Gå till innehåll

BreeOlson ascend


BreeOlson

Recommended Posts

Funkar det verkligen så bra att vara så överaggressiv, är motståndarna så veka att de foldar så mycket? Du måste ha svårt att ha en positiv "with showdown winnings" med dom statsen? WSD kan väl omöjligt ligga på över 50?

 

Haha, nä, det vet jag inte. Jag försöker bomba rätt personer i rätt spots och det verkar gå vägen.

 

Du har helt rätt i att min redline skjuter i taket och SD winnings går lite åt andra hållet =) vad gör det om pengarna ändå hamnar åt rätt håll? W$SD 50.1

 

"Överaggressiv" skulle jag väl inte kalla mig heller

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 147
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tänkte lägga upp lite stats på hur jag spelar för att ge en generell bild på min spelstil. Anpassar mig dock mycket efter spelarna så varierar lite. Vet inte om någon annan tycker det är så intressant? Jag är själv väldigt fascinerad av siffror och mönster och älskar att analysera data så lägger upp lite:

 

VPIP 30.39

PFR 19.82

3Bet PF 5.64

Fold to PF 3Bet 67.59

WTSD % 22.46

WSD 54.76

WWSF 46.94

CBet F 62.72

CBet T 53.16

CBet R 46.15

 

Tycker själv att min 3Bet PF är lite låg och CBet T lite hög. Tänkte se över det lite ...

 

 

Ett tips är att se över dina stats positionsbaserat.

Jag tätade nyligen en extrem lucka i mina cbets som inte syntes i totalen.

Jag cbetade på tok för lite på turn i förhållande till flopp IP och tvärtom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Har faktiskt denna boken i mina ägor, även om jag inte läst hela. Ska ta tag i att börja läsa i den regelbundet sen. Den är rätt tidskrävande, men intressant. Den beskriver bra hur man ska tänka holistiskt på abstrakt nivå.

 

Tänkte faktiskt redan i termer av Nash jämnvikt redan innan jag hörde av konceptet. Exempelvis "hur ofta och med vilka händer måste jag syna med här för att det inte ska vara lönsamt för honom att bluffa" etc. Tror de flesta kommer till sån insikt snabbt inom poker?

 

Dock strävar jag inte direkt efter att spela uppskattad GTO i nuläget. Alla mina motspelare spelar väldigt långt från GTO så försöker maximera min vinst genom att uttnyttja luckor i deras spel. De grinders som finns på min nivå har en bluffrekvens långt under optimal så lägger väldigt starka händer mot dem så att det skulle vara lönsamt för dem att bluffa mig etc. Har bara värdebetar i vissa situationer där motspelare synar för mycket osv, i andra situationer bluffar jag väldigt mycket där veka spelare lägger sig med för hög frekvens osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes. Misstänker att vi snart ses på /2 :oops:

 

Så illa? Hur stor sample har du gått minus på nu?

 

Tror inte du kommer lyssna på mina råd då du verkar ha noll respekt för mina kunskaper (är den uppfattningen jag fått), men kommer med lite "tips" ändå. Tycker du bör minska din aggressivitet i ditt spel. Din bluff- och semibluffrekvens är väldigt hög (definitivt högre än GTO, en slutsats man lätt kan göra om man studerar sannolikhetsfördelningar för att få olika händer värda att värdebetta).

 

Du försöker i princip köra över motståndarna. Det är väldigt effektivt om motspelarna lägger sig oftare än optimalt. Vilket jag är övertygad om att majoriteten inte gör även på din nivå. Du skrev själv att din with showdown winnings går minus vilket den definitivt inte bör göra på låga nivåer i längden. Du spelar trots allt på relativt låg nivå (även om det är högre än vad jag spelar i nuläget). Är säker på att rutinerade spelarna med HUD som spelar mycket mot dig kan exploita det faktum att dina bluff- och semibluffrekvenser är såpass höga.

 

Sedan såg jag också att du synar 3bet 44,6% vilket är väldigt mycket. Motspelarna måste vara väldigt dåliga om du ska komma undan med att spela så löst mot 3bets. Du kan lägga dig upp till ca 67-70 % mot normalastora 3bets (beroende på betsizeing) utan att det blir direkt lönsamt för motspelare att semiblufftrebetta före floppen med skräp.

 

Sen kan det ju vara så att du spelar väldigt bra och bara har en sjuk downswing så ta inte min kritik fel ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...