Gå till innehåll

BreeOlson ascend


BreeOlson

Recommended Posts

Dagens spel blev 1 015 händer på 1/2 och vann 1 011.96 kr (49.85 BB/100).

 

Håller det i sig så lär det snart bli det. Känns dock som att något dåligt kommer hända snart. Har bara haft två små minusdagar på två veckor. Känns som det går lite väl lätt. :-o

Jo downswings är väl oundvikligt. Rolig dagbok i alla fall! Hoppas det går fortsatt bra. Roligt att läsa dina tankar om spelet :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 147
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

En rolig hand som är rätt marginellt om det är Ev+. Ska göra en beräkning sen. Uppskattade calldownen som EV+ få se om jag har rätt. BB är rätt aggro, semibluffar hårt av vad jag sett hittills och sett BB bluffa river med botten av sin distribution flera gånger.

 

Mina hålkort :Ks::7s:

 

BreeOlson posts the small blind 1.00

BB posts the big blind 2.00

HJ folds

CO folds

BTN folds

BreeOlson calls 1.00

BB checks

Flop: [:7d::9h::Ag: ]

BreeOlson bets 3.00

BB raises to 13.00

BreeOlson calls 10.00

Turn: [:2d: ]

BreeOlson checks

BB bets 22.50 (0,75% pott)

BreeOlson calls 22.50

River: [:5d: ] (ett av korten jag inte ville se, som gör riversyn lite tveksam ...)

BreeOlson checks

BB bets 56.25 (0,75 %)

BreeOlson calls 56.25

 

BB hade :Th::8g:

 

Standard för mig är att lägga på floppen mot okänd. Har dock lite historia med BB. Sätter BB på semibluff med 68o och T8o, eventuellt nån hålstege; för värde finns det inte mycket BB kan ha då han är aggro höjer med det mesta före floppen. Detta gör värdehänderna osannolika. Man kan direkt utesluta triss. Tror även det är mer sannolikt att BB höjer A9o före floppen än att checka och väldigt säker på att A9s höjs, A7o (A7s höjs nästan garanterat) kanske checkas, sedan är 97o möjligt för värde med. Eftersom jag har en 7:a blockar jag en del värdehänder. Att BB höjer med enbart par i A utesluter jag då han inte överspelat såna händer tidigare.

 

Hur som helst tycker jag att syna ner med planen att folda om semibluffar träffar på turn är rätt (hade 5:an kommit på turn hade jag lagt mig där). På river blir det svårt då 68 träffar. Slår i princip bara T8o. Gör en snabbt uppskattning att jag har oddsen för syn då sannolikheten för värdehänderna ändå är såpass låg. Tänkte göra en ordentlig beräkning utav det hela sen. Att 68 träffar på river gör att jag är lite tveksam på om syn är rätt ... Dock alltid roligt när man hjältesynar och vinner, och NEJ jag brukar inte syna ner tunt så ofta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En rolig hand som är rätt marginellt om det är Ev+. Ska göra en beräkning sen. Uppskattade calldownen som EV+ få se om jag har rätt. BB är rätt aggro, semibluffar hårt av vad jag sett hittills och sett BB bluffa river med botten av sin distribution flera gånger.

 

Mina hålkort :Ks::7s:

 

BreeOlson posts the small blind 1.00

BB posts the big blind 2.00

HJ folds

CO folds

BTN folds

BreeOlson calls 1.00

BB checks

Flop: [:7d::9h::Ag: ]

BreeOlson bets 3.00

BB raises to 13.00

BreeOlson calls 10.00

Turn: [:2d: ]

BreeOlson checks

BB bets 22.50 (0,75% pott)

BreeOlson calls 22.50

River: [:5d: ] (ett av korten jag inte ville se, som gör riversyn lite tveksam ...)

BreeOlson checks

BB bets 56.25 (0,75 %)

BreeOlson calls 56.25

 

BB hade :Th::8g:

 

Standard för mig är att lägga på floppen mot okänd. Har dock lite historia med BB. Sätter BB på semibluff med 68 och T8, eventuellt nån hålstege; för värde finns det inte mycket BB kan ha då han är aggro höjer med det mesta före floppen. Detta gör värdehänderna osannolika. Man kan direkt utesluta triss. Tror även det är mer sannolikt att BB höjer A9o före floppen än att checka och väldigt säker på att A9s höjs, A7o (A7s höjs nästan garanterat) kanske checkas, sedan är 97o möjligt för värde med. Eftersom jag har en 7:a blockar jag en del värdehänder. Att BB höjer med enbart par i A utesluter jag då han inte överspelat såna händer tidigare.

 

Hur som helst tycker jag att syna ner med planen att folda om semibluffar träffar på turn är rätt (hade 5:an kommit på turn hade jag lagt mig där). På river blir det svårt då 68 träffar. Slår i princip bara T8o. Gör en snabbt uppskattning att jag har oddsen för syn då sannolikheten för värdehänderna ändå är såpass låg. Tänkte göra en ordentlig beräkning utav det hela sen. Att 68 träffar på river gör att jag är lite tveksam på om syn är rätt ... Dock alltid roligt när man hjältesynar och vinner, och NEJ jag brukar inte syna ner tunt så ofta!

 

Räknat på det. Syn är korrekt om jag definierat hans distribution rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har tid och är sugen får du jättegärna kasta upp hur du räknat på det. Vore intressant för en som inte har sån kolla på pokermatten :P

 

Det hela är rätt lätt i detta fallet då jag känner till spelaren och dennes distribution är så väldefinierad. På river har BB antigen värdebet eller bluff.

 

BB:s bluffar kan definieras till T8o.

 

BB:s värdebettar kan definieras till 68o, 97o, A7o, kan även slänga in Td6d för att ha lite marginal då den handen skulle kunna vara möjlig.

 

BB satsningstorlek är 75 % av potten på river vilket gör att sannolikheten att han har bluff måste vara >30 % för att en syn ska vara EV+.

 

Då är det bara att räkna ut sannolikheten för att få de olika händerna. Eftersom Ac, 9h och 7d finns på bordet och jag har 7s i min hand minskar det antalet möjliga kombinationer av BB:s värdebettar.

 

Det finns 12 möjliga kombinationer av T8o

 

Det finns 5 möjliga kombinationer av A7o

 

Det finns 5 möjliga kombinationer av 97o

 

Det finns 12 möjliga kombinationer av 68o

 

Det finns 1 kombination av Td6d

 

12/35 = 0,342...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte lägga kvällen på teoristudier (bl a läsa ut boken) och därmed inte spela mer. Spelade 320 händer innan och vann 805.36 kr på 1/2. Blir tyvärr inga 1000+ händer idag för jag känner större motivation att gräva ner mig i teori istället för att spela.

 

Fortfarande på godmode ... Spelat totalt 2 463 händer på 1/2 nu och plussat 2 614.72 kr (53.08 BB/100).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har knappt spelat nått alls senaste dagarna då jag inte haft motivation. Resultatet för februari blev:

 

0,5/1 5 NL 10 613 händer + 4 452.95kr 41.96 BB/100

1/2 NL 2 919 händer + 2928.44kr 50.16 BB/100

0,5/1 PLO 721 händer + 1 009.48kr 140.01 BB/100

 

Totalt + 8 390.87kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej . hur går det !

 

Spelat mindre än tänkt. Haft en del otur som sänkt min motivation vilket gjort att jag avslutat sittningar och gjort annat.

 

Mitt resultat hittills för mars är:

3610 spelade händer nästan bara 1/2 NL, lite 0,5/1 PLO.

+ 2 176.39SEK

+34.52 BB/100

 

Har snart tillräckligt med pengar för att spela 2/4 NL.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har sedan min "comeback" inom poker spelat 17 999 händer; + 9 767.26 SEK; +44.30 BB/100.

 

Edit: Ser att mitt februariresultat och mars resultat tillsammans blir mer + än om man adderar februari+mars för sig här. Antar att natten mellan sista februari och mars måste vara inräknad i båda månaderna. Kommer komma med PrtScn längre fram när jag visar totaltresultat på högre volymer för annars tror väl alla bara att jag trollar om mina resultat ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska även få concerta utskrivet inom ett par veckor. Äter just nu ingen medicin. P.g.a. min ADHD så tappar jag lätt koncentration och gör slarvfel och detta elimineras med medicin. Tror detta kommer vara mycket positivt för mitt pokerspelande då jag även har noll motivation att spela och att ens göra något just nu. Eftersom concerta stimulerar motivationen så kommer jag få mer motivation då. Sedan höjer det den allmäna kognitiva förmågan så blir ännu smartare än vad jag redan är och kommer spela ännu bättre då. Hört att många highstakesspelare "dopar" sig med adhd-mediciner då det höjer kognitiva förmågan rätt bra (källor är yt-intervjuver med Isaac Haxton och Daniel Cates).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte ta upp pokeruttryck jag hatar. De ord jag hatar allra mest är cbet och range. Koncepten bakom definitionerna bygger i grunden på felaktiga sätt att tänka inom poker. Range exkluderar sannolikheterna för olika händer vilket gör hela ordet väldigt amatörmässigt. Man ska alltid tänka på sannolikhetsfördelningar inom poker därför ska man alltid tänka i termer av distributioner. Cbet är bara idiotiskt att säga; en satsning är en satsning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något som skulle hjälpa många att bli bättre inom poker är att analysera sin kognitiva karta över spelet. När jag hör folk teoretiserar om poker så går deras logik inte ihop vilket bevisar brister på deras kognitiva karta över spelet. Ofta bygger deras resonemang på koncept som är som separata öar pga tankefel kan de inte sätta ihop sin kognitva karta till en enda fullständig karta då deras karta är i grunden helt felaktig pga tankefel.

 

De flesta personer är inte ens medvetna över sin kognitiva karta över spelet då de knappt ens analyserar sina egna tankeprocesser och kan ser mönstrerna bakom dem. Eftersom jag tvivlar på att många ens vet vad en kognitiv karta är länkar jag wikipedia som en start så ni fattar lite vad jag pratar om http://en.wikipedia.org/wiki/Cognitive_map

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte ta upp pokeruttryck jag hatar. De ord jag hatar allra mest är cbet och range. Koncepten bakom definitionerna bygger i grunden på felaktiga sätt att tänka inom poker. Range exkluderar sannolikheterna för olika händer vilket gör hela ordet väldigt amatörmässigt. Man ska alltid tänka på sannolikhetsfördelningar inom poker därför ska man alltid tänka i termer av distributioner. Cbet är bara idiotiskt att säga; en satsning är en satsning.

 

De pokeruttryck som jag hatar mest som du använder är distribution/distributionen. Aldrig sett någon spelare använda det ordet förut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat mindre än tänkt. Haft en del otur som sänkt min motivation vilket gjort att jag avslutat sittningar och gjort annat.

Mitt resultat hittills för mars är:

3610 spelade händer nästan bara 1/2 NL, lite 0,5/1 PLO.

+ 2 176.39SEK

+34.52 BB/100

 

Har snart tillräckligt med pengar för att spela 2/4 NL.

 

Har sedan min "comeback" inom poker spelat 17 999 händer; + 9 767.26 SEK; +44.30 BB/100.

 

Edit: Ser att mitt februariresultat och mars resultat tillsammans blir mer + än om man adderar februari+mars för sig här. Antar att natten mellan sista februari och mars måste vara inräknad i båda månaderna. Kommer komma med PrtScn längre fram när jag visar totaltresultat på högre volymer för annars tror väl alla bara att jag trollar om mina resultat ...

 

Låter ju som att det har gått riktigt tungt. Jag gillar den här dagboken, det är kul att se folk använda massor med uttryck såsom GTO och Balans utan att ha någon aning om vad uttrycken faktiskt betyder. Du trollar ändå på ett så jäkla rent sätt, mycket hjärta i texterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...