning av din förväntade standardavikelse/h (Dvs hellre överestimera än underestimera) 3) Sätt en rimlig timlön som är mindre än siffran i pkt 1 men tillräcklig för att finansiera din privatekonomi. (Inklusive "nödvändigt" sparande etc.) 4) Ploppa in (EV-månadslön) och standardavikelse i bankrulleformeln och kolla att du har tillräckligt hög rulle/tillräckligt låg gulningsrisk. Håller definitivt med Ed Miller om det han sägger i sin "going pro" serie på 2+2 att den största orsaken till att presumtiva proffs gular antagligen är att de tar utt för mycket när de har positiv varians... /Bjorn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pluntzky Postad 8 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 8 Augusti , 2005 Jag tror motivationsfaktorn är viktig, dvs tar du ett en fast slant varje månad kanske du känner dig mer lugn i pokern och kan spela ett bättre spel, alternativt om du blir motiverad av att kunna ta ut mer ju bättre du spelar och blir taggad att spela bättre. Så jag tror även det är viktigt att tänka på hur det påverkar ens spel om det ens gör det, är väldigt individuellt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
silencer_ Postad 16 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 16 Augusti , 2005 Jag gör på följande vis, iom att jag fortfarande vill bygga rulle och ta ut en del av min vinst så för jag helt enkelt staistik över hur mycket jag har gått plus varje månad och plockar sedan ut 40 procent av vinsten varje månad. Har gjort det ett bra tag och det funkar alldeles utmärkt, man bygger både stadigt och får oftast en del pengar på kontot. Beror självklart på vilka limits man spelar, men funkar utmärkt för mig då jag spelar 2/4 och 1/2. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts